خودروهای برتر سال ۲۰۱۶ به انتخاب «اتومبیل مگ»
سایت «اتومبیل مگ» طبق روال هر سال ستاره های سال ۲۰۱۶ را انتخاب و معرفی کرد. این سایت برای انتخاب برترین خودروهای سال ۲۰۱۶، ۲۵ نمونه از جذاب ترین خودروهای مدل ۲۰۱۶ را گرد هم آورده و آن ها را به مدت یک هفته در جاده های عمومی شهر کویری نوادا و پیست های مسابقه مورد آزمایش قرار داد.
مزدا ۵- MX میاتا
خودرویی زیبا و ساده، بدون این که قدیمی به نظر برسد. درست مانند ۵- MX اولیه که بیش از ربع قرن پیش معرفی شد، نسخه جدید هم دارای فرمان خاطره انگیز و شاسی بازیگوش، اما قابل پیش بینی است. همچنین می توان از ۱۵۵ اسب بخار قدرت آن هم که از یک پیشرانه دو لیتری بیرون می آید در تمام طول روز استفاده کرد. شما در صندلی راننده میاتا لذت خواهید برد چرا که این خودرویی سرگرم کننده است. ۵- MX مورد آزمایش ما از نوع Club است که به یک دیفرانسیل لغزش محدود مجهز شده است. میاتای جدید با این تریم ۲۹.۴۲۰ دلار قیمت دارد و رودستر کاملا خوبی به نظر می رسد.
فراری GTB ۴۸۸ تویین توربو
این خودرو بیش از ۱۰ برابر ۵- MX قیمت دارد. قیمت پایه این سوپر اسپرت ایتالیایی ۲۴۹.۱۵۰ دلار است، اما نمونه مورد آزمایش ما به خاطر برخورداری از پکیج فیبر کربن، نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار قیمت بالاتری دارد. البته این مبلغ بسیار زیاد است ولی وقتی سوار بر شاهکار ساخت مارانللو می شویم این قیمت گزاف را فراموش می کنیم. هنگام فعالیت هر دو توربوشارژر این خودرو در حداکثر دور خود، ۴۸۸ دیوانه می شود و به صورت ترسناکی سریع می گردد.
بسیاری از ما به پیرانه تنفس طبییع 458 و صدای زیبای آن علاقه داشیتم. اما 488 تویین توربو هر چند صدایی به زیبایی 458 ندارد، اما از پیشرانه 3.9 لیتری V8 خود 661 اسب بخار قدرت بیرون می شکد که موجب سریع تر شدن شتاب و عملکرد آن شده است. همچنین جذابیت فراری در کا بین آن نهفته شده است. کابینی که در آن از بوی چرم دست دوز آن مست می شوید. فراری 488 یک ماشین جاده ای بسیار راحت است. اما هندلینگ و عملکردی جدی نیز در پیست ماسبقه از خود نشان می دهد. به طور خلاصه این همان چیزی است که انزو فراری در سال 2016 می خواهد.
ولوو XC90
«مایک فلوید» خطوط مستقیم و صاف بیرونی و کابین عالی XC۹۰ را تحسین کرده و می گوید: «این خودرو به آسانی یکی از بهترین SUVهای بازار است.»
برای شما کابین بیش تر اهمیت دارد؟ XC90 تا 2.4 مترمکعب فضا و تا هفت صندلی را ارایه می کند. بهره وری؟ این سوئدی جدید با وجود ابعاد بزرگش به لطف یک پشرانه دو لیتری چهار سیلندر دارای توربوشارژر به هرماه یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در بزرگ راه ها 9.4 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر مصرف می کند. لوکس بودن؟ یکی از داوران XC90 را این گونه توصیف می کند: «یک فضای داخلی مدرن و زیبای اسکاندیناویایی.»
اتاق XC۹۰ مجهز به مجموعه ای از چرم باکیفیت و تریم چوبی است در حالی که صفحه نمایش لمسی آن را شاید بتوان دارای بهترین رابط کاربری در بین خودورها دانست.
به طور معمول یک SUV نفیس و عالی خوانده نمی شود، اما ولوو XC90 سزاوار این صفات است. در حالی که با سفارش آپشن ها می توان قیمت این خودرو را به حدود 70 هزار دلار رساند، اما قیمت مدل پایه T6 آن از 50.795 دلار آغاز می شود.
فورد موستانگ شلبی GT350
ما هر دو نسخه پایه و نمونه اسپرت تر R این خودرو را مورد آزمایش قرار دادیم و هر دو کاملا ما را تحت تاثیر قارر دادند. جای تعجب نیست که GT۳۵۰R با قیمت پایه ۶۳.۴۹۵ دلار، تهاجمی تر بوده، به جهت کاهش وزن صندلی های عقب آن حذف شده، رینگ های فیبر کربنی به آن اضافه شده و تغییرات دیگری هم در آن اعمال شده است، اما هیچ یک از این ها در نسخه استاندارد GT۳۵۰ با قیمت ۴۹.۹۹۵ دلار یافت نمی شوند.
این ماشین یک باس 302 قدیمی است و یکی از داوران می گوید: «من بسیار زیاد آن را دوست دارم.» ترمزهای غول پیکر، گیربکس شش سرعته دستی، دیفرانسیل تورسن استاندارد، قدرت بیش تر و چسبندگی بیش تر، از GT350 یک نابودگر ساخته است و البته صدای رعب انگیز آن موجب می شود که هنگام رانندگی با هر یک از این شلبی ها احساس کنید که در صحنه های تعقیب و گریز فیلم Bullitt قرار دارید و این چیز بسیار خوبی است.
گلف R
یکی از داوران در مورد این خودرو می گوید: «این ماشین کلا مشابه آاودی TTS است در حالی که گلف ارزان تر و سرگرم کننده تر است.» بیش از یک داور اظهار داشتند که گلف R حتی توانایی رقابت با آاودی Plus V۱۰- R۸ با قیمت ۱۹۱.۱۵۰ دلار را هم دارد. البته درست است که گلف فاقد پیشرانه حماسی R۸ است، اما در پیست ها و جاده های دنیای واقعی همان احساس R۸ را با یک سوم قیمت ارایه می کند. داور دیگری می گوید: « گلف R همه چیز را به خوبی انجام می دهد.»
گلف R از پیشرانه دو لیتری مدل GTI (که آن هم یکی از خودروهای مورد علاقه ماست) استفاده می کند که با افزایش بوست توربو قدرتش به 292 اسب بخار رسیده است. دامپرهای قابل تنظیم آن سواری های متفاوتی از راحت تا مسابقه ای را ارایه می کنند و رینگ های 19 اینچی اسپرت آن با لاستیک های تابستانه پوشیده شده اند.
صفحه نمایش لمسی با ناوبری و سیستم صوتی پریمیوم فندر هم از آپشن های گلف R هستند. فرمان با قسمت پایینی صاف و گیربکس شش سرعته دستی این هاچ بک آلمانی از موارد مورد علاقه ما هستند.
مک لارن جدید ۵۷۰S
مک لارن 570S یک سوپراسپرت بریتانیایی فوق العاده است. با قیمیت مشابه یک پورشه 911 توربو، شما یک سوپراسپرت موتوروسط واقعی، کمیاب و با سرعت بسیار جذاب دریافت خواهیدکرد. با دو توربو شارژر، یک نیورگاه 3.8 لیتری V8 و گیربکس هفت سرعته دوکلاچه.
این ۵۷۰S می تواند در ۳.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتا به حداکثر سرعت ۳۲۸ کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتا به حداکثر سرعت ۳۲۸ کیلومتر در ساعت دست یابد. همچنین با یک غربیلک فرمان کوچک پوشیده شده با چرم آلکانترا، پدال های تعویض دنده پشت فرمان و صندلی های عمیق مسابقه ای. در این خودرو تقربا احساس نشستن در یکی از خودروهای مسابقه ای فرمول یک افسانه ای مک لارن را دارید. آیا یک ماشین F۱ را برای خود می خواهید بله لطفا!
کایمن GT۴
این خودرو نزدیک به خودرویی کامل و تمام عیار است. قیمت GT4 از 85.650 دلار آغاز می شود، اما با پرداخت این مبلغ در پشت سر خود یک موتور 3.8 لیتری شش سیلندر تخت 24 سوپاپ تا دندان مسلح دارید که 385 اسب بخار قدرت تولید می کند. این نیرو هم توسط یک گیربکس شش سرعته انتقال پیدا می کند.
ارسال نظر