راهنمای تصویری خرید خودروی سدان لوکس
مجله تخت گاز :
راهنمای تصویری خرید خودروی سدان لوکس
CLS به لحاظ طراحی آیرودینامیکی آنقدر قوی است که طراحان دیگر را انگشت به دهان گذاشته است، در حدی که اگر از کنار به آن نگاه کنید آن را به شکل مقطع بال هواپیما می یابید. اگر غرق در زیبایی ظاهر آن شده اید ، بهتر است تجربه سواری لذت بخش آن را هم چاشنی کنید. این خودرو با سه موتور عرضه شده است:
• موتوری با حجم 3.5 لیتر و قدرتی معادل با 292 اسب بخار
•موتوری با حجم ۵ لیتر و با قدرتی معادل ۳۸۸ اسب بخار
•و در نهایت یک موتور 6.3 AMG با قدرت اعجاب آور 514 اسب بخار
درب های کشیده آن مشکل سوار و پیاده شدن رایج در خودروهای این چنینی را حل کرده و فضایی مناسب برای سرنشینان عقب فراهم نموده است.
• موتوری با حجم 3.5 لیتر و قدرتی معادل با 292 اسب بخار
•موتوری با حجم ۵ لیتر و با قدرتی معادل ۳۸۸ اسب بخار
•و در نهایت یک موتور 6.3 AMG با قدرت اعجاب آور 514 اسب بخار
درب های کشیده آن مشکل سوار و پیاده شدن رایج در خودروهای این چنینی را حل کرده و فضایی مناسب برای سرنشینان عقب فراهم نموده است.
فرم کلی اتاق تقریبا همانند نسل قبلی CLS است اما کمی محافظه کارانه تر. جسارت مرسدس برای تولید CLS در سال ۲۰۰۵ ستودنی بود، اما در حوالی سال ۲۰۱۲ امکان دارد هر نوع جسارتی با پاسخی کوبنده از سایر برندها مواجه شود! پس بهتر است کمی با شیب ملایم تغییر ایجاد کند. سیستم موتور بهبود یافته و عبارت Blue efficiency که روی بخش کناری بدنده دیده می شود ، نوید دوستی بیش از پیش این خودرو با طبیعت را می دهد
یک خودروی لوکس تشریفاتی باید نگاه ویژه ای به راحتی سرنشین عقب داشته باشد ، چون مالک این مدل خودروها بیشتر دارای راننده خصوصی هستند و خود عقب خودرویشان می نشینند. اما سری ۷ جدید در این نگاه کمی ضعیف عمل کرده و بیشتر به راحتی راننده سری ۷ فکر کرده است! سیستم تعلیق این خودرو با حالت های راحت، نرمال، اسپورت و اسپورت پلاس یک هدیه از سوی BMWبرای دوستداران سری هفت است. با این همه این هیولای BMWبا هیچ یک از موارد فوق به خوبی تطبیق نمی یابد. صدای هوای عبوری از کنار خودرو گاهی اذیت کننده است. برای پارک کردن اصلا نگران نباشید، چراکه سیستم فرمان پذیری چهارچرخ و رادار پارک کردن خودرو در دنیای واقعی به خوبی کار خود را انجام می دهند.- ظاهر سری ۷ خیلی زودتر از کلاس S بنز خسته کننده می شود.
Centennial یا Equus عنوان لوکس ترین خودروی شرکت هیونداست. هیوندا در سال ۱۹۹۹ با عرضهاین خودرو در پی خلق نامی بود تا شبیه لکسوس، برند هیونداي باشد. اما هیچگاه چنین نشد. اکنون نسل دوم سنتنیال با پلت فرمی مشترک با جنسیس اما ابعاد بزرگتر و تجهیزات متعدد سعی دارد تا از بازار پرسود خودرویی چون LS۴۶۰ سهم بگیرد. البته هیوندای هنوز راه بسیاری تا جا انداختن خود به عنوان یک برند مجلل در پیش دارد. قیمت بالا توان رقابتی این محصول را با هم کلاسهای خود ضعیف تر می کند.
پ
نظر کاربران
عاشق بنزم ، BMW هم همینطور ... فوق العادن
خوشگله.ولی خوب مثل همیشه:کو پول؟