«رنو» و «سیات»؛ دست اندازهای «پژو» در مسیر موفقیت
SUV جدید پژو با نام پژو ۳۰۰۸ قصد دارد تمام قله ها را فتح کند. فروش کراس اوور ها در جهان رو به افزایش گذاشته و جای تعجبی وجود ندارد که پژو نیز با تغییر در طراحی خودرهای خود بخواهد در این بازار جذاب حضور داشته باشد.
در زیر کاپوت پژو 3008 شاهد یک موتور 1.2 لیتری و 1.6 لیتری بنزینی هستیم که با دو مورد 1.6 لیتری و 2 لیتری دیزلی BlueHDi تقویت شده اند. مدل های اکتیو و Allure این ماشین به صورت کاملا معمولی ساخته شده اند در حالی که مدل های اسپورت GT در واقع پرچمداران پژو در این رده محسوب می شوند.
از آنجایی که مشخصات پژو 3008 با آنچه قبلا اعلام شده بود کاملا همخوانی داشت؛ به نظر می رسد سواری با آن بسیار لذت بخش باشد اما با این حال باید نگاهی به SEAT آتکا و رنو کجار نیز بیاندازیم. SEAT آتکا از طراحی تیز برخوردار است و ما را به یاد داینامیک های مدلی به نام لئون می اندازد که با کمی دستکاری در طراحی در ظاهر آن به ماشینی منطبق با استانداردهای روز جهان تبدیل شده است؛ با نگاهی به رنو کجار در می یابیم که رنو کجار از لحاظ فضای داخلی در حد استانداردهای جهانی است و سرنشینان در آن بسیار راحت خواهند بود. با این وجود کدامیک از این سه ماشین مورد بررسی تاج سلطنت کراس اوورها را بر سر خواهد گذاشت؟
سر به سر با پژو ۳۰۰۸
مدل : پژو ۳۰۰۸ آلور با موتور ۱.۶ لیتری BlueHDi
قیمت: 25445 دلار
موتور : ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربو دیزل با قدرتی معادل ۱۱۸ اسب بخار
زمان رسیدن به سرعت 60 مایل بر ساعت : 10.8 ثانیه
میزان مصرف بهینه سوخت: مصرف یک لیتر سوخت در هر ۹.۷ مایل
انتشار دی اکسید کربن: 104 گرم در هر کیلومتر
مالیات سالیانه جاده ای : ۲۰ یورو
با این ماشین نسل دوم، پژو قصد دارد بازار خودروهای این رده را متحول کند. چرا که این خودروساز با طراحی با کیفیتی که در این ماشین به کار برده و استفاده از بسیاری از فناوری های روز دنیا در این ماشین، خود را برای پیشتازی در این رده آماده کرده است. خریداران برای خرید دو گزینه در اختیار دارند چرا که می توانند ماشین های با سوخت بنزینی یا گازوئیلی را سفارش دهند و این آپشن در هر چهار مدل این ماشین وجود دارد که به بودجه خرید هر فرد بستگی دارد. در این قسمت ما ماشینی با مشخصاتی که در بالا اشاره شد را مورد آزمایش قرار دادیم:
یادداشت های راننده تستی این ماشین: پژو ۳۰۰۸ از سیستم دو محوره برای نیرودهی به هر چهار چرخ استفاده می کند و از تایرهای چهار فصل در آن استفاده شده است که در رانندگی با حالت Terrain به راننده کمک زیادی می کند.
SEAT آتکا
مدل: SEAT آتکا با فناوری TDI SE
قیمت: ۲۳۸۹۰ دلار
موتور :1.6 لیتری 4 سیلندر توربو دیزل با 113 اسب بخار قدرت
زمان رسیدن به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت: ۱۰.۴ ثانیه
میزان مصرف بهینه سوخت: مصرف یک لیتر در هر 10 مایل
میزان انتشار دی اکسید کربن: ۱۱۴ گرم در هر کیلومتر
مالیات سالیانه جاده ای : 30 یورو
آتکا در واقع اولین کراس اوور SEAT محسوب می شود اما با توجه به اولین تجربه بودنش، یک نمونه عالی محسوب می شود چرا که در تست آزمایش جاده توانست رنو کجار را شکست دهد. با توجه به زوایای تیز زیبا که به داینامیک رانندگی کمک می کنند و قیمت مناسبی که دارد به نظر می رسد گزینه خوبی برای دوستداران سفرهای خانوادگی محسوب می شود.
یادداشت راننده تستی این ماشین: برای اینکه از مدل های دو محوره این ماشین استفاده کنید می بایست مدل پرچمدار این خودروساز یعنی TDI ۲ را که ۱۸۷ اسب بخار قدرت موتور و شش دنده دارد را خریداری نمایید. که قیمت آن مدل دو محوره ۲۹۹۹۰ یورو می باشد.
رنو کجار
مدل: رنوکجار 1.5 dCi سیگنچر Nav
قیمت: ۲۴۸۴۵ یورو
موتور: 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو دیزل با 108 اسب بخار قدرت
زمان رسیدن به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت: ۱۱.۷ ثانیه
میزان مصرف سوخت بهینه: مصرف یک لیتر سوخت در هر 10.5 مایل
میزان انتشار گاز دی اکسید کربن : ۱۰۳ گرم در هر کیلومتر
مالیات سالانه جاده ای : 20 یورو
رنو کجار در اخرین مصافی که با آتکا SEAT داشت شکست خورد اما با بازطراحی که در ان انجام شده است معلوم نیست در مصاف بعدی نیز این اتفاق بیفتد یا خیر.
یادداشت های راننده تستی : برخلاق پژو ۳۰۰۸، این ماشین به طور پیش فرض دو محوره است. آپشن استفاده از موتور ۱۲۸ اسب بخاری ۱.۶ لیتری نیز در این ماشین وجود دارد که قیمت آن را به ۲۵۴۴۵ یورو افزایش می دهد.
رای نهایی :
جایگاه اول : SEAT آتکا
این ماشین از طراحی خارجی هوشمند و طراحی داخلی کلاسیکی بهره می برد و ریزه کاری های طراحی آن که به داینامیک ماشین و حرکت آن کمک کرده است، آن را به صدر جدول کراس اوورهای این سطح می برد. به نظر می رسد آپشن های اضافی این ماشین نیز از پژو 3008 بیشتر است و کار کردن با آن آپشن ها هم راحت تر از سایرین است؛ از این گذشته آخرین فناوری های روز صنعت خودرو در این ماشین استفاده شده که به راننده در رانندگی آسان کمک می کند. و در نهایت قیمت بسیار عالی آن نظر هر خریداری را به خود جلب می کند.
جایگاه دوم: پژو 3008
در مصاف آخر رنو و پژو، این پژو بود که برنده میدان شد. چرا که کابین بهتر پژو ۳۰۰۸ و فناوری های به کار رفته در آن در غلبه بر رنوکجار به کمکش آمدند. طراحی داخلی این ماشین منحصر به فرد است و جایگاه نشستن راننده نیز مانند کابین خلبان ها است و در ان بسیاری از کیت های امنیتی به کار رفته است.اگر قیمت تقریبا بالای این ماشین و کارکرد موتور آن را کنار بگذاریم، می توان گفت که این ماشین در آینده با بازطراحی هایی که بر روی آن انجام خواهد گرفت، جزو مدل های برنده بازار محسوب می شود.
رده سوم این رده بندی به رنو کجار تعلق می گیرد. ماشین محبوب سابق ما در این رقابت در جایگاه سوم قرارگفت و این به خاطر این است که رقبای جدید توانستند کابین های بهتر و سیستم های سرگرم کننده مناسب تری در ماشین های خود تعبیه کنند در حالی که این ماشین هنوز از موتور ۱.۵ لیتری استفاده می کند. با تمام این تفاسیر، رنو کجار همچنان زیبا، راحت و جادار است و برای افرادی که قصد مسافرت خانوادگی ندارند نیز مناسب و ارزان محسوب می شود.
آیا مزدا CX-۵ ارزش صبر کردن دارد؟
قیمت: ۲۳۵۰۰ یورو
تاریخ عرضه: جولای 2017
موتور : ۲.۲ لیتری چهار سیلندر با ۱۴۸ اسب بخار قدرت
مدل جدید مزدا قصد دارد با تغییر در طراحی اصلی خود و ایجاد فضای بیشتر برای سرنشینان و مصرف سوخت بهینه تر همگان را غافلگیر کند. موردی که از اخبار متوجه شدیم این است که موتور این ماشین به طور قطع ۲.۲ لیتری خواهد بود.
نظر کاربران
قیمت 25 هزار دلار ! با احتساب دلار 4000 تومانی میشود 100 میلیون تومان ولی وقتی به بازار ایران برسد همین 100 میلیون میشود 300 میلیون تومان .
این 200 میلیون که قیمت دو خودرو اضافی میشود به جیب چه کسی میرود خدا میداند
نمیدونم چرا اینجور مقایسه ها رو برای مردمی مینویسید که حتی تو نون شبشون موندن.یه جوری مینویسین که هر کی ندونه فک میکنه مردم دارن تو نازو نعمت زندگی میکنن و هر نفر یه چاه نفت داره....