ب ام و X۳، ایده آل و فول آپشن
X۳ را میتوان پرفروش ترین و محبوب ترین شاسی بلند ب ام و در ایران خطاب کرد. خودرویی با ظاهر جمع و جور و جذلب که برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ و با کد اتاق E۸۳ معرفی شد.
طراحی ظاهر X۳ متشکل از خطوط شکسته است و خبری از خطوط منحنی در طراحی آن نیست. طراحی چراغهای جلو و عقب هماهنگی مناسبی با یکدیگر دارند و مواردی مانند قسمت همرنگ بدنه روی سپر جلو و جای مناسب مهشکنها، ظاهر خودرو را از سادگی دور کردهاند. البته مواردی همچون قطعات سیاه پلاستیکی روی سپرها و دور گلگیرها چندان جالب نیست. البته کیفیت این قطعات کاملا مطلوب است.
با قدم گذاشتن به داخل کابین، کمی ناامید خواهید شد. طراحی کابین بسیار ساده است و درخور یک بامو اسپرت نیست. کیفیت متریال کابین نیز آنچنان که از یک بامو انتظار میرود بالا نیست. اما فضای کابین و صندلیها کاملا مناسب است و تنظیم صندلیهای جلو به صورت برقی انجام میشود.
تکانهای زیاد داخل کابین با توجه به کمک فنرهای اسپرت اجتناب ناپذیر است و سرو صداهایی نیز از ردیف عقب شنیده میشود. اما فرمانپذیری و هندلینگ X۳ علیرغم ارتفاع زیاد از سطح زمین، همچون یک بامو اسپرت خوب و دلچسب است. عملکرد جعبهدنده نیز دقیق است و در حالت دستی اگر فراموش کنید معکوس دهید، خود جعبه دنده به صورت اتوماتیک این کار را میکند. عملکرد موتو معمولی است. X۳ در دو مدل ۲۵i و ۳۰i در ایران حضور دارد .
نمونه ۳۰i به عنوان قوی ترین نمونه از یک موتور ۶سیلندر خطی به حجم ۳لیتر و قدرت ۲۷۲ اسب بخار بهره میبرد. این دو دیفرانسیل جمع و جور نیازهای رانندگی اسپرتی شهری را تا حدی پاسخ میدهد و واکنش پیشرانه به پدال گاز مناسب است. شیبهای نسبی و تپههای معمولی را به خوبی بالا میرود، اما از آن نمیتوان انتظار قابلیت آفرود داشت. چون این یک کراس اوور جمع و جور است که برای مسیرهای شهری طراحی شده است.
رقبای داخلی و خارجی
Benz GLK
Renault Koleos
Toyota Rav۴
پیشنهاد نهایی
ب ام و X۳ هنوز هم زیباست. قیمت آن در محدوده قیمت انواع هیوندای توسان،اسپرتیج و میتسوبیشی ASX است، اما این کراس اوور آلمانی یک سر وگردن نسبت به این رقبای تازه کار بالاتر قرار میگیرد و ارزش خرید دارد. خصوصا اینکه از بازار خرید و فروش نسبتا مناسبی هم برخوردار است. البته هنگام خرید حواستان را به سلامت گیرباکس و نداشتن خطاهای گوناگون فنی کاملا جمع کنید.
ارسال نظر