ACER چگونه رقبا را کنار زد؟
صنعت ساخت کامپیوتر یکی از رقابتی ترین صنایع در جهان به شمار رفته و همیشه تسلط غول هایی مانند IBM را احساس کرده است. از همان آغاز، " استان شیه " رییس شرکت ACER دریافت که رسیدن به این جایگاه یک چالش بزرگ بوده و در نتیجه موقعیت خود را در بازار بالاتر از دیگر کالا های تایوانی تولید شده در گذشته تثبیت کرد.
پاسخ این است که البته ساختار دقیق یک برند قوی عامل موفقیت ACER در این مسیر بوده است. از همان آغاز، " استان شیه " رییس شرکت ACER دریافت که رسیدن به این جایگاه یک چالش بزرگ بوده و در نتیجه موقعیت خود را در بازار بالاتر از دیگر کالا های تایوانی تولید شده در گذشته تثبیت کرد. برای مثال، هنگام ورود به بازار ژاپن، او برای جلوگیری از تداعی تصوری از کیفیت پایین کامپیوتر های خود در مقایسه با دیگران قیمت محصولات خود را مطابق با قیمت تولیدات مشابه در این کشور تنظیم کرد. این بیان گر آن بود که محصولات ACER به عنوان یک کالای معمولی طبقه بندی نخواهد شد.
شرکت ACER همیشه هزینه زیادی برای تحقیق و توسعه صرف کرده و در این رابطه، تمایل به پیروی از شرکت های توسعه دهنده تکنولوژی در ژاپن داشته است. "شیه" به نوآوری با رعایت اصل ارزش دادن به یک پدیده معتقد بوده و این کار را به منظور ایجاد ارزش در طراحی و تولید یک محصول مهم و در نتیجه برتری در بازار انجام می دهد. فلسفه " تکنولوژی تازه مورد علاقه هر فرد، در همه جا " در بیان ماموریت جدید ACER خلاصه می شود. تازگی بر جدید بودن دلالت نداشته اما به مفهوم بهترین چیز است، به معنای ارزش بالای اثبات شده و تکنولوژی با ریسک پایین بوده و با قابلیت انجام توسط تمام افراد سابقه طولانی دارد. تازگی همچنین به نوآوری بر اساس یک تکنولوژی کامل، دوستانه، با قیمت منطقی و قابلیت لذت بخش بودن توسط همه افراد در هر زمان بر می گردد. شرکت ACER سابقه ای طولانی در نوآوری داشته و موفقیت آن تا قدرت بخشیدن به این برند در هر فرصتی ادامه دارد.
هدف ACER از این کار افزایش گرایش به مشتری و اعتقاد به این موضوع است که کامپیوتر شخصی در آینده بیشترین استفاده را در میان کالاهای الکتریکی در دنیای ارتباطات، سرگرمی و آموزش پیدا خواهد کرد. شرکت کامپیوتر سازی ACER، بنابراین، در آینده به یک کارشناس در حوزه تولید کامپیوتر های شخصی و همچنین وسایل الکتریکی تبدیل خواهد شد. " شی" این موضوع را حرکت ازسمت " تمرکز بر تکنولوژی " به سوی " تمرکز بر روی مشتری " عنوان می کند. صنعت کامپیوترهمیشه بیشتر از افراد بر روی محصولات تمرکز کرده است. برند ACER، بنابراین، جایگاه خود را به عنوان یک شرکت با تفکر تمرکز بر روی مشتری و ارائه خدمات به او تغییر می دهد، به طوری که از شعار جدید آن نیز دریافت می شود: " Acer،مردم وتکنولوژی را با هم آشتی می دهد."
به نظر "شیه"، دارایی فکری ارزش افزوده شده به کالا است. Acer این افزایش ارزش را با ارتقا درک مشتری از فایده یا ارزش یک محصول، بر اساس فوت و فن خاص، بسته بندی، طراحی، امکان دسترسی، راحتی، دوستی با کاربر، راه حل های مناسب و کیفیت محسوس کالا های خود انجام می دهد.
به هر حال، Acer هنوز باید از یک برند منطقه ای به یک برند جهانی حرکت کند. اگر چه این شرکت کامپیوترهایی برای IBM و دیگر کمپانی های بزرگ تولید می کند، اما هنوز اعتبار مناسب را دریافت نکرده است. در سال ۱۹۹۸، سومین رتبه در جهان را به عنوان یک سازنده کامپیوتر های شخصی به دست آورد، اما در رده بندی میزان فروش فقط جایگاه هشتم را به دست آورد. از آن زمان تا به حال ارتقا رتبه آن ملموس بوده است. در بزرگ ترین بازار مستقل در جهان - آمریکا - در سال ۱۹۹۸ سهام این شرکت در بازار کمتر از ۵ درصد بود.
منبع : MBAnews.ir
ارسال نظر