پرفروشترین خودروهای بازار اروپا در سال ۲۰۱۵ (۵)
وبالاخره به آخرین قسمت از گزارش معرفی پرفروشترین خودروهای بازار اروپا در سال ۲۰۱۵ رسیدیم. در این قسمت سعی کردیم تا پایانی جذاب و باشکوه را رقم بزیم و در نتیجه در این قسمت، به بررسی خودروهایی خواهیم پرداخت که خصوصاً در بین جوانان بسیار محبوب هستند.
خودروهای اسپرت جمعوجور
همانطور که در اکثر بخشهای قبلی یکی از خودروسازان آلمانی عنوان پرفروشترین خودروی سگمنت را به خود اختصاص داده بودند، در این بخش نیز برتری آلمانیها چندان تعجبآور نخواهد بود. شایان توجه است که خودروهای آلمانی موجود در این لیست بهطور متوسط قیمت بالاتری نسبت به رقبای موجود دارند و کسب رتبههای بالاتر نسبت به رقبا نشاندهنده ارزش در برابر پرداخت بالای این خودروها نسبت به سایر رقباست.
۲۰۱۵ Audi TT
آئودی TT با افزایش سریع فروش خود، توانسته است رتبه اول فروش در این بخش را به دست آورد. مرسدس بنز SLK که تا پیش از این رتبه اول را در اختیار داشت، اکنون به جایگاه دوم سقوط کرده است.
۲۰۱۶ Mercedes-Benz SLC SLK
مزدا MX-5 توانسته است رتبه سوم را حفظ کند، اما با توجه به رشد سریع فروش فورد موستانگ، بعید نیست که در سال آینده این رتبه به عضلانی آمریکایی برسد. رشد سریع فروش موستانگ و جایگاه چهارم آن در لیست فروش نشاندهنده قابلیتهای بالای آن است، چراکه این اولین بار است که فورد بهصورت رسمی موستانگ را به اروپا صادر میکند (نسلهای قبلی موستانگ بهصورت غیررسمی به اروپا وارد میشد). این امر حاکی از آن است که اگر نسل جدید موستانگ آنقدر عالی است که حتی مصرفکنندگان اروپایی، که رابطه خوبی با محصولات آمریکایی ندارند، را ترغیب به خرید آن کرده است.
۲۰۱۵ Mazda MX-۵ Miata
۲۰۱۶ Ford Mustang Shelby GT۳۵۰R
در رتبه پنجم، نام پورشه باکستر دیده میشود و اسپرت فرانسوی یعنی پژو RCZ در رده ششم قرار گرفته است.
۲۰۱۵ Porsche Boxster GTS
بامو Z4 که با کاهش 24 درصدی در فروش خود مواجه شده است، رتبه هفتم این ردهبندی را از آن خود کرده. به نظر میرسد که معرفی قریبالوقوع نسل جدید Z4 که با همکاری تویوتا ساخته شده است و هنوز دقیقاً مشخص نیست که با نام Z4 یا Z5 وارد بازار خواهد شد، بتواند باعث جهش در فروش این اسپرت محبوب آلمانی شود.
پورشه کیمن، تویوتا GT86، و آلفا رومئو 4C نیز رتبههای هشتم تا دهم فروش خودروهای اسپرت جمعوجور در بازار اروپا را از آن خود کردهاند.
لیست فروش کامل خودروهای این کلاس را میتوانید در جدول زیر مشاهده کنید:
|
اسپرتهای جمع و جور |
۲۰۱۵ |
۲۰۱۴ |
تغییر |
۱. |
آئودی TT |
۲۲.۴۱۷ |
۹.۷۶۸ |
۱۲۹% |
۲. |
مرسدس-بنز SLK |
۱۰.۳۶۹ |
۱۱.۱۱۴ |
-۷% |
۳. |
مزدا میاتا MX-۵ |
۶.۷۴۶ |
۵.۷۸۶ |
۱۷% |
۴. |
فورد ماستنگ |
۴.۷۱۰ |
۵۵۶ |
۷۴۷% |
۵. |
پورشه باکستر |
۴.۶۵۵ |
۵.۰۲۸ |
-۷% |
۶. |
پژو RCZ |
۴.۱۹۰ |
۵.۷۹۶ |
-۲۸% |
۷. |
بامو Z۴ |
۴.۰۹۳ |
۵.۳۷۳ |
-۲۴% |
۸. |
پورشه کیمن |
۳.۳۴۲ |
۳.۲۳۶ |
۳% |
۹. |
تویوتا GT۸۶ |
۱.۶۶۱ |
۲.۶۱۷ |
-۳۷% |
۱۰. |
آلفا رومئو ۴ C |
۱.۰۴۷ |
۹۵۹ |
۹% |
۱۱. |
نیسان ۳۷۰ Z |
۷۶۰ |
۶۶۹ |
۱۴% |
۱۲. |
سوبارو BRZ |
۴۱۷ |
۶۰۳ |
-۳۱% |
۱۳. |
شورولت کامارو |
۳۶۷ |
۹۳۲ |
-۶۱% |
۱۴. |
لوتوس الیز |
۳۴۷ |
۲۷۴ |
۲۷% |
۱۵. |
لوتوس اگزیج |
۳۰۵ |
۲۶۵ |
۱۵% |
۱۶. |
لوتوس اوورا |
۱۷۶ |
۹۸ |
۸۰% |
۱۷. |
هیوندای جنسیس کوپه |
۸ |
۶۶ |
-۸۸% |
|
مجموع |
65.610 |
53.140 |
23% |
در این بخش از بازار هم تاج پادشاهی مجدداً بر سر یک آلمانی قرار گرفته است و چه خودرویی شایستهتر از پورشه ۹۱۱ برای بر سر نهادن این تاج؟ ۹۱۱ که بخش بزرگی از فروش این سگمنت را به خود اختصاص داده است، با اختلاف زیادی نسبت به رقبا بر تخت پادشاهی تکیه زده است. اما برتری آلمانیها تنها منحصر به پورشه نمیشود، چراکه از ۶ خودروی برتر در این بخش، پنج خودرو از برندهای آلمانی هستند.
Porsche ۹۱۱ GTS ۲۰۱۵
پس از پورشه، جگوار تایپ F را مشاهده میکنیم که میان هیاهوی آلمانیها قد علم کرده است و توانسته است رتبه دوم فروش را از آن خود کند.
یک آلمانی جذاب دیگر در جایگاه سوم فروش قرار گرفته است. مرسدس بنز AMG-GT با رشدی بسیار سریع توانسته است بیش از 2500 دستگاه در سال 2015 بفروشد؛ هرچند که هنوز نتوانسته است درزمینهٔ فروش به گرد پای رقیب اصلیاش یعنی پورشه 911 برسد.
Mercedes-AMG GT ۲۰۱۵
خودروی پلاگین هیبریدی بامو در رده چهارم قرار گرفته است. بامو i8 در حال اثبات این نکته است که خودروهای برقی بهتدریج درزمینهٔ فروش توانایی رقابت با رقبای بنزینی خود را خواهند داشت.
BMW i۸ ۲۰۱۵
۲۰۱۵ Mercedes-Benz SL۴۰۰
۲۰۱۶ Audi R۸ V۱۰
فراری کالیفرنیا با فروشی تقریباً دو برابر نسبت به سال گذشته، در جایگاه هفتم فروش قرار گرفته است. در جایگاه هشتم نیز آستون مارتین V8/V12 ونتیج قرار گرفته است که فروش آن در سال گذشته با تغییر چندانی همراه نبوده است.
۲۰۱۵ Ferrari California T
دو برادر از مازراتی یعنی گرن توریسمو و گرن کابریو در رتبههای نهم و دهم جدول فروش قرار گرفتهاند و در نهایت نیز جگوار XK کمترین میزان فروش در این کلاس را داشته است.
در جدول زیر میزان فروش خودروهای اسپرت بزرگ در اروپا در سال 2015 را مشاهده میکنید.
|
خودروهای اسپرت بزرگ |
2015 |
2014 |
تغییر |
1. |
پورشه 911 |
14.386 |
12.987 |
11% |
2. |
جگوار F-type |
4.557 |
4.641 |
-2% |
3. |
مرسدس-ایامجی GT |
2.508 |
71 |
3432% |
4. |
بامو i8 |
2.056 |
1.133 |
81% |
5. |
مرسدس-بنز SL |
2.000 |
2.650 |
-25% |
6. |
آئودی R8 |
1.108 |
859 |
29% |
7. |
فراری کالیفرنیا |
825 |
426 |
94% |
8. |
آستون مارتین V8/V12 ونتیج |
705 |
712 |
-1% |
9. |
مازراتی گرن توریسمو |
317 |
388 |
-18% |
10. |
مازراتی گرن کابریو |
233 |
229 |
2% |
11. |
جگوار XK |
169 |
1.578 |
-89% |
|
مجموع |
۲۸.۸۶۴ |
۲۵.۶۷۴ |
۱۲% |
جذابترین کلاس از خودروها را برای آخرین بخش گزارشمان گذاشتهایم. خودروهایی که رؤیای شبهای خودروبازهای حرفهای را تشکیل میدهند و نهتنها راندن این خودروها، بلکه حتی دیدن آنها از نزدیک و عکس گرفتن با آنها آرزوی بسیاری از جوانان است.
این ابرخودروها نهایت دانش و تکنولوژی سازندگانشان را نشان میدهند و علیرغم فروش بسیار پایین که ماهیت خودروهای این کلاس است و ضرردهی بسیاری از این مدلها، همچنان کمپانیها برای قدرتنمایی به ساخت این کلاس از خودروها ادامه میدهند.
شاید نتیجه در این بخش برای بسیاری دور از انتظار باشد، اما در صدر لیست فروش ابرخودروها برخلاف سایر کلاسها، نه برتری با یک آلمانی است و نه ایتالیاییهایی که در ساخت این خودروها استاد هستند توانستهاند رتبه اول را از آن خود کنند؛ بلکه اولویت ثروتمندان اروپایی که عاشق فخرفروشی، سرعت و تجمل هستند در سال 2015، یک اشرافزاده اصیل انگلیسی بوده است. بنتلی کانتیننتال با فروشی که برای یک خودرو در این کلاس و این قیمت خیرهکننده است رتبه اول فروش را از آن خود کرده است. البته بنتلی یکی از زیرمجموعههای گروه خودروسازی فولکسواگن است، اما آنچه که باعث این موفقیت شده است، علاوه بر مهندسی آلمانی، روح و اصالت بریتانیایی است که خریداران را متقاعد به پرداخت این مبلغ قابل توجه کرده است.
Bentley Continental GT
وقتی به ابرخودروها فکر میکنیم قبل از هر چیز به یاد خودروهای ایتالیایی میافتیم که استادان ساخت خودروهایی در این کلاس هستند. دیدن فراری بهعنوان یکی از باسابقهترین سازندگان خودروهای سوپراسپرت در رتبههای بالای این لیست کاملاً قابلانتظار است. فراری 458 ایتالیا توانسته است دومین ابرخودروی پرفروش در اروپا در سال 2015 لقب بگیرد.
Ferrari ۴۵۸ Italia
باز هم یک ایتالیایی و باز هم یکی از زیرمجموعههای کمپانی فولکسواگن! لامبورگینی اوراکان سومین ابرخودروی پرفروش اروپا در سال 2015 بوده است.
۲۰۱۶ Lamborghini Huracán LP۵۸۰-۲
رتبههای چهارم و پنجم فروش را دو انگلیسی خوشنام دیگر در اختیار گرفتهاند. آستون مارتین ونکوئیش و DB9 دو جنتلمن بریتانیایی هستند که در لیست ما حضور دارند. به نظر میرسد که برندهای انگلیسی کمکم دارند دوباره خود را بازیابی میکنند.
۲۰۱۵ Aston Martin Vanquish
Aston Martin DB۹
۲۰۱۶ Ferrari f۱۲ berlinetta
رولزرویس Wraith، فراری 488 GTB و فراری FF نیز رتبههای هشتم تا دهم را از آن خود کردهاند.
Rolls-Royce Wraith
۲۰۱۵ Ferrari FF
مرسدس بنز SLS AMG یازدهمین ابرخودروی پرفروش در سال ۲۰۱۵ در اروپا شده است. در نهایت نیز بوگاتی ویرون و لامبورگینی گایاردو با فروش متوسط ماهی یک دستگاه، در ردههای انتهایی این لیست قرار گرفتهاند.
|
سوپراسپرت-سوپرلوکس |
۲۰۱۵ |
۲۰۱۴ |
تغییر |
۱. |
بنتلی کانتیننتال GT / GTC |
۱.۶۳۱ |
۱.۵۹۵ |
۲% |
۲. |
فراری ۴۵۸ ایتالیا |
۹۳۴ |
۱.۲۸۷ |
-۲۷% |
۳. |
لامبورگینی اوراکان |
۵۰۲ |
۲۲۰ |
۱۲۸% |
۴. |
آستون مارتین ونکوئیش |
۳۶۵ |
۳۲۰ |
۱۴% |
۵. |
آستون مارتین DB۹ |
۳۱۵ |
۲۸۰ |
۱۳% |
۶. |
فراری F۱۲ |
۲۹۰ |
۴۱۸ |
-۳۱% |
۷. |
لامبورگینی اونتادور |
۲۵۰ |
۲۳۸ |
۵% |
۸. |
رولز رویس ریث |
۲۴۲ |
۳۱۳ |
-۲۳% |
۹. |
فراری ۴۸۸ GTB |
۲۱۲ |
۰ |
New |
۱۰. |
فراری FF |
۱۵۳ |
۱۷۳ |
-۱۲% |
۱۱. |
مرسدس-بنز SLS AMG |
۵۶ |
۴۰۷ |
-۸۶% |
۱۲. |
بوگاتی ویرون |
۱۲ |
۱۲ |
۰% |
۱۳. |
لامبورگینی گایاردو |
۱۲ |
۹۱ |
-۸۷% |
|
مجموع |
5.267 |
5.510 |
-4% |
فهرست زیر ۲۰ خودروی پرفروش بازار اروپا را به همراه آمار فروش آنها در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۴ را نشان میدهد.
|
مدل |
۲۰۱۵ |
۲۰۱۴ |
تغییر |
۲۰۱۴ رتبه |
۱ |
فولکسواگن گلف |
۵۳۴.۵۳۵ |
۵۲۳.۷۲۹ |
۲,۱% |
۱ |
۲ |
فورد فیستا |
۳۱۳.۶۱۰ |
۳۰۸.۳۴۵ |
۱,۷% |
۲ |
۳ |
رنو کلیو |
۳۰۳.۲۴۰ |
۲۹۹.۶۲۳ |
۱,۲% |
۳ |
۴ |
فولکسواگن پولو |
۳۰۱.۴۶۲ |
۲۷۹.۴۶۳ |
۷,۹% |
۴ |
۵ |
اوپل/واکسهال کورسا |
۲۶۸.۸۴۶ |
۲۵۰.۳۴۲ |
۷,۴% |
۵ |
۶ |
فورد فوکوس |
۲۳۲.۱۶۰ |
۲۲۲.۲۹۷ |
۴,۴% |
۶ |
۷ |
نیسان قشقایی |
۲۳۰.۶۶۱ |
۲۰۲.۹۱۴ |
۱۳,۷% |
۹ |
۸ |
پژو ۲۰۸ |
۲۲۸.۰۸۸ |
۲۱۴.۵۴۷ |
۶,۳% |
۷ |
۹ |
فولکسواگن پاسات |
۲۲۶.۱۲۷ |
۱۵۳.۶۷۷ |
۴۷,۱% |
۱۷ |
۱۰ |
اشکودا اکتاویا |
۲۱۵.۷۹۷ |
۲۰۵.۰۷۱ |
۵,۲% |
۸ |
۱۱ |
پژو ۳۰۸ |
۲۱۳.۷۶۴ |
۱۶۱.۵۱۵ |
۳۲,۳% |
۱۶ |
۱۲ |
آئودی A۳ / S۳ / RS۳ |
۱۹۸.۶۶۳ |
۱۹۹.۸۱۵ |
-۰,۶% |
۱۰ |
۱۳ |
رنو کپچر |
۱۹۴.۸۴۷ |
۱۶۴.۸۰۱ |
۱۸,۲% |
۱۵ |
۱۴ |
اوپل/واکسهال آسترا |
۱۹۲.۹۷۳ |
۱۷۹.۵۴۷ |
۷,۵% |
۱۲ |
۱۵ |
تویوتا یاریس |
۱۸۲.۴۰۷ |
۱۶۹.۰۱۶ |
۷,۹% |
۱۳ |
۱۶ |
فیات ۵۰۰ |
۱۸۰.۰۰۵ |
۱۸۰.۴۰۳ |
-۰,۲% |
۱۱ |
۱۷ |
مرسدس-بنز C-Class |
۱۷۳.۰۱۱ |
۱۳۶.۴۷۴ |
۲۶,۸% |
۲۲ |
۱۸ |
فیات پاندا |
۱۷۱.۳۷۷ |
۱۵۲.۰۴۵ |
۱۲,۷% |
۱۸ |
۱۹ |
اوپل/واکسهال موکا |
۱۶۳.۲۴۶ |
۱۲۷.۴۳۷ |
۲۸,۱% |
۲۹ |
۲۰ |
اشکودا فابیا |
۱۵۹.۹۲۷ |
۱۱۶.۳۳۷ |
۳۷,۵% |
۳۴ |
|
گروه سازندگان |
2015 |
2014 |
% تغییر |
تغییر |
1 |
فولکسواگن |
3.483.185 |
3.284.856 |
6,0% |
198.329 |
2 |
رنو-نیسان |
1.906.251 |
1.716.597 |
11,0% |
189.654 |
3 |
PSA پژو-سیتروئن |
1.470.713 |
1.390.239 |
5,8% |
80.474 |
4 |
فورد موتور |
1.039.155 |
959.197 |
8,3% |
79.958 |
5 |
جنرال موتورز |
937.880 |
918.760 |
2,1% |
19.120 |
6 |
بامو |
925.296 |
829.886 |
11,5% |
95.410 |
7 |
فیات-کرایسلر |
868.597 |
764.311 |
13,6% |
104.286 |
8 |
هیوندای-کیا |
849.214 |
770.622 |
10,2% |
78.592 |
9 |
دایملر AG |
834.988 |
713.121 |
17,1% |
121.867 |
10 |
تویوتا |
595.749 |
554.395 |
7,5% |
41.354 |
11 |
جیلی (ولوو ) |
284.567 |
255.000 |
11,6% |
29.567 |
12 |
مزدا |
209.290 |
172.926 |
21,0% |
36.364 |
13 |
تاتا (جگوار-لندروور ) |
180.300 |
147.595 |
22,2% |
32.705 |
14 |
سوزوکی |
177.686 |
161.144 |
10,3% |
16.542 |
15 |
میتسوبیشی |
132.975 |
101.354 |
31,2% |
31.621 |
16 |
هوندا |
130.808 |
132.579 |
-1,3% |
-1.771 |
17 |
فوجی-سوبارو |
38.033 |
32.907 |
15,6% |
5.126 |
18 |
تسلا موتور |
15.231 |
8.868 |
71,8% |
6.363 |
19 |
ماهیندرا-سانگ یانگ |
14.807 |
8.554 |
73,1% |
6.253 |
20 |
SAIC MG |
3.157 |
2.326 |
35,7% |
831 |
21 |
AvtoVAZ ( لادا ) |
1.883 |
1.602 |
17,5% |
281 |
22 |
آستون مارتین |
1.623 |
1.559 |
4,1% |
64 |
23 |
DRB-Hicom ( پروتون/ لوتوس ) |
828 |
650 |
27,4% |
178 |
در نهایت نیز آمار فروش برندهای خودروسازی در اروپا در سال ۲۰۱۵ را در جدول زیر مشاهده خواهید کرد.
|
|
2015 |
2014 |
|
۲۰۱۴ |
۲۰۱۵ |
۲۰۱۴ |
|
برند |
فروش |
فروش |
تغییر |
رتبه |
سهم بازار |
سهم بازار |
1 |
فولکسواگن |
1.699.221 |
1.606.145 |
5,8% |
1 |
12,1% |
12,4% |
2 |
فورد |
1.039.149 |
959.191 |
8,3% |
2 |
7,4% |
7,4% |
3 |
رنو |
970.454 |
872.486 |
11,2% |
4 |
6,9% |
6,7% |
4 |
اوپل/واکسهال |
934.368 |
880.974 |
6,1% |
3 |
6,6% |
6,8% |
5 |
پژو |
849.857 |
782.883 |
8,6% |
5 |
6,0% |
6,1% |
6 |
آئودی |
763.308 |
722.653 |
5,6% |
6 |
5,4% |
5,6% |
7 |
بامو |
743.466 |
672.376 |
10,6% |
7 |
5,3% |
5,2% |
8 |
مرسدس بنز |
738.351 |
657.320 |
12,3% |
8 |
5,2% |
5,1% |
9 |
فیات |
653.212 |
583.206 |
12,0% |
9 |
4,6% |
4,5% |
10 |
اشکودا |
612.579 |
571.658 |
7,2% |
10 |
4,3% |
4,4% |
11 |
تویوتا |
556.480 |
526.272 |
5,7% |
11 |
3,9% |
4,1% |
12 |
نیسان |
554.046 |
477.703 |
16,0% |
13 |
3,9% |
3,7% |
13 |
سیتروئن |
545.693 |
523.175 |
4,3% |
12 |
3,9% |
4,0% |
14 |
هیوندای |
466.167 |
418.824 |
11,3% |
14 |
3,3% |
3,2% |
15 |
کیا |
383.047 |
351.798 |
8,9% |
16 |
2,7% |
2,7% |
16 |
داچیا |
376.324 |
362.520 |
3,8% |
15 |
2,7% |
2,8% |
17 |
سئات |
336.560 |
327.330 |
2,8% |
17 |
2,4% |
2,5% |
18 |
ولوو |
284.567 |
254.225 |
11,9% |
18 |
2,0% |
2,0% |
19 |
مزدا |
209.290 |
172.926 |
21,0% |
19 |
1,5% |
1,3% |
20 |
مینی |
181.244 |
156.887 |
15,5% |
21 |
1,3% |
1,2% |
21 |
سوزوکی |
177.686 |
161.144 |
10,3% |
20 |
1,3% |
1,2% |
22 |
لندروور |
140.564 |
118.342 |
18,8% |
23 |
1,0% |
0,9% |
23 |
میتسوبیشی |
132.975 |
101.354 |
31,2% |
24 |
0,9% |
0,8% |
24 |
هوندا |
130.808 |
132.579 |
-1,3% |
22 |
0,9% |
1,0% |
25 |
اسمارت |
96.637 |
55.877 |
72,9% |
28 |
0,7% |
0,4% |
26 |
جیپ |
86.803 |
40.353 |
115,1% |
30 |
0,6% |
0,3% |
27 |
DS |
75.163 |
85.093 |
-11,7% |
25 |
0,5% |
0,7% |
28 |
پورشه |
68.270 |
54.004 |
26,4% |
29 |
0,5% |
0,4% |
29 |
لانچیا-کرایسلر |
61.865 |
71.954 |
-14,0% |
26 |
0,4% |
0,6% |
30 |
آلفا رومئو |
56.688 |
58.976 |
-3,9% |
27 |
0,4% |
0,5% |
31 |
جگوار |
39.383 |
28.796 |
36,8% |
34 |
0,3% |
0,2% |
32 |
لکسس |
39.261 |
31.479 |
24,7% |
33 |
0,3% |
0,2% |
33 |
سوبارو |
38.033 |
32.907 |
15,6% |
32 |
0,3% |
0,3% |
34 |
تسلا |
15.231 |
8.868 |
71,8% |
35 |
0,1% |
0,1% |
35 |
سانگ یانگ |
14.264 |
8.190 |
74,2% |
36 |
0,1% |
0,1% |
36 |
مازراتی |
6.067 |
5.734 |
5,8% |
37 |
0,0% |
0,0% |
37 |
اینفینیتی |
5.427 |
3.888 |
39,6% |
38 |
0,0% |
0,0% |
38 |
SAIC MG |
3.157 |
2.326 |
35,7% |
41 |
0,0% |
0,0% |
39 |
فراری |
2.648 |
2.461 |
7,6% |
39 |
0,0% |
0,0% |
40 |
بنتلی |
2.419 |
2.443 |
-1,0% |
40 |
0,0% |
0,0% |
41 |
شورولت |
2.033 |
37.583 |
-94,6% |
31 |
0,0% |
0,3% |
42 |
لاد |
1.883 |
1.602 |
17,5% |
42 |
0,0% |
0,0% |
43 |
آستون مارتین |
1.623 |
1.559 |
4,1% |
43 |
0,0% |
0,0% |
44 |
لوتوس |
828 |
639 |
29,6% |
45 |
0,0% |
0,0% |
45 |
لامبورگینی |
791 |
560 |
41,3% |
47 |
0,0% |
0,0% |
46 |
داج |
742 |
990 |
-25,1% |
44 |
0,0% |
0,0% |
47 |
رولز رویس |
586 |
623 |
-5,9% |
46 |
0,0% |
0,0% |
48 |
کادیلاک |
584 |
382 |
52,9% |
50 |
0,0% |
0,0% |
49 |
ماهیندرا |
543 |
367 |
48,0% |
51 |
0,0% |
0,0% |
50 |
تاتا |
353 |
457 |
-22,8% |
49 |
0,0% |
0,0% |
51 |
DR |
231 |
349 |
-33,8% |
52 |
0,0% |
0,0% |
52 |
گریت وال |
156 |
493 |
-68,4% |
48 |
0,0% |
0,0% |
53 |
بوگاتی |
12 |
12 |
0,0% |
53 |
0,0% |
0,0% |
54 |
دایهاتسو |
8 |
11 |
-27,3% |
54 |
0,0% |
0,0% |
ارسال نظر