لامبورگینی اوراکان، نگین درخشان خیابان ها
علی رغم قدرت کمتر اما همچنان شتاب موتور بی همتا باقی مانده است. با اینکه ارزان تر است، اما باز چون نگینی در خیابان ها است، چنان درخشنده است که به راننده حس پادشاه بودن را می دهد.
شما می توانید در نمایشگاه لامبورگینی چرخی بزنید و جیب خود را از کلیدهای Huracan LP۵۸۰-۲، با قیمت پایه ۳۷۸.۹۰۰ دلار بعلاوه مالیات معمول ماشین های لوکس، پر کنید. این ماشین مقرون به صرفه ترین مدل لامبورگینی است که در حال حاضر در بازار استرالیا است. به زبان دیگر، ارزان ترین لامبورگینی جدید که در استرالیا وجود دارد.
قطعا قیمت، بهترین ویژگی Huracan نیست. بهترین نکته در مورد Huracan دیفرانسیل عقب (RWD) این است که طرفداران لامبورگینی، معتادان ماشین، رهگذران و عموم مردم ذره ای به قیمت آن فکر نمی کنند. برای آنها Huracan همچنان نمایشگاهی دیوانه کننده از هنر ایتالیایی در حال حرکت است، سوپر اسپرتی که تنها لامبورگینی می تواند طراحی و اجرا کند، که دلیل قطعی خرید لامبورگینی توسط بیشتر مردم طبقه اول است.
اگر شما هم RWD Huracan را می خواهید، همانگونه که در بالا اشاره کردیم قیمت پایه آن ۳۷۸.۹۰۰ دلار بعلاوه مالیات ماشین های لوکس است. بعلاوه، گزینه هایی که اشک شما را می آورد را هم اضافه کنید: رنگ نارنجی معروف لامبورگینی (Arancio Borealis) (۶۵۰۰ دلار)، سرپوش شفاف موتور با موتور سرخ رنگ کربن (۱۰.۱۰۰ دلار)، پکیج مخصوص (۲۶۰۰ دلار)
درب شیشه ای موتور بسیار جذاب است، اما تغییری در عملکرد خیابانی آن ایجاد نمی کند، اما ممکن است که 10 هزار دلار برای شما صرفه جویی کند، احتمالا شما به جهت یاب ماهواره ای نیاز ندارد، چون راننده های لامبورگینی همیشه می دانند به کجا می خواهند بروند، سیستم فرمان دینامیک عالی است اما احتمالا شما در روزهای معمولی به آن نیازی ندارید، اما حسگرهای پارک و دوربین دید عقب برای این ماشین نیازی اساسی است. البته بهتر است که در اینجا اشاره کنیم که مشتریان این لیست بودجه بسیار زیادی دارند و احتمالا انتخاب های این لیست موضوع مهمی برایشان نیست.
ما می دانیم که قابلیت های Huracan در مسیر چگونه است. من یکی از مدل های دو دیفرانسیل آن را در سپانگ مالزی امتحان کردم و به صورت ویران کننده ای سریع، کاملا نرم در سرعت بالا و احتمالا باشکوه ترین لامبورگینی بود- حداقل در رانندگی- که روشنایی روز به خود دیده بود.
در ادامه گزارش تست مسیر Lamborghini Huracan LP ۵۸۰-۲ ۲۰۱۶ را می خوانیم:
وقتی شما تمام موارد فوق را اضافه می کنید، Huracan دقیقا چیزی می شود که شما باید بخرید. چه کسی به سرعت بیشتر، نیروی بیشتر، دامنه زمانی بهتر و یا 0 تا 100 کمتر در استرالیا که بیشتر جاده های آن محدودیت سرعت 110 کیلومتر دارند، اهمیت می دهد؟ من هر روز زمان زیادی را در مسیرهای مختلف هستم و رانندگان زیادی را با برند لامبورگینی و فراری نمی بینم. حقیقت این است که بیشتر آنها در اطراف شهر پرسه می زنند.
برای همین است که ما اصولا از بررسی سوپر اسپرت ها اجتناب می کنیم و به سادگی فقط با Huracan زندگی می کنیم، کاری که بیشتر مالکان آن انجام می دهند. این یعنی تمام چیزهای جهان وارد بازی می شوند. چگونه در جاده های خراب کنترل می شود؟
نگاهی سریع به برگه مشخصات نشان می دهد با وجود اینکه این Huracan از مدل دو دیفرانسیل آن ارزان تر است، ولی در عمل فرق چندانی با آن ندارد. موتور ۵.۲ لیتری و ۱۰ سیلندر آن درست پشت شانه های شما نعره می کشد و قدرتی معادل ۴۲۶ کیلو وات و ۵۴۰ نیوتن متر را به خارج می کوبد، و این قدرت را در جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه خود توزیع می-کند.
با توجه به این اعداد و ارقام، Huracan دیفرانسیل عقب در مقایسه با مدل دو دیفرانسیل، 5 کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت آن کمتر است، شتاب 0-100 آن 5/1 ثانیه کندتر است و وزن آن 32 کیلوگرم کمتر است. سوال من در انتها این است، چه کسی اهمیت می دهد؟! و جواب آن قطعا این است، هیچ کس. بر فرض که چند دقیقه تفاوت محدودیت سرعت بین مدل های دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل باشد، وقتی شما در جاده های خیس رانندگی می کنید، این تفاوت در خیابان فرقی ایجاد نمی کند.
درست است که Huracan ارتفاع کمی دارد، اما این ورود و خروج به آن را غیرممکن نمی کند، که برای استفاده روزانه مناسب است. ما برای داخل، نارنجی تمیز و چشم نواز با احاطه هنر دست دوز را انتخاب می کنیم. این رنگ قطعا بسیار جذاب است، اما به مرور زمان ممکن است شما را خسته کند. با خارجی که به اندازه کافی فریاد می کشد، داخلی با زمینه سیاه حتما ما را بیشتر جذب می کند. صندلی های آن راحت هستند و تنظیمات همه جانبه دارند و دید هم عالی است. حتی دید عقب هم خوب است و مانند مدل های قبلی لامبورگینی نیست.
پدال ها کاملا در جای مناسبی قرار دارند، با فضای کافی که می توانید هر کفشی که می خواهید بپوشید، بدون اینکه تظاهر کنید راننده فرمول یک هستید و کفش های مسخره مسابقات سرعت را به پا کنید. بله، میدانم، اگر آنها را دوست دارید، می-توانید بپوشید، اما شما سباستین وتل (Sebastian Vettel) نیستید. حقیقت این است که شما به راحتی می توانید پای خود را در فضای زیر فرمان حرکت دهید، گزینه دیگری که کسانی که ماشین های ایتالیایی را می شناسند، از آن قدردانی می-کنند.
وقتی گوشی خود را به سیستم ماشین وصل می کنید، مشکلی نخواهید داشت، آسان و سریع این کار انجام می شود- به لطف تکنولوژی آئودی (Audi)- و بعد از اتصال، هیچ گاه قطع نمی شود. تماس گیرنده هم صدای شما را به وضوح می شنود و استفاده از منوی سیستم بسیار آسان است. قسمتی هم که از جهت یابی ماهواره ای استفاده می کنید، بسیار راحت و قابل فهم است. نوآوری دیگری از آئودی (Audi) که در کابین خلبان Huracan از آن استفاده شده است.
امکان ندارد شما Huracan را پارک کنید و مردم با گروه سنی مختلف به آن خیره نشوند. این حقیقت همیشه ماندگار است که لامبورگینی توجه عامه مردم را از هر ماشین سوپر اسپرت دیگری بیشتر جلب می کند. این چیزی است که شما نمی توانید اندازه گیری کنید و یا علمی مقایسه کنید، اما این برتری وجود دارد. شما همه جا با تلفن های همراه طرفداران لامبورگینی که می خواهند از آن عکس بگیرند رو به رو هستید.
در صحنه تاتر، لامبورگینی همیشه نقش شرور داستان را از سال ۱۹۶۰ برعهده داشته است و این نقش هیچ وقت کم نشده است، Huracan مثل برادر بزرگش اونتادور (Aventador) ظاهر یک جنگنجو را دارد. برای همین است که من تذکر دادم رنگ های کسل کننده حق مطلب را بیان نمی کند.
ضامن هواپیمای سبک خود را رها کنید، دکمه استارت را فشار دهید و موتور 10 سیلندر را منفجر کنید. شما فقط دکمه استارت را فشار می دهید و صحنه اصلی تاتر را رهگذران می بینند. صدای بیدار شدن موتور از خواب سنگین اش محسورکننده است، تمام چیزی که یک صدای خشن باید تولید کند.
با قراردادن جعبه دنده در حالت اتومات، شما به راحتی پدال را فشار خواهید داد و حرکت می کنید. صداگیر الکترونیکی آن، ویژگی هوشمندانه آن است که باعث می شود که خروج از پارکینگ های بزرگ و عبور از سرعت گیرها را آسان کند.
اگر سیستم فرمان را تغییر دهید از حالت استرادا به اسپورت ای کورسا، یک جنگ افزار تمام عیار را رها کرده اید. صدای اگزوز باورنکردنی است، Huracan دنده ها را طولانی تر می گیرد، دور موتور افزایش پیدا می کند و با صدایی تهدیدآمیز غرش می-کند. من از بیشتر مردم شنیده ام که ترجیح می دهند با لامبورگینی در این حالت در خیابان رفت و آمد کند. و این به خاطر صدای محسورکننده موتور است.
حتی در حالت اتوماتیک، اگر شما در بزرگراه موقعیتی داشتید که می توانستید از حد مجاز سرعت تجاوز کنید، Huracan نوای مجلل خود را سر می دهد. بیرون از مسیر مسابقه، شما قطعا نمی توانید از توانایی های Huracan خود استفاده کنید.
فراری 488 (Ferrari 488) و پورش توربو (Porsche Turbo) می توانند به عنوان رقیب در کنار Huracan قرار گیرند، اما واقعیت غیرقابل انکار این است که هیچ کدام از این ماشین ها نمی توانند با صدای خشن و حضور خیره کننده آن در خیابان رقابت کنند.
نظر کاربران
میخوام... افسردگی گرفتم
من یه سوال دارم
55.930 به پول ایران واقعا میشه حدود 200 میلیون یا من اشتباه میکنم؟ یعنی پول 4 تا ال نود میشه این؟
خواهش میکنم جواب من رو بدین