هارلی دیویدسون V-Rod Muscle، خپلِ قدرتمند
در سال ۲۰۰۱ کمپانی هارلی دیویدسون موتورسیکلت VRSC V-Rod را به دنیای موتورسیکلت معرفی کرد تا هم با موتورسیکلتهای آمریکایی و هم با محصولات ماسل خارجی به رقابت بپردازد.
کافی است نگاهی به موتورسیکلت هارلی دیویدسون V-Rod Muscle مدل ۲۰۱۵ بیندازیم تا متوجه قدرت و عملکرد بالای پیشرانه آن بشویم و علت این که برای مدت ۱۴ سال دست نخورده باقی مانده است را بدانیم. این موتورسیکلت ضمن این که طرحهای کانسپت اصلی VRSC را در خود حفظ کرده است، دستخوش تغغیراتی نیز شده است تا بتواند پس از گذشت ۱۵ سال همچنان محبوبیت خودش را حفظ کند.
کانسپت اصلی VRSC برداشتی آزاد بود از طراحی سوپربایک VR-۱۰۰۰ ولی از نظر ظاهری تفاوتهای زیادی با هم داشتند، به گونهای که میتوان گفت موتورسیکلت VRSC با همه موتورسیکلتهای خیابانی هارلی دیویدسون نیز تفاوت داشت. کمپانی هارلی دیویدسون یک پیشرانه ۶۰ درجه و دو سیلندر روی موتورسیکلت VRSC سوار کرده است که با آب خنک میشود (بر خلاف پیشرانههای معمول ۴۵ درجهای و هوا خنک).
باک بنزین نیز بسیار بزرگ است و بالای پیشرانه قرار گرفته است، ولی در طراحی اصلی باک بنزین زیر زین قرار میگرفته است. شاید برخی افراد قرار گرفتن باک در زیر زین را نپسندند ولی مزایایی از جمله پایین آوردن مرکز ثقل را به دنبال دارد.
خطوط منحنی بالای باک به انتهای زین ختم میشوند و بدون تردید این کار لازم بوده است تا موتورسوار در جایگاه خوبی قرار بگیرد و در سفرهای طولانی یا هنگام توقف پشت چراغ قرمز راحت باشد. یک چراغ LED پشت گلگیر عقب قرار گرفته است که کار راهنما و چراغ ترمز را انجام میدهد، چراغهای راهنمای جلو نیز با قاب چراغ جلو یکپارچه شدهاند و باعث میشوند موتورسیکلت بسیار مرتب و شسته و رفته به نظر برسد.
دوشاخه جلو چاق و گوشتالو است باعث میشود موتورسیکلت بیشتر عضلانی به نظر برسد، از طرفی ثبات چرخ جلو را بالا میبرد و مقدار وزنی که روی آن وارد میشود را پایین میآورد. رینگهای آلومینیومی سیاه رنگ نیز سبک هستند و به پایین آوردن وزن کمک زیادی میکنند، تایرهای میشلن Scorcher نیز حدکثر چسبندگی را ایجاد میکنند، البته تایر ۲۴۰ میلیمتری عقب نیز چسبندگی قابل توجهی ایجاد میکند.
ترمزهای دوگانه برمبو در جلو (و ترمز برمبو تکی در عقب) نیروی متوقف کننده بینظیری تولید میکنند، سیستم ضد قفل نیز به شما این اطمینان را میدهد که میتوانید حتی در شرایط جوی نامساعد نیز با خیال راحت ترمز بگیرد.
فرمان با زاویه ۳۴ درجه نسب به بدنه قرار میگیرد و ظاهری خمیده به موتورسیکلت میدهد. ارتفاع زین از سطح زمین ۶۵ سانتیمتر است که ممکن است افراد قد بلند را قدری به زحمت بیندازد. پیشرانه ۱,۲۴۷ سیسی حجم دارد و ضریب تراکم آن به ۱۱.۵ میرسد که مقدار نسبتا زیادی است. این پیشرانه قوی قادر است ۱۱۹ اسببخار نیرو و حدود ۱۱۸ نیوتنمتر گشتاور تولید کند که هم برای حرکت در خیابان مناسب است و هعم برای حرکت در جاده کفایت میکند.
کلاچ لغزنده نیروی موتور را بسیار خوب به چرخ عقب منتقل میکند و باعث میشود موتورسیکلت هنگام کاهش سرعت و عبور از میسرهای پر پیچ و خم هندلینگی عالی و نرم داشته باشد و چرخ عقب نیز بکسواد نکند.
ارسال نظر