شاسی بلند های محبوب بازار ایران
جهش از توسان به ix۳۵ اتفاق خوبی بود، در واقع آخرین باقی مانده از نسل قدیم هیوندای نیز با مدلی جدید جایگزین شد. راندمان موتور بالا رفته و ارتقای گیرباکس از ۴ دنده به ۶ دنده در این بهبود بی تاثیر نبوده است.
Ix35
جهش از توسان به ix۳۵ اتفاق خوبی بود، در واقع آخرین باقی مانده از نسل قدیم هیوندای نیز با مدلی جدید جایگزین شد. راندمان موتور بالا رفته و ارتقای گیرباکس از ۴ دنده به ۶ دنده در این بهبود بی تاثیر نبوده است. برخلاف انتظاري که از ظاهرش داريد، عملکرد آن در شهر اصلا نرم نيست و سرنشينان را آزار مي دهد.
Mitsubishi ASX
طراحی ASX از نسل جدید خودروهای میتسوبیشی پیروی می کند که شاه بیت این طراحی، چراغهای گوه ای شکل و جلوپنجره بسیار بزرگ ذوزنقه ای شکل می باشد . این طرح در خودروهای آئودی نیز البته با غلظت کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت جلوپنجره میتسوبیشی با آئودی هم دو قسمتی بودن جلوپنجره و برعکس بودن آن است که البته چندان هم زیبا نیست. در عوض خشونت با چاشنی اسپرت در طراحی این اتومبیل بیشتر نمایان است. این SUV یک کراس اوور کوچک بر مبنای میتسوبیشی لنسر است.
نفوذ سر و صدای زیاد مخصوصا در سرعتهای بالا از موارد منفی این خودرو است. بعلاوه سواری سخت و خشک و واکنش کند فرمان از دیگر نکات قابل بحث ASX می باشند. در عوض دید مناسب و موقعیت و تسلط خوب راننده نسبت به محیط و همچنین فضای جادار داخل خودرو علیرغم اندازه جمع و جور ماشین، را باید در سبد مزایای این اتومبیل قرار داد.
سالها پیش میتسوبیشی با مدلهای محبوب لنسر، گالانت و پاژرو در بازار ایران و البته در بازارهای جهانی بروبیایی داشت. حال بعد از سالها و در میان هجوم خودروهای چینی به بازارهای ایران، دیدن یک خودروی ژاپنی با چهره ای تازه، می تواند غنیمت باشد.
FJ Cruiser
طراحی این مدل را باید الگو برداری از روی هامر دانست. استفاده از المان های خودروهای نظامی نظیر پوشش های فلزی کنسول ، نوع باز شدن درب عقب ، شکل سر دنده و دریچه های کولر ، فرم ظاهری چراغ ها ، عدم وجود امکانات رفاهی خاص، همگی دست به دست هم داده اند که شما حس زندگی در شرایط سخت را امروز تجربه کنید! به هر حال شما یک FJکروزر خریده اید ، اگر روحیه لطیف تری دارید ، به شما خرید یک دستگاه هیوندای ix۳۵ را پیشنهاد می کنیم...
لندکروزر ( Land Cruiser GXR )
یک آفرودر واقعیست. صدای بم موتور با ابعاد اتاق هم خوانی دارد. طراحی داخل کابین و کنسول رنگ و بوی نسل قبلی طراحی های تویوتا را به همراه دارد. در یک تست عمومی که چند سال پیش برگزار شد تنها عیب لندکروزر را عدم پمپاژ مناسب روغن در شیب های بالاتر از ۶۰ درجه نام بردند! که البته این اشکال هم در مدل جدید برطرف شده است. سیستم کنترل خزش به کار رفته در مدل های جدید به نرمی رانندگی آن در شرایط سنگلاخی و سخت کمک به سزایی کرده است. ولی باید اشاره کرد که رانندگی با آن در شهر به راحتی پرادو ۲۰۱۱ نیست و مدل ۸ سیلندر مصرف سوخت بسیار بالایی دارد.
بنز GLK ۳۵۰
GLK به عنوان کوچکترین شاسی بلند بنز در ایران حضور دارد.از نکات مثبت این خودرو می توان به کیفیت عالی قطعات،امکانات مناسب و موتور نسبتا قدرتمند اشاره کرد.به تازگی مرسدس بنز با فیس لیفت کردن GLK، ظاهر آن را به روز رسانی کرده و برای رقابت با نسل جدید ب ام و X۳ آماده کرده است.البته از مدل فیس لیفت شده GLK تعداد محدودی وارد ایران شده و به همین جهت قیمت بالایی را طلب می کند. این موارد باعث شده تا فقط افرادی که به دنبال متمایز بودن و نام و نشان خودرو هستند سراغ اين SUV خاص بروند.
BMW - X۶ ۳۰i
با آن كه عدهاي معتقدند كه بامو ديگر شور كراساوورها را درآورده، اما جاي خالي اينچنين طراحيهاي جسورانه و بيپروايي عميقا احساس ميشد. درست مثل دهه ۶۰ و ۷۰ آمريكا كه هيچ محدوديتي براي عملي كردن ايدههاي ناب وجود نداشت. اما ميدانيم كه همهچيز كه به طراحي بدنه ختم نميشود. با گشودن درب نخستين موردي كه جلب توجه ميكند اين است كه طراحان بامو داشبورد سري ۳ را كمي دستكاري كرده و همينجا دوباره استفاده كردهاند! و اين مورد ديگر قابل تحمل نيست، چرا كه درب هر ب ام و را كه باز ميكنيم همين بساط را ميبينيم و هر چقدر كه مرسدس به نوآوري و تغيير در كنار حفظ سنتهايش بها ميدهد، بامو مثل پيرمردها حتي جاي دكمههاي تهويه مطبوعش را نيز عوض نميكند! از ديگر نقاط منفي كابين بايد به ديد بسيار محدود عقب، فضاي بار كم و عدم احساس آرامش سرنشينان عقب اشاره كرد. امكانات رفاهي و امنيتي X۶ به مراتب از ML ۳۵۰ بيشتر است و حتي برخي از امكانات آن مانند سامانه Head Up Display تنها در اتومبيلهاي اسپرت بنز و بامو ديده ميشود.
ارسال نظر