BMW M۵، عبور از مرز قدرت
ارتقای نقاط قوت طراحی بامو ام۵ لذت سواری بااین سدان عملکرد بالا را دو چندان خواهد کرد. با توجه بهاین حقیقت که نسل جدید ام۵ در موتورشوی فرانکفورت ۲۰۱۱ پرده برداری شده بود، تصمیم بامو به ارائه یک نسخه جدید کمی عجیب است.
با وجوداین که بسیاری طراحی خارجی ام۵ را بینقص میدانند بدنه دستخوش تغییراتی شده است. درست مثل نسخه استاندارد، ام۵ هم تنها در بخش جلو و عقب تغییراتی جزئی رامتحمل شده است. بامو چراغهای جلو را بهروزرسانی کرده و یک جلوپنجره و سپر عقب جدید به خودرو اضافه کرده است. همچنین چراغهای عقب تغییر کردهاند. برای نخستین بار ام۵ در رنگبندی کاملا متنوع بدنه شامل قهوهای، آبی و نقرهای به فروش میرسد.
درون کابین با یک فرمان جدید چرم روبهرو میشویم. یک صفحه نمایش کنترل به عنوان یکی از ویژگیهای استاندارد ارائه میشود در حالی که کنترل لمسی با سطح حساس نیز به صورت آپشن موجود است. دو رنگ چرم منحصربهفرد برای کابین در نظر گرفته شده است.
موتور معمول ۸ سیلندر V شکل بامو در جای خود باقی میماند اما برای اولین بار بامو یک پکیج مسابقهای ارائه میکند که ۱۵ اسب بخار نیرو اضافه میکند. موتور V۸ ۴/۴ لیتری با فنآوری «توئین پاور توربو» ۵۶۰ اسب بخار نیرو در دور موتور ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دور بر دقیقه تولید میکند. گشتاور موتور ۶۸۱ نیوتنمتر در دور موتور ۱۵۰۰ و ۵۷۵۰ دور بر دقیقه است. محدودگر دورموتور در ۷۲۰۰ دور در دقیقه وارد عمل میشود.
با توجه به چنین خروجی شگفت انگیزی شتابگیری صفرتاصد کیلومتر بر ساعت ام۵ ۴/۴ ثانیه به طول میانجامد. حداکثر سرعت آن به ۲۴۹ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. اگر محدودگر را کنار بگذارید میتوانید تا سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت از سواری لذت ببرید.
نظر کاربران
عاااااااااااشقشم