قدرت فیس بوک در جذب تبلیغات جهانی
فیس بوک نه تنها بزرگ ترین شبکه اجتماعی در آمریکا به شمار می رود بلکه در جهان نیز بسیار مورد استقبال قرارگرفته است. سایت eMarketer پیش بینی کرده است که در سال جاری تعداد کاربران فیس بوک در آمریکا به ۱۳۲ میلیون نفر خواهد رسید و به این ترتیب تا سال ۲۰۱۳، این رقم به ۱۵۲ میلیون نفر افزایش پیدا می کند.
فیس بوک نه تنها بزرگ ترین شبکه اجتماعی در آمریکا به شمار می رود بلکه در جهان نیز بسیار مورد استقبال قرارگرفته است. سایت eMarketer پیش بینی کرده است که در سال جاری تعداد کاربران فیس بوک در آمریکا به ۱۳۲ میلیون نفر خواهد رسید و به این ترتیب تا سال ۲۰۱۳، این رقم به ۱۵۲ میلیون نفر افزایش پیدا می کند.
موفقیت های مستمر فیس بوک نتیجه خلاقیت و پاسخ به نیازها و فعالیت های اینترنتی مردم به طور یک جا در یک سایت بوده و افزایش سن کاربران استفاده طولانی مدت از آن را موجب می شود. فیس بوک فقط یگ گروه سنی خاص را مخاطب قرار نمی دهد بلکه تا سال 2013 بر بازه سنی کاربران افزوده خواهد شد، در صورتی که در دیگر سایت های اجتماعی خلاف این حالت مشاهده می شود.
در حال حاضر فعال ترین گروه کاربران این شبکه را افراد ۱۸ تا ۴۴ ساله وبیشترین گروه کاربران را نیز این عده تشکیل داده اند و به همین دلیل است که ارائه فرصت های تجارت در سایت اجتماعی فیس بوک یکی از استراتژی های موفق بازاریابی این رسانه اجتماعی به شمار می رود. فیس بوک تنوع بالایی از روش های تبلیغات برای تجارت عرضه کرده که در راستای پاسخ به نیاز های مختلف می توان از میان آن ها یکی را انتخاب کرد. این کار در دنیای امروز به قدرت این سایت در جذب بخش بزرگی از کاربران به یافتن اطلاعات یا لینک ها برای خرید کالا ها یا استفاده از خدمات مورد نیاز خود می افزاید.
توانایی فیس بوک در هدف قرار دادن یک قشر خاص از طریق تبلیغات بسیار بالا بوده و افزایش همکاری با سایت های دیگر نیز به رشد تعداد کاربران آن کمک می کند. به این ترتیب، صرف هزینه برای بازاریابی پاداشی به جز توسعه مستمر در حوزه تبلیغات تجاری اینترنتی در پی نخواهد داشت. در پایان به این نتیجه می رسیم که به طور کلی چنانچه یک شرکت تجاری بخواهد که به آسانی مشتریان جدیدی برای خود پیدا کند، انتخابی به جز استفاده از این رسانه اجتماعی به عنوان جزئی از استراتژی های بازاریابی اینترنتی خود نخواهد داشت.
منبع : MBAnews.ir
نظر کاربران
ok