تصمیمات درتوچال براساس پروتکل ستادکروناست
رئیس هیات اسکی استان تهران تاکید کرد که هیات اسکی استان تهران به عنوان حلقه ارتباط بین مربیان و مسئولان پیستهای اسکی تنها در صدد کمک به مربیان زحمتکش اسکی است.
خبرگزاری مهر: رئیس هیات اسکی استان تهران تاکید کرد که هیات اسکی استان تهران به عنوان حلقه ارتباط بین مربیان و مسئولان پیست های اسکی تنها در صدد کمک به مربیان زحمتکش اسکی است.
مرتضی ساوه شمشکی در خصوص گلایه برخی مربیان در پیست اسکی توچال گفت: در ابتدا باید تاکید کنم که تمام تلاش هیات اسکی استان تهران کمک به مربیان و داوران است. من خودم به عنوان مسئول هیات، یکی از مربیان و مدرسان اسکی هستم و خودم را از این خانواده می دانم و با مشکلاتشان آشنا هستم.
وی افزود: همه من را میشناسند و در سالهای که توفیق خدمت به مربیان را داشتم تلاش کردیم تا به مربیان ارزش و ارج فراوانی گذاشته شود که مربیان مدرسه اسکی توچال پیشتاز هم هستند، چرا که به عنوان مثال بدون یک ریال هزینه حتی هزینه پارکینگ ورودی توچال و تله کابین به صورت اختصاصی خود را به محل تمرین و فعالیتشان میرسانند.
وی ادامه داد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در آیین نامه ستاد کرونا برای مدرسه اسکی در وضعیت قرمز و نارنجی تعطیلی لحاظ شده است و وقتی مدرسه اسکی تعطیل باشد فعالیت مربیان نیز پیرو آن تعطیل خواهد بود اما با این وجود ما با ارتباطات و تعامل با دوستان عنوان کردیم که با توجه به شرایط دشوار موجود، مربیان بتوانند خارج از فضای بسته به تدریس بپردازند و برای رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از ازدحام حداکثر با یک شاگرد کار کنند. ضمن اینکه در حال تلاش هستیم یک شاگرد را به دو نفر برسانیم که البته این افزایش به شرط ضمانت مربی برای حفظ فاصله اجتماعی و پروتکلهای موجود خواهد بود.
ساوه شمشکی تصریح کرد: جا دارد عنوان کنم که شرکت تله کابین توچال هم نهایت همکاری و تعامل را با مربیان دارد تا جایی که کمتر پیستی را در کشور سراغ دارم که چنین خدمات و تخفیفهای فراوان را برای مربیان در نظر بگیرد. به عنوان مثال در سایر پیستها مربیان مبلغی هرچند اندک را برای ورود به پیست میپردازند اما در توچال مربیان مدرسه اسکی توچال به صورت کاملاً رایگان به پیست میروند. این در حالی است که توچال همچون سایر پیستها هزینههای فراوانی از دستگاه برفکوب، تله کابین، تله سیژ، رستوران و … دارد و پیست را به صورت کاملاً آماده در اختیار مربیان قرار میدهد.
به عنوان مثال حق الزحمه متوسط یک مربی درجه یک روزانه ۴۲۰ هزار تومان است و از این مبلغ تنها ۴۰ هزار تومان به پیست میدهد.اگر تدریس ساعتی را در نظر بگیریم حق الزحمه ۸۰ هزار تومان است که ۷۲ هزار تومان آن به مربی اختصاص دارد، یعنی مربیان صاحب ۹۰ درصد هزینه تدریس هستند و با این شرایط اعتراض نسبت به مجموعه تله کابین توچال بی انصافی است چرا که من شاهد هستم رفتار با مربیان خوب و تعامل همیشه برقرار است.
پرسنل توچال بسیار زحمتکش هستند و از مربیان انتظار داریم به آنها خدا قوت هم بگویند. البته بنظرم افرادی در حال شیطنت هستند و برخی با توجیه و دلایل خود سعی دارند مربیان را تحریک کنند چرا که قانون مشخص است و هر رویکردی وجود داشته بر اساس پروتکلهای اعلامی از ستاد کرونا بوده است و هیچ سلیقه یا تصمیم شخصی وجود ندارد.
وی افزود: توچال میتواند مثل بسیاری از پیستها اعلام کند من تنها ۲۰ مربی میخواهم و یک لیست از فدراسیون بگیرد ولی پیست اسکی توچال هرگز این رویکرد را نداشته است. اگر کسی بخواهد از شرایط موجود ناراحت باشد بخش اجاره تجهیزات اسکی در توچال است که ماهیانه دهها میلیون اجاره میدهد و حالا به علت ممنوعیت اجاره لوازم اسکی به شدت متضرر شده است.
ساوه شمشکی در خصوص تمدید کارتهای مربیگری نیز عنوان کرد: لازم به ذکر است که بیان کنم صدور و تمدید کارتهای مربیگری در سامانه فدراسیون اسکی انجام میشود و هیچ ارتباطی به هیات اسکی استان تهران ندارد. هزینههای دریافتی از مربیان نیز از طریق درگاهی در همین سامانه به حساب فدراسیون اسکی واریز میشود.
رئیس هیات اسکی استان تهران بیان کرد: فدراسیون یا هیات اسکی که پیست ندارد، ما فقط حلقه ارتباطی بین پیست و مربیان هستیم و تلاشمان هم همیشه حل مشکلات مربیان بوده است. بنابراین این انتظار را دارم تا کمی با انصاف به وقایع و رویدادها نگاه شود.
ارسال نظر