۳۷۱۷۵۶
۱ نظر
۵۰۳۴
۱ نظر
۵۰۳۴
پ

۱۳ نکته درباره یاقوت سیاه رولزرویس

در این نوشتار به بیان نکاتی چند از رولزرویس رَیث نسخه بلک بَج (Black Badge) مدل ۲۰۱۷ می‌پردازیم که احتمالاً در هیچ جای دیگر اثر و سخنی از آنان نخواهید دید.

وب‌سایت پدال: در این نوشتار به بیان نکاتی چند از رولزرویس رَیث نسخه بلک بَج (Black Badge) مدل ۲۰۱۷ می‌پردازیم که احتمالاً در هیچ جای دیگر اثر و سخنی از آنان نخواهید دید.

13 نکته درباره یاقوت سیاه رولزرویس

۱. رینگ‌ها از ۲۲ لایه فیبر کربن ساخته شده‌اند. تمامی لایه‌ها به‌صورت پیچیده‌ای در یکدیگر پیچیده‌اند تا ساختمان مرکزی تشکیل شود.

13 نکته درباره یاقوت سیاه رولزرویس
2. با وجود قلب فیبر کربنی، نمای اصلی از جنس آلومینیوم ساخته شده است. اتصال این‌ دو قسمت نیز با 25 پیچ تیتانیومی صورت می‌گیرد.

13 نکته درباره یاقوت سیاه رولزرویس
۳. فرآیند سرهم کردن رینگ مشکل پیچیده‌ای داشت. هدف رولزرویس این بود که بافت فیبرکربن واضح نباشد اما در لابلای مجموعه به چشم بخورد.

13 نکته درباره یاقوت سیاه رولزرویس
4. نام "بلک بَج" از طراحان مد، موزیسین‌ها و ورزش بوکس الهام گرفته شده است. طبق گفته‌های خود کمپانی، بعضی از مالکان Spirit of Ecstasy ازجمله محمدعلی کِلِی، کِیث مون (Keith Moon) و ایوِس سِینت لاورِنت (Yves Saint Laurent) نقش مهمی در توسعه این نام داشته‌اند.

13 نکته درباره یاقوت سیاه رولزرویس
۵. نماد بی‌نهایت چندان هم بی‌روح نیست؛ مفهوم آن به سالهای اولیه‌ی سده ۱۹۰۰ و کمپانی‌های بیمه بریتانیایی آن زمان برمی‌گردد.

13 نکته درباره یاقوت سیاه رولزرویس
6. تیمی متشکل از چندین مهندس خبره 2 سال کار کرده‌اند تا سامانه تعلیق را به‌صورت اختصاصی برای این نسخه بهینه‌سازی کنند؛ گویا یاد دادن فنون جدید به پیرمردِ کهنه‌کار زیاد هم آسان نبوده است!

13 نکته درباره یاقوت سیاه رولزرویس
۷. روئسای کمپانی تأکید زیادی روی گیراتر شدن لانچ (Launch) و شتاب‌گیری خودرو داشته‌اند و همین نکته را بارها به مهندسان مسئول گوشزد کرده‌اند. پس از رانندگی با آن قبل از ورود به خط تولید نیز اشاره به این مورد داشته‌اند که بلک بَج باید یکی از مدعیان باشد!

13 نکته درباره یاقوت سیاه رولزرویس
8. جعبه‌دنده از دو جهت مورد بهسازی قرار گرفته: اول، تنظیم دوباره برای گسترده‌تر شدن بازه تحمل هر دنده و دوم، بهبود کلاچ و دنده‌ها به منظور کاهش اصطکاک داخلی و افزایش بازدهی و کارایی.

13 نکته درباره یاقوت سیاه رولزرویس
۹. میل گاردان نسبت به قبل تنومندتر شده اما تفاوت عمده‌ای ندارد. مهندسان رولزرویس موادی بدان اضافه کرده‌اند تا هم صدا، لرزش و خشکی آن کاهش یابد هم با گشتاور بیشتر (۴۰.۶ نیوتون‌متر) و شتاب‌گیری سریع‌تر بلک بَج سازگار باشد.

13 نکته درباره یاقوت سیاه رولزرویس
10. لاستیک‌ها ساخته کانتیننتال (Continental) هستند و طبق سفارش کمپانی کمی سفت‌تر ساخته شده‌اند؛ گرچه تفاوت ظاهری قابل تشخیصی با نمونه‌های قبلی ندارند.

13 نکته درباره یاقوت سیاه رولزرویس
۱۱. دیسک‌های ترمز جلو ۱ اینچ بزرگ‌تر شده‌اند؛ البته نه بخاطر مسائلی همچون خنک‌شوندگی سریع‌تر یا حس ترمزگیری بهتر!

13 نکته درباره یاقوت سیاه رولزرویس
12. هنوز هم اختلاف نظر درباره درخور و مناسب بودن پدال‌های تعویض پشت فرمان بین دست‌اندرکاران وجود دارد.

13 نکته درباره یاقوت سیاه رولزرویس
۱۳. مهندسان می‌گویند ای کاش پدال گاز نقشه دومی داشت که اسپورت‌تر از حالت عادی باشد. با قرار دادن رَیث در حالت اسپورت نحوه پاسخ‌دهی جعبه‌دنده تغییر می‌کند اما متأسفانه پدال گاز از این امکان بی‌بهره است. پشتوانه لازم برای ساختن برنامه‌ای دو نقشه‌ای برای آن تاکنون در دسترس نبوده اما انجام آن در آینده نزدیک دور از انتظار نیست.

13 نکته درباره یاقوت سیاه رولزرویس
13 نکته درباره یاقوت سیاه رولزرویس
13 نکته درباره یاقوت سیاه رولزرویس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • محمد

    عالی بود،ممنون

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج