۸۱۱۸۳۷
۵۰۳۰
۵۰۳۰
پ

خودرو‌هایی با بیشترین طیف تنوع موتوری

در اواخر قرن بیستم با توجه به اینکه ECU یا همان مغز متفکر خودرو هنوز راهی به این صنعت باز نکرده بود و یا ناآشنا بود، خودروسازان نمی‌توانستند با موتوری با حجم کمتر، قدرتی بیشتر از یک موتور حتی حجیم‌تر بگیرند. مسئله‌ای که در خودرو‌های مدرن به‌وضوح مشاهده می‌شود. با ما باشید تا خودرو‌هایی را به شما معرفی کنیم که بیشترین تنوع موتوری را در اختیار داشتند.

وبسایت چرخان: در دنیای مدرن خودروها، بیشتر محصولاتی که تولید می‌شوند، درنهایت با دو یا سه موتور متفاوت و با خروجی‌های مختلف، تولید می‌شوند. بعضی از خودروها مانند بی ام و سری ۳ جدید نیز موجود هستند که با یک موتور ۲ لیتری و باقدرت ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر، تولید می شوند.

اما شرکت‌های مختلف در دهه ۹۰،۸۰ و حتی اوایل قرن بیست و یکم، رویکردهای متفاوتی را در رابطه با تنوع موتوری در پیش‌گرفته بودند. به‌طوری‌که سعی می‌کردند چند موتور متفاوت با حجم‌های مختلفی را برای خودروهایشان در نظر بگیرند تا طیف بزرگ‌تری از مشتریان را راضی نگه‌دارند.

خودرو‌هایی با بیشترین طیف تنوع موتوری

البته با توجه به پیشرفت‌های الکترونیک و نرم‌افزار (محدودیت های آن ها برای یک موتور) که در سه دهه اخیر برای خودروها صورت گرفته است، نمی‌توان از روی یک موتور یکسان، چندین خروجی متفاوت را استخراج کرد. پس اگر شخصی، خواهان قدرت بیشتری برای خودرو خود است، باید ماشینی با موتور حجیم‌تر، تهیه کند.

در اواخر قرن بیستم با توجه به اینکه ECU یا همان مغز متفکر خودرو هنوز راهی به این صنعت باز نکرده بود و یا ناآشنا بود، خودروسازان نمی‌توانستند با موتوری با حجم کمتر، قدرتی بیشتر از یک موتور حتی حجیم‌تر بگیرند. مسئله‌ای که در خودروهای مدرن به‌وضوح مشاهده می‌شود.
با ما باشید تا خودروهایی را به شما معرفی کنیم که بیشترین تنوع موتوری را در اختیار داشتند.

کادیلاک CTS: تولید از سال ۲۰۱۴ تاکنون-با ۵ موتور با حجم از ۲ تا ۶.۲ لیتر

خودرو‌هایی با بیشترین طیف تنوع موتوری

اگرچه ممکن است 5 موتور متفاوت چندان وسیع و زیاد نباشد اما کادیلاک CTS جدید و جذاب، می‌تواند با موتورهای متفاوتی که در اختیار دارد، قدرت‌های متنوعی را برای راننده خود فراهم کند. نسخه پایه CTS، دارای یک موتور 2 لیتری 4 سیلندری است که توانایی تولید 272 اسب بخار قدرت را دارد. درحالی‌که حجیم‌ترین قلب تپنده این خودروی آمریکایی، با حجم 6.23 لیتر و 8 سیلندر، می‌تواند 640 اسب بخار قدرت تولید کند.

فولکس‌واگن گلف ۲: تولید از سال 1983 تا 1992-با 8 موتور متفاوت از 1 تا 2 لیتر

خودرو‌هایی با بیشترین طیف تنوع موتوری

دومین نسل از خودروی آلمانی گلف، خودرویی بود که تبدیل به همان گلف افسانه‌ای هاچبک امروزی شده است. خودرویی کارا، بادوام و عالی که فولکس‌واگن توانست ۶.۳ میلیون دستگاه از آن را به تولید برساند. این خودروی هاچبک، علاوه بر ویژگی‌های خوب خود، دارای تنوع موتوری بالایی نیز بود. به‌طوری‌که دارای موتورهای بنزینی از ۱ تا ۲ لیتری و دو موتور ۱.۶ لیتری دیزلی بود که با یا بدون توربوشارژ عرضه می‌شدند.

شورلت ایمپالا: تولید از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶- با ۸ موتور متفاوت از ۳.۵ تا ۵.۳ لیتر

خودرو‌هایی با بیشترین طیف تنوع موتوری

نهمین نسل از ایمپالا در سال 2005 تولی شد و تا سال 2016 نیز به تولید خود ادامه داد. سدان چهار درب آمریکایی دارای 8 موتور متفاوتی بود که با 4 حجم مختلف 3.5 تا 5.3 لیتری و با 8 سیلندر، عرضه می‌شدند. تمامی این موتورها بنزینی بوده و با دو جعبه‌دنده 4 سرعته خودکار و یک جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار، هماهنگ شده بودند.

فورد سیرا (Sierra): تولید از سال 1982 تا 1993- با 15 موتور متفاوت از 1.3 تا 2.9 لیتر

خودرو‌هایی با بیشترین طیف تنوع موتوری

سیرا، در طول حیات خود با ۱۵ موتور متفاوتی عرضه شد که نسخه پایه آن دارای ۱.۳ لیتر حجم برای بنزین و آخرین نسخه آن نیز با ۲.۳ لیتر حجم برای سوخت دیزل به تولید رسید. مجموعی از ۱۵ موتور متنوع با ۹ حجم متفاوت در دسترس بود که می‌توانستند از ۵۹ اسب بخار تا ۱۵۰ اسب بخار قدرت را به تولید برسانند.

مزدا فمیلیا/323: تولید از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳- با ۱۵ موتور متفاوت از ۱.۳ تا ۲ لیتر

خودرو‌هایی با بیشترین طیف تنوع موتوری

هشتمین نسل از خودروی کامپکت سدان/هاچبک مزدا که در بازارهای جهانی با سه نام مختلف شناخته و تولید می‌شد، دارای موتورهای متفاوت و متنوعی نیز برای راضی نگه‌داشتن مشتری‌های خود بود. به‌طوری‌که، موتور فمیلیا (Familia)، از حجم پایه 1.3 لیتر تنفس طبیعی شروع می‌شد و تا موتور 2 لیتری توربو نیز پایان می‌یافت. مجموعی از 15 موتور متفاوت با 5 حجم مختلف، در خط تولید مزدا بودند.

مرسدس بنز ۱۹۰: تولید از سال 1982 تا 1993- با 20 موتور متفاوت از 1.8 تا 3.2 لیتر

خودرو‌هایی با بیشترین طیف تنوع موتوری

مرسدس ۱۹۰ که با کد W۲۰۱ شناخته می‌شد، اولین تلاش مرسدس برای ورود به بازار کلاس کامپکت در اروپا بود. خودرویی که همان اجداد مرسدس C-Class امروزی محسوب می‌شود. این مرسدس در ابتدا با موتور کاربراتوری و بعدازآن نیز با فن‌آوری انژکتور عرضه شد. خودرویی که در طول ۱۱ سال تولید خود، با ۲۰ موتور متفاوت و ۱۱ حجم متنوع به تولید رسید.

اُپل امگا: تولید از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳- با ۲۳ موتور متفاوت از ۱.۸ تا ۴ لیتر

خودرو‌هایی با بیشترین طیف تنوع موتوری

این خودروی سدان (و واگن) آلمانی که خودروی نسبتاً کشیده‌ای محسوب می‌شد، دارای ضریب آئرودینامیک استثنائی 0.28 (برای واگن 0.32) بود. امگا همچنین در کنار طراحی آئرودینامیک خود، دارای طیف متنوعی از موتورهای متفاوت نیز بود. موتور نسخه پایه آن دارای 1.8 لیتر حجم و چهار سیلندر بود که در کنار این موتور، موتورهای 6 سیلندر نیز برای امگا به تولید می‌رسیدند.

در طول 7 سال تولید، این خودرو دارای 23 موتور متفاوتی بود که از 82 تا 377 اسب بخار، قدرت را به راننده خود تحویل می‌دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج