۱۴۶۴
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

قدرت فیس بوک در جذب تبلیغات جهانی

فیس بوک نه تنها بزرگ ترین شبکه اجتماعی در آمریکا به شمار می رود بلکه در جهان نیز بسیار مورد استقبال قرارگرفته است. سایت eMarketer پیش بینی کرده است که در سال جاری تعداد کاربران فیس بوک در آمریکا به ۱۳۲ میلیون نفر خواهد رسید و به این ترتیب تا سال ۲۰۱۳، این رقم به ۱۵۲ میلیون نفر افزایش پیدا می کند.

فیس بوک که در ابتدا به عنوان یک شبکه اجتماعی بازسازی شده دانشگاهی با ارائه بازی های مختلف کار خود را شروع کرد درنهایت تبدیل به یک مقصد جامع و جایگزینی مناسب برای چند سایت غیرمرتبط شد که تمام نیاز کاربران را از جمله ارسال ایمیل، استفاده از سیستم پیام رسانی فوری ( IM )،امکان به اشتراک گذاری تصاویر ویدیویی، انجام بازی، نوشتن مقالات یا یادداشت ها و متن های وبلاگ ها را پاسخ می دهد.

قدرت فیس بوک در جذب تبلیغات جهانی

فیس بوک نه تنها بزرگ ترین شبکه اجتماعی در آمریکا به شمار می رود بلکه در جهان نیز بسیار مورد استقبال قرارگرفته است. سایت eMarketer پیش بینی کرده است که در سال جاری تعداد کاربران فیس بوک در آمریکا به ۱۳۲ میلیون نفر خواهد رسید و به این ترتیب تا سال ۲۰۱۳، این رقم به ۱۵۲ میلیون نفر افزایش پیدا می کند.
موفقیت های مستمر فیس بوک نتیجه خلاقیت و پاسخ به نیازها و فعالیت های اینترنتی مردم به طور یک جا در یک سایت بوده و افزایش سن کاربران استفاده طولانی مدت از آن را موجب می شود. فیس بوک فقط یگ گروه سنی خاص را مخاطب قرار نمی دهد بلکه تا سال 2013 بر بازه سنی کاربران افزوده خواهد شد، در صورتی که در دیگر سایت های اجتماعی خلاف این حالت مشاهده می شود.
در حال حاضر فعال ترین گروه کاربران این شبکه را افراد ۱۸ تا ۴۴ ساله وبیشترین گروه کاربران را نیز این عده تشکیل داده اند و به همین دلیل است که ارائه فرصت های تجارت در سایت اجتماعی فیس بوک یکی از استراتژی های موفق بازاریابی این رسانه اجتماعی به شمار می رود. فیس بوک تنوع بالایی از روش های تبلیغات برای تجارت عرضه کرده که در راستای پاسخ به نیاز های مختلف می توان از میان آن ها یکی را انتخاب کرد. این کار در دنیای امروز به قدرت این سایت در جذب بخش بزرگی از کاربران به یافتن اطلاعات یا لینک ها برای خرید کالا ها یا استفاده از خدمات مورد نیاز خود می افزاید.
توانایی فیس بوک در هدف قرار دادن یک قشر خاص از طریق تبلیغات بسیار بالا بوده و افزایش همکاری با سایت های دیگر نیز به رشد تعداد کاربران آن کمک می کند. به این ترتیب، صرف هزینه برای بازاریابی پاداشی به جز توسعه مستمر در حوزه تبلیغات تجاری اینترنتی در پی نخواهد داشت. در پایان به این نتیجه می رسیم که به طور کلی چنانچه یک شرکت تجاری بخواهد که به آسانی مشتریان جدیدی برای خود پیدا کند، انتخابی به جز استفاده از این رسانه اجتماعی به عنوان جزئی از استراتژی های بازاریابی اینترنتی خود نخواهد داشت.

منبع : MBAnews.ir
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • rezvane

    ok

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج