۱۰ خودرو عجیب و هیجان انگیز برای آفرود
خودروهای آفرود هیجان انگیز مانند ماشین های شرکت کننده در مسابقات رالی می توانند از روی تپه ها و خاکریز ها بپرند، از رودخانه های عمیق رد شوند و از صخره هایی که دست کمی از دیوار راست ندارند، بالا روند.
اما وقتی صحبت از هیجان و ترشح آدرنالین باشد، چنین خودروهایی بیش از حد معمولی و کُند و خسته کننده به نظر می رسند.
خودروهای آفرود هیجان انگیز مانند ماشین های شرکت کننده در مسابقات رالی می توانند از روی تپه ها و خاکریز ها بپرند، از رودخانه های عمیق رد شوند و از صخره هایی که دست کمی از دیوار راست ندارند، بالا روند.
البته چنین خودروهای معمولا ارزان نیستند اما در برخی موارد عشاق آفرود و اهل فن می توانند حتی خودروهای ارزان قیمت و ساده را نیز به نمونه هایی در خور توجه و سرعتی تبدیل کنند.
در ادامه قصد داریم تا ضمن معرفی ۱۰ خودرو خاص و متفاوت از این دسته، بیشتر با فلسفه وجودی هیجان آوران دشت و دمن آشنا شویم. هرچند که متاسفانه به دلیل قوانین اشتباه، چنین مدل هایی هرگز از کشورمان شماره گذاری نمی شوند و در صورت ساخت نیز کاربردی محدود به شرکت در مسابقات خواهند داشت.
مایرز مانکس Meyers Manx
در سال ۱۹۶۴ آقای بروس مایر با استفاده از شاسی فولکس بیتل و موتور هواخنک آن، خودروی آفرود جذابی را ساخت که تمام اجزای بدنه آن از فایبر گلاس تشکیل شده بود.
این خودرو با وجود بدنه فایبرگلاس و حذف درب و پنجره ها و تجهیزات اضافی وزن بسیار پایینی داشت. البته بیشتر مالکان این خودرو که قصد راندن مانکس در پیست را دارند موتور این خودرو را با پیشرانه قوی تر تعویض می کنند که مایر را به یک راکت مخصوص آفرود تبدیل می کند.
رالی فایتر
اگر قصد مالکیت این خودرو را دارید باید سفارش خود را در Local Motors ثبت کنید تا مهندسان این کمپانی پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی ۶.۲ لیتری و گیربکس ۴ سرعته آن را روی بدنه نصب کنند.
آریل نوماد Nomad
این خودرو، عاشقان خودرو را به یاد باگی های کلاسیک قدیمی می اندازد که قدرت خارق العاده در عبور از شیبهای تند داشتند.
نوماد شاهکاری دیگر از کمپانی آریل می باشد که به تولید خودروهای اسپرت مشغول است. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری نوماد می تواند ۲۳۵ اسب بخار تولید کند که نیرو را به چرخ های عقب منتقل می کند. همچنین آریل نوماد، قادر است در ۳.۴ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.
Zarooq sandracer
کمپانی Zarooq motors که تقریبا سال پیش میلادی در امارات متحده عربی تاسیس شد، با معرفی خودروی آفرودی خود علاقمندان به خودروهای خاص را به وجد آورد.
مدل آفرود این کمپانی که به نام Sandracer شناخته می شود، دارای پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی به حجم ۳.۵ لیتریست.
Earth Roamer XV
معمولا در مسیرهای ناهموار و سنگلاخی نیازی به سرعت بالا نیست بلکه به گشتاور بیشتری برای عبور از این مسیرها نیاز دارید، که می توانید این قابلیت ها را در Earth Roamer XV پیدا کنید. این خودرو که بر اساس فورد پیکاپ ۵۵۰، ۶۵۰ و ۷۵۰ شکل گرفته دارای فضایی برای کمپ در طبیعت است و به راحتی می توانید بعد از گشت و گذار در طبیعت در فضای پشت آن استراحت کنید.
این خودروی خانه به دوش دارای قیمتی برابر با 370 هزار دلار است. بنابراین برای لذت بردن از طبیعت با این خودرو باید سر کیسه را کاملا شُل کنید.
Exocet
این خودرو نمونه اصلاح شده ی مزدا میاتا برای آفرود است. کمپانی Exomotive که به اعمال تغییرات و اصلاحات بر روی این خودرو پرداخته برای این باگی دو نمونه پیشرانه در نظر گرفته است.
پیشرانه استاندارد میاتا و دیگری موتور 8 سیلندر خورجینی به حجم 6.2 لیتر که این میاتای خاص را به یک گربه وحشی تبدیل می کند. شیوه کار اگزوموتیو این گونه است که مالک، میاتای خود که بین سال های 1990 تا 2005 تولید شده را در اختیار مهندسان این کمپانی قرار می دهد و این کارشناسان خودرو را برای آفرود مورد اصلاحات قرار می دهند و آن را سفارشی سازی می کنند.
مرسدس بنز G63 AMG 6×6
این خودروی لیست ما خودرویی لوکس در حد بنتلی و حتی رولزرویس است که قابلیت های آفرودی در حد یک خودروی آفرود حرفه ای را دارد. مرسدس بنز G63 دارای پیشرانه 8 سیلندر خورجینی به حجم 5.5 لیتریست که در هر سه محور از اکسل های مستقل و 5 قفل دیفرانسیل الکترونیکی بهره می برد.
Ultra4
خودروهای Ultra4 به خودروهای شرکت کننده در مسابقات King Of the Hammers گفته می شود که دارای هیچ محدودیتی در اندازه تایر یا ارتفاع و حتی قدرت نیستند. این مسابقات هر ساله در کالیفرنیا برگزار می شود که رانندگان آفرود حرفه ای می توانند به رویاهای خود در مورد خودروهای آفرود جامع عمل بپوشانند.
Trophy Truck
تروفی تراک به نوعی از خودروهای آفرود گفته می شود که دارای پیشرانه های ۸ سیلندر خورجینی هستند و بصورت کاملا دست ساز ساخته می شوند.
البته قبل شروع مسابقه دوباره همه اجزا به صورت دقیق باز و بسته می شوند و مورد بازنگری قرار می گیرند. ارتفاع اکسل این خودروها تا سطح زمین به ۹۰ سانتی متر می رسد که عبور از مسیر های سنگلاخی را ساده می کند.
خودروهای مسابقات Class ۱۱
این مسابقات مخصوص فولکس بیتل های آماده برای آفرود می باشد. مسیر و قوانین این مسابقات دقیقا مانند مسابقات تروفی تراک است فقط تنها تفاوت آنها این است که این بیتل ها به گرد پای خودروهای تروفی تراک نخواهند رسید.
ارسال نظر