طرحهای زیبای شاسیبلند ایرانی «گنو» و واکنش ایرانخودرو
ایرانخودرو به طرحهای منتشر شده درباره شاسی بلند ایرانی «گنو» واکنش نشان داد و گفت برنامهای برای تولید این خودرو ندارد، چون اساسا امکان تولید آن نیست!
وبسایت یکپزشک - میثاق محمدیزاده: ایران خودرو به طرحهای منتشر شده درباره شاسی بلند ایرانی «گنو» واکنش نشان داد و گفت برنامهای برای تولید این خودرو ندارد، چون اساسا امکان تولید آن نیست!
امروزه خودروهای شاسی بلند یکی از محبوبترین کلاسهای خوروهای سواری در دنیا هستند و غالب مردم دوست دارند با آنها رانندگی کنند. لذت رانندگی با شاسی بلندها قابل مقایسه با خودروهای معمولی نیست و مزیتهای آنها نیز باعث شده تمام خودروسازان سراغ عرضه مدلهایی از آنها بروند.
در ایران هنوز خودروسازانی مانند ایران خودرو سراغ کلاس شاسی بلند نرفته و هیچ خودروی به اصطلاح تمام طراحی ایرانی و ملی شاسی بلندی عرضه نکردند. علاقه و اشتیاق مردم باعث شده هر از چند گاهی یک طراح خوش ذوق، طرحهای مفهومی از شاسی بلند ایرانی در فضای مجازی منتشر کند و باعث قوت گرفتن این بحث شود.
معروفترین طرحهای مفهومی شاسی بلند ایرانی متعلق به یک طراح صنعتی به نام «مرتضی آلاد» است. این طراح در سال ۱۳۹۵ اولین طرحهای خودروی شاسی بلند ایرانی «گنو» را منتشر کرد و در سالهای بعد نسخههای بهروز شدهای از آنها را ارائه داد.
شاسی بلند «گنو» بسیار زیبا و دلفریب است. بهویژه، طرحهای سال ۹۷ بسیار پختهتر و دارای هارمونی خطوط، سادگی و جزئیات بیشتری هستند. رینگها ۲۲ اینچی در دو تریم رنگی، ورودیهای هوای تیره رنگ به همراه طراحی اسپرت و جوان پسند باعث شده کاربران فضای مجازی حسابی از این طرحها استقبال کرده و به ایران خودرو فشار بیاورند ساخت آن را در دستور کار خود قرار دهد.
شاسی بلند «گنو» ظرفیتی ۵ نفره دارد و در ابعاد طول ۴۷۲۰ میلیمتر، عرض ۱۸۹۰ میلیمتر، ارتفاع ۱۶۵۸ میلیمتر و فاصله بین دو محور ۲۷۹۰ میلیمتر طراحی شده است که با شاسی بلندهایی مانند هیوندای سانتافه، کیا سورنتو و تویوتا روفور قابل مقایسه است.
ایران خودرو: امکان ساخت ندارد
اما در این سو، ایران خودرو سرانجام ناچار شد به طرحهای «مرتضی آلاد» واکنش نشان دهد و به طور رسمی در اطلاعیهای بگوید: «این رندرها علیرغم استایل زیبا، بر اساس پلتفرم خاصی نبوده و امکانسنجی ساخت و تولید نیز بر روی آنها انجام نشده و صرفا سطحسازی کامپیوتری به حساب میآید.»
به گفته ایران خودرو، این طرحها ابتدا در سال ۹۵ به ایران خودرو ارائه شده و بعد نسخههای بهروزتر آنها در سال ۹۷ عرضه گردیدند. ایران خودرو در سال ۹۵ برای شناسایی استعدادهای علاقهمند به طراحی خودرو اقدام به انتشار فراخوانی کرده و طرحهای فراوان مشابهی با طرح «آلاد» دریافت و به طراحان برتر جوایزی اهدا کرد.
ایران خودرو میگوید از دیرباز ارائه طرحهای سهبعدی و رندری برای خودروهای آینده توسط دانشجویان طراحی صنعتی مرسوم بوده و برخی از آنها راهی به فضای مجازی باز میکنند، ولی لزوما به معنی امکان تولید و ساخت آنها نیست.
ایران خودرو میگوید روابط عمومی این شرکت طرحهای «مرتضی آلاد» برای شاسی بلند ایرانی گنو را دریافت و پاسخهای لازم را به ایشان داده است.
نظر کاربران
خدا رو شکر برای اولین بار ایران...
پاسخ ها
الان برای ساخته نشدن این طراحی های جوان های ایرانی خداروشکر کردی
چی خداروشکر
احتمالا می خواستند طرحشو مفت خر کن طرف نداده و برای جلوگیری از سرقت، توی فضای مجازی پخش کرده
پاسخ ها
اینا اگه میخواستن این طرح و بسازن به راحتی اب خوردن حتی اگه میخواستن پولی ام بابت طرح نمیدادن اخرسرم برای قدردانی از طراح یه دستگاه سمند بهش اهدا میکردن
ایرانخودرو اگه بخواد اینو بسازه دیگه کسی زیر بار سمند و 405 نمیره
شما خودت تا آخرش برو
نه عزیز جان این جماعت میگن ما با ساخت پراید و سمند داریم مردم میچاپیم چرا باید هزینه کنیم و همچین خودرویی بسازیم
ساخت این خودرو احتیاج به قالب گیری جداگانه و هزار دمگ و فنگ داره که اگر یکی مثل ویرانخودرو همچین کاری بخواد انجام بده باید قیمتش ۲ میلیارد بزنه
ایرانخودرو تو با تمام قدرت فقط اشغال بساز خخخخخخخ
پاسخ ها
درشو ببندن دیگه وقتی نمی تونن یه ماشین درست حسابی و باکیفیت تولید کنن
وقتی می تونیم به ایران خودرو تیکه بذاریم که مردم سلحشور آشغال های اينا رو پیش خرید نکنن ده تا ده تا.
لطف کرده بهشون جایزه هم داده . بابا باریکلا به تو. خسته نباشی
پاسخ ها
یک طرح مزخرف و کپی شده ولوو... اینم مثل همون ایران خودرو اشغاله
اگه واقعا به جان مردم اهمیت میدادید همین خودرو رو تولید میکردید یا اینکه خودرو وارد میکردید تعرفه گمرگ رو بر میداشتید
پس سود براتون داره پرشیا رو ۱۲۰میلیون میفروشید
حیف نون هستید به خدا
خاک بر سر ایران خودرو فقط میتونه ماشین ساخت چین رو خورد مردم بده خودش عرضه ندارد
پاسخ ها
ببین چه زد و بندی داشتن ک اینطور شده
اونم نه درجه یک، چین دسته سوم با پایین ترین کیفیت
تا زمانی که مردم قهرمان ایران برای خرید سمند و پژو سر و دست میشکنند ایران خودرو نیازی به درگیر شدن با طراحی های جدید و تغییر خط تولید و... نداره. همین مردم بزرگوار توی مهمانی ها، طی صحبت های حماسی از بدی محصولات میگن و بعد 6 تا 6 تا میخرن برای چندرغاز سود. مردم عجیبی داریم این مردم تا مرحله نابودی پیش خواهند رفت. کجا ترمز خودخواهیشون کشیده بشه خدا داند.
پاسخ ها
همچین میگی مردم ایران مردم ایران انگار اینایی که دارن حکومت میکنن آمریکایی ان و ایرانیام با هر ساز اینا میرقصن
ایران هنوز نمیتونه به صورت کامل، پلتفرم رو خودش طراحی کنه و مجبور هست شاسی و پلتفرم های خودروهای قدیمی رو کپی کنه و یا کمی تغییر جزئی بده
برای همین فرم و شکل کلی محصولات ایرانی معمولا یک شکل هست
البته تلاشی هم نمیکنند چون نیاز نمیبینند و بازار خودرو انحصاری هست ،مگر برای قشر و گروهی که پول دارند و بدون اهمیت تفاوت قیمت و گمرکی ماشین مورد نظرشون رو وارد و استفاده میکنند!
پاسخ ها
دقیقا اینم اگه دوتا شرکت خصوصی خوب تو صنعت خودرو سازی داشتیم این سایپا با ایران خودرو مجبور بودن ماشینای با کیفیت و جدید تولید کنن نه اینکه تو چهل سال کلا چهارنوع ماشین به خورد مردم بدن
ایران خودرو فقط توانایی تولید فرغون داره
پاسخ ها
اونم کپی میکنن
خاک دو عالم بر سر ایرانخودرو با این ماشین ساختناش
جای شکرش باقی است که سطح طراحی ماشین بالا رفته نساختید اشکال نداره
نمیتونه یه دنا پلاس درست حسابی تولید کنه تحویل مردم بده نتونست یه سانروف بسازه اونم برداشت تا چند سال دیگه دنا عادی رو با چندتا شکش درو پنجرشو دستکاری میکنن میگن بیا اینم دنا پلاس
آخره طراحی و تکنولوژیشون سمنده که اونم کاره خودشون نیست .
پس خاک بر سرتون...
نده خودروسازای ایرانی گندبزنن توش.بفرست برای اروپایی ها
خوب معلومه که قبول نمی کنن. برای ایران خودرو سود نداره. سود تو اینه که برن یه آشغال چینی رو بیارن و بفروشن و کلی سود کنن.
اگر خودرو سازی ما خصوصی بود و انحصاری نبود حتما چندین سال پیش این رو تولید کرده بودن.
اگه ایران فرقون وساپیا میخواستن ماشین بسازن تاحالا ساخته بودند
استعداد مثل الاد کم نیست
و یکی دیگه هم هست که خودروی زیبای پیتون را طراحی کرد ولی.........
پاسخ ها
ولی اونوقت کی باید دزدی کنه و جیب مردمو خالی
بخدا همين طرح بده چين برات ميسازه از طرحش خشگلتر
بعد سالها انحصار و فساد هنوز بلد نیستین یه پلت فرم طراحی کنید. این میشه که جوانان نخبه این مملکت راهی کمپانیهای بزرگ خوردوسازی دنیا میشن
اینا اشغال سازن خودروساز نیستن که بخوان این چیزارو بسازن. لعنت به اینا و حامیانشون. ملتو بدبخت کردن. دزدای کثیف
آخه فرغون ساز رو چه به تولید خودرو، این دزدای خونخوار فقط بلدن ارابه مرگ درست کنن و به مردم شریف غالب کنن
صرفا ی نقاشیه طراحی و ساختش میلیونها نکته داره ظاهرشو عالی طراحی کرده بقیه هر کدوم طراحیش و ساخت هزینه و تجربه میخاد
تا صنعت خودرویی ما به این ماشین دست پیدا کنه فکر کنم اروپایی ها ماشین هاشون دارن پرواز میکنن
حرومزاده ها حاضر نیستند مردم چیز خوب سوار شند و راحت باشتد
سودی ک این لگن سازا از پراید و انواع پژو ب جیب میزنن شرکت تویوتا از محصولاتش همچین سودی نمیبره خب معلومه طرح جدید نمیزنن و تلاشی نمیکنن برای تغییر
+چند
_یک میلیارد گلم
+دمت گرم پراید بدید
_بودجه کافی نیست؟
دویست و پنجاه میلیون دلار دادن برای طراحی صندوق عقب پژو، فکر می کنید همچین نون دونی را به جز خودشون در اختیار کس دیگه ای می گذارند؟!
شرط میبندم موتور پراید روش سوار کردن که البته همونو هم چین ساخته
زشته که
کار ساخت خودرو به این راحتی ها نیست. شکل ظاهری فقط ی گوشه کوچیک از طراحیه. طراحی موتور و گیر بکس و سیستم تعلیق تا کوچکترین قسمت های ماشین و بعد آزمایشات متعدد قسمت مهمتری هستن. اینطوری نیست ک اگه یکی ی رندر خوشگل ارائه داد بش ساخت. البته ک ایران خودرو نمیخواد دلیلی نداره ک تولید کنه وقتی میتونه از واردات انحصاری خودش سود در بیاره
لعنالله علی قوم الظالمین
پاسخ ها
چرا چين هر روز يك خودرو با طراحي متفاوت ميده بيرون
چرا تمام دنيا هر روز يك مدل خودرو جديد توليد ميكنن
چرا ايران خودرو 50 ساله فقط يك سمند طراحي كرد
پس حرف مفت نزن
همین الان اختیار ایران خودرو را به من واگذار کنند تا با کمک جوانان این مملکت طی سه سال تمام خودروهای فعلی را از رده خارج کنم و طی 5 سال حداقل 10 خودرو جدید با طراحی تمام ایرانی به بازار عرضه کنم. شرط اولیه اش البته این است که
دولت پای خودش را از این صنعت بیرون بکشد ، وگرنه رابین هود هم نمیتواند آرزوهای خودروئی این مردم را برآورده سازد
توی تمام شاسی بلندها اولین باره ازیک ماشین خوشم اومده همین ماشینی است که عکسهای زیبایش را دیدم وپسندیدم وازالان بگم خریدار یک جفتش هستم
توقسمت گاری سازی سایپاوایرانخودرواین جورچیزانمیگنجد
خوبه كه خودتون اعتراف ميكنيد عرضه ساختش و نداريد ....
50 ساله داريد اشغال مونتاز ميكنيد
البته حق داريد و مردم ميخرن چرا زحمت نواوري به خودتون بديد
شما در حد يك گاوداري هم نيستيد
ايران خودرو مكاني براي رانت هاي دولتي
حقوق هاي نجومي
ماموريت هاي خارج از كشور
و پولشوي و اخذ هزاران ميليارد وام ارزان دولتي
همچين مكان پر منفعتي را دولت و مديران دولتي رها نميكنند
کجاش زیباس؟
ايران خودرو يك شركت دولتي و مكاني براي چپاول بودجه و بيت المال است و خروجي هم ندارد و بيشتر انجا رانت و خوردن وامهاي هزاران ميلياردي با بهره هاي كم صورت ميگيرد براي همين خروجي براشون اهمتي ندارد و با كمك دولت و ايجاد بازار انحصار ي خودروهاي زير 200 ميليون هر آشغالي را به عنوان خودرو خواهند فروخت
تا دولت دست از سر خودروسازي بر ندارد اين اش و كاسه هست
وای واقعاااا خوشگله ایرانیا توی هرکاری ۲۰ هستن فقط همونطور ک میبینید به ما اجازه نمیدن رشد کنیم نمیزارن ...