۱۳۷۶۰۰۱
۱۵۸۲
۱۵۸۲
پ

چگونه به چابهار سفر کنیم؟ (راهنمای کامل)

بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان از سال ۱۲۸۹ هجری-قمری جزوی از خاک ایران شد. ابراهیم‌خان بهزادی بمی که حاکم بمپور یکی دیگر از از شهرهای سیستان و بلوچستان در سلسله قاجار، بود این مرزگشایی را انجام داد. امروزه چابهار به بهشت گمشده ایران معروف است. چابهار یا چهاربهار به همین دلیل به این مکان اطلاق شده است. چرا که همیشه آب و هوای خوبی دارد و مسافران زیادی از نقاط مختلف ایران و دیگر کشورها برای دیدن این منطقه بکر به آن سفر می‌کنند. از پایتخت ایران یعنی تهران نیز هر ساله مسافران زیادی راهی چابهار می‌شوند. در این مقاله قرار است بیشتر از چگونگی سفر به چابهار بدانیم.

 

 

چگونه به چابهار سفر کنیم؟ (راهنمای کامل)

 

سفر به بهشت گمشده ایران

برای سفر به چابهار راه‌های زمینی و هوایی وجود دارد. از هواپیما و قطار گرفته تا اتوبوس و ماشین شخصی. درضمن تور چابهار از تهران هم گزینه‌ای است که می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد. اگر فرد پرمشغله‌ای هستید یا برنامه‌تان دقیق نیست تور لحظه آخری چابهار از تهران می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

سفر به سواحل چابهار نگاه شما را به شهرهای جنوبی کشور متفاوت خواهد کرد. تصویری که از شهرهای کویری و گرم جنوب ایران دارید با سفر به چابهار متفاوت خواهد شد. چراکه این شهر بندری زیبا با اسکله‌هایش و بازارهای محلی پرشور و رنگارنگش و حتی تابستانی که گرمای طاقت‌فرسا ندارد، دل شما را خواهد برد.

بهترین راه سفر به چابهار

فاصله تهران تا چابهار فاصله کمی نیست. از این رو اگرچه سفر زمینی و سفر با قطار لذت‌های خود را دارد اما سفر با هواپیما از تهران تا چابهار را آسان‌تر خواهد کرد. از فرودگاه تهران تا فرودگاه چابهار حدود دو ساعت راه است. نرخ بلیط هواپیما در روزهای مختلف سال متفاوت است. راه ساده‌تر این است که یک تور چابهار از تهران پیدا کنید و خیال خودتان را راحت کنید.

چگونه به چابهار سفر کنیم؟ (راهنمای کامل)

در تور لحظه آخری چابهار به تهران نیز خدماتی به غیر از انتخاب وسیله سفر و تهیه بلیط به شما ارائه می‌شود که سنگینی بسیاری از هماهنگی‌ها را از روی دوشتان برمی‌دارد و سفر را برایتان آسان‌تر خواهد کرد. این خدمات چون رزرو هتل، وعده‌های غذایی، وعده‌های گشت و گذار و ترانسفر به شما کمک می‌کند تا روی لذت بردن از سفر تمرکز کنید.

سفر زمینی به چابهار

اگر به هر دلیل انتخاب شما سفر زمینی به چابهار است، سه گزینه برای سفر دارید: قطار، اتوبوس و خودروی شخصی. چابهار ایستگاه راه‌آهن ندارد. نزدیکترین ایستگاه قطار به چابهار بندرعباس است که می‌توان از تهران با قطار به بندرعباس رفت و از آنجا با اتوبوس خود را به چابهار رساند.

این مسیر ۲۴ تا ۲۸ ساعت زمان خواهد برد. بسیاری از افرادی که به صورت بک‌پک سفر می‌کنند، در دیدار از جنوب ایران این راه را برای رفتن به چابهار انتخاب می‌کنند. قطار وسیله‌ای کم‌خطر برای سفر و قیمتش هم مناسب‌تر است. سفر با خودروی شخصی کمی سخت‌تر و هزینه‌بر است. هم مسیر طولانی است و هم جاده خطرات خود را دارد. اما شما می‌توانید خودروی خود را با قطار به بندرعباس ببرید و از آنجا با خودروی شخصی به سمت چابهار حرکت کنید.

زمان ارزانی تور چابهار از تهران

چگونه به چابهار سفر کنیم؟ (راهنمای کامل)

در طول سال به دلایل مختلف تور چابهار از تهران به اصطلاح آف می‌خورد و می‌توان در آن زمان‌ها با قیمتی مناسب‌تر به چابهار سفر کرد. می‌توان گفت ارزان شدن تورهای چابهار می‌توانند به چند دلیل رخ دهند:

تور لحظه آخری چابهار از تهران

این مورد همیشگی نیست اما در برخی مواقع با نزدیک شدن به تاریخ سفر، ممکن است قیمت تور لحظه آخری چابهار از تهران ارزان‌تر ارائه شود. اما ممکن است در روزهایی چون نوروز و برخی تعطیلات دیگر و آب و هوای بهتر همین تور گرانتر ارائه شود.

روزهای کم سفر

در روزهایی که مدارس باز می‌شوند یعنی مهر ماه و یا روزهایی که به هنگام امتحانات مدارس و دانشگاه است یعنی خرداد و آبان و دی‌ماه می‌توانید تور لحظه آخری چابهار از تهران را با قیمت‌های پایین‌تر و یا تخفیف خورده پیدا کنید.

خالی ماندن پروازها و هتل‌ها

برخی از تورها از پیش‌تر پروازها و هتل‌ها را به طور عمده خریداری و رزرو می‌کنند. پیش می‌آید که در نزدیکی زمان تور تعدادی رزرو نشده باقی بمانند. در این صورت است که می‌توانید با قیمت مناسب یک تور چابهار از تهران را رزرو کنید و از تخفیفتان هم لذت ببرید.

خدمات کمتر

اگر هتل تور مورد نظر ستاره کمتری داشته باشد یا ترانسفر و گشت نداشته باشد هم قاعدتا ارزان‌تر خواهد بود.

کلام آخر

دیدنی‌های چابهار کم نیست. جاذبه‌هایی چون دریاچه صورتی لیپار، کوه‌های مریخی، جنگل حرا، کوه‌های گل‌افشان، ساحل صخره‌ای تیس و روستای درک و دیگر دیدنی‌هایش دل همگان را برده است. سفر به چابهار یعنی لذتی چند برابر بردن از زندگی و کشف زیبایی و هیجان در کنار هم. این رو در این مقاله از چگونگی و راه‌های سفر به چابهار گفتیم و مزیت تور چابهار از تهران را کمی توضیح دادیم که بهترین انتخاب خود برای سفر به چابهار را داشته باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج