نسل جدید رسانه ها برای تاثیرگذاری بر مشتریان
در دنیای چند رسانه ای امروز دریافت اطلاعات درباره رفتار مشتریان از طریق تحقیقات و ابزار های رسانه ای میتواند هوش تجاری ما را بالا برده و دیدگاه ما را نسبت به چگونگی ذهنیت مشتریان بالا ببرد.
در دوازده سال گذشته هر ساله موسسه تحقیقاتی " آربیترون و ادیسون " به مطالعه نحوه استفاده مخاطبان از رسانه های دیجیتالی و سنتی پرداخته اند. تحقیقات این موسسه حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۰ چهل و دو درصد از آمریکایی ها اینترنت ، سی و هفت درصد تلویزیون ، چهارده درصد رادیو و پنج درصد روزنامه ها را مهمترین رسانه در زندگی خود عنوان کرده اند. این در حالی است که تلویزیون هنوز ارزشمند ترین رسانه در میان افراد بالای چهل و پنج سال به شمار میرود.
امروزه هفتاد و هشت درصد از نوجوانان دوازده تا هفده سال، هفتاد و هفت درصد از جوانان بین هجده تا بیست و چهارسال، شصت و پنج درصد از بزرگسالان بین بیست و پنج تا سی و چهار سال و پنجاه و یک درصد از افراد سی و پنج تا چهل و چهار سال پروفایل های شخصی بر روی سایت های رسانه ای و تبلیغاتی دارند. در ادامه شصت و دو درصد از افراد در خانه به اینترنت بی سیم دسترسی دارند که امکان استفاده از اینترنت را در تمام نقاط خانه فراهم میکند.
هم اکنون با دسترسی هفتاد و پنج درصد از نوجوانان، هفتاد وشش درصد از جوانان و شصت و سه درصد از میانسالان به موبایل و ارسال کنندگان پیام های کوتاه تبلیغاتی از طریق تلفن های همراه موفقیت و بازدهی فراوانی در پی خواهد داشت. با این وجود چهل و هشت درصد از افراد جامعه مراجعه به سایت های رادیویی را جذاب دانسته و گوش دادن به رادیو را به رسم سنت دلچسب و سرگرم کننده میدانند.
منبع : MBAnews.ir
ارسال نظر