دگرگونی در مدیریت پر خطر Gap
"Gap" پس از یک دوره رکود، اینک با بهره گیری از مدیریت جدید و با استفاده از یک آژانس تبلیغاتی جدید برای بازگشت به دوران موفقیت خود در آمریکا برنامه ریزی کرده است.
از آن زمان که " گلن کی. مورفی " مدیر عامل Gap اعلام کرد که آقای پک جای " مارکا هانسن " مدیر این شرکت در آمریکای شمالی، یک کهنه کار با تجربه ۲۴ ساله را خواهد گرفت، واضح بود که روش خود را عوض کرده است. علاوه بر پک، مورفی یک مدیر جدید برای بازاریابی جهانی به نام " ست فاربمن " را تعیین کردکه مدیریت اجرایی گسترده در سطح جهانی را در آژانس تبلیغاتی Ogilvy & Mather در سابقه خود دارد. او همچنین یک کارشناس نسبتا ناشناخته دیگر را از شاخه های Gap ارتقا داد. " پام والاک " که مدیری خلاق برای پوشاک بچه گانه و بزرگسال در مراکز ویژه خود در سان فرانسیسکو به شمار می آمد، برای ریاست بر مرکز خلاق جهانی این برند به نیویورک خواهد آمد. به این ترتیب برای اولین بار طراحی، تولید، و تیم های بازاریابی این برند گرد هم می آیند.
"پک" اولین اولویت خود را چنین بیان می کند: " برای آن که بفهمیم چه چیزی ما را از ثبات بیشتر دور نگه می دارد، باید لباسها یمان را در فروشگاه هایی عرضه کنیم که مشتریانمان ارتباط احساسی با آن ها برقرار می کنند. واضح است که در غیر این صورت، هیچ چیز دیگری اهمیت نخواهد داشت."
"مورفی" باید پس از سال ها مدیریت آشفته ،جسورانه فکر کرده ،با پشتکار فعالیت خود را توسعه داده و با تجارت بی وقفه جایگاه برتر خود را در میان برند های فروشنده پوشاک در فروش آخر هفته در آمریکا باز یابد. شش سال از زمانی می گذرد که شعبه Gap در آمریکای شمالی یک رشد سالیانه در فروش خود را ثبت کرد. در ماه دسامبر، اوج فصل فروش تعطیلات، این برند با ۸ درصد افت درفروش مواجه شد. این رقم تضاد فراوانی با متوسط رشد سه درصدی فروش برندهای آمریکایی دارد. آمار فروش محصولات این برند در آمریکا از سال ۲۰۰۴ تاکنون تقریبا یک سوم کاهش یافته است.
در سال گذشته مورفی نگرانی خود را ابراز کرده است و در ماه مارس در کنفرانسی با حضور سرمایه گذاران وضعیت Gap را دشوارترین سراشیبی در میان دیگر برندها اعلام کرد.
در اکتبر، هانسن، که مدیریت شعبه Gap در آمریکای شمالی را برای چهار سال گذشته عهده دار بوده است، از یک لوگو پرده برداشت که تا حدی پس از اجرای یک نظر سنجی در میان مشتریان از طریق اینترنت انتخاب شد. این لوگو به خاطر زشت بودن، به روز نبودن و عدم لزوم طراحی آن مورد انتقاد قرار گرفت. یک هفته بعد، هانسن گفت که این شرکت به لوگوی قدیمی خود بر می گردد.
به این ترتیب برند آمریکایی Gap با تیم مدیریتی و آژانس تبلیغاتی جدید راه حل اعمال تغییرات سریع تر از حد انتظار را قبول کرد؛ با این حال هنوز تحلیل گران معتقد هستند که تغییرات باید سریع اجرا شود. بر اساس توضیحات " جانت کلوپنبورگ "، موسس شرکت تحقیقاتی JJK، که در حوزه خرده فروشان تخصص دارد: " رقبای آن ها مشتریان خود را در داخل توسعه داده و حس وفاداری را در آنها تقویت می کنند و روز به روز بهتر می شوند، این در حالی است که Gap تازه می خواهد شروع بکند. "
منبع : MBAnews.ir
ارسال نظر