کدام خودروها با بودجهی ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون ارزش خرید دارند؟
۱۰ سال قبل که زمان بسیار دوری محسوب نمیشود، اگر بودجه شما حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان بود، میتوانستید برخی از بهترین خودروهای ممکن موجود در بازار از نوع اروپایی یا آسیایی را خریداری کنید. خودروهایی که اکنون برچسب لاکچری را بهخود میبینند در آن زمان قیمتهایی بسیار معقول و البته در مقایسه با امروز، بسیار کمی داشتند.
روزنامه همشهری - اشکان آثار: ۱۰ سال قبل که زمان بسیار دوری محسوب نمیشود، اگر بودجه شما حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان بود، میتوانستید برخی از بهترین خودروهای ممکن موجود در بازار از نوع اروپایی یا آسیایی را خریداری کنید.
خودروهایی که اکنون برچسب لاکچری را بهخود میبینند در آن زمان قیمتهایی بسیار معقول و البته در مقایسه با امروز، بسیار کمی داشتند.
بهنحوی که یک دستگاه پرادو چهار در فولآپشن تنها ۸۷ میلیون تومان قیمت داشت یا کیا سورنتو در بهترین حالت تنها ۵۱ میلیونتومان برچسب نرخ خورده بود، اما حالا با داشتن چنین بودجهای شما باید تنها بین گزینههای ایرانی و چینی موجود در بازار، دنبال بهترین خودرو برای خرید باشید.
این نوشتار سعی در راهنمایی مشتریان برای خرید بهترین خودرو در محدوده قیمتی ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان از بین خودروهای موجود در بازار ایران دارد.
ساندرو استپ وی
این خودرو نسل به روز شده همان تندر ۹۰ پلاس، اما با قامتی بلندتر و بدون صندوق عقب است که از گیربکس دوحالته اتوماتیک و دنده دستی بهره میبرد و اکنون جزو پرطرفدارترین خودروهای این رده قیمتی محسوب میشود.
جک S۳
این کراساوور کوچک در مقایسه با رقبای خود از نظر امکانات در شرایط خوبی قرار دارد و از نظر داینامیک رانندگی نیز نمره خوبی خواهد گرفت. نقطهقوت این خودرو سیستم تعلیق نرم آن است که سرنشینان را کمتر آزار میدهد، اما مواد (متریال) استفاده شده در کابین، عایقبندی، لوازمیدکی گران و فضای کم ردیف عقب از نکات منفی این خودرو محسوب میشود.
امویام X۲۲
نکات منفی این خودرو نسبت به نکات مثبت آن بیشتر است. بهنحوی که فنربندی خشک، گیربکس ناهماهنگ در نسخه اتوماتیک، فضای کابین تنگ، استایل رانندگی نهچندان خوب و استفاده از متریال معمولی در کابین از نکات منفی این خودرو محسوب میشود، اما در مقابل مصرف سوخت پایین، طراحی خارجی خوب و ابعاد مناسب برای پارک داخل شهر از نکات مثبت این خودرو است.
چری آریزو ۵
سدان چینی چری از طراحی بسیار زیبای خارجی سود میبرد که برگ برنده آن است. فضای کابین، مصرف سوخت و عملکرد پیشرانه این خودرو جزو نکات مثبت و جعبه دنده اتوماتیک ناهماهنگ، فنربندی ضعیف و متریال بیکیفیت در کابین از جمله نکات منفی این خودرو بهحساب میآید.
چانگان CS۳۵
این کراساوور چینی نیز مانند سایر هموطنان خود از متریال داخلی بیکیفیت رنج میبرد و از گیربکس ناهماهنگی برخوردار است. لوازم یدکی گرانقیمت و کمیاب خصوصا قطعات مهم پیشرانه یکی از نقاطضعف چانگان محسوب میشود.
پیشرانه نهچندان قدرتمند در کنار آپشنهای کم، از دیگر موارد منفی این خودرو است، اما نکات مثبت این خودرو محدود به فضای مناسب کابین، مصرف سوخت کم و سیستم تعلیق خوب آن میشود.
امجی ۳۶۰
شاید امجی ۳۶۰ در این بازه قیمتی، بهترین انتخاب برای خرید باشد، اما متأسفانه عرضه کم و نبود نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش مناسب، این خودرو را در بازار زمینگیر کرده است.
پیشرانه خوب و هماهنگ با گیربکس، ظاهر زیبا، فرمان نرم و تیز، عایقبندی مناسب و طراحی کابین قابلقبول از ویژگیهای مثبت این خودرو است. علاوه بر نقاط ضعف مذکور، سیستم تهویه مطبوع دستی، نداشتن کروز کنترل، استارت دکمهای و سیستم ورود بدون کلید از معایب دیگر این خودرو محسوب میشود.
دنا پلاس توربو
دنا پلاس توربو شارژ در نمونههای نخست خودروهای بسیار خوب و ارزنده محسوب میشود که به مرور و با کمتر شدن آپشنها در مقابل افزایش قیمت آن، جایگاه خود را از دست داد. فضای کابین خوب، طراحی کابین معقول، پیشرانه اقتصادیتر نسبت به نمونههای قبل و همخانواده خود از نکات مثبت این خودرو محسوب میشود.
از نکات منفی این خودرو نیز میتوان به کیفیت پایین مونتاژ و رنگ، کاهش فضای ردیف عقب، کاهش فضای سر و شانه، عایقبندی نامناسب کابین و ضعف قوای پیشرانه در مسیرهای سربالایی اشاره کرد.
تندر ۹۰ پلاس
تندر ۹۰ پلاس نسخه به روز شده تندر ۹۰ محسوب میشود که از نظر طراحی خارجی ارتقای قابلقبولی داشته است. این خودرو در بخش قوای فنی بسیار خوب عمل خواهد کرد و نکته مثبت آن تنها به این بخش محدود میشود. اما نبود امکانات ایمنی و رفاهی قابلقبول و طراحی کابین خستهکننده به همراه هزینه نگهداری بالا از نکات منفی این خودرو محسوب میشود.
نتیجهگیری
با مقایسه ۸ خودروی مذکور موجود در بازار ایران در رده قیمتی ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به جرأت میتوان گفت که قطعا اولویت خرید با خودروهای رنو تندر ۹۰ پلاس و رنو ساندرو استپ وی خواهد بود.
چرا که با مقایسه نقاط مثبت و منفی این خودروها میتوان پی برد که قوای فنی و کیفیت ساخت بسیار خوب این خودروها برخی نکات منفی آن در زمینه کمبود امکانات رفاهی، طراحی کابین خستهکننده و هزینههای بالای نگهداری را پوشش خواهد داد.
همچنین باوجود اینکه دنا پلاس نکات منفی بسیاری دارد، اما این خودرو برای خرید در بازه قیمتی مذکور در اولویت بعدی قرار میگیرد و دلیل این انتخاب نیز در دسترس بودن نمایندگی و قطعات خودروی مذکور است.
در رتبه سوم کاندیداهای خرید خودرو در این رده قیمتی نیز امجی ۳۶۰ قرار میگیرد که از نظر فنی بهترین گزینه در این بازه محسوب میشود و مشکل اصلی آن ضعف خدمات پس از فروش است.
در رتبههای بعدی این رده قیمتی نیز بهترتیب خودروهای آریزو ۵، جک S۳، چانگان CS۳۵ قرار گرفته و امویام X۲۲ قعرنشین نامزدهای خرید مشتریان در بازه قیمتی ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی موجود در بازار ایران است.
نبض بازار
با مقایسه ۸ خودروی مذکور موجود در بازار ایران در رده قیمتی ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به جرأت میتوان گفت که قطعا اولویت خرید با خودروهای رنو تندر ۹۰ پلاس و رنو ساندرو استپ وی خواهد بود.
رتبه سوم خرید
در رتبه سوم کاندیداهای خرید خودرو در این رده قیمتی نیز امجی ۳۶۰ قرار میگیرد که از نظر فنی بهترین گزینه در این بازه محسوب میشود و مشکل اصلی آن ضعف خدمات پس از فروش است.
نظر کاربران
باز دنا و ال ۹۰ خوبه قطعاتشون پیدا میشه ..ماشینهای چینی که همشون گیربکس هامرخص هستن ..یکسال نشده باید باز کنی ..چه دنده ای چه اتومات
پاسخ ها
چینی های زباله مفت گرونه
این خودرو ها که همشون چینی هستن بی کیفیت اگه راس میگید خودرو های با ارزش اروپایی بگید که همشون دارن خاک میخورند که پراید گرون شه
خخخخ ملکت مارو باش با۲۰۰میلیون چه ماشینایی میدن توکشورای دیگه اونوقت باید ماشینای چینیه اشغال روبایدبااین قیمت بخری
مسخره بازی شده همه چی .۲۰۰ میلیون پول بدی آشغالا رو سوار شی
به نظر من بسترن b30 بهترین گزینه در مجموع است
چرا تند ۹۰ که یه خودروی مونتاژ داخلیه بهتره اونوقت!!
خاک بر سرمون...
ماشین ۴۰ تومنی شده ۲۰۰ تومن مردم ۱۰۰ سال دیگه برای مردم این زمان دسته راه میندازن زنجیر میزنن و سینه میزن
چقدر خوبه که نظر های تخصصی در هر مقوله ای رو کارشناسان همون فن بدن . و اطلاعات غلط ونادرست هر کس رو بازتاب ندین .
یه عده بهترین ماشینی که سوار شدن پراید مدل 88 بعد میان یجور نظر در خصوص ماشین چینی میدن یکی ندونه فکر میکنه خودشون سوار بهترین ماشین های دنیا هستند. لاشه همین به قول شما آشغالا میارزه به کل خودرو سازی ایران.
طبق معمول همه مقاله های ایرانی نهایتا میرسیم به ال لگن و سمند و پژو