با اینستاگرام میلیونر شوید
شراكتهای چندنفره، مغازههای چندبر، اجارههای میلیونی، بازگشت سرمایه، خرجهای نفسگیر و. . . را دور بریزید. این روزها كسب و كار در اینستاگرام رقم میخورد.
مجله زندگی ایده آل - فرید عطارزاده : شراكتهای چندنفره، مغازههای چندبر، اجارههای میلیونی، بازگشت سرمایه، خرجهای نفسگیر و. . . را دور بریزید. این روزها كسب و كار در اینستاگرام رقم میخورد. همین گوشیهای هوشمند كه دیگر میتوان آن را در دست همه مشاهده كرد، برای خیلیها سودهای كلانی به همراه داشته كه هیچ وقت تصورش را هم نمیكردند؛ مخصوصا خانمهایی كه با كمی سرمایه و البته درایت، خیلی زود توانستهاند سلیقه و نیاز كاربران را تشخیص دهند و در عرض كمتر از یك سال، از یك پیج ساده اینستاگرامی به یك مغازه در خیابان میرداماد برسند.
اینجا هیچ چیز غیرممكن نیست. شما میتوانید از فروش لباسهای ساده شروع كنید و یا با خلاقیت و ذوق خود، دستبندهای ارزانقیمت درست كنید و با همین روش، آرام آرام پلههای ترقی و درآمدزایی را طی كنید؛ بدون آنكه نگران پول اجاره، سرمایه اولیه و... باشید. از طرف دیگر، كسب و كار دیگری هم در اینستاگرام به راه افتاده كه صاحبان آن سودهای كلانی را به دست میآورند: خرید و فروش صفحه اینستاگرام. افراد مختلفی به صورت تخصصی (!) روی این موضوع كار میكنند كه تعداد دنبالكنندههای یك صفحه را بالا ببرند و بعد از افزایش تعداد دنبال كنندگان، آن صفحهها را به متقاضیان مختلف میفروشند. این كسب و كار به اندازهای جدی شده كه به شغل اول خیلیها تبدیل شده است.
این گزارش را بخوانید تا دستتان بیاید ماجرا از چه قرار است و چگونه یك پیج ساده با تعداد دنبال كنندههایی در حدود ۲۰۰ هزار نفر، بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان به فروش میرود. رقمهای میلیونی باورنكردنی در این خرید و فروشها در جریان است. از صفحاتی كه ۵۰ هزار تومان به فروش میرسند تا برخی موارد كه به ۱۰۰ میلیون تومان هم میرسند. بله، رقم را درست خواندید. ۱۰۰ میلیون تومان برای فروش یك صفحه اینستاگرامی! این بازار به اندازهای فشرده و نفسگیر شده كه شركتهای مختلفی برای فروش تخصصی صفحات اینستاگرامی به راه افتادهاند و رقابت شدیدی بین آنها حكمفرماست.
در این میان، صفحات مخصوص اجناس مورد نیاز خانمها- (زیورآلات، لباس و. . . )- بیشتر از همه روی بورس است و همچنین نوجوانان بین ۱۳ تا ۱۹ ساله بیشترین درآمد را از اینستاگرام كسب میكنند. در این گزارش از راز و رمزهای فروشهای اینستاگرامی و سودهای خوبی كه به راحتی تا ماهی ۷، ۸ میلیون تومان نیز میرسد، نوشتهایم. این گزارش را بخوانید تا باور كنید چگونه یك نوجوان ۱۳ ساله ماهی ۷ میلیون تومان از راه خرید و فروش صفحات اینستاگرامی درآمد دارد!
چرا خرید و فروش اینستاگرامی رونق گرفت؟
تا چند سال پیش، فیسبوك به عنوان مكانی برای خرید و فروش درآمده بود اما نتوانست میان همه كاربران اینترنتی جا باز كند و فقط در میان عده محدودی این خرید و فروشها وجود داشت. اینستاگرام اما خیلی زود جای خود را در دل كاربران باز كرد. این اتفاق به سه دلیل رخ داد:
- دسترسی آسان به اینستاگرام از دلایل اصلی رونق كسب و كار در این شبكه اجتماعی است. یك گوشی هوشمند كافی است تا در هر لحظه و هر مكان به اینستاگرام متصل شد اما دسترسی به فیس بوك برای افراد كمحوصله و ناآشنا به اینترنت سخت است.
- فیس بوك محتویات صفحات را برای همه عضوهای آن نشان نمیدهد و فقط بخشی از آنها را به صورت تصادفی انتخاب كرده و محتویات را روی home آنها نشان میدهد. سایر عضوها یا باید خودشان به این صفحات مراجعه كنند یا مدیر پیج باید مقدار پولی را به حساب فیس بوك واریز كند تا محتویات صفحهاش را روی home همه اعضایش نشان دهد.
- از طرفی اینستاگرام فیلتر نیست و همین موضوع دسترسی كاربران را بسیار راحتتر كرده است.
دلایلی كه شما در اینستاگرام به موفقیت دست پیدا میكنید عبارتند از:
- كاربران بیشتر به شبكههای اجتماعی سر میزنند تا وبسایت شما
- یك كانال ارتباطی و بدون واسطه برای مخاطبان
- میتوانید از خودتان دفاع كنید.
- میتوانید محتوا تولید كنید.
فروش لباس، روی بورس
اگر به صفحات مختلف اینستاگرام سر زده باشید، حتما متوجه شدهاید كه فروش انواع لباس، یكی از كسب و كارهای پر رونق در اینستاگرام است. «مجید رضایی» یكی از كسانی است كه در این زمینه بسیار فعال است و انواع و اقسام تیشرت، شلوار و لباسهای مختلف را از این راه به فروش میرساند. او در مورد نحوه كار خود میگوید: «من چند سالی بود در پاساژ میلاد نور بوتیك داشتم اما نتوانستم از پس اجارههای سنگین بربیایم و مجبور شدم مغازه خود را پس دهم. پس از آن بود كه به استفاده از اینستاگرام روی آوردم و شكر خدا راضی هستم. اگر در این كار پشتكار داشته باشید میتوانید به درآمدهای بسیار خوبی دست پیدا كنید و همه چیز به حوصله شما بازمیگردد.
در مغازهها قیمتها حداقل دو، سه برابر قیمت خریداری شده است تا بتوان با آن، هم اجاره و مخارج مغازه را درآورد و هم حاشیه سود مناسبی برای خود كسب كرد؛ بهطور مثال یك پیراهن ساده ۲۰ هزار تومانی حداقل ۶۰ هزار تومان به فروش میرسد. در اینستاگرام اما چون سایر هزینهها را نداریم این محصولات را با قیمت پایینتر عرضه میكنیم كه باعث میشود مشتریان خوبی پیدا كنیم. همین پیراهن ۶۰ هزار تومانی را ما ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان میفروشیم كه هم به نفع ماست و هم به نفع خریداران. درآمد من به صورت میانگین به ۳ میلیون در ماه میرسد و در برخی مواقع و مناسبتها نیز تا ۵/۳ و ۴ میلیون نیز درآمد داشتهام. اینجا همه چیز به خودت بستگی دارد. بعضیها ممكن است فقط ماهی ۵۰ هزار تومان درآمد داشته باشند اما بعضیها ۱۰ میلیون تومان.»
از چین به اینستاگرام
ردپای چینیها و محصولات چینی در همه جا پیدا میشود؛ حتی در اینستاگرام. تنها تفاوت فروشندگان جنسهای چینی در اینستاگرام با مغازهداران در این است كه سرمایه اولیه كمتری دارند. یكی از فروشندههایی كه به مدت ۲ سال در این صفحه فعال و به فروش كیف مشغول است در مورد دلیل استفاده از اینستاگرام میگوید: «خیلیها مثل من شرایط آن را ندارند كه مكان ثابت و مغازه داشته باشند؛ بنابراین بهترین روش برای این دسته از افراد استفاده از شبكههای اجتماعی است.
همچنین خرید اینترنتی كمكم دارد در ایران جا میافتد و مشتریان بیشتر میشوند.» او درباره نحوه تهیه محصولات و فروش آن میگوید: «من محصولات خودم را از چین میآورم و در اینستاگرام به فروش میرسانم. میزان فروش هم كاملا بستگی به زمان و شرایط دارد. این شغل در حال حاضر تنها شغل من است و كار دیگری ندارم. من فوقلیسانس روابط بینالملل دارم اما نتوانستم كاری مرتبط با رشتهام پیدا كنم. با وجود آنكه به رشتهام بسیار علاقه داشتم اما مجبور شدم به اینستاگرام روی بیاورم.»
مسافران، برنده فروش اینستاگرامی
به جز كسانی كه به صورت دائم و پیوسته در اینستاگرام مشغول فعالیت هستند، بسیاری از مسافران نیز به صورت مقطعی سودهای كلانی از این راه به دست میآورند. «ندا رضایی» یكی از كسانی كه چندی قبل به تركیه سفر داشته و محصولات خریداری شده خود را در اینستاگرامش به فروش رسانده، درباره نحوه فعالیتش میگوید: «در سفری كه به تركیه داشتم در حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای سفرم خرج كردم اما با لباسهایی كه از این كشور آوردم و در اینستاگرام به فروش رساندم، همین حدود درآمد كسب كردم و در واقع برای سفرم هزینهای پرداخت نكردم. البته نباید از این نكته غافل شد كه خرید محصولات مختلف برای مسافرانی مانند ما كه حرفهای نیستند، كار بسیار مشكلی است.
ما از صبح تا شب در مراكز مختلف مشغول خرید بودیم كه سختیهای بسیاری برای ما داشت. همچنین خریداران حرفهای، مغازهها و فروشندههای تركی را میشناسند كه جنسها را با قیمت بسیار ارزانتر در اختیار آنها قرار میدهند. همچنین كسانی هستند كه محصولات مارك را در حراجیهای كشورهای اروپایی و آمریكایی با پایینترین قیمت ممكن خریداری میكنند و آنها را با قیمت مناسبی به فروش میرسانند. برخی دوستانم لباسهایی را با قیمت ۱۵ تا ۲۰ دلار خریداری كرده و آنها را در اینستاگرام با قیمتهایی در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به راحتی فروختهاند.»
خلاقیت، حرف اول
در اینستاگرام البته تنها واردكنندگان نیستند كه درآمد دارند و هر فردی با خلاقیت خودش میتواند درآمدهای خوبی كسب كند. فروش انواع زیورآلات و دستبندهای مختلف یكی دیگر از بازارهای پررونق در این فضای مجازی است. «آیدا جلالی» كه صاحب یكی از صفحات است و در حدود ۷۰هزار دنبالكننده دارد، میگوید: «من در حدود یك سال و نیم است كه محصولاتم را در اینستاگرام به فروش میرسانم. ابتدا این دستبندها را برای خودم درست میكردم. پس از مدتی که دوستان و آشنایان از كار من تعریف میكردند، گفتند كه كارهایم را بفروشم.
همچنین من آدمی نیستم كه بخواهم از ساعت ۷ صبح تا ۴ بعدازظهر كار اداری انجام دهم ؛ برای همین تصمیم گرفتم محصولات خودم را از طریق اینستاگرام به فروش برسانم. من لیسانس زبان ایتالیایی دارم و به كار تدریس زبان مشغول هستم و در ساعتهای فراغت خودم این كار را انجام میدهم. به نظرم اینستاگرام فضایی بهتر از فیس بوك است چون همه در فیس بوك عضو هستند اما در اینستاگرام تنها جوانان و قشر خاصی از مردم حضور دارند.»
