خودروهای هاچ بک زیر ۱۰۰ میلیون تومانی بازار ایران
بعد از حضوری سه ساله در بازار، پژو تصمیم به ارتقا به روزرسانی کراس اوور خود یعنی ۲۰۰۸ گرفته است تا آن را با سیمایی جوانسازی شده روانه بازار کند.
Peugeot ۲۰۰۸
کارآمدترین موتور این گروه، مدل پیور تک 82 است که با یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک جفت می شود.
مصرف سوخت این مدل تنها ۴.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. مدل پیورتک ۱۱۰ نیز با گیربکس ۵ سرعته دستی همین میزان سوخت مصرف می کند. قدرت خروجی موتورهای بنزینی از ۱۱۰ تا ۱۳۰ اسب بخار خواهدبود. همانند موتورهای بنزینی، در گروه دیزلی ها نیز تنها موتور ۱.۶ لیتری با خروجی های مختلف قابل انتخابا ست. این پیشرانه ها به صورت استاندارد با یک گیربکس ۵ سرعته دستی جفت می شوند. یک گیربکس شش سرعته خودکار نیز قابل انتخاب است.
مصرف سوخت مدل S&S 100 Blue HDi دیزلی تنها 3.6 لیتر در هر 100 کلومتر اعلام شده است. برای پژوه 2008 مدل 2017 تریم جی تی لاین نیز اضافه شده که از مجموعه چرخ های 17 اینچی با طراحی منحصر به فرد، جلو پنجره و قاب آینه ها و سقف مشکی رنگ، مه شکن و نشان جی تی روی گلگیرهای جلو سود می برد. درون کابین از آخرین نسخه سیستم آی کاکپیت استفاده شده است. یک کنترل در کنسول وسط امکان انتخاب حالت های رانندگی در وضعیت معمولی، برف، ماسه ای و فعال کردن ای اس پی را میسر می سازد.
سیستم سرگرمی خودرو برای پشتیبانی از میرورلینک و ایل کارپلی ارتقا یافته است. به علاوه ویژگی جدید کروز کنترل تطبیقی برای افزودن امکان ترمز خودکار در ترافیک و حرکت با سرعت پایین نیز به عنوان یک ویژگی ایمنی پیشگیری از تصادف در ترافیک پیش بینی شده است. پژو با معرفی نسل جدید ۲۰۰۸ توانسته یکی از زیباترین شاسی بلندهای بازار را معرفی کرده و محصولی را در اختیار مخاطب قرار دهد که در کنار جذابیت های ظاهری توان ارائه قدرت و عملکرد مناسب را دارد.
طراحی جلوپنجره خاص و فلزی ۲۰۰۸ در کنار چراغ های جلویی که با یک تغییر شیب ناگهانی همراه شده، توانسته ظاهری جذاب و هیجان انگیز را به محصول جدید کمپانی فرانسوی بدهد. همین موضوع تا حدودی در رابطه با بخش پشتی و چراغ های عقب نیز صدق می کند. هرچند در این قسمت خبری از نوارهای جدا از یکدیگر نیست اما نور چراغ عقب در قالب سه ردیف مجزا از یکدیگر تولید می شود که به خصوص در شب جذابیت بصری مناسبی را برای این شاسی بلند ایجاد می کند.
پژو 2008 شاید لوکس ترین یا جذاب ترین کراس اوور فعلی اروپا نباشد امامی توان آن راترکیبی مناسب از این دو خصوصیت ظاهری دانست که توانایی جلب نظر هر نوع مخاطبی را در اختیار دارد.
Hyundai i20
طراحی بدنه، اسلوب اروپایی
طراحی آی بیست جدید نشان از نگاهی متفاوت و اروپایی به این خودرو دارد. زبان طراحی این خودرو را نمی توان با نسل جدید خودروهای بزرگ تری نظیر سوناتا یا جنسیس که از زبان طراحی مجسمه سیال هیوندای بهره می برند، مقایسه کرد.
درواقع این طراحی به گونه ای تکامل یافته تا برای یک هاچ بک شهری حاضر در بازار اروپا مناسب باشد. چراغ های کشیده و مواج عقب در کنار فرم خاص پنجره های کناری و یک جلوپنجره باریک باعث شده تا این هاچ بک ظاهری مدرن و اسپرت به خود بگیرد. این خودرو که در استودیوی طراحی هیوندای در انگلستان طراحی شده در ایزمیت ترکیه تولید می شود.
کابین بزرگ با طراحی مدرن
در داخل کابین آی ۲۰ شاهد داشبوردی ساده اما با نظرم هستیم. کیفیت موا دبکاررفته برای خودرویی در این کلاس خوب بوده اما چیزی برای تحسین کردن وجود ندارد. طراحی نسبتا تخت داشبورد هیوندای باعث می شود که استفاده از آن بسیار اسان تر از مدل های رقیب باشد. در عین حال استفاده از تریم دو رنگ سیاه و شکلاتی، سیاه و بژ، و سیاه و خاکستری فضای جالبی در کابین آی ۲۰ ایجاد کرده است. بخش عقب هم فضای زیادی وجود دارد و دو سرنشین بزرگسال به سادگی می توانند در آن احساس راحتی کنند.
موتور کم مصرف ولی چابک
درباره قدرت، دینامیک و سطح عملکرد آی 20 حرف زیادی می توان زد. آی 20 با دو پیشرانه 1.2 لیتری بنزینی 82 اسبی یک هاچ بک شهری مناسب و کم مصرف است. جالب ترین نکته درباره موتور آی بیست متوسط مصرف سوخت این هاچ بک کرده ای است که در حد میانگین این کلاس و حدود 6.3 لیتر به صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر است.
لیست تجهیزات کامل
از جمله امکانات آی ۲۰ می توان به پنجره های برقی، قفل مرکزی، رایدو آر دی اس همراه با یو اس بی، سیستم حرکت توقف آی اس جی، رینگ و لاستیک ۱۶ اینچی اسپرت، کرزو کنترل با محدودکننده سرعت فعال، چراغ های مه شکن، سیستم هشدار خروج از خط و سنسور دنده عقب، آینه های اتوماتیک، چراغ های جلول خودکار، سنسور برف پاک کن، سیستم تهویه مطبوع خودکار، چراغ های روز و چراغ های عقب ال ای دی برخوردار است.
Peugeot 208
پژوه 208 که به لحاظ تیپ بدنه در ردیف خودروهای کلاس «بی» یا «بی- سگمنت» جای می گیرد، برای نخستین بار در مارس سال 2012 میلادی و در نمایشگاه خودروی ژنو سوییس رونمایی شد. البته پیش از آن، نمونه سه در این خودرو در کارخانه تازه تاسیسی پژو در جمهوری اسلواکی تولید شد. این خودرو تحت کد A9 تکوین و توسعه یافت و پلتفرم به کار رفته در آن هم PF1 نام دارد.
خودروی مذکور نسبت به نسل پیشین خود یعنی 207، کاهش وزنی معادل 173 کیلوگرم (به طور میانگین 110کیلوگرم ) را تجربه کرد. سرپرستی تیم طراحی آن را شخصی به نام پیر آئوسیر بر عهده داشت و کار طراحی هر یک از بخش های آن اعم از بدنه و کابین و تریم داخلی، توسط طراحان متفاوتی صورت پذیرفت. دستپخت این طراحان هم بدنه ای است که از ضریب آئرودینامیک مناسبی بهره می برد که میزان آن در این خودرو معادل 0.29 است. در نهایت اینکه پژو 208 علاوه بر فرانسه، در ممالکی همچون اسلواکی، برزیل، هندوستان و مالزی نیز تولید می شود و تمامی نمونه های وارد شده به امارات از سایت فرانسوی این شرکت روانه این بازار شدند.
با اینکه این روزها دیگر پژو خوش سیماترین خودروها را نمی سازد اما به نر می آید که با ارائه مدل ۲۰۸ این روند در حال تغییر است. به رغم بدنه فربه آن، به احتمال قوی بازار هدف این خودرو جذب منحنی های خاص و قیافه ملایم و آرام آن خواهید شد. به رغم آنکه در بدنه این خودرو لبه های برش داری همانند آنچه در برخی از رقبایش وجود دارد، نمی بینیم ولی به طور حتم پژو ۲۰۸ را می توان از زیباترین مدل هایی دانست که از سوی برندی فرانسوی عرضه می شود.
پژو ۲۰۸ یک خودروی سوپرمینی است و طبیعی است که ابعاد بدنه آن در حد و اندازه های کوچکی طراحی شده باشد. تنها کافی است نیم نگاهی به فرمان کوچک آن بیندازید که ابعادش در حد چرخ های کالسکه اطفال است و برای رانندگان بلندقامت هم سخت چالش برانگیز است. گرچه داخل این خودرو به نحو دقیق و ظریفی تکوین یافته ولی از فضا و راحتی چندانی بهره نمی برد. اگر احیانا راننده ای با قامتی بیش از شش فوت (بالای ۱۸۰ سانتی متر) پشت فرمان آن قرار گرفت، بهتر است که سرنشینان پشتی آن از کودکان باشند.
Mitsubishi Mirage
میراژ 2017 به عنوان جدیدترین محصول شرکت ژاپنی میتسوبیشی در بازار ایران، یکی از بهترین هاچ بک های کوچک شهری وارد بازار ایران شده و با لیست کاملی از تجهیزات و قیمتی مناسب بهترین انتخاب در این بخش از بازار است.
میراژ ۲۰۱۷ که در بخش های بسیاری از بدنه و کابین و حیت مشخصا فنی با تغییرات رو به رو شده، تنها هاچ بک میتسوبیشی در ایران است که در نقشه راه این برند برای افزایش فروش در اقصی نقاط جهان نقشی بسیار تاثیرگذار دارد.
این خودرو در طول سه سال گذشته تنها در دو بازار اروپا و آمریکای شمالی بیش از 120 هزار دستگاه فروش داشته و با یک نوسازی کامل می رود تا سهم بیشتری در این دو بازار بزرگ به دست آورد. تحول در چهره میراژ 2017 با طراحی جدید کاپوت، جلوپنجره، سپر جلو و عقب، مه شکن جلو و مه شکن عقب، چراغ های جلو، بالچه عقب و همچنین رینگ ها نمایان شده که در نتیجه این تغییرات، چهره میراژ هجومی تر از قبل شده است.
کابین نیز به روزرسانی شده و مهم ترین تغییر در این بخش، طراحی جدید فرمان، مجموعه دسته دنده و همچنین بخش سیستم تهویه است که در کنار زمینه مشکی پیانویی روی داشبورد و روی درها و بهبود مواد مورد استفاده در ساخت صندلی های جلو و عقب، میرارژ را به خودرویی برتر در این کلاس نزدیک کرده است.
یکی از اهداف طراحان میتسوبیشی در فیس لیفت میراژ، افزایش ارگونومی خودور و کاهش مقاومت در برابر جریان هوا در جهت کاهش مصرف سوخت بوده است. میراژ جدید علاوه بر ارتقا در سطح طراحی، کیفیت متریال بهتری را نسبت به مدل قبل به نمایش می گذارد. در کنار این، دو رنگ جدید از خانواده قرمز و نارنجی نیز به مجموعه رنگ های این هاچ بک کوچک میتسوبیشی اضافه شده تا سلیقه مخاطبان سخت پسند نیز تامین شود.
Hyundai i۱۰
شرکت کرمان موتور که تولیدکننده دو مدل کاملا جدید هیوندای است، به تازگی پیش فروش سوپرمینی محبوب برند کره ای هیوندای را در بازار ایران آغاز کرده و درصدد است با توجه به سابقه خوب این سازنده ایرانی در مونتاژ محصولات جهاین اعتماد بازار و مشتریان ایرانی را جلب کند. با حضور آی ۱۰ اتفاق خوبی در بخش هاچ بک های کوچک شهری ایران رخ می دهد و یکی از مدرن ترین خودروهای این رده در اختیار خریداران قرار می گیرد.
نسل فعلی و دوم آی ۱۰، برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان به نمایش درآمد و کرمان موتور نسخه ۲۰۱۷ و فیس لیفت آن را برای تولید در ایران انتخاب کرده که از ظاهری مطبوع و دلپذیر برخوردار است. کابین هم کیفیت مونتاژ خوبی دارد و به لطف استفاده از چند تریم رنگی و با ویژگی هایی از جمله نمایشگر هفت اینچی لمس، اندروید اتو، اپل کارپلی و رادیو دیجیتالی مدرن به نظر می رسد.
آی 10 با طول 3.65 متر هم اندازه هاچ بکی مثل پراید 111 است منتها به لطف طراحی اتاق و سازه و شاسی جدیدش فاصله بین دو محور خوبی به میزان 2.38 متر دارد که همین عامل مهمترین ویژگی آی 10 در مقابل هم رده های دیگرش است. این خودرو که روی پلتفرم مشترک با کیا پیکانتو ساخته شده، دارای ارتفاعی 1.5 متری و به خوبی گنجایش چهار سرنشین را دارد.
از نقطه نظر ایمنی هاچ بک آی 10 وضعیت مناسبی دارد و چهار ستاره کانون امنیت و تصادف اروپا را داراست. علاوه بر 6 کیسه هوا، آی 10 دارای سیستم هشدار برخورد از جلو است که با استفاده از حسگرهای دوربین می تواند هرگونه برخرود بالقوه را تشخیص دهد.
نظر کاربران
عاعاعاعاعاعاعاعاعاعاعاعاعاعاعاعاعاعاعاعاعاعالی
یادش بخیر چه قیمتاییی.الان باین پولا تنها هاچبکی که میشه خرید پراید۱۱۱ است