برترین کسب و کارهای ایران و جهان
امپراطوری Tmall.com در سرزمین دیجیتالی
امپراطوری چین، امروزه در سرزمین دیجیتال نیز، سیطره وسیعی را به خود اختصاص داده است و شرکتهای زیر مجموعه علی بابا، همچنان در فهرست پر بینندهترین پرتالهای اینترنت هستند. در گفتار امروز، نگاهی اجمالی خواهیم داشت به کسب و کار تی مال دات کام.
صدها میلیون کاربر اینترنت و جمعیت باسواد در پر جمعیت کشور جهان، فرصت ایده آلی را برای تقویت و گسترش یک کسب و کار اینترنتی موفق، فراهم میکند. اکثر جمعیت چین، اینترنت باز هستند و این خصیصه بین چینیها، سبب میشود تا برخی از پرتالهای اینترنت که با استقبال این کاربران مواجه میشود، از میزان بازدید فوق العاده بالایی برخوردار شوند. تی مال دات کام، یکی از وب سایتهای موفق در عرصه خرده فروشی در فضای دیجیتالی چین هست که ظرف چند سال اخیر، توانسته میلیونها کاربر چینی زبان را از سراسر جهان به سمت و سوی کارآفرینی دیجیتالی خود جذب کند. این سایت، اکنون در فهرست 30 پرتال پر بیننده وب قرار دارد و به نظر میرسد، ساختار تمام چینی زبان این پرتال، تنها به دنیای چینیهای جهان توجه دارد و حتی 1 صفحه به زبان انگلیسی نیز در این مجموعه در اختیار مخاطبان بینالمللی نیست.
تی مال دات کام، از مجموعه پرتالهای هلدینگ سرمایه گذاری مشهور چینی به نام علی بابا هست که در عرصه تجارت الکترونیک در فضای مجازی فعالیت دارد. پرتال alibaba.com، قویترین و گستردهترین پرتال حوزه B2C AND B2B2 در دنیا میباشد که فرصتهای کسب و کار را برای خرده فروشان، عمده فروشان و آشنایی فعالان کسب و کار با یکدیگر در عرصههای مختلف تجاری و اقتصادی، فراهم کرده است. جک ما، رهبر علی بابا، یکی از برترین کارآفرینان دیجیتال و از میلیونرهای دیجیتالی کشور چین محسوب میشود.
سایتتی مال، همانند سایت آمازون، یک خرده فروش کالا در زمینههای گوناگون هست و دامنه توزیع آن، در کشور چین قرار دارد. تقریباً روش کاری پرتالتی مال، شبیه سایت Taobao میباشد که اتفاقاً این پرتال نیز توسط گروه علی بابا راه اندازی شده و در زمره پر بینندهترین سایتهای وب میباشد. با این تفاوت که در تائوبائو، فقط مصرف کنندگان فعالیت دارند اما درتی مال، شاهد حضور فعالان حقوقی کسب و کار نیز برای معرفی کالا و خدمات هستیم.
تی مال، فرصت حضور و معرفی برندهای معتبر بینالمللی را نیز فراهم کرده که میتوان به: Apple (apple.tmall.com), Nike (nike.tmall.com) and Procter & Gamble (pg.tmall.com). اشاره کرد.
درسهایی از تی مال
۱- هر نوع کسب و کار در اینترنت راه اندازی میشود، بهتر است حداقل چند صفحه به زبان چینی داشته باشد.
۲- پرتالهایی که بخشی از محتوای خود را به زبان چینی ارائه میکنند، شانس جذب هزاران کاربر باسواد و فعال چینی را خواهند داشت و این یک مزیت رقابتی محسوب میشود.
۳- بستر سازی برای معرفی برندها و فعالان کسب و کار، حتی در سایتهای خرده فروشی نیز میتواند با استقبال همراه شود.
همواره در روزهای زوج، موفقترین کسب و کارهای دنیای دیجیتال را با سرویس موفقیت دنبال کنید.
ارسال نظر