۳۹۳۲۱۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

عملکرد کاروان «منا» در یک نگاه

کاروان فرهنگى، ورزشى منا در بازى‌هاى پارالمپیک ریو با کسب عنوان پانزدهمى به کار خود پایان داد و با یک نگاه کلى مى‌توان به این نتیجه رسید اگر چه ایران از حیث کسب طلا ضعیف‌تر عمل کرد، اما در بسیارى از جهات هم موفق‌تر از دوره قبل بود.

خبرگزاری فارس: به نقل از کمیته ملى پارالمپیک، کاروان فرهنگی ورزشی ایران در حالی با کسب ۸ مدال طلا، ۹ نقره و ۷ برنز به کار خود در پانزدهمین دوره بازى‌ها پایان داد که این نتیجه در قیاس با دوره قبلى رقابت‌ها که ۱۰ مدال طلا، ۷ نقره، ۷ برنز و کسب عنوان یازدهمى حاصل کار کاروان رئیسعلى دلوارى بود، عملکرد به ظاهر ضعیف‌ترى بود، اما نکات امیدوارکننده‌اى نیز در تیم اعزامى دیده مى‌شود.

موفقیت ایران در سه رشته تیمى والیبال نشسته، فوتبال هفت نفره و فوتبال پنج نفره از نکات ارزشمند این دوره از رقابت‌ها بود. کاروان «منا» نسبت به دوره قبلى رقابت‌ها با تغییر نسل همراه بود که این کار باید محتاطانه و با دقت نظر صورت مى‌گرفت و تیم نسبتا جوان شده‌اى در رقابت‌ها حضور مى‌یافت که این امر هم از نکات قابل توجه این دوره از رقابت‌ها بود. در این خصوص مى‌توان به تیم والیبال نشسته اشاره کرد که با هفت بازیکن جدید در این بازى‌ها حضور یافت.

تیراندازان و کمانداران ایران هم بازى‌هاى موفقى را پشت سر گذاشتند و این هم از نکات چشمگیر کاروان «منا» بود و البته نقاط ضعفى هم در کاروان مشاهده مى‌شود که باید به آن اشاره داشت. دوومیدانى‌کاران ایران که در دوره قبل مدال آورترین بودند در این دوره راضى کننده ظاهر نشدند و مى‌توانستند در کنار مدال طلاى محمد خالوندى، ۳ طلاى دیگر هم کسب کنند.

وزنه‌بردارى هم مى‌توانست با ۳ طلا به جاى ۲ طلا به کار خود پایان دهد، اما این پیش‌بینى‌ها محقق نشد تا کاروان «منا» نسبت به دوره قبل در جایگاه پایین‌ترى قرار بگیرد.

در مجموع مى‌توان این امیدوارى را داشت که با توجه به جوانگرایى ورزشکاران معلول، آینده بهترى را از جامعه پارالمپیکى کشورمان متصور باشیم. بازى‌هاى پاراآسیایى ۲۰۱۸ اندونزى فرصتى خواهد بود تا این ورزشکاران و البته نفرات جدیدتر براى بازى‌هاى پارالمپیک ۲۰۲۰ آماده شوند.

در پایان باید به درگذشت نابهنگام بهمن گلبارنژاد، دوچرخه‌سوار فقید کشورمان اشاره کرد که کام پارالمپیک ایران و جهان را تلخ کرد؛ روحش قرین رحمت خداوند و به امید موفقیت‌هاى بیشتر.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج