۳۲۱۸۵۱
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

مرسدس GLS۶۳ AMG، سلطنت در خارج از جاده

بگذارید همین ابتدا کار را با یک پرسش آغاز کنیم. به نظر شما برای یک زندگی عادی آیا لازم است که یک SUV لوکس، مجهز به موتور ۵۷۷ اسب بخاری باشد و صفرتاصد آن تنها ۴.۵ ثانیه طول بکشد؟ البته که نه. شاید بگویید که سرعت و قدرت چیز دیگری‌ است.

وب‌سایت پدال: بگذارید همین ابتدا کار را با یک پرسش آغاز کنیم. به نظر شما برای یک زندگی عادی آیا لازم است که یک SUV لوکس، مجهز به موتور ۵۷۷ اسب بخاری باشد و صفرتاصد آن تنها ۴.۵ ثانیه طول بکشد؟ البته که نه. شاید بگویید که سرعت و قدرت چیز دیگری‌ است. ولی می‌توانم به شما قول بدهم که حسی که با مرسدس GLS۶۳ AMG تجربه خواهید کرد را می‌توانید با همه مدل‌های خانواده GLS تجربه کنید. تعداد صندلی‌ها، میزان لوکس بودن خودرو و حتی کیفیت رانندگی شهری همانند سایر مدل‌های این کلاس است. پس قبل از اینکه مرا به گزافه‌گویی متهم کنید، اجازه دهید تا به شرح نقاط قوت و ضعف این خودرو بپردازیم.

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده
۲۰۱۷ Mercedes-AMG GLS۶۳

نقاط قوت:

موتور فوق‌العاده قوی:

موتور 5.5 لیتری V8 AMG شما را شیفته خود می‌سازد. در هر دور موتوری، قدرت بالای موتور حس می‌شود. با عوض شدن دنده‌ها صدای غرش و خروش موتور به‌خوبی شنیده می‌شود. این خودرو از یک جعبه‌دنده 7G-Tronic اتوماتیک استفاده می‌کند. البته لازم به ذکر است که مدل GLS 550 با 449 اسب بخار (که کم هم نیست) دارای یک جعبه‌دنده 9 سرعته است؛ اما این باعث نمی‌شود که ما قید 128 اسب بخار بیشتر را بزنیم و از خرید GLS63 AMG منصرف شویم.

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده

رانندگی دل‌چسب:

یک خودرو وقتی محصولی موفق است که از قدرت فراهم‌شده، به بهترین نحو استفاده کند و این همان کاری است که مرسدس GLS 63 AMG انجام می‌دهد. سیستم کمک‌فنر تطبیقی با پمپ هوا باعث می‌شود تا تحرکات بدنه خودرو به حداقل برسد. نسخه AMG خودرو، از دو حالت اسپرت و اسپرت پلاس در سیستم انتخاب حالت دینامیکی بهره می‌برد (نسخه‌های غیر AMG به‌جای حالت اسپرت پلاس از حالت آفرود استفاده می‌کنند). هر دو حالت رانندگی تقریباً شرایط یکسانی را فراهم می‌کنند و تفاوت چندانی ندارند. حتی در حالت کامفورت (راحت) نیز رانندگی دیوانه‌وار و خشن با خودرو در هر سطحی به‌راحتی امکان‌پذیر است. اگرچه حساسیت فرمان می‌توانست بهتر باشد؛ ولی هنوز هم کنترل خودرو با سرعت‌بالا و در پیچ‌ها ، بهتر از چیزی است که تصورش را می‌کنید.

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده

راحت و لوکس:

خانواده GLS در کنار تمامی ویژگی‌ها، لقب لوکس بودن را هم با خود حمل می‌کنند و این مسئله در خودرو GLS63 نیز فراموش نشده است. فقط کافی است حالت رانندگی کامفورت را سوییچ کنید؛ پس‌ازآن خواهید دید که خودرو چقدر نرم و راحت و بدون هیچ‌گونه حرکت نامطلوب و ناگهانی، شما را به مقصدتان می‌رساند. این موتور هشت سیلندر تا اجازه شما نباشد، غرش نمی‌کند.

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده


طراحی ظاهری خوب:

طراحی دوباره این سری، زیبایی آن را نسبت به قبل بیشتر کرده است. هرچند موارد مخصوص و اضافی AMG کمی اوضاع را شلوغ کرده است؛ اما در کل با یک SUV خوش‌تیپ روبرو هستیم. چهره خودرو بیش از این‌که به‌سوی خشونت برود، به‌سوی اسپرت بودن پیش رفته است. رینگ‌های 21 یا 22 اینچی GLS63 نیز بسیار قابل‌توجه است.

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده


بهترین در کلاس خود:

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این خودرو این است که در رده خود بهترین است. کدام SUV هفت صندلی را می‌شناسید که این‌چنین قدرتمند باشد؟ اگر مواردی را هم نزدیک به این خودرو بیابید، قطعاً ازنظر عملکرد پایین‌تر از GLS63 قرار خواهند گرفت. مرسدس GLS63 بهترین است؛ نه به‌واسطه رقبای ضعیف، بلکه به خاطر طراحی و عملکرد فوق‌العاده.

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده

نقاط ضعف:

لوکس؛ اما نه به اندازه کافی:

وقتی به اسم خودرو نگاه می‌کنید، جدا از سرواژه AMG، با سه حرف GLS مواجه می‌شوید. وقتی حرف S در مقابل GL قرار می‌گیرد، یعنی ما با یک SUV مواجه هستیم که ویژگی‌های از مرسدس اس کلاس را به ارث برده است و بزرگ‌ترین ویژگی همان لوکس بودن خودرو است. اگرچه در کل GLS۶۳ AMG خودروی لوکسی است؛ اما نه آن‌قدر که ما از یک اس کلاس انتظار داریم. نمی‌خواهیم بگوییم اتاق خودرو بدکار شده است. صندلی‌های راحت، فضا‌ی مناسب و طراحی زیبا و قابل‌قبول همگی محیط رضایت‌بخشی را برای شما فراهم می‌کند؛ ولی وقتی صحبت از یک اس کلاس به میان آید، باید خاص بودن را با گوشت و پوست حس کرد. چنین حسی در GLS۶۳ به شما دست نمی‌دهد. اگر صادق باشم، باید بگویم که اتاق سی کلاس‌های جدید از کابین GLS۶۳ خاص‌تر است.

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده


مصرف سوخت بالا:

مصرف سوخت این خودروی 2600 کیلوگرمی با خروجی 577 اسب بخار واقعاً مضحک است. آیا حاضرید خودرویی بخرید که در هر 6 کیلومتر (رانندگی ترکیبی) یک لیتر بنزین مصرف می‌کند؟

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده


قیمت ناعادلانه:

قیمت مرسدس GLS63 AMG تقریباً دو برابر مرسدس GLS350d با موتور دیزلی است. حتی از مرسدس GLS550 هم 30 هزار دلار گران‌تر است. درحالی‌که GLS550 با خروجی 449 اسب بخاری چندان کم از GLS63 AMG ندارد؛ اما با همه این‌ها باید بگوییم که هیچ‌کدام از خودروهای بی ام دبلیوM X5، لندروور رنج‌روور سوپر شارژر و پورشه کاین توربو همتای مرسدس GLS63 AMG نمی‌شوند.

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده

مرسدس GLS63 AMG، سلطنت در خارج از جاده

2017 MERCEDES-AMG GLS63

پیشرانه

Biturbocharged 5.5L V8

خروجی موتور

577 اسب بخار/ 760 نیوتن متر

گیربکس

7 سرعته خودکار

شتاب 0-96 کیلومتر بر ساعت

4.5 ثانیه

مصرف سوخت (شهر-بزرگراه-ترکیبی )

18 لیتر-13.8 لیتر-16.8 لیتر

وزن

2610 کیلوگرم

ظرفیت یدک کشی

3400 کیلوگرم

طرفیت سرنشین

7 نفر

ظرفیت بار

2656 لیتر

قیمت پایه

$124,100

قیمت مدل تست شده

130 هزار دلار

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • یک ایرانی

    یک کارگر اروپایی باحداقل حقوق پایه ۲۰۰۰دلار هیچ خرجی نکنه پنج سال ونیم طول میکشه این ماشینو بخره ویک کارگر ایرانی باحداقل حقوق پایه ۸۱۰۰۰۰تومن(بدون عوارض صددرصد) هیچ خرجی نکنه چهل و هفت سال طول میکشه...

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج