راهنمای خرید خودروی سدان خانوادگی
رنو سال هاست که با یکی از خودروسازان کره ای که زیر مجموعه گروه صنعتی سامسونگ است در زمینه ساخت خودرو همکاری میکند.لتیتیود نیز یکی از دستاورد های این همکاری است که در واقع بر روی پلت فرمی از نیسان (شریک گروه رنو) موسوم به پلت فرم D ساخته شده است.
مجله تخت گاز:
رنو لتيتود ( Latitude )
رنو سال هاست که با یکی از خودروسازان کره ای که زیر مجموعه گروه صنعتی سامسونگ است در زمینه ساخت خودرو همکاری میکند.لتیتیود نیز یکی از دستاورد های این همکاری است که در واقع بر روی پلت فرمی از نیسان (شریک گروه رنو) موسوم به پلت فرم D ساخته شده است و اشتراکاتی با نیسان های ماکسیما (نسل جدید) تیانا و رنو لاگونا دارد. فضای داخلی لتیتیود چندان بزرگ نیست و فضای سرنشینان به خصوص در مقایسه با رقبای کره ای همچون آزرا و سوناتا و یا ژاپنی هایی چون نیسان تیانا و تویوتا کمری ، کمی فشرده به نظر می رسد. کیفیت قطعات داخلی مطلوب است اما طراحی ادوات آن حس لوکس بودن را القا نمیکند.
TOYOTA Aurion AT-X ۲۰۱۲
نسل پیشین آریون اوایل ورود به ایران با توجه به ناشناخته بودن نتوانست طرفدران زیادی را برای خود بیابد. اما آریون پس از تجارب خریداران تبدیل به یک خودروی محبوب و با کیفیت در بازار شد. عملکرد خوب موتور و گیربکس، مصرف سوخت ، قیمت متعادل و نشان تجاری تویوتا به مطلوب شدن وضعیت این خودرو کمک شایانی کرد. نسل جديد آريون شبيه به لکسوس ES طراحي شده است. اسپرت بودن نماي عقب آريون جديد کمي افراطي بوده وسياست محافظه کاري نسل قبلي خود را رعايت نکرده است. همين باعث شده مشتريان اصلي خود را ( که مسن تر ها هستند) از دست بده.
کیا کادنزا
از سال ۲۰۰۹ که تولید کیا اپیروس متوقف شد کیا به فکر تولید کادنزا به جای آن افتاد. طراحی کنسول آن زیبایی دارد، اما آنچنان لوکس نیست. نبود بال تزئيني و سادگي بيش از حد نماي عقب از نکات منفي کادنزاست. فرم چراغ عقب کادنزا به صورت پايه در محصولات جديد کيا هم مشاهده مي شود.
Hyundai Grandeur
گرنجور از نظر ظاهری و داخلی دچار تحول کاملی گشته و به نظر می آید که از سال ۲۰۱۱ به بعد کمپانی هیوندای به جهتی روی گردانده تا بتواندس اصالت کره ای بودن خود را همانند سایر کمپانی های بزرگ دنیا مثل تویوتا، بنز و … حفظ کند، از این رو، از مدل ۲۰۱۱ به بعد شاهد بودیم که طراحی بدنه خودروهای هیوندای عضلانی تر شد و از تولیدات سال ۲۰۱۲ به بعد، خطوط تیز و شکسته به ظاهر خودرو وجه تمایزی القا کرد. ادوات روی کنسول میانی همگی یک جا متمرکزند و این ذهن راننده را از پراکندگی نجات می دهد. گرنجور توانست ضعف کيفيت برخي قطعات داخل کابين را نسبت به نسل قبلي بهبود دهد.
ارسال نظر