نمایشگاه خودرو تهران ۹۷؛ سردتر از همیشه!
نمایشگاه خودروی تهران ۹۷ از روز دوشنبه ۱۷ دیماه سال جاری افتتاح شد، اما به دلیل نامساعد بودن وضعیت بازار خودرو بسیار کم فروغ ظاهر شده و خودروسازان خارجی نیز در آن شرکت نکردهاند.
وبسایت گجت نیوز: سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران در صبح روز دوشنبه ۱۷ دیماه ۱۳۹۷ با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به صورت رسمی در شهر آفتاب افتتاح شد. این نمایشگاه در حالی آغاز به کار کرد که وضعیت بازار خودرو نامساعد است و در این دوره شرکتهای خارجی و حتی چینی و بخش خصوصی فعالیت کمی داشتند. در روز افتتاحیه، مدیرعامل دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا در جمع خبرنگاران به پرسشهایی در خصوص قیمتگذاری خودروهای پرتیراژ و نحوه پایبندی به تعهدات خود پاسخ دادند. در ادامه عملکرد برخی از خودروسازان داخلی حاضر در نمایشگاه خودرو تهران ۹۷ نظیر ایرانخودرو، سایپا، فوتون، هن تنگ و سیف خودرو با خودروهای بیسو و برخی از قطعهسازان را بررسی میکنیم.
عملکرد ایران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران 97
ایران خودرو در غرفه خود محصولاتی چون پژو 207 صندوق دار، پژو 207 هاچ بک آپشنال و دنا را به نمایش گذاشت، اما با این تفاوت که دنا پلاس و پژو 207 هاچ بک و صندوقدار به سقف پانورامیک یا شیشهای مجهز بودند که سبک طراحی این خودرو تا حدودی عجیب به نظر میرسد. ایران خودرو امسال برای دستاوردهای قطعهسازی نیز برنامههایی داشته و برخی از قطعات، پلتفرمها و آپشنهای جانبی را به نمایش گذاشت.
عملکرد سایپا
گروه خودروسازی سایپا نیز محصولاتی نظیر رهام، ساینا برقی و پیکاپ ریچ را در غرفه خود رونمایی کرد. همچنین شرکت سایپا وانت نیسان را با ظاهری جدید به این نمایشگاه آورده بود که برای بسیاری از بازدیدکنندگان جالب به نظر میرسد. چند سالی است که زامیاد قصد دارد ظاهر نیسان را با تغییر اساسی همراه سازد، اما تاکنون موفق نبوده است و در نگاه اول با ضعفهایی نظیر اتصالات ضعیف و پیچهایی روبهرو خواهید شد که بهصورت کامل بسته نشدهاند. زیرساخت این خودرو همانند نیسان وانت معروف است و بعید به نظر میرسد فراتر از آن باشد. سایپا نیز مانند ایران خودرو از آپشنها و قطعات مختلف در بخشهای بدنه، شاسی و کابین رونمایی کرد. گفتنی است در روبهروی غرفه سایپا تعدادی از مشتریان ناراضی این شرکت تجمع کرده بودند و نسبت به تحویل ندادن خودروهای ثبت نامی و قیمت خودروهای جایگزین شده اعتراض داشتند.
عملکرد سیف خودرو
شرکت سیف خودرو که نماینده محصولات بیسو در ایران است، در غرفه خود ثبتنام کراس اوورهای چینی بیسو T5 و T3 را انجام میدهد. البته برند بیسو در ایران ناشناخته است و جزو خودروسازان تازهکار چینی در ایران محسوب میشود.
عملکرد عظیم خودرو
شرکت عظیم خودرو که اخیرا خودروهای چینی هن تنگ را به ایران آورده، با خودروهای هن تنگ ایکس ۵ و ایکس ۷ و خودروهای برند فوتون در نمایشگاه حضور فعالی داشته است.
به طور کلی نمایشگاه خودرو تهران ۹۷ به دلیل وضعیت فعلی بازار، کم فروغ بوده و با توجه به غیبت خودروسازان خارجی، همانند دو دوره قبل خبرساز نبوده است.
نظر کاربران
خوب طبيعيه
اول اين كه ايران كلا خودرو ساز نداره و فرغون سازند
دوم اينكه درها رو بستن كه خودرو خوب وارد نشه
سوم اين كه براي وارد كنند خودروي خارجي و مصرف كننده ان رانت قايل هستند و عده خاصي فقط ميتونند خودرو خارجي خوب وارد كنند و عده خاصي فقط ميتونند بخرند
خاک مرده پاشیده بودن، کلا همین چهارتا شرکت بودن، سایپا و ایران خودرو هم اصلا فروش ماشین نداشتن، بین غرفه ها هم برای این که بزرگتر باشه کافی شاپ بود
خدا همه تونو لعنت كنه
جوری گفتن نمایشگاه خودروهای ایران گفتیم چی تولید کردن ای روزگار خدا ......
خون خوار ها
سالها در شوروی سابق خودرو سازی دولتی تجربه شد و نتیجه حمایت دولتی شد پابدا و مسکوویچ وحالا در کره نتیجه صنعت رقابتی و بازار ازاد را میبینیم الان لااقل نصف ماشین های امریکا کره ای است
ملت میرن نمایشگاه ماشین آخر مدل لامبورگینی رو میبینن بعد مردم ما میرن نمایشگاه که اخرین مدل راید و دویست و هفتو که همون دویستو شیشه ولی گرونتد ببینن،؟؟؟نه ابنکه خیلی ام مشتری مدارن؟!