۱۰۰ خودروی مزخرف تاریخ (۳)
اینبار به سراغ ۱۰۰ ماشین مزخرف تاریخ صنعت خودروسازی رفته ایم که از جهات مختلف ضعیف بودند؛ برخی از لحاظ طراحی و ظاهر برخی از لحاظ قدرت و... ضعیف بودند.
با تغییراتی در مدل پر سر و صدای وگا و فضای داخلی به اندازه 262 اینچ مکعب کوچکتر از آن این ماشین 8 سیلندر که قدرت 110 اسب بخاری داشت ساخته شد.
58. پونتیاک فیرو - 1984
جنرال موتورز با ایده استفاده از سیستم تعلیق در قسمت جلوی این ماشین و نصب یک موتور ۲.۵ لیتری آیرون دوک چهار سیلندر، اعتبار خود را زیر سوال برد. این ماشیندر شرایط خاص، قابلیت اشتعال خود به خودی داشت.
۵۷. فراری دینو ۳۰۸ gt۴ - ۱۹۷۳
اولین ماشین 8 سیلندر فراری بسیار بدیمن از آب در آمد. بدنه ی این ماشین آنگولار برتونه طوری بود که دو کابین بسیار تنگ برای سرنشینان فراهم کرده بود و در همین ماشین جمع و جور یک موتور 8 سیلندر با پیشرانه 3 لیتری و البته 230 اسب بخار نیز کار گذاشته شده بود.
56.فورد گرند تورینو الیت - 1974
فورد قصد داشت با جمع آوری برخی از آپشن های ماشین های لوکس زمان خود، یک ماشین لوکس را روانه بازار کند اما با استفاده از فلز بدنه کوپه مرکوری کوگر، قسمت جلوی این ماشین به شدت زشت به نظر می رسید و باعث بدنامی فورد شده بود.در بدترین حالت می توان این ماشین را مایه ننگ کمپانی فورد در طول تاریخ نامید.
این ماشین به نوعی شبیه BMW های سری ۳ بود که از پیشرانه ۲.۵ لیتری و و موتوری توربو شارژ ۶ سیلندر استفاده می کرد که قدرتی معادل ۱۸۵ اسب بخار ایجاد می کرد. چرم به کاررفته در داخل این ماشین بسیار سریع مستهلک می شد وشبیه ماشین های کهنه به نظر می رسید.
۵۴.سوبارو جاستی - ۱۹۸۷
این ماشین، سه سیلندر بود و تعویض دنده عجیب آن به اندازه ای مضحک بود که در این لیست قرار بگیرد.
53. شورلت چوت - 1976
شورلت به جای اینکه یک ماشین در کلاس جهانی تحت برند خود بسازد، تصمیم به طراحی یک مدل قدیمی و پر سر و صدای اپل گرفت که یک دهه از عمر آن نوع طراحی می گذشت. این ماشین تنها تا سال ۱۹۸۷ در خط تولید قرار داشت.
۵۲.شورلت سیتیشن - ۱۹۸۰
اولین ماشین دیفرانسیل جلوی شورلت، بسیار نا ایمن از کار در آمد به طوری که یکی از ماشین هایی لقب گرفت که بیشترین فراخوان برای تعمیر از سوی کمپانی را داشت. و این مدل را در زمره ماشین های پایین رده ای مثل پونتیاک، بیوک و اولدز موبیل قرار می داد.
51.پرنده طوفان فورد - 1958
شکوه و زیبای این ماشین ۴ سرنشین، تحت تاثیر موارد منفی همچون وزن زیاد،پرسرصدا بودن قرار گرفت. متاسفانه از این ماشین استقبال بسیار خوبی به عمل آمد و در زمان خود بسیار محبوب بود.
۵۰.داج لا فم -۱۹۵۵
این ماشین در واقع یک لنسر سلطنتی اختصاصی بود که گویی برای دخترها ساخته شده بود چرا که در بیشتر قسمت های آن از رنگ صورتی استفاده شده بود و آن را بیشتر شبیه یک کیف پول زنانه صورتی متحرک در خیابان ها می کرد. تعداد بسیار کمی از این ماشین فروخته شد چرا که ایده ساخت اختصاصی ماشین برای یک قشر خاص، بازار مناسبی نداشت.
49.ساب 9-7 -2006
تنها سابی که در موراین اوهایو ساخته شد، شبیه تریل بلیزرهای شورلت بود.این ماشین ثابت کرد که سهامداران جنرال موتورزی ساب به طور کل راه را اشتباه رفته اند.
۴۸.کلنت سری ۱ - ۱۹۷۷
این ماشین از بدنه ای شبیه mg midget استفاده کرد که بر روی شاسی یک کوگر مرکوری سوار شده بود. نکته قابل توجه در مورد این ماشین استفاده زیاد از فایبرگلاس در گلگیرهای آن بود.کلنت را در واقع، نمی توان جزو ماشین های کلاسیک به شمار آورد و ساخت آن مایه ننگ شهر سانتاباربارا در کالیفرنیا شد چرا که این ماشین در آن شهر ساخته می شد.
47.تریومف Tr7 - 1975
لیلاندهای انگلیسی تلاش داشتند تا دوباره ماشین های اسپورت انگلیسی را در دهه هفتاد بر سر زبان ها بیاندازند. این ماشین ۴ سیلندر ضعیف، ظاهر جالبی نداشت و با هر ضربه ای احتمال پرتاب شدن سرنشینان آن به بیرون وجود داشت.
۴۶.فولکس واگن ۴۱۱/۴۱۲ - ۱۹۶۸
این ماشین بزرگ و بی کیفیت تیپ 4 از فولکس واگن در واقع آخرین مدل از ماشین های فولکس واگن بود که از موتوری در قسمت پشت ماشین استفاده می کرد. موتور این ماشین از یک تهویه هوای اختصاصی بهره می برد. اما به قدری این ماشین بد کار می کرد که کمپانی تصمیم به تعویض آن با مدل های دوست داشتنی پاسات گرفت.
45.پورشه 914 - 1969
این ماشین بر پایه مدل های فولکس واگن ساخته شد و می توان گفت این پورشه میان رده چهار سیلندر را هرگز نمی توان یک پورشه واقعی نامید. حتی طرفداران خود پورشه نیز از این مدل بیزار هستند.
۴۴.رولز رویس کامارگ -۱۹۷۵
طراح این ماشین دو سرنشین نقره ای، پینین فارینا بود.تنها جمله ای که می توان در مورد طراحی آن گفت این است که این طراحی و تقسیم بندی اجزا به قدری عجیب و بد بود که می توان آن را با کامیون های ولوو بزرگ مقایسه کرد.
43.مرسدس بنز 300SD - 1979
به عنوان اولین سدان توربوشارژ دیزلی این ماشین مهم به نظر می رسید اما موتور ۵ سیلندر آن تنها توانایی ایجاد ۱۱۰ اسب بخار داشت و در واقع می توان آن را به عنوان یکی از بدترین نمونه های کلاس S مرسدس نامید.
۴۲.داج کالیبر SRT-۴ - ۲۰۰۵
این ماشین در واقع یک کلاس درس برای این بود که چطور می توان یک ماشین بد ساخت! این ماشین جایگزین مدل فوق العاده نئون SRT-4 شد اما نتیجه نهایی بسیار بزرگ و زشت از آب در آمد. بر خلاق قدرت موتور 285 اسب بخار آن اما رانندگی با آن حس خوشایندی به راننده نمی داد.
41.بریستول 412 - 1975
این ماشین را می توان مهجورترین ماشین انگلیسی نامید که خیلی بر سر زبان ها نیفتاد.بدنه ساخت شرکت زاگاتو و استفاده از یک شاسی قدیمی بریستول با موتور ۸ سیلندر کرایسلر با حجم ۳۸۳ اینچ مکعب، ظاهر زشتی به آن داده بود و چندان مورد استقبال قرار نگرفت.
۴۰. لوتوس الن - ۱۹۸۹
نتیجه تلاش شرکت سازنده در نهایت منجر به ساخت یک لوتوس اسپورت رودستر دو سرنشین با محور جلو شد که با یک موتور ایسوزو کار می کرد. اما چه کسی را برای این ماشین سرزنش کنیم؟ جنرال موتورز! چرا که در آن زمان مالک شرکت ایسوزو محسوب می شد و ساخت این موتور ضعیف از جنرال موتورز بعید بود.
نظر کاربران
اقا ماشینای ایرانی یادتون نره.
همین پراید رو میذاشتی
به نظر بد نمیان
در عصر خودشون ، پر بوده از این مدلها
اون پورشه و بنز و لوتوس رو من همین الانم مشتریشم
اگر باشه
خودروهای ایرانی رو فراموش نکنی...حداقل اون ده تای آخری رو به ایران خودرو و سایپا و کرمان موتور و پارس خودرو بزار....یا حق
اینها همشون از پراید ما بهترن
.داشتن هریک از این ماشینها رویایه واسه خودش.چرا پول بدی به پرایدی ک مثه دمپای نیکتا میمونه.به ارابه مرگ مشهوره اینهمه گشته میده....