ضرورت برخورداری از حس مشترک برای برندهای معتبر دنیا
بررسی علل موفقیت بزرگترین برندهای انگلیسی رهنمودهایی به سوی یک آینده روشن به ما ارائه میدهد. برخی بزرگان بازار نظیر " یان آرمسترانگ " رییس شرکت هوندا، " مارک گیمور " رییس شرکت " Virgin " و " کلیر شیخ " مدیر شرکت " RSA " معتقد هستند که تفکر درباره خواسته های مشتری، مدیریت خوب و تمرکز بر روی دیدگاه ها و پیشنهادهای صادقانه راههایی برای حرکت به سوی موفقیت به شمار میروند.
اما آنچه باعث بقا و تثبیت جایگاه موفق این قبیل شرکتها میشود، صداقت و صراحت روسای آنها است. خانم " Gilmour " نیز از اهمیت راستی و درستی میگوید. او بر این باور است که موفقیت در بازار سراسر تمرین و تلاش است و نیاز به رسیدن به یک احساس مشترک با مصرف کننده دارد. این کار خود محتاج آموزش است. او درباره مشکلات مدیریت یک برند جهانی سخن میگوید.
وقتی " کلیر شیخ " جایگاه اول را در میان برند های بیمه در سال 2007 به دست آورد سه مشکل مهم جهانی وجود داشت که باید با موفقیت از آنها عبور میکرد. این سه مرحله مبارزه با سختیها، مشکلات تجارت جهانی و تلاش برای بقا دراین بازار بودند.
اما برخورداری از یک احساس مشترک در حل این مشکل موثر واقع شده و شرکت RSA جای شرکت " Royal Sun Alliance " را گرفتهاست. برند RSA از ترکیب دو برند مختلف به وجود آمده است.
خانم " هلن لوییس " مدیر بخش استراتژی بازاریابی و تحلیل گر دیدگاههای مشتریان میگوید: میتوان با تشویق کارمندان به گذراندن ساعاتی معین در منازل مشتریان بر تلاش و کوشش آنها افزود. در غیر این صورت اجازه حضور در جلسات اصلی به پرسنل شرکت داده نمیشود. این جلسه کمی شبیه به یک نوع تدبیر و دوراندیشی عاقلانه به نظر میرسد اما خانم لوییس که مدیریت آکادمی آموزش تجزیه و تحلیل نقطه نظرات مصرف کننده را بر عهده دارد بر این باور است که این تدبیر جواب خواهد داد. ترک جلسات و فرار از جلسه هیات امنا برای فعالان در بازار بسیار مهم است. از دیدگاه او تلاش برای شناخت کامل رفتار مشتریان بدونه هر گونه غرور و پیش داوری از ضروریات ورود به بازار یا حضور در جلسه هیات امنا یک شرکت به شمار میرود.
برخی از فعالان بازار که در کلاس های آموزشی روشهای میریت یک برند شرکت کردهاند درباره نوعی غرور یا خودبینی صحبت میکنند. در این راستا " نیک فل " سخنگوی شرکت " SAB Miller " از تمایل برندهای جهانی به خودنمایی و بیان تجربیات خود در بازار بدون در نظر گرفتن دیگر کشورهای جهان صحبت میکند. او این موضوع را یک نارحتی بزرگ در میان برند های بزرگ و معتبر میداند.
یک فعال قدیمی که مایل نیست اسم خود را بگوید معتقد است که شرکت بزرگ بینالملی او در آغاز، توجه کارشناسی به نحوه فروش و تجارت در دنیا داشت اما چندان به امر بازاریابی اهمیت نمیداد. در آن زمان وقتی یک شرکت بازرگانی تمایل به درک پروسه برندسازی از خود نشان میداد، هنوز امکانات برای انجام این کار فراهم نبود. یک رئیس موفق پس از آن که یک تصمیم بزرگ گرفت افراد مناسب را برای این کار استخدام کرده و سپس تلاش میکند تا برند خود را تبدیل به بزرگترین شرکت در تمام دنیا کند.
منبع : MBAnews.ir
ارسال نظر