خودروهای طلایی دهه ۹۰؛ عصر شکوفایی خودروسازها
دهه ۹۰ میلادی یکی از بهترین دهههای خودروسازی در دنیا به شمار میآید به طوری که بسیاری از خودروهای خوب امروز هم سرچشمه خود را از آن دوران گرفته اند.
وبسایت خودروکار: سال های دهه ۹۰ برای هر خودروساز یک دوران شکوفایی به شمار می آید. آن ها خودروهای خاصی را تولید نمودند که در تاریخ همیشه جایگاه مناسبی خواهند داشت در این گزارش قصد داریم تا نگاهی به بهترین خودروهایی داشته باشیم که در طول این دهه طلایی وارد بازار شدند.
مزدا RX-7
بسیاری از مردم و کارشناسان اعتقاد دارند که مزدا یکی از بهترین خودروهای خود را در دهه ۹۰ میلادی روانه بازار کرد که پیشرانه روتاری با توربو دوقلو در اختیار داشت. چهره زیبا و هندلینگ عالی از دیگر مزایای این خودرو بود که با نام RX-۷ وارد بازار شد و همچنان یکی از بهترین خودروهای تاریخ مزدا به شمار می آید.
فراری 550 مارانلو
این فراری خاص آخرین نمونه فراری با پیشرانه V۱۲ بود که در جلوی خودرو نصب شده بود و همراه با یک جعبه دنده دستی بسیار قدرتمند وارد بازار شد. این نکته به علاوه چهره جذاب و دلربای که غالبا محصولات فراری دارند باعث شد تا این خودرو به یک موفقیت شگفت انگیز برای فراری تبدیل شود.
ب ام و 850CSi
سری ۸ ب ام و به طور کلی جزو برترین خودروهایی است که تا امروز ساخته شده است اما در میان آن ها دهه ۹۰ زمان خوشی های ب ام و با مدل ۸۵۰CSi بود. این خودرو یک پیشرانه ۳۷۵ اسب بخاری در اختیار داشت که از مدل دیگری قرض گرفته شده بود اما با همه زیبایی هایی که در طراحی بدنه آن به کار رفته بود و البته جعبه دنده دستی که در اختیار داشت توانست دوران خوشی را برای خود رقم بزند.
جگوار Xj220
بدون هیچ شکی بهترین و به یاد ماندنی ترین جگواری که تا امروز روانه بازار شده همین مدل است. هیچگاه این موفقیت تکرار نشد با اینکه این خودرو بسیار ساده تر از آن چیزی بود که به نظر می رسید. XJ۲۲۰ با پیشرانه V۱۲ به بازار نیامد اما یک پیشرانه توربوشارژ با چراغ های پنهان داشت.
سوبارو امپریزا 22B
هیچ عاشق خودرویی را نمی توان یافت که نامی از سوبارو امپریزا نشنیده باشد. به نوعی می توان گفت که امضا و تاریخ سوبارو با این خودرو تعریف می شود چرا که از هر لحاظی بهترین بود. پیشرانه ۲۷۵ اسب بخاری در کنار بدنه خاص، ترمزهای عالی و تایرهای استثنایی همگی این خودرو را به بهترین خودروی رالی تبدیل کرد که مجوز تردد خیابانی هم داشت.
لامبورگینی دیابلو
جایگزین پیدا کردن برای مدلی فراموش نشدنی چون کونتاش بسیار سخت بود اما لامبورگینی در مسیر درستی قدم برداشت و توانست دیابلو را به خوبی جایگزین این خودرو کند. طراحی آیرودینامیکی این خودرو و همچنین درب ها بازشونده از بالا نمایی به این خودرو داده بود که همه بچه های دهه ۹۰ یک پوستر از آن در خانه داشتند.
دوج وایپر
اولین وایپر به عنوان یک کانسپت رونمایی شد اما استقبال بی نظیر از آن دوج را به این فکر فرو برد که شاید بتواند این خودرو را به تولید انبوه هم برساند و به همین سبب اکنون شاهد یکی از بهترین خودروهای تاریخ داج هستیم. پیشرانه ۸ لیتری V۱۰ و نبود آپشن های مختلف در این خودرو آن را ساده و خواستنی کرده بود.
فراری F355
همه آن افرادی که در ابتدای سال های ۲۰۰۰ و اواخر دهه ۹۰ بازی کامپیوتری می کردند، بدون شک این خودرو را برای خود انتخاب می کردند. محصول استثنایی فراری که پیشرانه ۳.۵ لیتری V۸ در اختیار داشت و هنوز هم به اعتقاد اکثریت کارشناسان بهترین صدا در تمام تاریخ مربوط به همین خودرو بوده است.
ارسال نظر