اولین خودروی ساخت ویتنام، با تکنولوژیهای غیرمنتظره
نخستین محصول خودروسازی ویتنام، موسوم به وین فست، چندی پیش به صورت رسمی در جریان نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۸ رونمایی شد. حال و پس از تزریق سرمایه، این شرکت قصد دارد وارد بازار خودرو آمریکا شود. وین فست نخستین خودروساز ویتنامی است که محصولاتش را با سیستم تولید انبوه، به بازار عرضه میکند.
مجله دیجی کالا - آراد فلاح: نخستین محصول خودروسازی ویتنام، موسوم به وین فست، چندی پیش به صورت رسمی در جریان نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۸ رونمایی شد. حال و پس از تزریق سرمایه، این شرکت قصد دارد وارد بازار خودرو آمریکا شود. وین فست نخستین خودروساز ویتنامی است که محصولاتش را با سیستم تولید انبوه، به بازار عرضه میکند.
نمایش عمومی نخستین محصولات وین فست در پاریس، بسیار خیره کننده بود، که البته چنین انتظاری نیز از برخورد با محصولات وین فست داشتیم، چرا که این خودرو توسط استودیو مشهور پنین فارینا طراحی شده است. نخستین محصولات وین فست، یک سدان و یک شاسیبلند هستند. با توجه به طراحی خیره کننده این دو محصول، حتی اگر از نظر قوای فنی، حرفی برای گفتن نداشته باشند، بازهم به واسطه طراحی فوق العاده، در سطح جهان مورد توجه خواهند بود.
Pham Nhat Vuong، فردی است که ۴۹ درصد از سهام شرکت وین فست را در اختیار دارد. تمامی پیشرفتهای حاصل شده شرکت وین فست در مدت اخیر، مدیون تلاش و جاه طلبیهای وی هستند. اما گویا تمایل او به انجام ریسکهای بزرگ، تمامی ندارد. به تازگی وی در یک مصاحبه اعلام کرد خودروهای وین فست، از سال ۲۰۲۱ وارد بازار ایالات متحده خواهند شد.
برای عملی کردن این تصمیم جسورانه، لازم است تا اقای وونگ، دو میلیارد دلار از سرمایه شخصی خود را در اختیار وین فست قرار دهد. به گفته وی، هدف نهایی شرکت وین فست، تبدیل شدن به یک برند بینالمللی است. قدم گذاشتن در این راه، بسیار سخت و دشوار خواهد بود، اما تنها راه برای حفظ موجودیت در بازار خودرو، تبدیل شدن به یک برند جهانی است.
به گفته وونگ، بازار خودرو ویتنام بسیار محدود است و خریداران کمی دارد؛ بنابراین اگر وین فست تمرکز خود را بر بازار داخلی بگذارد، سودآوری چندانی در انتظار این شرکت نخواهد بود. لازم است تا با ورود به بازارهای بینالمللی و انجام ریسکهای حساب شده، سودآوری شرکت افزایش یابد. اگرچه علاقمندی وونگ برای ورود به بازار ایالات متحده، قابل درک است، اما او برای عملی کردن این هدف، با چالشهای مختلفی مواجه خواهد شد. یکی از مهمترین مسایل پیش رو، شناخت برند وین فست به مشتریان است.
در حال حاضر، مصرفکنندگان آمریکایی، هیچ درکی از برند ویتنامی وین فست ندارند. دیگر مشکل پیش رو، تمایل شدید مشتریان آمریکایی به خرید خودروهای برقی است. هنوز نخستین وین فست الکتریکی از خط تولید کارخانه خارج نشده، و شرکت تعهد داده این اتفاق در سال آینده رخ خواهد داد.
منبع: MOTOR۱
نظر کاربران
این ڪشور یڪساله وارد چرخه خودرو سازی شده ومیخاد با آمریڪا رقابت ڪنه
وڪشور ما از ڪره و خیلی ڪشور های دیگه زودتر شروع ڪرد وهنوز تو پراید ڪره وپیڪان انگلبس وپژو فرانسه ڱیر ڪرده وسمند هم ڪه هشتاد درصدش خارجیه
واقعا باید برای اقتصاد ایران خون ڱریه ۰رد
اولین خودروی تولیدی ویتنام !!! اونها رو باید بیارند ایران خودرو وسایپا رو ببینند تا یاد بگیرند چطوری هم آشغال بسازند و هم کاری کنند تا آشغالها رو چطوری بفروشند تا ظرف ده دقیقه سایتشون بسته بشه
خاک بد سر ایران خودرو و سایپا
قابل خودروسازان ایران تازه ویتنام شروع کرده
واقعا متاسفم
خاک بر سر مدیران بی کفایت صنایع خودروسازی ایران با تولیدات بی کیفیت و آشغالشان که حتی در بازارهای افغانستان هم چایگاهی ندتند
پس فردا افغانستان جیبوتی ماشین میسازن اما هنوز داریم پراید و سمند... میسازیم
قابل توجه خودرو سازان ایران
ماهم همچنان ب پارس میگیم سلطان
ویتنام فقیر و جنگ زده هم ماشین ساز شد و ما همچنان به پراید افتخار می کنیم. ای خدایا فقط یکی به من بگه تا کی
مسئولین یاد بگیرن. با شعار دادن کشور اداره نمیشه
اخه چی جوری تونست؟ اولین خودروش اینقدر خوب باشه؟
واقعا متاسفم از افکار عده ای سودجو که فقط و فقط منافع خودشون در نظر می گیرند واصلا جان انسان اهمیتی براشون نداره