این افسانه ها را در علم مدیریت باور نکنید
در دنیای تجارت باورهایی وجود دارد که مطالعات جدید این باورهای نادرست را به کلی رد کرده است. وقتی به باورهای رایج و اشتباه در مورد شغل تان اعتقاد پیدا و بر اساس آن عمل می کنید، مهمترین چیزی که از دست می دهید، نیازهای روانی خودتان است.
هفته نامه زندگی مثبت - طاهره محمدی: در دنیای تجارت باورهایی وجود دارد که مطالعات جدید این باورهای نادرست را به کلی رد کرده است. وقتی به باورهای رایج و اشتباه در مورد شغل تان اعتقاد پیدا و بر اساس آن عمل می کنید، مهمترین چیزی که از دست می دهید، نیازهای روانی خودتان است.
افسانه اول: همیشه می توان خونسرد بود
مشاغل به سرعت نور در حال توسعه هستند و در این بین مشکلات نیز همواره وجود دارند. گاهی شرایطی به وجود می آید که احساس استرس و فشار می کنید. در این موقعیت اگر دنبال مخفی کردن احساسات خود باشید دیگران را فریب نداده اید بلکه خودتان را فریب داده اید.
اینکه بخواهید همیشه خونسردی تان را حفظ کنید و به زبان ساده تر به روی خودتان نیاورید که چه مشکلی دارید یک باور اشتباه است. چه بخواهید چه نخواهید نشانه هایی مانند حالت چهره، زبان بدن و دیگر علائم فیزیکی به خوبی نشانه می دهد که شما تنش و فشاری را متحمل شده اید. وقتی دیگران نشانه های فیزیولوژیکی طبیعی را در شما نبینند به شما اعتماد نمی کنند و نمی توانید انتظار یک رابطه کاری خوب را داشته باشید.
با داشتن استرس، انرژی زیادی را که برای اصلاح مسئله مورد نظرتان به آن نیاز دارید، از دست می دهید. در عوض استرس تان را کنترل کنید و بروز دهید و در نهایت دنبال اصلاح موضوعی باشید که باعث ایجاد تنش در شما شده است.
افسانه دوم: ارتباطات کاری نباید دوستانه باشد
بیشتر افراد معتقدند باید ارتباطات تجاری و شغلی را به صورت سطحی برقرار کرد. آنها ارتباطات دوستانه ای با همکاران یا شرکای خود دارند اما از لحاظ احساسی هیچ نزدیکی با آنها ندارند و همین موضوع باعث گرفتن تصمیمات خشک و خشن در محیط کاری و تجاری می شود.
بهتر است با همکار یا شریک خود یک رابطه دوستانه نزدیک برقرار کنید، در غیر این صورت هیچ احساس تعلق خاطری بین افراد وجود نخواهد داشت و همین موضوع استرس و تنش کار را بیشتر خواهد کرد. برای رسیدن به اهداف مشترک در کار با یکدیگر پیوند عاطفی و دوستانه عمیق ایجاد کنید.
افسانه سوم: کارمندان همیشه به آقابالاسر نیاز دارند
بیشتر مدیران تصور می کنند با وضع قوانین سفت و سخت برای کارمندان خود، کارکرد بهتری را از آنها خواهند دید اما به جای این کار بهتر است به کارمندان خود اعتماد داشته باشید. وقتی به دیگران اعتماد می کنید این رفتار باعث ایجاد حس اعتماد به نفس در افراد می شود و تقویت اعتماد به نفس سبب عملکرد بهتر افراد خواهد شد. به جای وضع قوانین زیاد به کارمندان تان اعتماد کنید.
افسانه چهارم: رایانه جواب همه سوالات است
جواب همه سوالات همیشه در اینترنت نیست. گاهی اوقات باید در دنیای کسب و کار و تجارت به آنچه که درون تان اتفاق می افتد اعتماد و بر اساس نیروی درونی تان هدفی را انتخاب کنید و به آن برسید. این کار بر مبنای حدس و گمان نیست. وقتی برخورد مشتری را در رابطه با یک محصول از نزدیک می بینید و بر اساس حالت چهره یا ابراز مستقیم آنها به میزان رضایت آنها پی می برید، این تصویر در ضمیر ناهوشیار شما ضبط می شود و در زمان تصمیم گیری های مهم به کمک تان خواهد آمد. این اطلاعات در نتیجه تجربه شماست که در رایانه وجود ندارد؛ بنابراین گاهی بر اساس فکر و باور خود پیش بروید تا به نتیجه ای متفاوت دست پیدا کنید.
ارسال نظر