از اینستاگرام به مغازه
در اینستاگرام برخی فروشندگان هم هستند كه با سودهای مناسب فروش محصولاتشان توانستهاند یك مغازه برای خودشان دست و پا كنند. در واقع اینستاگرام برای این افراد به سكویی برای پرش تبدیل شده است. «مریم حیدری» یكی از این افراد است. او در ابتدا مغازه داشته اما به دلیل نداشتن سود مناسب آن را رها كرده و به اینستاگرام روی آورده است. بعد از گذشت یك سال و جذب مشتریهای دائم او توانست یك مغازه برای خودش در خیابان میرداماد اجاره كند و در آخر هر ماه سود خالص خودش چیزی در حدود ۷ میلیون تومان است. او البته از فضای سنگین رقابت در اینستاگرام هم حرف میزند و میگوید: «در اینجا رقابت بسیار بیشتر از مغازههاست.
شما تعداد زیادی دنبال كننده دارید كه نمیدانید كدام یك مشتری هستند و كدام یك رقیب شما. رقیب تان شما را قدم به قدم دنبال میكند و با الگوبرداری از شما رقابت را سخت میكند. همچنین برخی مشتریهای شما را در صفحهتان پیدا میكنند و محصول مشابه شما را با قیمت پایینتری به مشتریها پیشنهاد میدهند. همچنین در چند وقت اخیر پیجهای فروش محصولات بسیار زیاد شدهاند و همین موضوع سبب شده تا از فروش همه كاسته شود. من واقعا نمیدانم این همه صفحه چگونه میتوانند دنبال كنندگان خود را نگه دارند و برای جذب آنها چه برنامههایی دارند. به نظرم در اینترنت و دنیای مجازی نمیتوان ماندگار شد.
بنابراین از این راه و روش باید به هدفهای دیگری برسیم؛ مثلا من توانستم با صفحه اینستاگرام خودم یك سری مشتری ثابت پیدا كنم و الآن خیالم بابت فروش راحت است و كمتر در اینستاگرام حضور پیدا میكنم. برای رسیدن به اینجا خیلی وقت گذاشتم و یادم هست در یك سال اول راهاندازی صفحه خودم در اینستاگرام، شاید در حدود ۱۵، ۱۶ ساعت حضور مستمر داشتم و هر یك ساعت محصولات خودم را تبلیغ میكردم. در حال حاضر اما بیشتر از ۳، ۴ ساعت در روز بر روی صفحه خودم وقت نمیگذارم. »
بازار جدیدی به نام خرید و فروش صفحات اینستاگرامی
همانطور كه در ابتدای گزارش نیز گفته شد، علاوه بر خرید و فروش در اینستاگرام، رقابت شدیدی برای افزایش دنبال كنندههای صفحات و تعداد لایكها و فروش آنها در گرفته است. در ابتدا خرید و فروش صفحات اینستاگرامی به صورت شخصی بود و برخی افراد، صفحات خود را كه دنبالكنندگان زیادی جذب كرده بود با قیمت توافقی به فروش میرساند. ماجرا اما كمكم حرفهایتر شد و پای شركتهای مختلفی برای خرید و فروش صفحات اینستاگرامی و همچنین افزایش لایكها باز شد.
در حال حاضر بازار به صورتی درآمده كه قیمتها كاملا مشخص است و هر خریدار میداند هر صفحه با چه تعداد دنبال كننده را به چه قیمتی میتواند بخرد. قیمت خرید یك صفحه از ۵۰ هزار تومان شروع میشود و حتی به ۱۰۰ میلیون تومان هم میرسد. قیمتها بستگی به تعداد دنبال كنندههای یك صفحه دارد و شما با بودجه خود میتوانید صفحه مورد نیاز خود را خریداری كنید؛ به عنوان مثال صفحهای كه ۵۰ هزار تومان قیمت دارد، تنها هزار دنبالكننده دارد و قیمتها با افزایش تعداد دنبال كنندگان صفحه به صورت پلكانی افزایش پیدا میكند؛ مثلا یك صفحه با تعداد ۲۰۰ هزار دنبال كننده در حدود ۹ میلیون تومان قیمت دارد. در اینجا این سوال به وجود میآید، که افراد و شركتهای مختلفی كه تعداد دنبال كنندگان یك صفحه و یا لایكخورهای آن را بالا میبرند، چگونه این كار را انجام میدهند؟ این كار از دو روش صورت میگیرد.
راه اول آن است كه شركتهای مختلف، یك پنل اینستالی نصب میكنند كه در واقع نوعی رباط رایانهای محسوب شده و به صورت خودكار تعداد دنبال كنندگان و لایكهای یك صفحه را بالا میبرد. روشی كه برخی هنرمندان داخلی هم از آن استفاده میكنند و البته شركت اینستاگرام در صورت آگاهی از چنین موضوعی، آن صفحات را حذف میكند. روش دوم افزایش دنبالكنندگان و لایكها با استفاده از مضامین و تصاویر جذاب برای صفحاتی مانند داستان، عكسهای خاص و. . . است.
با این روش، تعداد دنبالكنندگان یك صفحه بالا میرود و سپس صاحبان آن صفحه، این پیجها را به فروش میرسانند. در همین رابطه «سروش امیدی» كه سایتی به نام «اینستا سل» دارد و به صورت تخصصی در زمینه خرید و فروش پیج و افزایش لایكها فعالیت میكند، به «زندگی ایدهآل» میگوید: «در سال ۹۲ هنوز اینستاگرام روی بورس نبود و بسیاری از افراد حتی نام این اپلیكیشن را هم نشنیده بودند. از سال ۹۳ طرفداران این اپلیكیشن ناگهان زیاد شدند و درخواستها برای خرید پیجهای اینستاگرامی هم بهشدت افزایش پیدا كرد. خود ما در اولین تجربهمان در مرداد سال گذشته یك صفحه با نام كلاه قرمزی ساختیم و در مدت سه هفته، حدود ۳۰ هزار دنبال كننده پیدا كردیم. این افزایش تعداد دنبال كننده در چنین مدت زمان كوتاهی ما را نیز غافلگیر كرد و از آن زمان به بعد تصمیم گرفتیم به صورت جدیتری وارد این زمینه شویم.»
درآمدهای نجومی برای نوجوانان ۱۳ تا ۱۹ ساله!
شاید باورش سخت باشد كه در حال حاضر نوجوانان خوشفكر و با حوصله ۱۳ تا ۱۹ ساله از راه اینستاگرام، درآمدهای باورنكردنی كسب میكنند كه در برخی مواقع از حقوق كارمندان و مهندسان نیز بیشتر است. یكی از این افراد «سپهر تاج بخش» نام دارد كه متولد سال ۱۳۷۸ است و به گفته خودش حدود ۷ میلیون تومان در ماه از اینستاگرام درآمد دارد! او در مورد فوت و فن كار خودش به «زندگی ایده آل» میگوید: «كار من به همین سادگیها نیست كه تصور میكنید.
من از صبح تا شب پای اینستاگرام هستم و همه چیز را طبق اصولی كه در این مدت یاد گرفتهام پیش میبرم؛ بهعنوان مثال من متوجه شدهام صفحات دارای مطالب علمی عامهپسند و داستانی بهشدت طرفدار دارد و خیلی زود دنبال كننده به همراه خودش میآورد. یا اینكه باید از راه تجربه به این موضوع دست پیدا كنید كه بهترین زمان برای تبلیغات در صفحه شما چه زمانی است، چند بار در روز تبلیغ كنید و فاصله زمانی بین هر تبلیغ چقدر باشد.
به عنوان مثال ساعت ۷ تا ۱۰ شب بهترین زمان برای تبلیغات در صفحات اینستاگرم است. ». «سروش امیدی» نیز در مورد گرانترین صفحه موجود در اینستاگرام میگوید: «یك صفحه با تعداد یك میلیون دنبال كننده در حدود ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد اما خود ما به هیچ عنوان حاضر نیستیم این صفحه را بفروشیم. این صفحه كه یك پیج تبلیغاتی است، برای ما در حدود ۴۰ میلیون تومان در ماه درآمد دارد؛ بنابراین اصلا منطقی نیست كه آن را به فروش برسانیم. » او در مورد میانگین درآمد معقول و منطقی افرادی كه در زمینه خرید، فروش و افزایش تعداد صفحات اینستاگرام فعالیت میكنند نیز میگوید: «اگر شخصی در یك زمان معقول برای این كار وقت بگذارد، چیزی در حدود ماهی ۲ تا ۴ میلیون درآمد كسب میكند. »
رازهای موفقیت در اینستاگرام
تا به حال چندین بار در مورد درآمدهایی كه در اینستاگرام كسب میشود صحبت شده است ولی اینبار بحث ما در مورد تبلیغات به شكل شات در اینستاگرام و همین طور انواع تبلیغات رایج و بدون تعهدی كه در صفحات پربازدید ایرانی اتفاق نمیافتد، نیست. مسلماً شما نیز پیرو پیشنهاد بسیاری از آشنایان خود در مورد تبلیغات در صفحات اینستاگرام ایرانی اقدام به تماس و همكاری با اینگونه صفحات كردهاید و یا حداقل شاهد تبلیغات كسبوكارهای كوچك و بزرگ در صفحات مختلف بودهاید.
تبلیغاتی كه در اكثر مواقع تاثیر زیادی نداشته و اعضای آن صفحات از مخاطبین هدف شما نبودهاند. اینستاگرام پلتفرمی است كه درصد قابل توجه مخاطبین آن را نوجوانان و جوانان زیر ۲۵ سال تشكیل میدهند؛ یعنی سنی كه برای مشورت كردن به توصیه هم سنوسالها و دوستان خود بیش از هر تبلیغ و مقاله یا چیز دیگری توجه میكنند. بنابراین بهترین راه نفوذ در بین این گروه مخاطبین از همین طریق است، همان روندی كه برندهای خارجی از طریق اعضای شبكههای اجتماعی انجام میدهند.
در نمونه زیر با روند كاری دختری ۲۲ ساله آشنا میشویم كه برای تبلیغ برندهای لباس درآمدی حدود ۵۰۰۰ دلار تا ۱۵۰۰۰دلار (نزدیك به ۵۰ میلیون تومان برای هر تبلیغ) دارد. دلیل مراجعه برندهای لباس برای تبلیغ در صفحه اینستاگرام او به دلیل تعداد فالوئرهای او نیست، بلكه نوع ارتباطی است كه او با فالوئرهای خود دارد. بدین صورتكه فالوئرهای او در مورد پوشش خود از او مشاوره میگیرند و او عكسهای خود را بدون ژستهای مدلینگ و نورپردازیهای آتلیه در اینستاگرام منتشر میكند. همین نكته باعث شده است كه تبلیغات لباس از حالت ژورنال خارج شود و برندها تمایل بیشتری در تبلیغ در صفحه اینستاگرام وی داشته باشند.
كدام صفحات طرفداران بیشتری دارد؟
ممكن است این سوال برای شما به وجود بیاید كه چه صفحاتی دارای بیشترین مخاطب هستند؟ مدیر سایت «اینستا سل» در پاسخ به این سوال میگوید: «بهطور كلی هر صفحهای كه در حوزه خانمها فعالیت كند با تعداد دنبال كنندگان بیشتری رو به رو خواهد شد. در مجموع، خانمها بیشتر از آقایان از اینستاگرام استفاده میكنند و در نتیجه مشتریهای خانم بیشتری در اینستاگرام وجود دارند؛ از صفحات مخصوص لباس و مزون بگیرید تا زیورآلات و جواهر.
جالب است بدانید در بسیاری از مواقع حتی مشتریهای صفحات لباسهای مردانه نیز خانمها هستند. در مجموع خانمها سلیقه آقایان در خرید لباس را قبول ندارند و اگر به بوتیكهای مردانه شهر هم بروید تعداد خریداران خانم آنها بیشتر است! این ماجرا دقیقا در مورد اینستاگرام هم صدق میكند و خانمها هیچ اعتمادی به سلیقه آقایان ندارند و ترجیح میدهند خودشان برای آنها از صفحات اینستاگرامی خرید كنند!»
آمار و ارقام جالب از اینستاگرام
- ۷۵ میلیون كاربر روزانه از اینستاگرام استفاده میكنند.
- اینستاگرام بیش از ۳۰۰ میلیون كاربر فعال دارد.
- ۱۷ درصد از كاربران اینترنت از اینستاگرام استفاده میكنند.
- ۵۲ درصد از كاربران اینستاگرام از توئیتر هم استفاده میكنند.
- ۵۸ درصد از كاربران توئیتر از اینستاگرام استفاده میكنند.
- باوركردنی نیست كه ۹۴ درصد از كاربران اینستاگرام در فیسبوك عضو هستند.
- ۵۳ درصد از كاربران اینترنت با سن ۱۸ تا ۲۹ سال از اینستاگرام استفاده میكنند.
- ۷۶ درصد از نوجوانان آمریكایی كاربر اینستاگرام هستند.
- اینستاگرام هشتمین اپلیكیشن محبوب در آمریكا است.
- نیمی از كاربران اینستاگرام روزانه به آن اپلیكیشن سر میزنند.
- بیشاز ۲۰ میلیارد عكس از سال ۲۰۱۰ تا كنون در اینستاگرام به اشتراك گذاشته شده است.
- روزی ۷۰ میلیون عكس در اینستاگرام به اشتراك گذاشته میشود.
- میزان تعامل كاربران در اینستاگرام ۱۵ برابر فیسبوك است.
- نزدیك به نیمی از عكسهایی كه در اینستاگرام آپلود میشوند از هیچ فیلتر عكاسی استفاده نكردهاند.
- روزانه بیش از ۵/۲ میلیارد لایك در اینستاگرام صورت میگیرد که این عدد در هر ثانیه برابر ۸۵۰۰ لایك است.
- در هر ثانیه ۱۰۰۰ كامنت برای عكسها گذاشته میشود.
- بهطور میانگین ۲۵درصد كاربران یك تا سه عكس در اینستاگرام آپلود میكنند و این درحالی است كه ۳۷درصد از كاربران اینستاگرام هیچ عكسی آپلود نكردهاند.
- ۵۱ درصد از كاربران اینستاگرام مرد و ۴۹ درصد خانم هستند.
- ۷۰ درصد از كاربران اینستاگرام خارج از آمریكا زندگی میكنند.
- ۲۲ درصد از كاربران اینترنت در خاورمیانه و شمال آفریقا از اینستاگرام استفاده میكنند و عربستان بیشترین كاربر را در این منطقه دارد.
- ۴۷ درصد از جوانان از طریق اسمارتفون از اینستاگرام استفاده میكنند و ۵۳ درصد دیگر از طریق تبلت.
- ۶۵ درصد از عكسهای اینستاگرام حتی ۱۰ لایك هم نمیگیرند.
- عكسهایی كه در آنها صورت افراد مشخص است ۳۲ درصد بیشتر لایك میگیرند.
نظر کاربران
مثلا دارید تشویق می کنید؟ به نظرتون اصلا این کار به حساب میاد؟ یعنی کشور به متخصص فالوئر نیاز داره؟خدایا چی داره سر این کشور میاد!!!!طرف باید کل روزش بزاره عین دیوونه ها تو گوشی !تو رو خدا تشویق نکنید!
پاسخ ها
عزیزم چیزی که نمیدونم الکی حرف نزن اولا چیزیه که به علمه روزه قرار نیست مثله قدیم همه کشاورز بودن همه از این راه پول در بیارن الان تکنولوژی عوض شده تبلیغ میکنه برا مردم هم اونا فروش دارن هم خودش پول گیرش میاد همیشه هم زحمت نداره یه مدت زحمت بکش بعد حالشو ببر بعد هم خوده شما تا حالا از اینترنت خرید نکردی؟ خوده شما سایت دیوار نرفتی؟؟ چیزی ک نمیدونی الکی نظر نده ما تو ایران هرکسی برا خودش یه پروفسور هست ماشاله تو هم امیداورم فکرت عوض شه
جالب بود