خودروی شاسی بلند دوست دارید؟
راهنمای تصویری خرید خودرو شاسی بلند
موتور ۲۰۰۰ سی سی برای این اتاق ضعیف است.
ظاهر ساده و مقبولی که دارد باعث شده طیف وسیعی از خریداران به سمت این محصول بیایند. مدل های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ وارداتی هستند اما بعد از آن با تولید ایران خودرو به بازار عرضه شده است. در حال حاضر ویتارا با موتور ۲۴۰۰ در اختیار عموم قرار گرفته که قابلیت های حرکتی ارتقا یافته است. استهلاک آن بر خلاف محصولات دیگر ایران خودرو کم است.
سوزوکی پیش از آنکه خودرو ساز باشد، سازنده موتورهای پردوام برای قایق های موتوری و کشتی های تفریحی و باری بوده و تجربه موتور سازی آن، دلیلی است بر کیفیت ساخت موتور آن . میانگین هزینه های نگهداری آن در سال نسبت به سایر کراس اوورها پایین ارزیابی می شود.
جهش از توسان به ix۳۵ اتفاق خوبی بود، در واقع آخرین باقی مانده از نسل قدیم هیوندای نیز با مدلی جدید جایگزین شد. راندمان موتور بالا رفته و ارتقای گیرباکس از ۴ دنده به ۶ دنده در این بهبود بی تاثیر نبوده است. برخلاف انتظاري که از ظاهرش داريد، عملکرد آن در شهر اصلا نرم نيست و سرنشينان را آزار مي دهد.
سيماي شرقي بنز شعاريست که نماينده سانگ يانگ در ايران برگزيده. شعار قبلي يعني قلب تپنده بنز مقبول تر بود ، چرا که حداقل سيماي اکتيون شباهت خاصي به مرسدس بنز ندارد.اکتيون محصول خاصي است که افراد با سليقههاي خاص را به خود جلب مي کند. طراحي نماي عقب منطبق با SUV هاي امروزي صورت گرفته، به طوري که خواص ظاهري يک شاسي بلند را در کنار خودروي کوپه دارد و اين ترکيب جديديست. اما در نماي جلوي خودرو که از شاسي بلند کرايسلر به عاريه گرفته شده، هيچ انطباقي ميان خطوط شکسته جلو و نحوه ترکيب آن با خطوط منحني جانبي نمي يابيم و همين مورد است که نظر خيلي از خريداران را عوض مي کند. قابليتهاي آفرود اکتيون آنچنان که بايد انتظارها را برآورده نميکند. عملکرد در جاده خاکي مطلوب اما در شهر عملکردي خشک تر از توسان و سورنتو دارد. استفاده از شاسي سه لايه و فوق صلب در اکتيون نکته مثبتي است که در ارتقاي ايمني در تصادفات نقش به سزايي بازي ميکند. اکتيون از نظر دارا بودن تجهيزات رفاهي و حرکتي نسبت به ساير رقباي هم گروهش قابل قبول است.
اعتبار نیسان آنقدری بالا هست که اگر محصولی از آن به کشور وارد شود حتی چشم بسته هم با استقبال خوبی رو به رو شود. مورانو هم مشمول استثنا نیست. در مدل ۲۰۱۰ چهره بیرون و مخصوصا طراحی نشانگر های داخل بهبود یافته و تغییرات عمده ای به چشم می خورد. استفاده از گیرباکس CVT ( که در آن خبری از آرايش چرخ دنده ها نیست ) به عملکرد نرم و شهری مورانو کمک کرده. کیفیت قطعات داخلی بالاتر از رقبای کره ای است. با راندن آن احساس می کنید خودرویی استخوان دار سوارید و به این زودی ها زیر فشار کمرش خم نمی شود! مورانو یک SUV لوکس شهریست و با اینکه خیلی نرم نیست ، اما نمی تواند پا به پای پرادو و لندکروزر سر به بیابان بگذارد.
طراحی این مدل را باید الگو برداری از روی هامر دانست. استفاده از المان های خودروهای نظامی نظیر پوشش های فلزی کنسول ، نوع باز شدن درب عقب ، شکل سر دنده و دریچه های کولر ، فرم ظاهری چراغ ها ، عدم وجود امکانات رفاهی خاص، همگی دست به دست هم داده اند که شما حس زندگی در شرایط سخت را امروز تجربه کنید! به هر حال شما یک FJکروزر خریده اید ، اگر روحیه لطیف تری دارید ، به شما خرید یک دستگاه هیوندای ix۳۵ را پیشنهاد می کنیم...
کیفیت قطعات داخلی بهتر از نسل پیشین خود است. تعلیق خشک و کوچک بودن فرمان آن حس اسپرت بودن القا میکند. اما در مجموع نسبت به ix۳۵ حس بهتري خواهيد داشت. پیشرانه برای این اتاق کمي ضعیف است.
براي يک رانندگي شهري گزينه مناسب و بي دردسري است ، از آن لذت ببريد!
براي يک رانندگي شهري گزينه مناسب و بي دردسري است ، از آن لذت ببريد!
پرادوی هوشمند جدید غیر از قابلیتهای آفرود، برای راندن در شهر هم تجهیز شده است تا در این زمینه بتواند جانشین مناسبی برای نسل قبلی خود باشد. یكی از مهمترین سیستمهای این بخش، سیستم كروز هوشمند است كه با كمك یك رادار در جلوی خودرو، سرعت را متناسب با ترافیك تنظیم میكند.
تویوتا برای قابلیتهای آفرود پرادوی جدید سنگ تمام گذاشته و این خودرو را به گونهای توليد کرده كه هیچ سطحی برای آن مشكل نباشد. به این منظور راننده امكان انتخاب سطح زمین را نیز دارد تا از این طریق سیستم الكترونیكی خودرو خود را با سطح هماهنگ كند و با كنترل گشتاور روی چرخها، مانع از درجازدن خودرو شود.
پرادوی نسل قبل در میان مالكانش به نرمی بیش از حد سیستم فنربندی مشهور بود. این نرمی، در رانندگی در خیابانهای سطح شهرهای ایران كه دست كمی از پیستهای حرفهای آفرود ندارند باعث افزایش راحتی راننده و سرنشینان میشد اما هنگامی كه وارد جاده میشدید، نرمبودن فنربندی میتوانست دردسرساز باشد.
KDSS(Kinetic Dynamic Suspension System) یا سیستم تعلیق پویای وابسته به نیروی محركه ، توانسته یكی از مهمترین معایب پرادوهای نسل قبل و به طور كلی بسیاری از خودروهای SUV شهری را برطرف كند.
تویوتا برای قابلیتهای آفرود پرادوی جدید سنگ تمام گذاشته و این خودرو را به گونهای توليد کرده كه هیچ سطحی برای آن مشكل نباشد. به این منظور راننده امكان انتخاب سطح زمین را نیز دارد تا از این طریق سیستم الكترونیكی خودرو خود را با سطح هماهنگ كند و با كنترل گشتاور روی چرخها، مانع از درجازدن خودرو شود.
پرادوی نسل قبل در میان مالكانش به نرمی بیش از حد سیستم فنربندی مشهور بود. این نرمی، در رانندگی در خیابانهای سطح شهرهای ایران كه دست كمی از پیستهای حرفهای آفرود ندارند باعث افزایش راحتی راننده و سرنشینان میشد اما هنگامی كه وارد جاده میشدید، نرمبودن فنربندی میتوانست دردسرساز باشد.
KDSS(Kinetic Dynamic Suspension System) یا سیستم تعلیق پویای وابسته به نیروی محركه ، توانسته یكی از مهمترین معایب پرادوهای نسل قبل و به طور كلی بسیاری از خودروهای SUV شهری را برطرف كند.
موهاوی آمد تا با لندکروزر و پاژرو رقابت کند. برگ برنده اش قیمت ارزان ترش است. اما کیفیت قطعات داخلی آن چنان چنگی به دل نمی زند. رانندگی موهاوی مطلوب است و سیستم تعلیق خودرو عملکرد مطلوبی دارد و سرنشینان در جادههای ناهموار احساس راحتی خواهند کرد، اما فرمان اتومبیل عملکرد دقیقی ندارد و در سرعتهای بالا کنترل کاملی از خودرو در اختیار راننده قرار نمیدهد.موهاوی با دو موتور 6 و 8 سیلندر به بازار ایران عرضه شده است.
یک آفرودر واقعیست. صدای بم موتور با ابعاد اتاق هم خوانی دارد. طراحی داخل کابین و کنسول رنگ و بوی نسل قبلی طراحی های تویوتا را به همراه دارد. در یک تست عمومی که چند سال پیش برگزار شد تنها عیب لندکروزر را عدم پمپاژ مناسب روغن در شیب های بالاتر از ۶۰ درجه نام بردند! که البته این اشکال هم در مدل جدید برطرف شده است. سیستم کنترل خزش به کار رفته در مدل های جدید به نرمی رانندگی آن در شرایط سنگلاخی و سخت کمک به سزایی کرده است. ولی باید اشاره کرد که رانندگی با آن در شهر به راحتی پرادو ۲۰۱۱ نیست و مدل ۸ سیلندر مصرف سوخت بسیار بالایی دارد.
پ
نظر کاربران
آره دوست داریم !
حالا بگو پولشو از کجا بیاریم ؟؟??
نه خیلی بزرگه بدرد نمیخوره....ههههههه
فقط bmw
عکس ها و توضیحات میتسوبیشی اشتباه هست،لطفآ تصحیح فرمایید .
با تشکر
من پرایدم رو بیشتر دوست دارم
پس پرايد چي شد؟
منم خيلي خيلي دوست دارم-اگه جايي هست قسطي ميدن بگين تا چهارصد هزار تومان در ماه ميتونم بدم
شاسی بلندا همیشه امتیازاشون توی راحتی و... خیلی ناجور کمه... اینطوری کلا باید دورشو خط کشید... هیوندا و لکسوس رو هم بذار مجله...
یه دوچرخه هم نمی تونم داشته باشم چه برسه به اینا میخواستی دل مارو کباب کنی؟
من تویتا4.5رودوست دارم اینا چی هستن
جدول مشخصات ix35 اشتباه دارد
يعني من تويوتا لندكروزم رو بفروشم برم تويوتا پرادو بخرم ؟ نظر شما چيه ؟
فقط فقط. bmw x6
ای خدا میشه منم سوار این ماشین ها
میشه .. . .