۲۴۱۲۲۲
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

چگونه با همکار جدید گرم بگیریم؟

طبیعی است که در هر محیط کاری هرازگاهی با ورود همکاران جدید غافلگیر شوید. این افراد هرچقدر هم توانمند باشند برای سازگاری با محیط کار جدید کمی بی تجربه هستند.

چگونه با همکار جدید گرم بگیریم؟



هفته نامه زندگی مثبت - دکتر شهربانو قهاری، دکترای روان شناسی بالینی: طبیعی است که در هر محیط کاری هرازگاهی با ورود همکاران جدید غافلگیر شوید. این افراد هرچقدر هم توانمند باشند برای سازگاری با محیط کار جدید کمی بی تجربه هستند. برای اینکه به آنها نزدیک شوید و کمکشان کنید لازم است با آنها دوست شوید.

چگونه با همکار جدید گرم بگیریم؟

محیط کار سالن نمایش نیست

بعضی از افراد محیط کار را فقط به چشم مکانی برای انجام وظایف خود می بینند که بعد از اتمام کار باید سریع به خانه بازگردند. اما به این نکته توجه داشته باشید که شما بیش از نیمی از ساعت های شبانه روز خود را در محیط کارتان هستید. بنابراین بسیار ضروری است که در محیط کار رابطه ای دوستانه با همکارانتان داشته باشید. مخصوصا اگر شخصی به عنوان یک تازه وارد به محیط کاری شما اضافه شده است از تکنیک های مختلف برای برقراری رابطه دوستانه با او استفاده کنید.

خودتان را ساده معرفی نکنید

برای ایجاد رابطه دوستی با همکاران تازه وارد فقط به ذکر نام و نام خانوادگی خود اکتفا نکنید. قدری بیشتر در مورد خودتان بگویید؛ اینکه اهل کجا هستید، مسئولیتی که در مجموعه کاری تان دارید چیست، تا چه اندازه به کارتان علاقه دارید و... بعد اجازه دهید طرف مقابلتان هر طور دوست دارد خودش را معرفی کند و او را مجبور به جواب دادن در مورد سوال هایی نکنید که تمایلی به پاسخگویی آن ندارد.

بحث های حاشیه ای ممنوع!

برای ایجاد رابطه دوستی با همکاران جدید از هرگونه بحث های حاشیه ای مانند اینکه چه کسی با چه کسی ازدواج کرده، چه کسی چه نوع رابطه ای با کارفرما دارد و دامن زدن به شایعه هایی که در محیط کار وجود دارد، بپرهیزید. این گونه بحث ها تنها اتلاف کردن انرژی است.

علاوه بر این، تاثیر بدی روی شخص تازه وارد خواهد گذاشت. سعی کنید بیشتر در مورد موضوعات عمومی با یکدیگر صحبت کنید و در مثبت سازی محیط کارتان نقشی داشته باشید.

چگونه با همکار جدید گرم بگیریم؟

نقاط مشترک بیابید

سعی کنید در اوقات استراحت بیشتر با همکارتان صحبت کنید. بعد از اینکه توانست قدری بیشتر با شما آشنا شود از او درمورد چیزهایی که دوست دارد، بپرسید. ببینید او به چه چیزی علاقه دارد تا از این طریق به اشتراکاتی بین خودتان دست پیدا کنید. با یافتن نقاط مشترک، دوستی و ارتباط بهتری بین شما شکل می گیرد که به تدریج می تواند آن را بسط دهید.

بیرون از محل کارتان قرار بگذارید تنها به صحبت های داخل محیط کار اکتفا نکنید. سعی کنید بعد از ساعات کاری یا در روزهای تعطیل ساعاتی را هرچند محدود با همکارتان بگذرانید. می توانید او را به یک فنجان چای مهمان کنید یا با یکدیگر به سینما بروید. با این روش صمیمیت بیشتری بین خودتان به وجود آورده اید.

آنها را از دایره روابط خارج نکنید

گاهی اوقات بعضی از افراد تمایلی به ایجاد رابطه دوستی با همکاران خود ندارند. در این مواقع نمی توانید آنها را مجبور به این کار کنید. با خارج کردن این گروه از افراد از دایره روابط دوستانه تان حداقل توانسته اید مانع ایجاد حس منفی و اختلاف در صورت برقراری ارتباط دوستی با این افراد باشید. بااین حال سعی کنید این افراد را حتما در موضوعاتی که مربوط به کار است سهیم کنید. برای مثال اگر در مورد یک موضوع کاری صحبت می کنید آنها را نیز در بحث دخالت دهید تا به این ترتیب انسجام و هماهنگی در محیط کار ایجاد شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج