محبوب ترین هشتگ ها و لایک های اینستاگرام
اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی تصویری در جهان محسوب می شود و از آنجایی که یکی از زیرمجموعه های فیس بوک است، سیاست هایی را پیش می برد تا همچنان بر تعداد مخاطبان خود بیفزاید.
این روزها که مدت کوتاهی تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی باقی مانده است، فهرست محبوب ترین هشتگ ها در اینستاگرام مشخص شده است تا کاربران این شبکه اجتاعی بدانند در یک سال گذشته چه مباحثی بیشتر مورد توجه آنها قرار گرفته است.
اینستاگرام در جدیدترین بیانیه خود اعلام کرد #Love محبوب ترین هشتگی بوده که طی یک سال گذشته توسط کاربران آن مورد استفاده قرار گرفته است و به عبارت دیگر، اینستاگرامی ها در سال ۲۰۱۵ این عبارت را بیشتر از دیگر کلمات مورد خطاب قرار داده اند. البته با این اتفاق #Love برای سومین سال متوالی عنوان محبوب ترین و پرمخاطب ترین هشتگ در اینستاگرام را به دست می آورد.
هشتگ عاشقانه
دیوید شوون، از مدیران ارشد اینستاگرام هفته گذشته یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد و زمانی که می خواست روی صحنه حاضر شود، در پشت سر او تصویر قلب نمایان شد.
او طی سخنرانی خود توضیح داد که مردم جهان #Love را بیشتر از دیگر کلمات و عبارت ها مورد استفاده قرار داده اند و این مسئله نشان می دهد برای کاربران جهانی کیفیت زندگی ارزش و اهمیت زیادی پیدا کرده است.
اعضای اینستاگرام در گروه های سنی مختلف، با مشاغل متنوع و جنسیت های متفاوت طی یک سال گذشته از این شبکه اجتماعی استفاده کردند. بیشترین عکس و ویدئو که توسط این افراد به اشتراک گذاشته شده با موضوع عشق بوده است و آنها برای آنکه محتوای خود را برچسب گذاری کنند، از عبارت #Love برای آن استفاده کرده اند.
این عبارت نه تنها عشق میان انسان ها را بیان کرده است بلکه در زمینه عشق انسان به نحیط زیست، فرزند، مدرسه، سال نو، طبیعت، دستگاه های الکترونیکی جدید و ... مورد استفاده قرار گرفته است. طی یک سال گذشته کاربران با این هشتگ نشان دادند به چه مواردی علاقه فراوان داشته اند.
البته هشتگ عشق فقط در اینستاگرام محبوب نبوده است. شبکه اجتماعی توییتر هنوز گزارش مربوط به سال ۲۰۱۵ را منتشر نکرده ولی آنطور که پایان تابستان امسال از سوی توییتر اعلام شد، #LoveWins تا آن زمان بیشترین محبوبیت را داشته است و به عبارت دیگر توییتری ها بیشتر از دیگر موارد این هشتگ را مخورد استفاده قرار داده اند.
هفته ذگشته شرکت مایکروسافت هم گزارش مربوط به پرمخاطب ترین کلیدواژه در موتور جستجوی اینترنتی Bing را منتشر کرد. این شرکت اعلام کرد طی یک سال گذشته کلیدواژه مربوط به حملات تروریستی پارسی بیش از دیگر عبارت ها در Bing جستجو شده اند و پس از آن هم به ترتیب بحران پناهندگان در اروپا و زمین لرزه نپال بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.
در رتبه های بعدی فهرست محبوب ترین کلیدواژه برای جستجو در سایت Bing همچنین گفته شد که سقوط هوایپمای German Wings در کوه های آلپ، خشکسالی در کالیفرنیا و هک شدن آشلی مادیسون محبوبیت زیادی در میان همه کلیدواژه ها داشته اند.
به هر حال با همه این توضیحات، اینستاگرام در بیانیه خود اظهار کرد برای سومین سال متوالی مردم نشان دادند عشق و علاقه به موارد مختلف چقدر برای آنها اهمیت دارد و با وجود تغییرات در نحوه زندگی، هنوز هم مسائل کیفی مورد توجه آنها قرار می گیرد.
محبوب ترین هشتگ ها
رنگ خاص، کتاب جدید، اتومبیل پیشرفته، گوشی هوشمند، اعضای خانواده، انتخابات، سیاسی یا ... طی یک سال گذشته موجب شد مردم جهان ترغیب شوند بیشترین مطالب خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام را با برچسب «عشق» علامت گذاری کنند. این مسئله برای کارشناسان، مراکز بازاریابی و مدیران شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی داشت تا مشخص شود سمت و سوی تفکرات مردم در دنیای مجازی به چه صورت است. به هر حال مشخص شد «عشق» مهمترین چیزی است که کاربران جهان در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال می کنند.
پس از این مورد دیگر عبارت ها شامل #ForeverOnHoliday، #SquadGoals و #EatClean در رتبه های بعدی بیشترین محبوبیت را داشتند و البته هشتگ های #InstaGood و پس از آن هم #Beautiful، #Cute، #TBT و #Happy، ۱۰ عبارت محبوب سال ۲۰۱۵ میلادی برای برچسب گذاری مطالب اینستاگرام را تشکیل دادند.
اینستاگرام به مناسبت انتخاب «عشق» برای سومین سال متوالی به عنوان محبوب ترین برچسب، هشتگ #InteractiveGrams را برای کاربران خود راه اندازی کرد تا با نوشتن آن بتوانند یک تصویر متحرک کوتاه با علامت قلب را در اختیار بگیرند و اگر کاربران دو بار روی آن کلیک کنند، تصویر مربوطه به صورت مستقیم روی صفحه آنها منتشر شود.
نام های اینستاگرامی
شبکه اجتماعی اینستاگرام اکتبر ۲۰۱۰ راه اندازی شد و دو سال بعد فیس بوک آن را به قیمت یک میلیارد دلار خرید. این تاریخ زمان تحول بزرگ در اینستاگرام بود. چندی پیش گفته شد اینستاگرام ماهانه ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و در هر روز بیش از ۷۵ میلیون نفر از مردم جهان وارد صفحه اختصاصی خود در این شبکه اجتماعی می شوند.
به طور کلی ۲۰ درصد کاربران اینترنتی جهان عضو اینستاگرام هستند و اینطور که گفته می شود، ۵۱ درصد مشترکان آن را مرد و ۴۹ درصد را زن تشکیل می دهند. طبق آمارها ۱۴ درصد کاربران حین رانندگی سراغ اینستاگرام می روند و ۹۰ درصد کاربران این شبکه اجتماعی را افرادی تشکیل می دهند که سن آنها کمتر از ۳۵ سال است.
این آمار و ارقام نشان می دهد که اینستاگرام نزد مردم جهان محبوبیت زیادی دارد و همین مسئله موجب شده حتی نامگذاری نوزدانی که در سال ۲۰۱۵ متولد شدند هم از این شبکه اجتماعی تاثیر بپذیرد. مرکز Baby Center در آمریکا بر اساس آخرین گزارش خود اعلام کرد که نامگذاری سنتی در این کشور کمتر رواج دارد و در سال ۲۰۱۵ نام های جدید برای نوزادان آمریکایی در نظر گرفته شده است.
امسال بسیاری از والدین آمریکایی ترجیح دادند نام فیلترهای اینستاگرام از جمله Ludwig، Juno، Reyes و Valencia را روی کودکان خود بگذارند. این مرکز اعلام کرد طی سال جاری میلادی در مجموع ۳۴۰ هزار نوزاد آمریکایی با نام های مرتبط با اینستاگرام ثبت شدند و این مسئله نشان داد که شبکه اجتماعی مذکور تا چه اندازه توانسته است روی زندگی شخصی افراد هم تاثیر بگذارد.
امسال میزان انتخاب نام Juno که یکی از فیلترهای اینستاگرام محسوب می شود نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی رشد ۱۱۶ درصدی را تجربه کرده و این در حالی است که نام Valencia هم ۳۸ درصد بیشتر از سال قبل انتخاب شده است. شایان ذکر است سال گذشته اینستاگرام تاثیر قابل ملاحظه ای را در روند نامگذاری نوزدان آمریکایی بر جا نگذاشته بود و بر این اساس سوفیا و اِما مهمترین نام ها د راین کشور بودند. برای نوزادان پسر نیز سال گذشته جکسون بیشترین محبوبیت را داشت.
از میان ۱۰ نام برتری که امسال برای نوزادان آمریکایی در نظر گرفته شده، پنج نام اول از روی فیلترهای اینستاگرام انتخاب شده است. فهرست این نام ها به ترتیب به قرار زیر است، Ludwig، Juno، Reyers، Amaro، Valencia، Emma، Willow، Jackson، Aiden و Sophia.
محبوب ترین عکس ها
اینستاگرام بزرگترین شبکه اجتماعی تصویری در جهان محسوب می شود و بیشتر کاربرانی که در آن عضو هستند، عکس یا ویدئوهای شش ثانیه ای را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. بر این اسال در اینستاگرام کمتر روی متن و نوشتار تاکید شده است و کاربران می کوشند به صورت تصویری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
همین مسئله موجب شد اینستاگرام برای سال ۲۰۱۵ میلادی فهرست محبوب ترین عکس ها که بیشترین لایک ها را داشته اند، منتشر کند. هر کدام از این عکس ها بیشتر از دو میلیون لایک داشته اند و در مجموع مشخص شد ساکنان کشور اسلوونی بیشتر از دیگر کاربران تمایل دارند عکس های اینستاگرام را لایک کنند.
فهرست ۱۰ عکس برتر در اینستاگرام که مربوط به مشهورترین افراد جهان بود برای سال ۲۰۱۵ چندان هم قابل پیش بنی نبود و در آن تغییرات محسوسی نسبت به سال قبل صورت گرفت. در این فهرست برخی افراد توانستند چند رتبه را در اختیار بگیرند و بعضی دیگر از افراد هم که عکس آنها سال گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته بود، نتوانستند میان ۱۰ عکس محبوب اینستاگرام خود را معرفی کنند.
آنچه از بررسی محبوب ترین عکس اینستاگرام طی سه سال گذشته به دست آمد، این بود که کاربران جهانی این شبکه اجتماعی تمایل زیادی به گربه دارند و در هر سه سال عکسی را بیشتر لایک کرده اند که گربه هم در آن حضور داشته است. بر این اساس اگرچه شخصیت محبوب ترین فرد در اینستاگرام طی سه سال گذشته عوض شده است ولی در هر سه عکس برتر گربه دیده می شود.
در فهرست سال ۲۰۱۵ بسیاری از افراد که از قبل پیش بینی می شد عکس آنها در فهرست ۱۰ نفر اول باشد غایب بودند که از جمله آنها می توان به بزرگان عرصه سیاسی جهان اشاره کرد. در این زمینه چون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک است و این روزها اخبار فراوان در مورد کاندیداهای بعدی منتشر می شود، کارشناسان پیش بینی کرده بودند یکی از ۱۰ عکس محبوب در اینستاگرام مربوط به هیلاری کلینتون یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا باشد که البته این اتفاق نیفتاد.
نکته دیگر این بود که در سال ۲۰۱۵ میلادی بسیاری از خوانندگان مطرح جهان موفق شدند نام خود را وارد فهرست پرفروش ترین آلبوم های سال کنند. این افراد طی یک سال گذشته محبوبیت زیادی در میان مردم داشتند و به همین دلیل پیش بینی می شود در فهرست محبوب ترین عکس های اینستاگرام نام آنها دیده شود.
با این وجود تعداد زیادی از این افراد نتوانستند نام خود را وارد فهرست ۱۰ عکس برتر اینستاگرام کنند. به هر حال، فهرست ۱۰ عکس برتر اینستاگرام که طی سال ۲۰۱۵ میلادی بیشترین لایک را داشتند، طبق معمول از چهره ها و خواننده های آمریکایی اعلام شدند.
ارسال نظر