نیسان «جوک»؛ یک انتخاب خاص ژاپنی برای ایرانی ها
نیسان ژاپن با پیشینه ای موفق در بازار خودرو ایران در خانه جدیدش و میزبانی شرکت جهان نوین آریا جوک را به عنوان نخستین سرباز به میدان نبرد فرستاده است. فروش از ۱۸ آبان ماه آغاز شد و مرحله نخست فروش این خودرو به سرعت تکمیل شد.
جوک؛ موفق در جهان
نیسان پس از معرفی مدل مفهومی Qazana در سال ۲۰۰۹ میلادی، جوک را در سال ۲۰۱۰ میلادی برای اولین بار به بازارهای جهانی معرفی کرد. جوک سومین تعریف نیسان از یک کراس اوور ایده آل پس از موفقیت های مورانو و قشقایی بود. فلسفه طراحی نیسان جوک، ارائه یک کراس اوور به عنوان جایگزین هاچ بک های کلاس C با توجه به تب خرید خودروهای کراس اوور در جهان بود. جوک در نخستین مرحله فروش پا را فراتر از هدف ۱۳۰۰ دستگاهی نیسان گذاشت و با ۱۱ هزار سفارش، نیسان را شوکه کرد.
طراحی جوک تلفیقی از استقامت خودروهای شاسی بلند و جلوه اسپرت خودروهای شهری است. جوک در مرکز طراحی نیسان اروپا شکل گرفته و در مرکز طراحی ژاپن، این برند معتبر مورد بازنگری قرار گرفته است. جوک به عنوان یکی از موفق ترین کراس اوورهای کلاس B جهان تنها در بریتانیا موفق به فروش بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه تاکنون شده و به عنوان یکی از موفق ترین خودروهای وارداتی در مناطق آزاد ایران نیز شناخته می شود.
حال که شرکت جهان نوین آریا نمایندگی رسمی محصولات نیسان در کشور را بر عهده دارد، به نظر می رسد این موفقیت با پلاک ملی نیز نصیب جوک شود چه بسا که مرحله نخست فروش این خودرو تنها طی چند روز با موفقیت تکمیل شد و به سرعت مرحله دوم فروش جوک آغاز شد. قیمت رقابتی و تنوع تیپ بندی جوک با قیمت های ۱۲۴ و ۱۲۹ میلیون تومان (که تخفیف یک میلیون تومانی هم روی آن اعمال می شود) برای تیپ های اسکای پک و پلاتینوم این خودرو را در جایگاه قیمتی خاصی در بازار کشور قرار داده اند که مشتریان را برای انتخاب یک کراس اوور موفق ژاپنی وسوسه می کند.
فقط ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
در دل نیسان جوک در تیپ های اسکای پک و پلاتینیوم پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپی می تپد که حداکثر قدرت ۱۱۷ اسب بخار را در دور موتور ۶۰۰۰ تولید منی کند و حداکثر گشتاور آن در دور موتور ۴۰۰۰ به ۱۵۸ نیوتن متر می رسد. این پیشرانه با کد HR۱۸DE تاکنون در بیش از ۲۰ محصول گروه خودروسازی رنو - نیسان آزمایش اش را پس داده و حتی به دلیل کشش قابل توجه در مدل های ون بازار آمریکا نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
جوک با اتکا به این پیشرانه و وزن خالص حدود ۱.۲ تن در سیکل ترکیبی تنها ۶ لیتر سوخت مصرف می کند و این میزان برای مصرف جاده ای به عدد قابل توجه ۵.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می رسد. جوک با ظرفیت مخزن سوخت ۴۶ لیتری بیش از ۷۶۰ کیلومتر را می تواند طی کند که در مقایسه با رقبا حتی مصرفی کمتر از خودروهای هاچ بک دارد.
انتقال قدرت در این کراس اوور شهری از طریق نسل جدید گیربکس های CVT (ضریب متغیر پیوسته) نسل جدید نیسان با عنوان X-Tronic تکنولوژی گیربکس های ضریب متغیر را بهبود بخشیده است به گونه ای که بنا بر اعلام نیسان، فاصله میان سبک ترین و سنگین ترین ضریب این گیربکس وسیع تر شده است به گونه ای که نسبت ضریب نهایی را به ۶ رسانده است و ضریب سنگین ترین حالت به ۲.۵۶۱ می رسد و سبک ترین ضریب در این گیربکس ها نیز ۰.۴۲۷ است.
گیربکس های ضریب متغیر CVT به جای بهره گیری از چند ضریب ثابت و چند دنده معین از هزاران ضریب بهره می برند که شتاب گیری را پیوسته و نرم می کند و از تاخیر در تعویض دنده در آن خبری نیست. این موضوع موجب کاهش محسوس مصرف سوخت و افزایش قدرت شتاب گیری در خودرو می شود. نیسان یکی از نخستین ابداع کنندگان گیربکس CVT در جهان است که برای اولین بار از این گیربکس برای پیشرانه های حجیم تا ۳.۵ لیتر نیز استفاده کرده است. شتاب جوک با اتکا به این پیشرانه با پیشرانه ۱۱۷ اسب بخار عدد ۱۱ ثانیه را نشان می دهد.
نیسان جوک اسکای پک را بشناسید
تیپ اسکای پک توسط شرکت جهان نوین آریا با قیمت ۱۲۴ میلیون تومان به مشتریان طی ۳ مرحله پرداخت عرضه می شود. خرید این خودرو با پرداخت ۳۰ میلیون تومان در هنگام ثبت نام، ۵۰ میلیون تومان ۳۰ روز بعد از ثبت نام و ۴۳ میلیون تومان ۶۰ روز بعد از ثبت نام در قالب چک امکان پذیر است و تحویل این خودرو طی ۶۰ روز کاری انجام می شود.
شاسی بلند ۴۱۳۵ میلی متری شهری نیسان در تیپ اسکای پک از تکنولوژی های ایمنی ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و کنترل الکترونیکی پایداری ESP به صورت استاندارد بهره می برد. مجموعه کیسه های هوای جلو، جانبی و پرده ای ضامن امنیت سرنشینان در این تیپ هستند و علاوه بر آن به اماناتی نظیر سیستم هشدار فشار باد تایرها، سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر، سیستم کنترل دینامیکی نیسان (NDCS)، هندزفری بلوتوث/ پخش موسیقی با بلوتوث و ورودی های USB و AUX و سیستم استارت - استاپ متناسب با وضعیت اهرم تعویض گیربکس مجهز است.
نیسان جوک پلاتینیوم را بشناسید
برای خرید جوک در تیپ پلاتینیوم با امکانات بیشتر نسبت به تیپ اسکای پک ضمن بهره گیری از مشخصات فنی مشابه قیمت ۱۳۹ میلیون تومان که با احتساب تخفیف ویژه یک میلیون تومانی باید ۱۳۸ میلیون تومان بپردازید و این خودرو را طی ۶۰ روز کاری تحویل بگیرید. متقاضیان این مدل هنگام ثبت نام ملزم به پرداخت ۵۰ میلیون تومان چک به تاریخ ۳۰ روز بعد به مبلغ ۵۰ میلیون تومان و چک به تاریخ ۶۰ روز بعد از ثبت نام به مبلغ ۳۸ میلیون تومان هستند.
تیپ پلاتینیوم علاوه بر امکانات ذکر شده برای تیپ اسکای پک به نمایشگر ۸.۵ اینچ با سیستم ناوبری مجهز شده است و از سیستم های مدرن ایمنی هشدار خروج از خط هشدار دهنده نقاط کور، شناسایی اشیای متحرک و نمایشگر دید ۳۶۰ درجه AVM نیز بهره می برد. تیپ پلاتینوم علاوه بر موارد فوق از امکانات دیگری نظیر سیستم هوشمند ورود بدون کلید با دکمه فشاری، روکش صندلی و دسته های چرمی به همراه گرم کن برای صندلی های جلو نیز بهره می برد. در نمای ظاهری نیز تیپ پلاتینوم ضمن بهره گیری از امکانات تیپ اسکای پک به چراغ های جلو اتوماتیک، سنسور باران برای برف پاک کن، چراغ های زنون جلو به همراه چراغ شوی نیز مجهز شده است.
نظر کاربران
با اين پول ماشينهاي قشنگتري ميشه خريد
رفتم بدونه بخرم. خیلی حس بدی بود. به نظرم داخل ال نود مدرن تر بود!
من خودم بخاطر سابقه ای که از نیسان داشتم فکر دیگه ای میکردم. قبلا ماکسیما الان هم تیانا دارم که به هیچ عنوان با جوک قابل مقایسه نیست. شاید اسم جوک هم برای همین باشه!
واقعه متاسم واسه یه برند معتبر ژاپنی مثل نیسان که کسایی که نمایندگیشو تو ایران دارن بسیار ضعیف عمل می کنند در بخش های پیگیری خرید ، خدمات پس از فروش وقتی پول از مشتری اخذ کردن با بی تفاوتی رفتار می کنن مخصوصا تماس های تلفنی شماره 8909
پیشنهاد می کنم نخرین بنده که پشیمونم