۹۲۰۲۹۹
۱۲ نظر
۵۰۶۰
۱۲ نظر
۵۰۶۰
پ

کراس‌اوور‌های ارزانی که می‌توانند بازار ایران را تکان دهند

یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خودرویی که قشر متوسط و حتی مرفه جامعه آن را می‌پسندند، کراس‌های کوچک است. این خودرو‌ها به دلیل قیمت پایین، ظاهر تا حدودی مشابه با شاسی‌بلند‌های فول‌سایز و اندازه مناسب برای سفر‌های درون‌شهری توانسته‌اند طی سال‌های اخیر فروش بالایی در سطح جهان داشته باشند.

روزنامه هفت صبح - متین نصیری: بازار خودروی کشورمان تحت تأثیر تحریم‌های بین‌المللی و ممنوعیت واردات با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

از گرانی خودرو و قطعات مرتبط با آن تا عدم تحویل به‌موقع از جانب خودروسازان، موجب شده صنعت خودرو ایران ماه‌های پرتلاطمی را سپری کند. حال اگر قرار باشد به‌یکباره ورق برگردد و همه چیز مساعد شود، چه خودرو‌هایی را می‌توانیم در این بازار تشنه ببینیم؟

یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خودرویی که قشر متوسط و حتی مرفه جامعه آن را می‌پسندند، کراس‌های کوچک است. این خودرو‌ها به دلیل قیمت پایین، ظاهر تا حدودی مشابه با شاسی‌بلند‌های فول‌سایز و اندازه مناسب برای سفر‌های درون‌شهری توانسته‌اند طی سال‌های اخیر فروش بالایی در سطح جهان داشته باشند.

به همین جهت این‌بار به سراغ کراس‌اوور‌هایی می‌رویم که در نسخه پایه حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار قیمت دارند و در صورت ورود به بازار ایران می‌توانند به فروش خوبی دست پیدا کنند.

هیوندای ونیو

کراس‌اوور‌های ارزانی که می‌توانند بازار ایران را تکان دهند

وِنیو (Venue) ارزان‌ترین کراس‌اوور هیوندای است. این شاسی بلند کوچک که در نسخه پایه E و در بازار هند ۱۰,۳۰۰ دلار قیمت دارد، به پیشرانه ۱.۲ لیتری مجهز است. ۸۳ اسب بخار قدرت، ۱۱۵ نیوتن‌متر گشتاور و مصرف سوخت ۵.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌تواند ونیو را به یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای خریداران ایرانی مبدل سازد.

کراس‌اوور‌های ارزانی که می‌توانند بازار ایران را تکان دهند

گران‌ترین نسخه این خودرو یعنی SX قیمتی حدود ۱۸,۲۰۰ دلار دارد و از پیشرانه یک لیتری توربو و جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچه بهره می‌برد. سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو، میله پیچشی در عقب، فرمان کمکی برقی، ۳۵۰ لیتر فضای صندوق عقب و رینگ‌های ۱۶ اینچی آلومینیومی از جمله ویژگی‌های مهم این کراس‌اوور هیوندای است.

هیوندای کرتا

کراس‌اوور‌های ارزانی که می‌توانند بازار ایران را تکان دهند

این خودرو که برخلاف ونیو از سبک قدیمی طراحی هیوندای استفاده می‌کند، قیمت بالاتری نسبت به آن دارد. کرتا در نسخه‌های مختلفی به بازار هند عرضه می‌شود که +E با ۱۶,۳۰۰ دلار ارزان‌ترین و SX با ۲۶,۶۰۰ دلار گران‌ترین آن‌ها به‌شمار می‌رود.

این خودرو با سه پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی، ۱.۴ و ۱.۶ لیتری دیزلی در دسترس است که به‌ترتیب قدرتی حدود ۱۲۸، ۹۰ و ۱۲۳ اسب بخار دارند.

کراس‌اوور‌های ارزانی که می‌توانند بازار ایران را تکان دهند

خریداران همچنین می‌توانند از میان دو جعبه‌دنده شش سرعته دستی و اتوماتیک، یکی را انتخاب کنند. همانند ونیو این خودرو نیز با بدنه دو رنگ عرضه می‌شود که بنابراین دست مشتریان برای گزینش بهترین ترکیب‌شان باز خواهد بود.

کیا سلتوس

کراس‌اوور‌های ارزانی که می‌توانند بازار ایران را تکان دهند

نخستین بار در نمایشگاه خودرو هند بود که کانسپت اس‌پی به نمایش درآمد و بر اساس آن سلتوس ساخته شد. نام این خودرو که از روی اسم پسر هرکول (یکی از خدایان یونانی) گرفته شده، در نسخه پایه HTE قیمتی حدود ۱۳,۶۰۰ دلار دارد که در نسخه +GTX به ۲۲,۵۰۰ دلار می‌رسد.

کراس‌اوور‌های ارزانی که می‌توانند بازار ایران را تکان دهند

در بازار هند این خودرو استقبال خوبی داشته و توانسته از همان ابتدا سهم مهمی در بین کراس‌اوور‌های کوچک داشته باشد. پیشرانه نسخه پایه ۱.۵ لیتری به قدرت ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر است. این خودرو به‌دلیل فضای مناسب برای سرنشینان و چهره به‌روز می‌تواند فروش بالایی در هر بازاری داشته باشد.

نیسان کیکس

کراس‌اوور‌های ارزانی که می‌توانند بازار ایران را تکان دهند

با قیمت پایه ۱۵,۲۰۰ دلار، کیکس می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های ممکن در این لیست باشد. در بازار هند، نسخه پایه XL از پیشرانه ۱.۵ لیتری به قدرت ۱۰۶ اسب بخار و جعبه‌دنده پنج‌سرعته دستی بهره می‌برد که در نسخه فول آپشن XVPremium به حدود ۲۲,۸۰۰ دلار می‌رسد.

کراس‌اوور‌های ارزانی که می‌توانند بازار ایران را تکان دهند

نشریه اتوکار توانایی پیمودن مسافت‌های طولانی و جان‌سخت بودن آن را در هر شرایطی از نکات مثبت کیکس می‌داند در حالی که نکات منفی آن را عدم ارائه جعبه‌دنده اتوماتیک و ارگونومی ضعیف صندلی معرفی کرده است. این خودرو چند سالی است که در بازار آمریکا به‌عنوان جایگزین مدل جوک حضور دارد و توانسته محبوبیت بالایی در بین خریداران آمریکایی پیدا کند.

نیسان ترانو

کراس‌اوور‌های ارزانی که می‌توانند بازار ایران را تکان دهند

دیگر نماینده نیسان در این لیست، ترانو است که در بازار ژاپن "میسترال" نامیده می‌شود. نسخه پایه این خودرو در بازار هند ۱۶,۷۰۰ دلار قیمت دارد و از پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزلی به قدرت ۸۵ اسب بخار بهره می‌برد.

این خودرو در مقایسه با کیکس اندازه بزرگ‌تری دارد و گنجایش صندوق عقبش ۴۷۵ لیتر است. گران‌ترین نسخه ترانو با نام XV در حدود ۲۴,۷۰۰ قیمت دارد و از جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AMT بهره می‌برد.

کراس‌اوور‌های ارزانی که می‌توانند بازار ایران را تکان دهند

طراحی داخلی و خارجی این خودرو به روز نشده و پیشرانه ضعیفی هم ارائه می‌دهد، اما کیفیت متریال به‌کار رفته در آن، بالاست و می‌تواند برگ برنده آن باشد.

کیا سول

کراس‌اوور‌های ارزانی که می‌توانند بازار ایران را تکان دهند

کراس‌اوور کوچک و بامزه کیا که حتی در دوره‌ای کوتاه به کشورمان آمد، در نسخه پایه LX قیمتی حدود ۱۷,۵۰۰ دلار دارد. این نسخه از سول به پیشرانه دو لیتری ۱۴۷ اسب بخاری و جعبه‌دنده شش‌سرعته دستی مجهز است. با حدود هزار دلار هزینه بیشتر می‌توان از جعبه‌دنده پیوسته اتوماتیک یا همان CVT استفاده کرد که عذاب ترافیک‌های شهری را کمتر می‌کند.

کراس‌اوور‌های ارزانی که می‌توانند بازار ایران را تکان دهند

گران‌ترین نسخه که در واقع قوی‌ترین آن هم به شمار می‌رود، از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو به قدرت ۲۰۱ اسب بخار و جعبه‌دنده هفت‌سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. GT-Line که حدود ۲۷,۵۰۰ دلار قیمت دارد، از امکاناتی، چون سامانه دیده‌بانی نقطه کور، پیشگیری از تصادف و سیستم صوتی هارمن کاردون بهره می‌برد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • Armageddon

    اینا بیان ایران ، زیر سیصد یا چهارصد میلیون نمیشه خریدشون

  • بدون نام

    اینا بیان تو کشور دوستان مسول کاری میکنن که قیمت میلیاردی بگیرن دلت خوشه شما هم

  • بدون نام

    ما اینارو توخواب هم نمی‌بینیم به برکت دولتمردان که فقط به فکر خودشون وخانوادشون هستن

  • اُپرا

    البته بستگی داره ارزان قیمت رو از دید چه قشر و گروه حقوقی درنظر بگیریم!
    خانواده ای که با کلی مخارج زیر سه میلیون درماه حقوق میگیره و کلی سد سرراه وام گرفتنش هست و می‌چینند یا شخصی که فقط حداقل حقوق پایه ی 5-6 میلیونی داره و کلی مزایا، آپشن حقوقی، وامها و راه در روهای مالی رو انجام میده!
    درضمن مهم این هست که مدیریت و مافیای تولید خودرو ساختاری اشتباه داره وگرنه همین خودروها اگر وارد یا تولید داخل بشند بالای 300-400 میلیون قیمت می‌خوردند!!!

    پاسخ ها

    • بدون نام

      !!!!!آقا زیر ۳ تومن مگه میشه زندگی کرد اصلا

  • کوروش

    هم چی نوشته ارزون که انگار می خواد جا پراید و بگیره

  • بدون نام

    در واردات خودرو تحریم نیستیم بزرگوار.
    نمیذارند وارد بشه تا این دوتا حلب ساز کشور به همراه قطعه سازان بتوانند به راحتی ملتو و همین خود شما که جز این مردم هستی را غارت کنند.

  • بدون نام

    ایران هم ام وی ام ایکس۲۲

  • بدون نام

    بهتره بجای این پیشنهادهای احمقانه، پیشنهاد بدی یه مسابقه برای طراحی یه خودرو که هم ایمن باشه و هم استانداردهای جهانی رو رعایت کنه و هم ارزون باشه رو مطرح کنی
    و یه بخش از هزینه های الکی دولت صرف حمایت از این طرح ها بشه و پس از موفقیت اولیه به بخش خصوصی برای تولید انبوه واگذار بشه
    اونموقع متوجه میشی که می شود کاری کرد کارستان ، البته اگر دلالان و دزدان بگزارند.

  • بدون نام

    کاشکی ایران خودرو و سایپا نداشتیم..یا داشتیم دست دلسوز و مردش بود..کاش

  • بدون نام

    ای کاش هیچ وقت تو ایران بدنیا نمیومدم

    پاسخ ها

    • بدون نام

      ارزوی 80میلیون ایرانی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج