۱۳۹۸۲۸۷
۹ نظر
۶۴۰۰
۹ نظر
۶۴۰۰
پ

جان‌سخت‌ترین خودروهای ایرانی که باورتان نمی‌شود

اولویت اکثر افراد هنگام خرید خودرو، دوام و کارایی بالا است؛ در این مطلب با دوام‌ترین خودروهای داخلی را معرفی خواهیم کرد.

سایت طلا: اولویت اکثر افراد هنگام خرید خودرو، دوام و کارایی بالا است؛ در این مطلب با دوام‌ترین خودروهای داخلی را معرفی خواهیم کرد.

انتخاب یک خودروی مناسب برای خریداران خیلی مهم است. خودرویی که کم‌دردسر، با استهلاک پایین و با دوام باشد، می‌تواند هزینه‌های نگهداری و تعمیر را کاهش دهد و عمر طولانی‌تری داشته باشد. یک خودرو کم دردسر، خودرویی است که نیاز به تعمیر و بازدید مکرر نداشته باشد و در صورت بروز مشکل، قطعات آن به‌راحتی قابل تهیه و تعویض باشند. توجه به عواملی مانند برند، مدل، سال ساخت، کیلومتر، تاریخچه تعمیرات و نظرات دیگر خریداران می‌تواند کمک شایانی به انتخاب خودروی مناسب شما بکند.

با دوام‌ترین خودرو داخلی کدام است؟

هرچند که کیفیت ساخت خودروهای تولید داخل نسبت به محصولات موجود در بازارهای جهانی کمتر است، اما در میان همین خودروها نیز می‌توان به گزینه‌های مناسبی دست پیدا کرد. لازم به ذکر است که کیفیت پایین همین خودروهای تولید داخل نیز رو به کاهش است. مثلا موتور tu۵ مورد استفاده در خودروهای پژو ۲۰۶، ۲۰۷، رانا و پارس در چند سال اخیر افت کیفیت زیادی را تجربه کرده و مدل‌های قدیمی‌تر این موتور عملکرد بهتری را ارائه می‌کنند.

تندر ۹۰ و ساندرو

جان‌سخت‌ترین خودروهای ایرانی که باورتان نمی‌شود

مهم‌ترین دلیل موفقیت و کیفیت بالای محصولات مونتاژی رنو نسبت به پژو سیتروئن در ایران، نظارت دقیق روی کیفیت آنها بود. به‌سبب این کنترل کیفیت، خودروهای مونتاژی رنو در ایران، از کیفیت و دوام بالاتری نسبت به خودروهای پژو برخوردار بودند. همین موضوع، خودروهای خانواده تندر ۹۰ و ساندرو را در صدر لیست با دوام ترین خودروهای داخلی قرار می‌دهد.

این محصولات با برخورداری از موتور K۴M رنو بسیار بادوام و کم‌استهلاک هستند. این کیفیت بالا به‌حدی بود که برخی از دارندگان این خودروها تا ۳۰۰ هزار کیلومتر مسافت را بدون هیچ‌گونه خرابی موتور طی کرده‌اند و صرفا لوازم مصرفی خودروی خود را تعویض کرده‌اند. در مجموع، با این‌که خودروهای این خانواده در بحث ظاهر و زیبایی حرفی برای گفتن ندارند، اما از موتور با دوام و استهلاک پایینی برخوردار هستند. چنانچه اقدام به خرید این خودرو کردید اطمینان حاصل کنید که هنگام سرویس‌های دوره‌ای از روغن موتور و فیلترهای باکیفیت استفاده کنید.


رنو مگان

جان‌سخت‌ترین خودروهای ایرانی که باورتان نمی‌شود

موفقیت خودروهای برند رنو به تندر ۹۰ و ساندرو ختم نمی‌شود. رنو مگان نیز جزو محصولات باکیفیت بازار ایران شناخته می‌شود. رنو مگان یک خودرو میان‌رده است که در ایران توسط پارس خودرو تولید و مونتاژ می‌شد. این خودرو در سال‌های مختلف با موتورهای ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ سی‌سی و با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک عرضه شده است. رنو مگان مونتاژی دارای طراحی زیبا و مدرن، فضای داخلی راحت و امکانات ایمنی و رفاهی مناسبی است. این خودرو از نظر دوام و استهلاک نیز شهرت خوبی در بین مشتریان ایرانی دارد؛ اما از آنجایی که این خودرو چند سالی است که از خط تولید پارس خودرو خارج شده است، اکثر مدل‌های موجود در بازار کارکرده و نیازمند رسیدگی هستند.

در سال ۲۰۲۲ نیز اعلام شده بود که در صورت آزادسازی واردات خودرو، رنو می‌خواهد نسخه جدید مگان را به بازار ایران بیاورد. این خودرو دارای طراحی جذاب‌تر، موتور قوی‌تر و تکنولوژی پیشرفته‌تری بود؛ اما تاکنون خبری از واردات این خودرو در دسترس نیست.


نیسان ماکسیما

جان‌سخت‌ترین خودروهای ایرانی که باورتان نمی‌شود

در مورد دوام و کیفیت نیسان ماکسیما، باید گفت مانند هر خودرو دیگری، این مسئله به عوامل متعددی اعم از نحوه استفاده، نگهداری و تعمیر و نگهداری منظم، زمان و شرایط استفاده، و حتی شرایط آب و هوایی بستگی دارد. به‌طور کلی، نیسان ماکسیما به‌عنوان یک خودرو باکیفیت و قدرتمند شناخته می‌شود، اما ماندگاری و دوام آن نیازمند توجه و مراقبت مناسب از طرف مالک است.

اما به‌طور کلی نیسان ماکسیما به نسبت سایر خودروهای ۶ سیلندر موجود در بازار ایران، پیشرانه بادوام و باکیفیتی دارد. اگرچه اکثر ماکسیماهای موجود در حال حاضر عمر طولانی دارند و نیاز به تعمیر پیدا کرده‌اند؛ اما با کمی جستجو می‌توانید به یک نمونه سالم دست پیدا کنید. این خودرو در صورت رسیدگی خوب و انجام سرویس‌های دوره‌ای با استفاده از روغن موتور و فیلترهای اورجینال می‌تواند تا مدت زیادی بدون نیاز به تعمیر اساسی برای شما کار کند. در مورد لوازم یدکی این خودرو نیز باید بگوییم که در مقایسه با خودروهای هم‌رده، لوازم ماکسیما با قیمت مناسب‌تری ارائه می‌شود و مشکلی از بابت کمبود قطعه نیز ندارد.


سراتو سایپا

جان‌سخت‌ترین خودروهای ایرانی که باورتان نمی‌شود

معمولاً موتورهای خودروهای سایپا، از جمله سراتو، از طراحی‌های با دوام و مطمئن برای استفاده شهری استفاده می‌کنند. خودرو سراتو در ۴ سال متوالی توسط گروه خودروسازی سایپا در ایران مونتاژ شد. این خودرو با دو موتور ۱.۶ لیتری و ۲.۰ لیتری در بازار ایران موجود می‌باشد.

هر دوی این پیشرانه‌ها از نظر دوام عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهند، اما در موتور ۱.۶ لیتری این خودرو خرابی کمتری گزارش شده است‌ و استهلاک کمتری دارد. موتور ۲ لیتری نیز طبعا شتاب و قدرت بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد. در مجموع چنانچه قصد خرید یک خودرو مونتاژی با کیفیت را دارید، سراتو را در لیست گزینه‌های خود قرار دهید.


خودروهایی با موتور tu۵

جان‌سخت‌ترین خودروهای ایرانی که باورتان نمی‌شود

موتور TU۵ یک موتور بنزینی چهار سیلندری با حجم ۱.۶ لیتری است که توسط شرکت پژو (Peugeot) تولید می‌شد. این موتور از سیستم ۱۶ سوپاپ استفاده می‌کند که به افزایش کارایی و بهبود عملکرد موتور کمک می‌کند. به‌طور کلی، این موتور به‌عنوان یک موتور کارا و با قدرت شناخته می‌شود که در انواع مختلف خودروهای پژو استفاده می‌شود. هرچند که مدل‌های قدیمی‌تر و فرانسوی این موتور از کیفیت بالاتری برخوردار بودند، اما همچنان می‌توان به کارایی این موتور اطمینان کرد.

در میان خودروهای ایرانی نیز ابتدا این موتور روی پژو ۲۰۶ سوار شد. پس از آن نیز خودروهایی مانند ۴۰۵ اس ال ایکس، پژو پارس و رانا نیز به این موتور تجهیز شدند. در صورت استفاده مناسب و رسیدگی به این موتور، می‌توانید تا ۲۰۰ هزار کیلومتر مسافت را بدون نیاز به تعمیر اساسی طی کنید.


تیبا و ساینا

جان‌سخت‌ترین خودروهای ایرانی که باورتان نمی‌شود

شاید حضور این دو خودرو در این لیست کمی عجیب به‌نظر برسد؛ اما موتور M۱۵ مورد استفاده در این خودروها نمونه ارتقا یافته موتور M۱۳ یا همان موتور پراید است که قبل از این، دوام خود را ثابت کرده است. تنوع در بازار خودرویی ایران محدود است و این دو خودرو نیز جزو خودروهای پرفروش ایران به‌شمار می‌روند. اما این فروش بالا صرفا به‌دلیل کمبود گزینه نیست و دوام موتوری بالای این خودروها خریداران را به سمت خود می‌کشاند.

هزینه تعمیر و نگهداری این خودروها در مقایسه با ۴۰۵ و ۲۰۶ کمتر است و از دردسرهای سوختن واشرسرسیلندر نیز خبری نیست. قطعات یدکی این خودروها نیز به‌وفور در بازار موجود هستند و قیمت مناسبی هم دارند. همچنین نمونه‌های دوگانه‌سوز این خودروها نیز امتحان خود را پس داده‌اند و سازگاری خوبی با سوخت CNG دارند.


سایپا کوییک

جان‌سخت‌ترین خودروهای ایرانی که باورتان نمی‌شود

در میان محصولات هاچ‌بک داخلی نیز شاهد یک خودرو دیگر از سایپا هستیم. کوییک به همان پیشرانه M۱۵ مورد استفاده در تیبا و ساینا مجهز است. این موتور یک موتور چهار سیلندر با حجم ۱.۵ لیتر است که با فناوری قدیمی ۸ سوپاپ ساخته شده است. این موتور چیزی حدود ۸۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و برای خودروهای شهری و استفاده روزمره مناسب است.

همچنین، موتور M۱۵ از نظر بهره‌وری سوخت نیز بهبود یافته است و از این رو محبوبیت زیادی در بازار خودروهای ایرانی دارد. در صورت استفاده صحیح و رسیدگی مناسب می‌توانید بیشتر از ۲۰۰ هزار کیلومتر از این خودرو کار بکشید، بدون آن‌که به تعمیر اساسی نیاز داشته باشید.

جمع بندی

بدون شک، یکی از جوانب مهمی که باید در نظر داشته باشیم، این است که خودرویی با کمترین استهلاک ممکن را انتخاب کنیم تا در طول مدت‌زمانی طولانی‌تر از آن استفاده کنیم و همچنین به پایداری بازار خودرو کمک کنیم. خودروهای معرفی شده در این مطلب به عنوان با دوام ترین خودرو داخلی شناخته می‌شوند و می‌توانند جزو انتخاب‌های اصلی شما باشند. امیدوارم این مطلب به شما کمک کرده باشد تا انتخاب مناسبی برای خرید خودرو داشته باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • ناشناس

    خخخخخ، باشه!

  • ناشناس

    تویوتا و فورد رو از قلم انداختین، هرچند با وجود این ماشینایی که اسم بردین، جایی برای مانور اونا نمیمونه

  • مسعود

    اینها همش رو کاغذ هستش خودم کوییک مدل 1402 دارم با کارکرد 5000 کیلومتر مصرف حدود 9 لیتر و همین الان گیربکس صدا میده همش تو 5 هزار کیلومتر کجا 200 هزار کیلومتر بدون هزینه کار میکنه

  • مهدی

    پژو ۴۰۵ جی ال ایکس رو مثل آدم ازش استفاده کنید تا ۲۰ سال خرجهای اساسی نمیذاره روی دسته صاحبش.آره دادا

  • مجیدم

    به نظرم اچ سی کراس در میان خودروهای ایرانی بهترین بود. موتور Tu5 با گیربکس ژاپن. با اینکه مشکلات مونتاژی زیادی داشت اما تا سالها مشکل اساسی رو تجربه نکرد. حیف که متوقف شد

  • ناشناس

    موتورش روگفته نه گیربکس

  • ناشناس

    فقط اریو،
    ماشین شهر و دشت و دمن
    اونم اتوماتیکال

  • Sajad 1806

    آورین

  • پویا قلعه ویسی

    پراید رو نگفتی که شده قاتل انسان ها

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج