۵۷۱۰۹
۱۰ نظر
۵۰۱۸
۱۰ نظر
۵۰۱۸
پ

خودروهای یانکی در ایران؛ از شایعه تا واقعیت

واردات خودروهای آمریکایی فعلا در حد یک خبر است. البته نه اینکه واردات آنها ممکن نباشد اما تا زمانی که مراکز خدمات پس از فروش خودروهای جنرال موتورز را با چشمان خودمان در سطح شهر نبینیم، نمی توان آن را باور کرد.

خودروهای یانکی در ایران؛ از شایعه تا واقعیت

روزنامه هفت صبح:

واردات خودروهای آمریکایی فعلا در حد یک خبر است. البته نه اینکه واردات آنها ممکن نباشد اما تا زمانی که مراکز خدمات پس از فروش خودروهای جنرال موتورز را با چشمان خودمان در سطح شهر نبینیم، نمی توان آن را باور کرد.


با اینحال فرض محال، محال نیست و اگر زمانی همانطور که یک شرکت واردکننده مدعی شده، پای این یانکی ها به بازار داخل باز شود، باید انتظار دیدن چه خودروهایی را داشته باشیم؟ در خبرها اعلام شده نوادگان شرکت جنرال موتورز برای واردات به کشور اعلام آمادگی کرده اند که در این صورت باید انتظار داشت چشممان به جمال مدل هایی از برندهای معروف کادیلاک، شورلت و GMCروشن شود.

البته باور اینکه شرکت وارد کننده از همان آغاز با توجه به هزینه های بالای مجوز، واردات هر چهار برند را همزمان آغاز کند کمی دشوار به نظر می رسد و از این نظر واردات محصولات کادیلاک و شورولت در اولویت قرار خواهند گرفت.

به همین بهانه نگاهی داریم به ویژگی های و رقبای مدل هایی از این دو برندکه در صورت وارداتشان کاملا بازار را با خوشی و اتفاقات جدیدی روبرو خواهند کرد و معیارمان هم مشخصات خودروهای عرضه شده در بازار آمریکاست.

از کجا و چگونه؟

مسئولین شرکت واردکننده می گویند این خودروها قرار است مستقیما از آمریکا به وسیله شرکت فیدال فرانسه وارد شوند. فیدال، شرکتی بین المللی در زمینه خدمات حقوقی است و نماینده این شرکت هم قبلا اعلام کرده بود که می تواند به ایران در زمینه مبادلات تجاری و عملیات بین المللی بانکی کمک کنند. واردکنندگان هم تاکید دارند قبلا تعداد محدودی خودروی آمریکایی را به منطقه آزاد ارس وارد کرده اند و حالا قرار است به بازار سایر نقاط کشور هم آنها را تزریق کنند.

با اینحال از نظر قانونی منعی برای واردات این محصولات به کشور وجود ندارد و در زمینه مبادلات خارج از کشور باید گفت در حال حاضر حتی خودروهای کره ای و آلمانی هم از طریق یک واسطه سوم وارد کشور می شود. البته در این زمینه نمی توان بی اطلاعی و سکوت مسئولین مرتبط را هم نادیده گرفت که برآیند تمام این اتفاقات باعث می شود نتوان از الان دورنمای واضحی را در این زمینه تصور کرد.

خودروهای یانکی در ایران؛ از شایعه تا واقعیت

شورولت کامارو

اگر از بین تمام یانکی ها فقط پای کامارو به خیابان های ایران باز شود، برای خیلی ها کفایت می کند؛ خودرویی که هنوز هم مدل های دهه هفتادی آن در خیابان ها غرش می کنند. با قیمت پایه ۲۳ هزار دلاری، موتور V۶ را به خریدار عرضه می کند که ۴۲۶ اسب بخار ناقابل قدرت دارد درحالی که با همین قیمت در آمریکا می توانید جنسیس کوپه دو لیتری توربو بخرید.

کامارو اگر پایش به ایران برسد تقریبا با هر قیمتی خریدار دارد و بدون شک بازار بسیاری از خودروها از قبیل جنسیس کوپه تا کوپه های لوکس آلمانی را تصاحب می کند چون تا دلتان بخواهد در آن امکانات مناسب دیده می شود و این دقیقا چیزی است که خیلی ها به دنبالش هستند. البته این هنوز آخر کار نیست چون با پرداخت ۶۰ هزار دلار (هم قیمت یک هیوندای سنتبال) موتورهای V۸ با قدرت ۵۸۰ اسب بخار را هم تجربه خواهید کرد که مسلما کسی نمی تواند در مقابل وسوسه آن بی توجه باشد.

رقبا: می توان جنسیس کوپه را در اندازه های آن دید. البته اگر روزی فورد موستانگ پایش به ایران باز شد، باید آن را رقیب اصلی کامارو دانست.

قیمت احتمالی: مدل پایه حدود ۱۷۰ میلیون


خودروهای یانکی در ایران؛ از شایعه تا واقعیت

شورولت کوروت

شورولت کورت از آن دست خودروهایی ست که پیش از این با پلاک گذر موقت در خیابان ها خودنمایی کرده بود هر چند که ورود رسمی آن را برای علاقمندان خودروهایی آمریکایی در حد یک رویاست. البته می توان به این موضوع خوشبین بود چرا که تا همین چند وقت پیش کنار هم دیدن مازراتی و پورشه هم تنها در پوسترهای روی دیوارها امکان داشت.

بد نیست بدانید نسل جدید این خودروی جذاب چندی قبل معرفی شد و توانست بار دیگر نظر علاقمندانش را به خود جلب کرده که با قیمت پایه ۵۲ هزار دلار در مدل های ۴۵۰ اسب بخاری به بازار عرضه می شود. البته با این قیمت ارزانتر از هیوندای سنتیال به دست مشتری می رسد هر چند اگر وارد ایران شود شنیدن ارقام چند صد میلیون تومانی برای آن چندان عجیب نخواهد بود.

رقبا: تقریبا بی رقیب است؛ نه پورشه ۹۱۱ می تواند با آن مقابله کند و نه مازراتی گرند کوپه! کوروت از هر دوی آنها ارزانتر بوده و به اندازه آن دو و حتی بیشتر هم جلب توجه می کند.

قیمت احتمالی: حدود ۳۶۰ میلیون


خودروهای یانکی در ایران؛ از شایعه تا واقعیت


شورولت ایمپالا

اکثر رانندگان ایرانی با شنیدن نام ایمپالا یاد خاطراتی می افتند که این آمریکایی در نسل های گذشته خود چگونه در کشور جولان می داد. در واقع همین نام و مشخصاتی که همواره ایمپالا با خود به همراه دارد، می تواند تضمین کننده فروش آن در بازار داخل باشد.

با طول بیش از 5.1 متر حتی از BMW سری 7 هم کشیده تر است و از این لحاظ در کنار خرید آن باید به فکر دست و پا کردن پارکینگی جادار هم بود، ضمن اینکه از نظر بزرگی و فضای داخلی هم به راحتی برادران کره ای جنسیس و سنتنیال را کنار می زند و این درحالیست که با قیمت پایه کمتر از 27 هزار دلار از هر دوی آنها ارزانتر است. البه با تمام این تفاسیر، ایمپالا آنچنان بدون ضعف هم نیست که مهمترین آنها دیفرانسیل جلو بودنش است که البته با موتور 305اسب بخاری آن می توان این مشکل را به فراموشی سپرد.

رقبا: از نظر ابعاد و قیمت رقیبی ندارد

قیمت احتمالی: حدود 180 میلیون


خودروهای یانکی در ایران؛ از شایعه تا واقعیت

کادیلاک اسکالاد

اگر تاکنون فکر می کردید خودرویی وجود ندارد که تویوتا لندکروزر معروف در کنارش احساس کوچکی کند، باید نظرتان را عوض کنید. کادیلاک با عرضه مدل اسکالاد نشان داد که همیشه ساخت بزرگترین ها امکان دارد و با طول ۵.۶ متری خود بسیار پرابهت تر از رقیب ژاپنی به نظر می رسد.

این بزرگی البته باعث نشده اسکالاد آنچنان بی روح و زمخت دیده شود چرا که جلو پنجره بزرگ کرومی در کنار چراغ های افقی کریستالی چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنارش گذشت. البته این تمام ماجرا نیست چرا که با قیمت پایه حدود ۶۳ هزار دلار می تواند آن را بسیار ارزانتر از لندکروزر صاحب شد. موتوری V۸ با توانایی ۴۰۳ اسب بخار قدرت برای این غول آمریکایی تولید نیرو می کندوبا این مشخصات اگر پایش به ایران باز شود غوغا می کند.

رقبا: با این ابعاد و اندازه ها رقیبش یک اسکالاد دیگر است!

قیمت احتمالی: حدود ۴۳۰ میلیون


خودروهای یانکی در ایران؛ از شایعه تا واقعیت

کادیلاک SRX

همانقدر که مدل اسکالاد عضلانی و پرابهت به نظر می رسد، برادر کوچکترش ویژگی های یک کراس اوور شهری را بیشتر نشان می دهد. کادیلاک SRX شاسی بلندی است که نمی توان از آن انتظار قابلیت های آفرود آنچنانی را داشت و در نهایت می توان گفت هر کاری که BMWx۳ قادر به انجامش است، این آمریکایی هم توانایی آن را دارد.

همین موضوع می تواند بازار داخل را برای فروشش مشتاق نشان دهد چرا که اکثر SUV سواران وطنی به دنبال خودروهایی با این ابعاد هستند و خرید و فروش قابل توجه کیااسپورتیج و ix۳۵ هم دلیلی بر این مدعاست. البته SRX با قیمت پایه ۳۷ هزار دلاریش از x۳ ارزانتر فروخته می شود با اینحال هم قدرت موتورش از ۳۰۰ اسب بخار بیشتر است و هم ظاهرش قابلیت جذب اکثر خریداران را دارد. خطوط شکسته نقش اصلی را در شمایل بیرونی این آمریکایی خوش فرم بازی می کنندو در کنار اینها نباید فضای مناسب داخلی آن را هم فراموش کرد که به راحتی می تواند نیازهای یک خانواده متوسط را در مسافرت ها برطرف کند.

رقیب: BMWx۳

قیمت احتمالی: حدود ۲۵۰ میلیون


خودروهای یانکی در ایران؛ از شایعه تا واقعیت

کادیلاک ATS

شاید خیلی ها فکر کنند خودروسازان آمریکایی به کم قانع نیستند و اولین چیزی که در محصولاتشان در نظر می گیرند ابعاد بزرگ آنهاست. البته این موضوع را نمی توان کتمان کرد ولی می توان خودروهای به نسبت کوچکتری را هم در بین آنها دید؛ نمونه اش همین کادیلاک ATS که اتفاقا از پرفروش ترین های بازار آمریکا و اروپا هم محسوب می شود.خودرویی که کوچکترین سدان کادیلاک بوده و ابعادی در اندازه های BMW سری ۳ و مرسدس کلاس C دارد و قیمتش از ۳۳ هزار دلار آغاز می شود که تقریبا هم قیمت دو همکلاس آلمانی است.

با موتورهای ۲۷۲ و ۳۲۱ اسب بخاری، قدرتش برای رقابت با این دو کافی به نظر می رسد و با طراحی خاصش کاملا به چشم می آید. چراغ های جلوی ATS را در کمتر خودرویی می توان پیدا کرد و فرم کشیده بدنه هارمونی خاصی با ابعاد آن داشته و در کل می توان گفت خودروییست مناسب خانواده ها که هم از لحاظ سایز هم از نظر امکانات نمی توان به راحتی حضورش را نادیده گرفت.

رقبا: BMW سری ۳، مرسدس بنز C کلاس، لکسوس IS

قیمت احتمالی: حدود ۲۵۰ میلیون
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • سپیر

    قدمشون رو جفت چشای مایه دارایی که میتونن بخرن! برای ما لذت دیدنشون کفایت میکنه

  • بدون نام

    قیمت ها در مقایسه با دیگر رقبا کاملاً مناسب تر است

  • بدون نام

    دقت کردید هنوز هم جدا از عامل کم ارزش بودن ریال، موضوع تعرفه گمرک به بهونه حمایت از خودروسازهای بنجل داخلی، منجر به افزایش قیمت نجومی این خودروها در کشور میشه!!

  • KAMI

    برای ما تبریزیها این ماشینها آرزو نیست تبدیل به خاطره داره میشه! چون الان توی شهرمون به خاطر اینکه تو منطقه آزاد تجاری ارس هستیم پر شده از این ماشینها... اینها که چیزی نیستن انواع ماشینهای فورد و GMC و جگوار و ماشنهای فوق لوکس کره ای با قیمتهای بسیار مناسب دارن تو شهر جولان می دن. مثلاً قیمت کامارو SS با دلار 3300 تومنی چیزی حدود 130 میلیون تومنه، یعنی پوله یه ویتارا یا یه مزدا3 جدید! امیدوارم یه روزی شاهد این باشیم که کل مردم کشورمون با ÷ولهای خیلی ÷ایین تر از این حرفها ماشینهایی رو که لیاقتشون رو دارن برونن و راحتی و آسایش و ایمنی رو تو یه ماشین تجربه کنن

    پاسخ ها

    • علی

      اشتباهی منفی دادم:دی

  • بدون نام

    حتی اگر نتونم بخرمشون لذت دیدن این ماشینهای زیبا و اینکه سازندگان اینها به فکر امنیت و آسایش و لذت مصرف کنندگانشون هستند بسیار برام خوبه! خیلی بهتر از اینه که تو خیابونها چشمهامون پر بشه از پراید و 405 و سمند و 206 و آشغالهای چینی!

  • مهدی

    یه کامارو بیست سه هزاردلار؟؟ با دلار هزارتومانی قدیم میشه بیست سه میلیون. الان ماشینهایی که استاندارد بیست سال پیش اروپا رو ندارن دارن با قیمتی بیشتر از این فروش میرن و روزانه چند کشته میدن. یعنی واقعا لیاقت مردم همسنه؟ فقط برای سود یکسری دزد توی خودروسازی باید این همه مردم سختی بکشن خودشون سوار بهترین ماشین شن؟؟؟

  • مرتضی جعفری پور

    کلا ماشینهای جنرال موتورز ارزان هستند و بادوام و بزرگ

  • دوست

    چقدر ما بدبخت شدیم آمریکا شرکتهای ما رو به بهانه انرژی هسته ای تحریم میکنه اون وقت ما میخوایم با خرید و وارد کردن خودروهای اونها به کشور شرکتهای اونها رو رونق و آباد کنیم. به نظر من مسو لین باید از ورود ماشینهای ساخت آمریکا جلوگیری کنند. من نمیگم ماشین خارجی وارد نشه ولی نباید ماشین ساخت شرکتهای آمریکایی وارد بشه.

    پاسخ ها

    • کامیاب

      هه اره دیگه تو میگی ماشین پراید سوار بشیم خودمونو به کشتن بدیم؟؟؟اونم با این قیمت بالاش؟؟؟خوب ما که عاشق چشمو ابروی امریکا نیستیم که....ما فقط دنبال بهترین چیزی هستیم که با پولمون بخریمو توش دزدی نباشه...20 ملیون سر پراید؟؟نمی ارزه خداییش 7 ملیون هم براش زیاده.....ایران اگه یه روز مثل امریکا جنس خوب بزنه ارزون بفروشه من اولین نفری هستم که از ایران ماشین میگیرم...خودشون ارزه ندارن ماشین هم وارد میکنیم نمیذارن پلاک کنیم

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج