موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران
یاماهاV-MAX مورد با توجه به تک بودن و صفر بودن آن، قیمتی در حدود ۲۱۰ میلیون تومان داشت.قیمتی که مالک موتور برای آن درنظر گرفته بود. زمانی که قیمت فروش موتور را می گفتیم عکس العمل مردم بسیار جالب بود.
جابهجایی موتورهای سنگین به علت محدودیت ترددشان در شهر، در بسیاری از مواقع به راحتی امکان پذیر نیست.به همین خاطر برای جابهجایی و حمل و نقل آنها از وانت بارهای مخصوص استفاده می شود. وانت بارهایی که برای سهولت در بالا و پایین بردن موتورها مجهز به رول و صفحه های محکم فلزی هستند. برای انتقال یاهاماV-MAX مورد نظر از وانت معروفی که در بین موتورسواران فدراسیون و هیئت موتورسواری استان تهران شناخته شده است، استفاده شد. علاوه بر دیواره های فلزی روی این وانت، درون آن نیز از میله های کوچکی برای ثابت نگه داشتن موتور درنظر گرفته شده است.
بارسیدن به پیست بین المللی کارتینگ پرند موتور مورد نظر با احتیاط کامل از روی وانت به پایین انتقال داده شد. بعد از آن با انتقال موتور به پیست کارتینگ برای تهیه عکس آماده شدیم. در تمام مدت زمانی که یاماهاV-MAX در پیست حضور داشت، تمام شرکت کنندگانی که برای کارتینگ سواری وارد پیست می شدند چند دقیقه ای را به این موتور ناشناخته نگاه می کردند.حتی برخی از آنها بعد از اتمام کارتینگ سواری به سمت یاماهاV-MAX می آمدند و علاوه بر سوال های متداول، با آن عکس یادگاری نیز می انداختند. قبل از هرچیز به این نکته باید اشاره کرد که درسری دوم فیلم Ghost Rider از یاماهاV-MAX نیز استفاده شده است که در آن فیلم ظاهری بسیار متفاوت از این موتور ساخته بودند.
یاماهاV-MAX مورد با توجه به تک بودن و صفر بودن آن، قیمتی در حدود ۲۱۰ میلیون تومان داشت.قیمتی که مالک موتور برای آن درنظر گرفته بود. زمانی که قیمت فروش موتور را می گفتیم عکس العمل مردم بسیار جالب بود.بسیاری از افراد قیمت بالای ۱۰۰میلیون برای یک موتورسنگین را بالا می دانستند.اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که، یاهاماV-MAX مورد نظر به عنوان اولین نمونه وارد شده مدل ۲۰۱۲ به ایران به صورت کاملاً قانونی است. این موتور ۱۷۰۰ سی سی دارای سند تک برگ بوده و از فرودگاه امام خیمنی ترخیص شده است.
ترخیص چنین محموله ای از فرودگاه امام خمینی برای افرادی که با روند ترخیص و واردکردن موتورهای سنگین آشنایی دارند، کاملاً شناخته شده است. مراحل اداری بسیار مشکل و سخت گیرانه.البته همانطور که اشاره شد درکنار ترخیص شدن این موتورسیکلت دو دستگاه هونداCBR۱۰۰۰ مدل ۲۰۱۲ نیز ترخیص شدند. با این حساب درنظر گرفتن قیمتی در حدود ۲۱۰ میلیون تومان برای موتورسیکلتی که تنها از آن یک دستگاه به صورت کاملاً قانونی، در کشور وجود دارد چندان دور از انتظار نیست. اشخاصی که چنین مبلغی را پرداخت می کنند حتماً از آن به عنوان یک موتور برای کلکسیونر خود استفاده خواهند کرد. نه موتورسوارانی که درحساب بانکی خود پول هنگفتی دارند و خرید چنین موتورسیکلتی برایشان ارزش خاصی ندارد.
نام V-Max در سال۱۹۸۴ به علاقه مندان موتورسیکلت شناخته شد. John Reed طراحی انگلیسی این موتور سیکلت است. یاهاماV-MAX از همان ابتدا در کلاس موتورهای کروزر قرار داشت.ظاهری شبیه به موتورهای هارلی دیویدسون آمریکایی اما از نوع ژاپنی!! از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۴ V-MAX با پیشرانه ۱۲۰۰ سی سی عرضه و تولید شد. اما بعد از آن در سال ۲۰۰۵ نمونه کانسپت V-MAX توسط کمپانی یاماها در نمایشگاه توکیو معرفی شد. علاوه بر طراحی به روز، استفاده از پیشرانه جدید با حجم۱.۷لیتر در V-MAX تفاوت آشکاری میان مدل های قبلی با نمونه کانسپت را بیان میکرد.در اواسط سال ۲۰۰۸ یاهاماV-MAX۱۷۰۰ معرفی و وارد بازار شد.V-MAXهای تولید شده در سال های ۲۰۱۲ به بعد یک ویژگی خاص دارند و آن رنگ مات بدنه است. در این چندسال طبق آماری که در دست داریم تعداد انگشت شماری از یاهاماV-MAX وارد ایران شده اند که تمام آنها رنگ بدنه متالیک و براق دارند.باید به جرأت گفت این تعداد کمتر از پنج عدد بوده است.
هیولای قدرتمند ژاپنی مجهز به پیشرانه ۴سیلندر با آرایشVشکل است.این پیشرانه دارای حجم دقیق ۱۶۷۹ سی سی است.حداکثر قدرت تولیدی این پیشرانه ۲۰۰اسب بخار در ۹۰۰۰دور بر دقیقه است. همچنین حداکثر گشتاور آن در ۶۵۰۰دور بر دقیقه بدست میآید که ۱۶۷نیوتن متر است.یاماها V-MAX می تواند ظرف مدت زمان۲.۷ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰کیلومتر درساعت دست یابد.با این موتور اگر موتورسوار مسلطی باشید می توانید به کمک بهرمندی از جعبه دنده ۵سرعته در مدت زمان ۴.۹ثانیه به سرعت۱۵۰کیلومتر در ساعت دست یابید. همچنین با گذشت۸.۳ثانیه علاوه بر کشیده شدن مناظر اطرافتان صفحه دیجیتالی کیلومتر شمار عدد۲۰۰ را نشان می دهد.همچنین حداکثر سرعت نهایی این موتور ۲۲۳کیلومتر درساعت ثبت شده است. بیشتر از این نمی توانید بروید!!
همانطور که اشاره شد به همراه یاماهاV-MAX دو دستگاه هوندا CBR۱۰۰۰ مدل ۲۰۱۲ صفرکیلومتر نیز ترخیص شدند.یکی سفید و دیگری قرمز. این دو موتور که در کلاس ریس جای دارند قیمتی در حدود ۹۵میلیون تومان دارند. طبق اطلاعاتی که دردست داریم CBRهای وارد شده جزو اولین مدل های ۲۰۱۲ هستند. هوندا CBRهای مورد نظر مجهز به پیشرانه ۴سیلندر خطی هستند. حجم دقیق این پیشرانه ۹۹۸سی سی است و برای هرسیلندر آن ۴سوپاپ درنظر گرفته شده است. CBRهای مدل ۲۰۱۲ در حالت استاندارد قادر به تولید ۱۷۵اسب بخار قدرت در ۱۲۰۰۰دور بر دقیقه هستند. همچنین حداکثر گشتاور ثبت شده در ۸۵۰۰دور بر دقیقه به میزان ۱۱۲ نیوتن متر بدست می آید.این موتور مجهز به جعبه دنده ۶سرعته زنجیره ای است و وزن خالص آن ۲۱۰ کیلوگرم.تایرهای ۱۷اینچ آن از نوع دانلوپ بوده اند. همچنین ارتفاع راکب از سطح زمین۸۲۰ میلیمتر است. هرسه موتور درون پایلوت های مخصوص بودند. البته دومین CBR نیز در یکی از نمایشگاه های موتور سطح شهر قرار داشت که امکان تهیه عکس از آن ممکن نبود.
خاص بودن V-MAX تنها به خاطر مجهز بودن به پیشرانه ۱.۷لیتری نیست. این موتور برخلاف بسیاری دیگر از موتورهای سنگین و ریس به جای استفاده از زنجیرچرخ از میل گاردان برای انتقال قدرت به چرخ عقب بهرمند است. یاماهاV-MAX مجهز به سه پیچ برای تنظیم ارتفاع قسمت انتهای موتور است. این پیچ ها در دو جهت SLOW و HIGH تنظیم می شوند و ارتفاع زین وکمک فنرهای عقب را تنظیم می نماید.سیستم تعلیق عقب که از نوع پیوندی است، می تواند حدود ۱۱۰میلیمتر بالا و پایین برود.همچنین سیستم تعلیق جلو نیز که از نوع تلسکوپی است می تواند ۱۲۰ میلیمتر برای تنظیم ارتفاع به بالا و پایین برود. علاوه بر اینها V-MAX دارای تایرهای ۱۸اینچ بریجستون است. سیستم ترمزهایABS این موتور به خوبی قادرند وزن ۳۱۰ کیلوگرمی آن را متوقف کنند. زیرا یاماها برای چرخ جلو از دیسک های ترمز۳۲۰ میلیمتری به همراه ۶پیستون استفاده کرده است. همچنین در چرخ عقب نیز تک دیسک۲۸۰ میلیمتری و ۴پیستون کمک شایانی برای توقف این موتور می کنند. برای خنک نگه داشتن پیشرانه۴سیلندر در قسمت جلو از دو رادیاتور بزرگ استفاده شده است.همچنین علاوه بر این دو رادیاتور، در قسمت کناری باک نیز از هواکش های دوتایی دایره ای شکل استفاده شده است که تا حدود بسیار زیادی باعث افزایش زیبایی و ابهت موتور شده است. اگر زمانی خواستید درون باک V-MAX بنزین بریزید باید ابتدا اهرم زیر زین را فشار دهید تا زین میانی بلند شود. باک سوخت کاملاً مخفی است.
نظر کاربران
عشق است cbr
ما باید 1747 بشکه نفت صادر کنیم (البته با ارز دولتی 1226 تومان و نفت بشکه ایی 98دلار) تا بتوانیم یک همچنین چیزی از ژاپن وارد کنیم.
زنده باد صادق طاهری(وارد کننده این هیولا)
صادق خان یه دونه ای
عالی
صادق طاهری کیه!!!!!!!!!!!!
خیلی کله خرابه.............
من یکی از طرفداران موتور هستم به نظر من موتورو مرگ _من اگر یه همچین موتوری داشتم دیگر در این دنیا کاری نداشتم -عشق است و موتور.
شتاب میام باهاش
عاللللللللللی
موتور های خیلی جالبی نیست
پدرام داداشم از این هاداره خیلی خوبن
پاسخ ها
اهل کجای عزیزم
عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالیییییییییییییییییییی بود ولی موتور من خیلی از این بهتره اسم موتورم (براوو)خخخخخخ
سلام در بالا در مورد موتور نوشته که223بیشتر نمیره پس چطور موتور موتورهای سنگین1600درست 299 کیلومتر بر ساعت حرکت میکنن موتور اینم از اونها هم پرقدرتتره پس چطور223 تا میره
پاسخ ها
دادا فکر کنم مایل زده. این بالای 270 تا باید بره. در ضمن بالای ۳۰۰ تا کلا قدغنه ساختش.
اونایی که شما میگین طراحی شدن برای سرعت دینامیک موتور برای سرعته و هم اینکه جرم این موتور ازونا بیشتره و سطح اصطحکاکی اون با هوا نسبت به موتورای سرعتی بیشتره...
سلام . یاماها 750 fzx دارم شتاب 0 تا 100ش 4.5 ثانیه ست . کمرت لا میخوره . با با این دیگه چه هیولاییه ؟؟؟؟
فقط یاماها r6
اینو باید گرگ جاده بگیم نه موتور
واقعا افرین موتور تو ایران بشقاب پرندست
یکی از بچه های داراب خریده 65 ملیون همین رو
1ماه پیش با 65میلیون یکیشو وارد کردیم
علی
دوست عزیزی که گفتن موتور های کم حجم تر ازاین بیشتر سرعت دادرن و قدرت کمتر
باید دونس که قدرت ربطی به سرعت نداره یعنی اگه پراید با 1300cc صدو سی تا میره کامیون بنز مایلر با 280 اسب بخار باید 350کیلومتر برساعت سرعتش باشه
من عشق موتور هستم واقعا V-MAXیه غولیه برایخودش.ارزومه با این موتور بمیرم
من عاشق موتورم خودم ی رپسول دارم میخام ی موتور 1700سی سی خشک بخرم
ولی من تو مجله خوندم این موتور سریعترین موتوره و بالای 500 کیلومتر سرعت میره و کلیپی دیدم که در مسابقه با zx14 ازش جلو زد ، همین طور از بوگاتی ویرون هم جلو زد .
داداچام فکر کنم سرعتش به مایل بوده دوستمون اشتب کیلومتر (کیلومرت) زده. باید دید از کجا وارد شده یا سفرش کجا بوده. در ضمن همه موتورسازا یه توافقی کردن که موتور بالای ۳۰۰ کیلومرت نسازن البته بعد از اون توافق و هایابوسا تنها موتور بالای ۳۰۰ هست چون قبل توافق ساخته بودنش