۷ خودروی مناسب و جادار برای خانوادههای ایرانی
خودروی خانوادگی یا اصطلاحا «فامیلی کار» به انواعی از خودرو اعم از ون و هاچ بک یا سدان و اس یووی گفته می شود که مهم ترین ویژگی وجودی آنها گنجایش بالا و کارایی اقتصادی است تا در نهایت کاهش هزینه های خانواده و نیز رفاه بیشتر افراد را فراهم کند.
کیا کارنز
نوع اتاق: مینی ون کوچک شهری
قیمت: 167 میلیون تومان
* طول: ۴.۵۲ متر
گنجایش سرنشین: 6 نفر
گنجایش صندوق: ۷۰۰-۱۱۰۰ لیتر
مصرف سوخت: 6.6 لیتر
ایمنی: چهار ستاره اروپا
مزیت اصلی : ریل های سقفی در کنار صندوق بار بزرگ و همچنین صندلی های عقب با قابلیت خواباندن این کمک را به مالک کارنز می کند که وسایل بزرگ از قبیل تلویزیون، لباسشویی و حتی یخچال را بدون استفاده از وانت جابجا کرده و در عین حال در سفرهای طولانی بالاترین میزان کارایی و گنجایش را برای یک خانواده به ارمغان آورد که البته این از خاصیت خودروهای ون است.
هیوندای سوناتا
نوع اتاق: سدان متوسط نیمه لوکس
قیمت: ۲۰۰ میلیون تومان
طول: 4.82 متر
گنجایش سرنشین: پنج نفر
گنجایش صندوق: 500 لیتر
مصرف سوخت: ۴.۷ لیتر
ایمنی: بسیار خوب (TOP SAFETY PICK)
مزیت اصلی: کیفیت ساخت بالای اتاق جدید سوناتا در کنار فرم زیبای بدنه و البته صندوق بار بزرگ، موتور قدرتمند ۱۸۱ اسبی و کلی موارد دیگر کمک می کند تا سوناتا در مقایسه با تالیسمان، ۵۰۸، اوپتیما و کمری خودروی بهتری برای خانواده های ایرانی باشد و بی دلیل هم نیست که این سدان کره ای تا این اندازه پرفروش است.
ام جی ۳۶۰
نوع اتاق: سدان متوسط اقتصادی
قیمت: 65 میلیون تومان
طول: ۴.۵۷ متر
گنجایش سرنشین: پنج نفر
گنجایش صندوق: ۵۱۰ لیتر
مصرف سوخت: 7.2 لیتر
ایمنی: مشخص نیست
مزیت اصلی: این سدان تولید داخل که محصول مشترک چین و انگلستان است، با داشتن یک اتاق بزرگ و نیز صندوق بار حجیم، از جمله خودروهایی است که مورد پسند خانواده های پر جمعیت بوده و در عین حال نسبت به رقبایی همچون بسترن یا چری، سطح کیفیت بالاتری دارد.
هوندا سی آر - وی
نوع اتاق: کراس اوور متوسط نیمه لوکس
قیمت: ۲۵۰ میلیون تومان
طول: 4.57 متر
گنجایش سرنشین: پنج نفر
گنجایش صندوق: 640 لیتر/ 1000 لیتر
مصرف سوخت: ۸.۶ لیتر
ایمنی: عالی (TOP SAFETY PICK)
مزیت اصلی: هندلینگ عالی
با اینکه خریداران ایرانی به دلیل آشنایی اندک کمتر سراغ این خودرو می روند ولی تجربه اغلب افرادی که با این سی یووی ژاپنی مسافرت کرده اند نشان می دهد، بی دلیل این محصول هوندا را بهترین کراس اوور متوسط جهان لقبی نداده اند. موتور قدرتمند 185 اسبی در کنار مصرف سوخت پایین و صندوق بار بزرگ از مالک سی آر - وی یک برنده بزرگ می سازد که در سفر یا استفاده روزمره هرگز نگران گنجاندن بار و یا مسافرانش نیست.
دانگ فنگ اچ 30 کراس
نوع اتاق: استیشن واگن کوچک
قیمت: ۴۵ میلیون تومان
طول: 4.35 متر
گنجایش سرنشین: پنج نفر
گنجایش صندوق: 1100-417
مصرف سوخت: ۶.۵ لیتر
ایمنی: سه ستاره انکپ چین
مزیت اصلی: ارزان است و در عین حال دنده اتومات، قطعاتش نیز به واسطه اشتراک کامل با پژو ۲۰۶ نسبتا ارزان بوده و در مجموع هزینه نگهداری پایینی دارد. در عین حال صندوق باری که با جمع کردن طاقچه می تواند تا ۶۵۰ لیتر جا بگیرد کمک می کند تا اچ ۳۰ کراس به خودرویی مناسب برای استفاده روزمره یک خانواده متوسط تبدیل شود.
لیفان ۸۲۰
نوع اتاق: سدان بزرگ اقتصادی
قیمت: 92 میلیون تومان
طول: ۴.۸۶ متر
گنجایش سرنشین: پنج نفر
گنجایش صندوق: ۵۵۰ لیتر
مصرف سوخت: 9 لیتر
ایمنی: چهار ستاره انکپ چین
مزیت اصلی: در این کلاس تنها رقیب مستقیم لیفان 820 تقریبا پژو پارس اتومات است که هم خیلی قدیمی و هم تا حدی کوچک تر است. 820 گرچه در ایران فروش خوبی را تجربه نکرد اما انصافا اتاق و صندوق بار بزرگی دارد و این برای خانواده های بزرگ که معمولا در مسیرهای طولانی به سفر می روند، یک برگ برنده بزرگ است.
رنو داستر دو دیفرانسیل
نوع اتاق: اس یووی کوچک
قیمت: ۱۲۲ میلیون تومان
طول: 4.31 متر
گنجایش سرنشین: پنج نفر
گنجایش صندوق : 800-480 لیتر
مصرف سوخت: هفت لیتر
ایمنی: سه ستاره انکپ اروپا
مزیت اصلی: مزیت اصلی آن دسته از خانواده های اهل سفر که علاوه بر گنجایش مناسب و پرداخت نه چندان بالا، دنبال خودرویی برای حرکت در مسیرهای خارج از جاده هستند، حتما روی داستر حساب ویژه ای باز می کنند. این خودرو با کار فراوان و بار زیاد مشکلی ندارد و در عین حال به واسطه ساختار ساده فنی، هزینه نگهداری مناسبی دارد.
نظر کاربران
داداچ اشتباه میزنی ها
قیمت هایی که تو گفتی رو که اگه یه خانوار داشته باشه نگران اقتصادی بودنش نیس! ۲۰۰ میلیون بدی پول ماشین یخچال؟!!!!
اخه این خودرو ها برای خانواده های میلیونره
من با خرید این ماشین ها رسما ورشکسته میشم
داداچ ما پول پراید مدل ۹۶ رو نداریم چه برسه این ماشینا اینا واسه میلیاردر ها هست کسی که حداقل ته حسابش یک میلیاردی باشه ما فقیر فقرارو چه به این ماشینا ما فقط پراید بتونیم سوار شیم والله بخدا
کسی که از ۸۸ تا حالا پراید سواره کجا پول داره که این ماشین هارو بخره عقلا تیتر بزن ماشین مناسب میلیاردر های ایران
کاش یکی می گفت با ماهی یه تومن حقوق اداره کار غیر ماشینای اشغالی وفرسوده هیچ چشم اندازی نمی مونه
لطفا با این مقالات بی مصرف الکی دل ما را نسوزون
آخه ماشین چینی؟؟؟؟!!!!!!!!
یکی نیست به این نگارنده محترم بگه هفتاد درصد مردم زیر خط یا مماس بر خط فقرند چطور باید این ماشینهای دویست میلیونی سوار بشن؟؟با کدوم پول؟؟ستون روزنامه ات رو با مطلب دیگه ای پر کن نه با این چیزا....
ماشین فقط سمند7 EF ما بقیش چرته داداز
200 میلیون بدی یه آشغال کره یا ژاپن بخری . با 32 میلیون بهترین ماشین ایران رو سوار بشو . سمند = سلطان جاده ها
دنا پلاس چطوره؟
تیتر باید این باشه: خودروهایی برای خانواده های پولدار
بابا اینا نویسنده که نیستن مترجمن