۸۳۵۷۵۹
۱۴ نظر
۵۰۲۵
۱۴ نظر
۵۰۲۵
پ

با بودجه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟

این روز‌ها شرایط بازار خودروی کشور چندان مساعد نیست و کمتر کسی به سراغ خرید خودروی صفر کیلومتر می‌رود. این اتفاق باعث شده است که خریداران واقعی خودرو به دلیل گرانی محصولاتِ صفر کیلومترِ خودروسازان داخلی به سراغ خودرو‌های دست دوم رفته و برای خرید آن‌ها اشتیاق بیشتری نشان دهند.

برترین ها - امین نقی‌زاده: این روز‌ها شرایط بازار خودروی کشور چندان مساعد نیست و کمتر کسی به سراغ خرید خودروی صفر کیلومتر می‌رود. این اتفاق باعث شده است که خریداران واقعی خودرو به دلیل گرانی محصولاتِ صفر کیلومترِ خودروسازان داخلی به سراغ خودرو‌های دست دوم رفته و برای خرید آن‌ها اشتیاق بیشتری نشان دهند.

اکثر خریداران خودرو بودجه‌ای کمتر از ۵۰ میلیون تومان را در اختیار داشته و به دنبال این هستند که بهترین خودرو را برای خود انتخاب کنند و ما بیش از این در مطلبی جداگانه به راهنمایی این افراد پرداختیم؛ اما بعد از گذر از سطح قیمتی ۵۰ میلیون تومان، ما وارد دنیای جدیدی می‌شویم و این‌بار شاهد نوسان قیمت خودرو‌های معروف و بنام خودروسازان داخلی در سطح قیمتی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان هستیم.

با بودجه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟

حال سوال این است که اگر شخصی موفق تهیه بودجه‌ای نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان شد؛ باید چه خودرویی را خریداری کند تا در نهایت از انتخاب خود راضی و خرسند باشد؟ ما در برترین‌ها به شما کمک می‌کنیم که در صورت تمایل به خرید خودروی دست دوم در سطح قیمتی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به سراغ چه گزینه‌هایی بروید؛ بنابراین در ادامه همراه برترین‌ها باشید.

جک J۵ دنده‌ای

با بودجه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟

در سطح قیمتی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان خرید یک دستگاه خودروی چینی جک J۵ دنده‌ای بسیار معقول به نظر می‌رسد. این خودروی نسبتا زیبا که در سال‌های گذشته توسط شرکت کرمان‌موتور به تولید رسیده بود و فروش نسبتا خوبی را تجربه کرد؛ مدتی است که دیگر روی خطوط مونتاژ کرما‌ن‌موتور قرار نداشته و تولید آن متوقف شده است. با این همه با توجه به کیفیت این محصول چینی و استهلاک بسیار پایین آن باید قبول کرد که جک J۵ دنده‌ای یکی از بهترین محصولات کمپانی جک در ایران بود. این محصول پیشرانه قدرتمندی نداشته و موتور ۱.۵ لیتری آن توان تولیدِ قدرتی معادل با ۱۱۱ اسب‌بخار را داشته و یک گیربکس ۵ سرعته دستی وظیفه انتقال قدرتِ پیشرانه مذکور را به محور جلو برعهده دارد. از جمله امکانات جک J۵ دنده‌ای باید به سنسور دنده عقب، سیستم ضد سرقت، رینگ‌های آلومینیومی، سانروف در مدل‌های بالاتر، آینه جانبی برقی، کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، روکش چرم مصنوعی صندلی‌ها و... اشاره کرد.

همان گونه که ذکر شد جک J۵ دنده‌ای استهلاک بسیار پایینی داشته و اغلب خریداران آن از انتخاب خود راضی هستند. برای شناخت بهتر جک J۵ دنده‌ای و چرایی استهلاک پایین آن؛ همین بس که وجود زنجیرتایم شما را از تعویض تسمه تایم و استرسِ پاره شدن آن رها می‌کند. علاوه بر این‌ها جک J۵ دنده‌ای نسبت به نسخه اتوماتیک آن بسیار نرم‌تر حرکت کرده و همچون نسخه اتوماتیک J۵ از ایمنی بسیار معقول و در خور توجهی برخوردار است.

اما اگر بخواهیم از معایب جک J۵ دنده‌ای برای شما بگوییم؛ باید به کیفیت رنگ بسیار پایین این محصول، وجود صدا‌های اضافی در داخل کابین، قطعات یدکی نسبتا گران قیمت، عدم آشنایی بسیاری از تعمیرکاران با نحوه تعمیر آن و... اشاره کنیم.

برلیانس H۲۳۰ دنده‌ای

با بودجه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟

به نظر می‌آید که روزهای خوش برلیانس H230 فرا رسیده است؛ زیرا این خودرو قبل از گرانی‌های اخیر یکی از گمنامان بازار خودروی کشور بود و کمتر کسی به آن توجه می‌کرد. اما حالا که خریداران با شرایط فعلی روبرو شده‌اند و گروه خودروسازی سایپا محصولات کمپانی برلیانس را با تاخیرهای زیادی به مشتریانش تحویل داده و زمزمه‌های خداحافظی برلیانس از بازار ایران به گوش می‌رسد؛ H230 دنده‌ای تبدیل به یک خودروی ارزان قیمت و البته با کیفیت در سطح قیمتی 50 تا 100 میلیون تومان شده است.

برلیانس H230 دنده‌ای توسط پارس‌خودرو مونتاژ شده و برای حرکت از توان یک پیشرانه 1.5 لیتری با قدرت 103 اسب‌بخار استفاده می‌کند. قدرت پیشرانه مذکور توسط یک گیربکس دستی 5 سرعته به محور جلو منتقل شده و بنابر اعلام کمپانی سازنده؛ حداکثر سرعت برلیانس H230 دنده‌ای به 170 کیلومتر در ساعت می‌رسد. از جمله امکانات برلیانس H230 دنده‌ای باید به فرمان برقی، آینه‌های جانبی برقی، کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ضد سرقت و... اشاره کرد.

برلیانس H230 دنده‌ای از یک پیشرانه مطمئن برخوردار است و ایمنی بالا، مصرف سوخت بسیار کم، سواری نرم و راحت و کیفیت مونتاژ بالا از جمله ویژگی‌های آن هستند. ولی در مقابل باید توجه داشت که در کابین برلیانس H230 دنده‌ای از پلاستیک و مواد بی‌کیفیتی استفاده شده و ظاهر کلی آن خیلی جذاب نیست. همچنین استفاده از ترمزهای کاسه‌ای برای محور عقب چندان دلچسب نبوده و این اتفاق را می‌توان یکی از نقاط ضعف برلیانس H230 دنده‌ای دانست.

سایپا کوییک دنده‌ای

با بودجه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟

کوییک نام یکی از جدیدترین محصولات سایپا بوده و به تازگی وارد بازار خودروی کشور شده است. این خودرو به دلیل وجود امکانات رفاهی نسبتا مناسب یکی از گزینه‌های معقول برای خریداری خودرو از بازار دست دوم‌های کشور است. البته باید به این موضوع هم توجه داشت که شما توان خریداری مدل صفر کیلومتر کوییک از بازار را دارید؛ اما طبیعتا باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید که این موضوع در شرایط کنونی و برای یک خودروی به ظاهر ایرانی، چندان عقلانی به نظر نمی‌آید.

کوییک را باید نسخه بروز شده تیبا ۲ دانست که از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با توان ۸۷ اسب‌بخار استفاده می‌کند. پیشرانه مذکور و توان بسیار کم آن را باید از نقاط منفی کوییک دانست و درست به همین خاطر مدل دنده دستی آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ زیرا در مدل اتوماتیک کوییک اثری از هماهنگی بین گیربکس و پیشرانه مذکور نیست و ضعف قدرت موتور برروی حرکت خودرو و در مسیر‌هایی با شیب‌های فراوان و تند تاثیر گذار است. علاوه‌بر این‌ها باید گفت که متاسفانه سایپا کوییک از مشکلات برقی متعددی رنج می‌برد و باید مانند یک تخم مرغ شاسی به آن نگاه کرد! زیرا امکان بروز هر مشکلی در این خودرو وجود دارد. به همین دلیل شاید با خریداری نسخه‌های دست دوم آن از مشکلات مذکور فرار کنید؛ زیرا احتمالا صاحب قبلی کوییک برای برطرف شدن ایرادات مذکور، کوشش فراوانی کرده و طبیعتا موفق بوده است؟!

با بودجه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟

کوییک در نسخه پایه از امکاناتی نظیره کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سنسور دنده عقب، صندلی‌های تاشو عقب، فرمان هیدرولیک، آینه‌های جانبی برقی و ۴ بلندگو استفاده می‌کند. سطح امکانات کوییک در اینجا خاتمه پیدا نکرده و با پرداخت مبلغی بیشتر می‌توانید از سیستم استارت دکمه‌ای، شیشه‌های دودی عقب و... استفاده کنید. در واقع تنها مزیت کوییک امکانات نسبتا فراوان آن نسبت به سایر رقبا بوده و به غیر از این‌ها هیچ چیز شگفت انگیز و قابلل ذکری در این خودرو دیده نمی‌شود.

تندر ۹۰

با بودجه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟

تندر ۹۰ یکی‌دیگر از انتخاب‌های مناسب برای خرید خودروی دست دوم در سطح قیمتی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است. این خودرو که در چند وقت اخیر تولید آن متوقف شده و خط تولید پارس‌خودرو به دلیل تحریم‌های بین‌المللی توان تولید و مونتاژ آن را ندارد؛ یکی از خودرو‌های با کیفیت و کم استهلاک موجود در ایران است.

حجم پیشرانه تندر ۹۰ به ۱.۶ لیتر رسیده و حداکثر توان آن ۱۰۵ اسب‌بخار است. قدرت پیشرانه مذکور توسط یک گیبرکس ۵ سرعته دستی به محور جلو منتقل شده و باید توجه داشت که این پیشرانه با توجه به حجم کمی که دارد؛ قدرت بسیار خوبی داشته و حداکثر گشتاور آن به ۱۴۰ نیوتن‌متر خواهد رسید.

همان‌طور که اشاره شد؛ استهلاک پایین تندر ۹۰ باعث شده است که حجم قابل توجهی از معاملات خودرو‌های دسته دوم در بازه قیمتی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به این خودرو اختصاص یابد. همچنین به غیر از استهلاک پایین تندر ۹۰ باید به کیفیت قابل قبول مونتاژ و حرکت نرمِ آن در مسیر‌های ناهموار اشاره کرد. با این وجود نباید از کیفیت بد صندلی‌ها، سیستم صوتی ضعیف و پر دردسر، چهره زشت و بی روح، امکانات بسیار کم و... غافل شد.

دنا

با بودجه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟

دنا یکی از محصولات شرکت ایران‌خودرو بوده و این روز‌ها شاهدِ قیمت‌هایی فضایی برای این خودرو در بازار کشور هستیم. ولی هنوز هم دیر نشده و با بودجه‌ای نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان، توان خرید دنا را خواهید داشت. دنا همان سمند بوده و از موتورِ معروف EF۷ استفاده می‌کند که از بد روزگار، ایران خودرو مجبور به تغییر چهره آن شده تا کمی بروزتر به نظر برسد و نظر خریداران ایرانی را به خود جلب کند. پیشرانه این خودرو حجمی معادل با ۱.۶ لیتر داشته و توان آن تنها ۱۱۵ اسب خار است. قدرت پیشرانه مذکور به واسطه یک گیربکس ۵ سرعته دستی به محور جلو منتقل شده و شتاب صفر تا ۱۰۰ دنا ۱۳.۵ ثانیه اندازه‌گیری شده است.

با بودجه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟

تنها مزیت دنا را می‌توان وجود امکانات متعدد رفاهی در داخل کابین آن عنوان کرد. از جمله امکانات رفاهی مذکور، می‌توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی و تاشونده اتوماتیک، مانیتور لمسی و مجهز به رهیاب ماهواره‌ای، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو، کروزکنترل، ... اشاره کرد. البته باید توجه داشت که کیفیت این محصول بسیار پایین بوده و بسیاری از آپشن‌های مذکور کارکرد جالبی ندارند! یعنی ممکن است یک روز برای شما مثل آب خوردن کار کنند و روز دیگر خبری از آن‌ها نباشد و مجبور شوید به نمایندگی و تعمیرکاران مختلف مراجعه کنید. جدا از این‌ها کیفیت پلاستیک داخل کابین دنا بسیار پایین بوده و سواری آن همچون سمند است و انگار که شما در یک تشت متحرک در حال حرکت هستید!

به هر حال در شرایط کنونی و با بودجه‌ای بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان، خودرو‌هایی که در بالا معرفی شدند؛ بهترین انتخاب‌های موجود هستند. اما هرگز از یاد نمی‌بریم که زمانی با این مقدار پول می‌توانستیم بهترین خودرو‌های موجود در بازار را خریداری کنیم و از رانندگی با آن‌ها لذت ببریم. ولی افسوس که چرخ زمانِ خوش نگذشت و اکنون با پول اندک ما تنها همین یک کاسه آش را می‌دهند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • برترین

    برترین جان خوابیا...الان کجا دنا زیر 100 تومنه؟ ال نود 120 تومنه...جک بالای 100میلیونه! واقعا که هیچ اشغالی جز پراید و تیبا محصولات مزخرف ایران خودرو زیر 100نیست

    پاسخ ها

    • بدون نام

      خخخ. نوشته دسته دوم. اگه چشم داری بازش کن

    • بدون نام

      اقا یا خانوم عزیز داره میگه دست دوم

    • بدون نام

      با 100 میلیون تو افغانستان شورلت سوارن ایرانیایه بدبخت

  • بدون نام

    خدا مسولین این مملکت رو به بخار آب حموم‌ تبدیل کنه

  • بدون نام

    فعلا خر که اینم بخاطر تامین گوشت مصرفی دراین دوران با احترام به نام خوبش الاغ.اینجا
    خرتو الاغه.

  • بدون نام

    خاک بر سر کسی که با این قیمتا بخواد ماشین بخره

  • بدون نام

    پس فردا با همین پول لوبیای اش را هم به من و تو نمیدهند

  • بدون نام

    فرغون پدر جان رو از انباری بردارید، با یک دستمال نمدار تمیز و یا مجددا رنگ بزنید. با خیال آسوده سوار بشید و پول برای این ابوقراضه ها نپردازید.

  • لیلی

    اینجو که شما میگی

    یا چینی خوبه اونم دست دوم یا صفر اشغالی مثل ۲۳۰ برلیانس

    ال ممد که هیچ دنا هم که بد
    ما بقی هم که .............


    ماشین چینی داری میخای بفروشی مشتری نداری

    پاسخ ها

    • بدون نام

      نویسنده صادقانه توضیح داده به اونا که میتونن ماشین بخرن. والا شما که دوچرخه هم زیاده برات

  • سعید

    با عرض معذرت از همه دوستان باید گفت خاک بر سر افرادی که ماشینهایی که ارزش واقعی آنها زیر 50 میلیون هستش رو به این نرخهای گزاف می خرن . واقعا داریم سر کی رو کلاه میذاریم ؟ خودمون پیش خرید میکنیم که برای چند میلیون سودش سر هموطن خودمونو کلاه بذاریم ؟ تا کی ...

    پاسخ ها

    • علی

      از ماست که برماست

  • احمد

    مگه دیوونه ایم با این قیمت های سر سام آور ماشین بخریم. اونایی که میخرن دلال و سرمایه دارن. مردم عادی همین الانشم قدرت خرید ندارن و حاضر نیست انقد پول بدن واسه این ماشینا.

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج