گرانترین باشگاههای فوتبال جهان
پرتال برترین باشگاههای فوتبال جهان، امروزه به منبعی فعال برای اطلاع رسانی و درامد زایی تبدیل شدهاند که نقش زیادی در کسب و کار این مراکز ورزشی پر طرفدار دارد. این گفتار، مروری دارد به کسب و کار دیجیتالی برترین باشگاههای فوتبال دنیا.
برترین ها: برترین باشگاههای فوتبال جهان، امروزه فقط در قاره سبز هستند. کسی نامی از باشگاههای مهمی در آسیا، امریکای جنوبی و حتی آفریقا در ذهن ندارد. اروپا، مهد فوتبال جهان، همواره در صنعت فوتبال، پر مخاطب، پر درامد و فعال بوده است و این رویه را در یک سده اخیر، همچنان حفظ کرده است.
جام جهانی فوتبال از 1930 تا 2014، بین کشورهای اروپایی و امریکای جنوبی تقسیم شده و تا کنون هیچ تیمی از آسیا، اقیانوسیه و حتی قاره آفریقا، موفق به کسب جام طلایی فیفا نشده است.
آرزوی میلیونها در سراسر جهان، بازی کردن در باشگاههای مشهور اروپایی هست و این آرزو، همانند بازی کردن در فیلمهای هالیوودی در امریکا، نوستالژیک هست و زمینه ساخت فیلمها و رمانهای بسیاری را در عصر کنونی سبب شده است.
برترین باشگاههای فوتبال جهان، امروزه در قاره سبز میدرخشند و توانمندی فناوری اطلاعات به کمک آن ها آمده تا در صنعت تبلیغات و کسب و کار، درآمدزایی خود را ارتقا دهند. این گفتار نگاهی دارد به کسب و کار دیجیتالی برترین باشگاههای فوتبال جهان از قاب فناوری اطلاعات. با ما همراه باشید.
فوتبال، صنعت پردرآمد و پر مخاطب!
امروزه دیگر، فوتبال را نمیتوان یک ورزش معمولی دانست. سیاستمداران و برندهای صنعتی مطرح جهان، در داخل مستطیل سبز، با یکدیگر میجنگند و مبارزه میکنند. هر تیمی که موفقیتهای بیشتری کسب کند، دلارهای بیش تری دریافت خواهد کرد و دلارهای بیشتر، یعنی اهمیت و ارزش بازار بیش تر. باشگاههای فوتبال همانند شرکتهای بورسی، بر اساس تولید سالانه و بهره وری سالانه، رتبه بندی میشوند و نظر برندهای مشهور صنعتی و خدماتی جهان را جذب میکنند.
برای همین هست که رسانه فوتبال، رسانه پر مخاطب و پر درآمدی هست که به یمن فناوری اطلاعات، روز به روز بر گسترشان افزوده میشود. ارزش 20 باشگاه برتر فوتبال جهان، امروزه بیش از 30 میلیارد دلار برآورد میشود که به اندازه نیمی از درامد نفتی سالانه بخشی از کشورهای حاشیه خلیج فارس هست.
فوتبال نه تنها یک ورزش بلکه یک تجارت پرسود است، تجارتی که جهان به آن احتیاج دارد. به دلیل درآمدهای بسیار بالا و توجه جهانی به این ورزش، صنعتی بزرگ پیرامون آن شکل گرفته است اما جریان اصلی ورود پول به باشگاهها از تبلیغات میگذرد. باشگاههای اروپایی و سرمایه گذارهای عرب با نگاه به همین بخش به سودهای کلان رسیدهاند. چرخ فوتبال با همه ورودیها و خروجیهای عظیمش بر روی بازاریابی و تبلیغاتش میچرخد.
تبلیغات در فوتبال روز دنیا و در جایی که این ورزش به عنوان یک صنعت درآمدزا تلاش میکند از همه پتانسیلهایش برای ایجاد درآمد بهره ببرد، به عنوان یکی از رکنهای درآمدزایی شناخته شده است. نزدیک به یک دهه است که تبلیغات به شکل بسیار حرفه ای وارد این صنعت شده و با شتاب به جلو گام برمی دارد.
ما امروز مدعی هستیم که به یکی از این روشها، شاید نزدیک به استانداردهای جهانی رسیدهایم اما هنوز هیچ تئوری مدونی برای رشد صنعتی این ورزش پیش بینی نشده است. تبلیغات دور زمین تنها نمونه ای از انواع روشهای کسب درآمد از طریق تبلیغات است. گزارش این قسمت مروری است بر «وفور شیوههای درآمدزایی» توسط باشگاههای جهان.
سایتهای ورزشی برترین باشگاههای فوتبال امروز دنیا، کم تر از پرتالهای خبری پر بیننده اینترنت، مشتری ندارد! روزانه صدها هزار نفر به سایت این باشگاهها مراجعه میکنند تا از آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به بازیکنان و کادر فنی و حتی تصاویر تمرینات بازیکنان، اطلاع کسب کنند. مشاهده ویدئوهای گرفته شده در رختکن، زندگی خصوصی و حتی آرشیو مسابقات خاطره انگیز بخشی از ظرفیتهای عالی پرتالهای باشگاهها را تشکیل میدهد.
پرتال برخی از باشگاههای مشهور دنیا مانند رئال مادرید، بارسلونا و منچستر یونایتد، حتی در نشریات و شبکههای ورزشی مختلف نیز تبلیغ و اطلاع رسانی میشود و به عنوان سخنگوی اینترنتی جامعه ورزشی بخشی از طرفداران فوتبال، به شمار میروند. جام جهانی ۲۰۰۲ بود که پرتال یاهو، به کمک اطلاع رسانی مسابقات جام جهانی آمد و شاهد تبلیغ یاهو در کنار زمین بودیم. اکنون، سایتهای خبری و وب سایتهای باشگاههای فوتبال در دنیا، یکی از مراکز پر مخاطب در سرزمین دیجیتال هستند که روز به روز بر شما مخاطبانشان نیز به مدد شبکههای اجتماعی افزوده میشود.
رئال مادرید: باشگاه کهکشانیها - realmadrid.com
یکی از پر افتخارترین و مشهورترین باشگاههای امروز فوتبال جهان، باشگاه رئال مادرید اسپانیا هست. افتخاراتی که رئال مادرید در کسب جامهای مختلفی مانند: لالیگا، چمپیونز لیگ اروپا و جام قهرمانان باشگاههای جهان ظرف دو دهه اخیر به دست آورده است، سبب شده تا پرتال این باشگاه، یکی از پر مخاطبترین سایتهای ورزشی در جهان باشد. بیش از ۱۰۰ میلیون نتیجه جست وجو درباره رئال و صدها هزار موضوع لینک شده به پرتال این باشگاه مهم فوتبال، نشان میدهد که سایت این باشگاه، طرفداران زیادی دارد.
رئال مادرید، باشگاه کهکشانیهای فوتبال هست و بزرگانی چون کریستیانو رونالدو، دیوید بکهام و آلفرد دی استئفانو، کاسیاس و لوئیس فیگو، تنها مشتی نمونه از خروار هست که در این باشگاه توپ زدهاند. در بخش football-legends، بزرگان این باشگاه و تاریخچه فعالیتهایشان به صورت مصور ارائه شده. بیشترین درآمد این باشگاه از بخش تبلیغات و تجارت آن است و سهم ۴۱ درصدی دربرآورده کردن نیازهای این غول فوتبال دارد.
درآمد این فصل باشگاه در بخش تبلیغات با افزایش ۴ درصدی به مبلغ ۲۱۱.۶ میلیون یورو رسید و دلیل این افزایش، تمرکز رئال بر بازارهای خارج از اسپانیاست. عقد قرارداد با هواپیمایی امارات که از ۲۰۱۴-۲۰۱۳ آغاز میشود و افزایش قابل توجه در قراردادی که با BWIN داشتند، عمده این تجارت بود.
سایت اینترنتی باشگاه رئال مادرید، ظرفیتهای اطلاع رسانی و ارائه محتوای خوبی به مخاطبان دارد و حتی برای مخاطبانش، خدماتی اینترنتی ارائه کرده که خرید لوازم ورزشی با برندرئال و اسپانسرهایش و همچنین سفارش کارت هواداری باشگاه، از آن جمله هست. مادریدیستا، همان طرفداری باشگاه هست که خدماتی را برای اعضا فراهم میکند. سفارش پیراهن و شورت ورزشی در بخش ویژه ای در سایت باشگاه در اختیار علاقمندان هست که تقریباً شبیه یک فروشگاه پوشاک در فضای وب عمل میکند.
بخش فروشگاه سایت رئال مادرید، در نشانی مجزایی با نام realmadridshop.com در دسترس علاقمندان هست که گشتی دران، خالی از لطف نیست. خرید سوغاتیها و محصولات مختلف با آرم باشگاه رئال مادرید و برند اساپنسرهای این تیم، در این سرویس اینترنتی ارائه شده است. اگر باشگاهی در ایران بخواهد، یک الگوی موفق در راه اندازی پرتال برای مجموعه خود را در اختیار داشته باشد، سایت رئال مادرید اسپانیا، یک روش جالب توجه خلاقانه هست.
بارسلونای اسپانیا، اگر تا چند دهه پیش، برای شمار زیادی از مردم جهان منطقه ای ناشناخته بود، امروزه به مدد باشگاه فوتبالش و حس استقلال طلبی کاتالانها، یک منطقه بسیار شناخته شده در دنیای ما میباشد. سالانه میلیونها نفر از گردشگران خارجی، اسپانیا و به خصوص بارسلونا را برای بازدید انتخاب میکنند. آب و هوای مطبوع و موقعیت کوهستانی و ساحلی بارسلونا سبب شده است تا این منطقه از اسپانیا، همواره بیش از نقاط دیگر اسپانیا و اروپا، در خبرها دیده شود.
باشگاه فوتبال بارسلونا، حداقل یک دهه هست که شدیداً در کانون توجه مراکز تبلیغاتی، اطلاع رسانی، ورزشی و صنعتی جهان قرار گرفته است. اسطوره فوتبال در قرن بیست و یکم، یعنی لیونل مسی آرژانتینی، چند سالی هست که در این باشگاه توپ می زند و آوازه این باشگاه را به سراسر گیتی رسانده است. شعبده بازیهای مسی در زمین سبز نیوکمپ برای بارسلون، سبب موفقیتهای خارق العاده بارسلونا در دنیای فوتبال و تبلیغات شده است.
سایت اینترنتی باشگاه بارسلونا نیز، از این فرصت بکر استفاده کرد و ظرفیتهای اطلاع رسانی و کسب و کار گسترده ای را در وب سایت خود ارائه کرده که جالب توجه هست. پس از موفقیتهای بی نظیر در بارسلونا، این بار لوئیس انریکه، بازیکن اسبق بارسلونا توانست، این تیم را مجدداً به قهرمانی رقابتهای جام باشگاههای اروپا در سال 2015 میلادی برساند. تاریخچه کامل مصور باشگاه پر افتخار بارسلونا، داستان نیوکمپ و جزییاتش در کنار فرصتهای فروش کالاهایی با برند بارسلونا، همه و همه در پرتال بارسلونا دات کام ارائه شده است.
برای راحتی استفاده مخاطبان از سایت پر بیننده باشگاه بارسلون، ظرفیت جدیدی در چند سال اخیر به سایت اضافه شده تا مخاطبان بتوانند اپلیکیشن های موبایلی مخصوص باشگاه را دانلود و از آن استفاده کنند. اکنون معتادان گوشیهای هوشمند میتوانند لحظه به لحظه از آخرین اخبار و رویدادهای باشگاه کهکشانی بارسلونا، اطلاع کسب کنند. پرتال http://fcbapps.fcbarcelona.com برای این کار در دسترس شما میباشد. جالب است که بدانید سایت باشگاه بارسلونا، به 10 زبان زنده دنیا و حتی عربی نیز در دسترس علاقمندان هست.
از دیگر بخشهای جالب سایت، بخش فروشگاهیان هست که واقعاً، یک فروشگاه اینترنتی قدرتمند تمام عیار هست و برای کشورهای مختلف دنیا، خدمات مختلفی را ارائه میکند. به http://shop.fcbarcelona.com مراجعه کنید. شما را با هزاران کالا و محصول جالب با برند بارسلونا و اسپانسرهای آن مواجه میکند.
چنین پرتال قوی فروشگاهی در سایت باشگاه بارسلونا نشان میدهد که درامد اینترنتی این باشگاه بسیار قابل توجه هست که چنینی ظرفیت عظیمی برای راه اندازی فروشگاه مربوط به فروش محصولات این باشگاه راه اندازی میشود. الگوهای کسب و کار این پرتال میتواند مورد استفاده وب مسترهای سایتهای باشگاهی کشور نیز قرار بگیرد. در این فصل، خطوط هوایی قطر بر پیراهن این تیم نقش بست و این اولین باری بود که پیراهن این تیم یک نام تبلیغاتی را به خود دید. 30.5
میلیون یورو نتیجه این قرارداد بود که با پیروزی در لیگ قهرمانان 5 میلیون یورو نیز به آن افزوده شد. باشگاه قرارداد دیگری نیز با غول کامپیوتری دنیا، شرکت Intel بسته است که تا سال 2018 شریک تکنولوژیهای رسمی باشگاه باشد. ارزش این قرارداد 19.2 میلیون یورو است. قرار است که از امسال تا 4 سال آینده لوگوی این شرکت وسط پیراهن بارسلونا جای بگیرد.
درآمد تبلیغاتی این فصل 37 درصد از کل درآمد باشگاه معادل 176.8 میلیون یورو را تشکیل داد و با افزایش دو درصدی در حق پخش تلویزیونی، درآمد حاصل از این بخش نیز برای بارسلونا 188.2 میلیارد یورو بود. همه اینها نشان میدهد که صنعت فوتبال در اسپانیا، به اندازه صنعت خودروسازی در آلمان، درامدهای نجومی به همراه دارد!
منچستر یونایتد و جهنم اولترافورد در manutd.com
اگر بخواهیم از جو فوتبال در اسپانیا بیرون بیاییم، اولین مقصدی که باید به آن عزیمت کنیم، جایی نیست جز منچستر یونایتد، جایی در نزدیکی جهنمی به نام اولدترافورد. شیاطین سرخ انگلیسی، یکی از پر افتخارترین باشگاههای فوتبال همه اعصار را در اختیار دارند و در فهرست ۵ باشگاه برتر جهان هستند.
عملکرد تجاری این باشگاه روند روبهپیشرفت خود را همچنان ادامه داده است. ۳۴.۹ میلیون پوند در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ سهم درآمدهای تجاری این باشگاه است. سال گذشته چندین حامی مالی منطقه ای و بینالمللی و یک دفتر فروش در هنگکنگ به باشگاه منچستریونایتد اضافه شدند. چشمگیرترین قرارداد این باشگاه با شرکت جنرال موتورز (شورلت)، برای پیراهن این تیم است که ارزشی بالغ بر ۵۵۹ میلیون دلار برای ۷ سال دارد.
بااینکه نام شورلت جایگزین AON بر روی پیراهن این تیم شده اما منچستر حمایت این غول بیمه دنیا را از دست نداده و به ازای دریافت حق نامگذاری ۱۲۰ میلیون یورویی، تجهیزات تمرینی این باشگاه در کرینگتون برای ۸ سال به مجموعه تمرینی AON نامگذاری شدند. کل درآمد این فصل منچستریونایتد ۴۲۳.۸ میلیون یورو بود که ۱۷۷.۹ میلیون سهم تبلیغات و ۱۸۸.۶ میلیون از آن حق پخش تلویزیونی است. تبلیغات وب سایت منچستر در اطراف ورزشگاه اولدترافورد، روز به روز در حال افزایش هست و این امر، اهمیت تبلیغات اینترنتی و کسب و کاردیجیتالی منچستر را نشان میدهد.
منچستر یونایتد انگلیس، امروزه چند میلیارددلار قیمت بازاری دارد و سالانه، صدها میلیون پوند از طریق تبلیغات و حق پخش تلویزیونی عمومی و خصوصی و حتی فروش محصولات در وب سایت خود، درامد دارد. منچستر یونایتد، یادآور نامهای بزرگی چون الکس فرگوسن اسکاتلندی، اسطوره مربی گری در منچستر و جهان و همچنین بازیکنان چون رونالدو و بکهام و پیتر اشمایکل و وین رونی هست. در بالای وب سایت اینترنتی باشگاه شیاطین سرخ نوشته شده است:
World's most popular football team
سایت باشگاه منچستر، به ۷ زبان زنده دنیا ارائه شده است. اگر میخواهید از خدمات عضویت رسمی در باشگاه طرفداران منچستر یونایتد استفاده کنید به نشانی http://www.manutd.com/en/Official-Membership.aspx بروید.
خدمات جالب توجهی را باشگاه منچستر یوناتید انگلستان در اختیار اعضا قرار میدهد که جالب توجه هست. بد نیست، الگوهای کسب و کار اینترنتی این باشگاه در جذب و ارتباط با جامعه طرفدارانش فمورد استفاده سایتهای فوتبالی کشورمان نیز قرار بگیرد. یکی دیگر از بخشهای جالب و پر مخاطب باشگاه ورزشی منچستر یوناتید، بخش فروش اجناس و محصولات باشگاه با همکاری اسپانسرهای باشگاه هست. این بخش در نشانی http://store.manutd.com ارائه شده و همانند سایت رئال مادرید و بارسلونای اسپانیا، دنیای از جنس و لوازم را با برند این باشگاه پر طرفدار ارائه میکند.
از کیف و کفش و پیراهن و شورت ورزشی گرفته تا کیف و لباس با آرم و برند منچستر و اسپانسرهایش در این پرتال در دسترس میباشد. به نظر میرسد سالانه صدها هزار پوند، درامد خالص باشگاه از طریق فروش اینترنتی محصولاتش در اینترنت باشد.
تلویزیون اینترنتی MUTV باشگاه منچستر یوانایتد نیز یکی از دیگر ظرفیتهای درامد زایی باشگاه میباشد که در.manutd.com/en/MUTV-New.aspx ارائه شده هست.
یکی از قابلیتهای جالب سایت باشگاه منچستر یونایتد، ارائه سرویس شبکههای اجتماعی هست که کاربران و علاقمندان باشگاه میتوانند با عضویت دران، با بازیکنان و مربیان و فعالان باشگاه درارتباط اینترنتی باشند. http://social.manutd.com فرصت خوبی را برای عاشقان منچستر فراهم کرده است.
همه پستها و مطالبی که منچستر یوناتید به طور رسمی در شبکههای اجتماعی مانند گوگل پلاس، فیس بوک، اینستاگرام و توییتر قرار میدهد همگی در این آدرس در دسترس علاقمندان دوآتیشه باشگاه هست. شیاطین سرخ را در نشانی https://plus.google.com/+MANUTD در گوگل پلاس دنبال کنید. همچنین این پرتال در شبکه اجتماعی پر مخاطب اینستاگرام نیز فعال هست که در آدرس: instagram.com/MANCHESTERUNITED مشاهده میشود.
5.5 میلیون نفر فالوور صفحه رسمی شیاطین سرخ در اینستاگرام میباشند و قریب به 3 هزار پست، در این صفحه منتشر شده که مروران، خالی از لطف نیست. به هر حال، آن چه مسلم هست، شیاطین سرخ تنها در اولدترافودر، جهنمی بر پا نکردهاند، بلکه در سرزمین دیجیتال نیز، صدها فرصت کسب و کار را دراختیار مخاطبان قرار دادهاند که الگوهای تجاری کسب و کار موفق برای استارت آپ ها میباشد.
بایرن مونیخ - http://www.fcbayern.de/en/
قرارداد دو ساله با آدیداس برای تأمین تجهیزات ورزشی (۲۵ میلیون یورو برای هر فصل) و قرارداد با اسپانسر دیگر این تیم که نام ورزشگاه این تیم (آلیانز) از آن گرفته شده به ارزش ۶ میلیون یورو، بخش تبلیغاتی این باشگاه را بیش از پیش قدرتمند ساخته است. قهرمانی این فصل افزایش ۳۱ درصدی معادل با ۲۵.۶ میلیون یورو را در حق پخش تلویزیونی برای این تیم داشت و علاوه بر این، حق پخش بینالمللی لیگ در حال حاضر ارزشی بالغ بر ۷۰ میلیون یورو در هر فصل دارد. با این حال بایرن مشتاق است تا برای بهبود چهره جهانی خود دفاتری را در نیویورک و چین تأسیس کند..
سایت باشگاه بایرن مونیخ آلمان نیز از دیگر پرتالهای ورزشی پر طرفدار در اروپا میباشد. این باشگاه در دو دهه اخیر، افتخارات زیادی را در اروپا کسب کرده است و اخیراً هم با پپ گواردیولا، در آرزوی کسب مجدد جام باشگاههای اروپاست. آلیانس آرنای مونیخ، یکی از مطرحترین ورزشگاههای جهان به شمار میرود که البته برخی از محصولات ورزشی بایرن مونیخ نیز بر روی وب سایتش، با آرم این ورزشگاه میباشد.
سایت باشگاه بایرن مونیخ، به زبانهای مختلف و قسمتهای جالبی دیزاین شده است که میتواند برای طرفداران این باشگاه، جالب توجه باشد. همچنین این سایت، توانسته است تا از ظرفیتهای فناوری اطلاعات و کارآفرینی دیجیتالی همانند رئال مادرید و بارسلونا استفاده کندو خدمات ومحصولات مختلفی را بر روی سایت به طرفدارانش عرضه کند. سایت به ۸ زبان راه اندازی شده و بخشهای متعددی دارد. یکی از آنها بخش فروشگاهی هست که انواع و اقسام محصولات با برند بایرن مونیخ، درآن عرضه شده است. در نشانی http://shop.fcbayern.de این اطلاعات موجود میباشد.
سرویس فن شاپ، مخاطبان زیادی دارد، چرا که محصولات متنوعی از شورت و پیراهن ورزشی گرفته تا کیف و کفش و حتی شکلات با برند بایرن مونیخ در این پرتال در دسترس میباشد. اکثر باشگاههای ورزشی فوتبال دنیا، دارای تلویزیون اختصاصی هتند که نسخه وبیان را نیز ارائه کردهاند. این سرویس در نشانی http://www.fcb.tv/en موجود میباشد.
فقط اعضا میتوانند از طریق این صفحه، بایرن مونیخ را مشاهده کنند و جزییات بیش تری از مسابقات و رویدادهای آن، به دست آورند. یکی از کارهای جالب سایت باشگاه بایرن مونیخ، انتشار بخش ویژه ای به جامعه هواداران میباشد که برایتعال بهتر و اثربخش تر با آن ها راه اندازی شده است. این سرویس در آدرس www.myfcb.de قرار دارد و حاوی فرصتهایی برای ارتباط مخاطبان و جامعه هواداران باشگاه با بازیکنان و مربیان و مسئولان بایرن مونیخ هست.
توجه به کودکان، یکی از ظرفیتهای اطلاع رسانی و کسب و کار باشگاه بایرن مونیخ هست که در نشانی fcb-kidsclub.de/de معرفی شده است. همه رویدادها و فعالیتهایی که بایرن مونیخ برای حمایت از کودکان در اروپا و اقصی نقاط جهان انجام میدهد، در بخش کودکان ارائه میگردد.
الگوهای موفق و استراتژی کسب و کار دیجیتالی باشگاه بایرن مونیخ در بخش کودکان میتواند مورد استفاده وب مستر باشگاههای فوتبال ایران قرار بگیرد تا از این ظرفیت خوب هواداری به نحو شایسته استفاده کنند. از دیگر بخشهای جالب توجه در پرتال باشگاه بایرن مونیخ، بخش مربوط به حراجی هست که در نشانی http://auktionen.fcbayern.de قرار دارد. این بخش به زبان آلمانی در اختیار مخاطبان هست. آلمانیها، از فعالترین کاربران اینترنت در اروپا هستند که جمعیت وسیعی را نیز شامل میشوند.
بایران هم در اینستاگرام فعال هست و 3 میلیون فالوور دارد. به نشانی instagram.com/fcbayern مراجعه کنید.
به طور کل، باشگاه بایرن مونیخ یکی از قویترین سایتهای ورزشی وب را در اختیار دارد که میتواند یک الگوی تمام عیار موفق برای باشگاههای ورزشی در ایران باشد.
اگر علاقمندهستید تا فهرست ۲۰ باشگاه برتر فوتبال جهان را که از نظر ارزش بازاری و درامد سالانه، رقمهای نجومی را در اختیار دارند، جدول زیر را مشاهده کنید. در این جدول که توسط نشریه فوربس در ماه گذشته میلادی منتشر شد، باشگاه رئال مادرید اسپانیا، به ارزش بازاری ۳.۲ میلیارد دلار، با ارزشترین باشگاه فوتبال جهان هست. این باشگاه توانسته است ۷۴۶ میلیون دلار درامد کسب کند.
با فاصله اندکی از رئال، بارسلونیها قرار دارند که تنها 100 میلیون دلار از رئال، درامد کم تری رادر شش ماهه نخست 2015 میلادی، به خود اختصاص دادهاند و ارزش بازاری مشابه رئال دارند. شیاطین سرخ منچستر نیز با 3.1 میلیارددلار و درامد 700 میلیون دلاری، سومین باشگاه باارزش جهان به شمار میروند. بایرن مونیخ، با 2.3 میلیارددلار ارزش بازاری و 661 میلیون دلار درامد چهارمین باشگاه ورزشی جهان هست.
رتبه پنجم تا هشتم، متعلق به منچسترسیتی، چلسی، آرسنال و لیورپول انگلیس هست که جمعاً، ارزش بازاریان ها کمی بیشتر از رئال مادرید اسپانیا میباشد و هیچ کدام به اندازه بایرن مونیخ، درامد ندارد.
رتبه |
نام باشگاه فوتبال |
کشور |
ارزش به میلیون دلار |
درآمد به میلیون دلار |
|
1 |
Real Madrid |
Spain |
3,260 |
746 |
|
۲ |
FC Barcelona |
Spain |
۳,۱۶۰ |
۶۵۷ |
|
3 |
Manchester United |
England |
3,100 |
703 |
|
۴ |
Bayern Munich |
Germany |
۲,۳۵۰ |
۶۶۱ |
|
5 |
Manchester City |
England |
1,380 |
562 |
|
۶ |
Chelsea |
England |
۱,۳۷۰ |
۵۲۶ |
|
7 |
Arsenal |
England |
1,310 |
487 |
|
۸ |
Liverpool |
England |
۹۸۲ |
۴۱۵ |
|
9 |
Juventus |
Italy |
837 |
379 |
|
۱۰ |
Milan |
Italy |
۷۷۵ |
۳۳۹ |
|
11 |
Borussia Dortmund |
Germany |
700 |
355 |
|
۱۲ |
Paris Saint-Germain |
France |
۶۳۴ |
۶۴۳ |
|
13 |
Tottenham Hotspur |
England |
600 |
293 |
|
۱۴ |
Schalke ۰۴ |
Germany |
۵۷۲ |
۲۹۰ |
|
15 |
Internazionale |
Italy |
439 |
222 |
|
۱۶ |
Atlético Madrid |
Spain |
۴۳۶ |
۲۳۱ |
|
17 |
Napoli |
Italy |
353 |
224 |
|
هزینه تبلیغ بر روی پیراهن ورزشی باشگاههای مطرح جهان
نام باشگاه |
نام شرکت اسپانسر |
مبلغ قرارداد |
مدت قرارداد |
منچستر یونایتد |
شورلت |
۸۰ میلیون یورو |
۲۰۱۴-۲۰۱۵ |
بارسلونا |
هواپیمایی قطر |
۴۵ میلیون دلار |
تا ۲۰۱۶ |
بایرن مونیخ |
دویچه تلکام |
۴۰ میلیون دلار |
تا سال ۲۰۱۷ |
رئال مادرید |
هواپیمایی امارات |
۳۹ میلیون دلار |
۲۰۱۴-۲۰۱۵ |
لیورپول |
استاندارد چارترد |
۳۱ میلیون دلار |
|
نظر کاربران
من عضو باشگاه رئال مادرید هستم. درسته. خیلی خوب سرویس میدن. اخیرا یک دفترچه با امضای رونالدو برام ارسال کردن. اون وقت باشگاههای ایرانی دنبال اس ام اس زدن!! هستند.