بررسی فولکس واگن Touareg مدل ۲۰۱۵
فولکس واگن Touareg مدل ۲۰۱۵ با تغییرات زیادی روانه بازار شده است. از آن جایی که پلتفرم این خودرو بسیار قوی و محکم است، روی بدنه آن هر تغییری میتوان اعمال کرد.
این شاسیبلند قوی به صورت استاندارد تجهیزات کمی دارد ولی چنانچه پکیج Technology را خریداری کنید تجهیزاتی نظیر دوربین با دید گسترده، آینههای تاشوی جانبی، حافظه تنظیمات برای هر دو صندلی جلو، گرمکن غربیلک فرمان، دسترسی بدون کلید و استارت دکمهای. چنانچه باک ۱۰۰ لیتری بخواهید باید هزینهای اضافی پرداخت کنید. نیروی پیشران این شاسیبلند قوی را یک موتور شش سیلندر ۳ لیتری و مجهز به توربودیزل تأمین میکند که میتواند ۲۴۴ اسببخار نیرو و ۵۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. این میزان از نیرو و گشتاور برای این که یک شاسیبلند بزرگ را با شتاب به حرکت در بیاید کفایت میکند.
این موتور جدید هم اکنون به تجهیزاتی مجهز شده است که به آن کمک میکنند مصرف سوخت را پایین بیاورد. طراحی آیرودینامیک نیز ارتقاء پیدا کرده است. تایرهای کم مقاومت و فناوری stop- start در پایین آوردن مصرف سوخت نقش مهمی ایفا میکنند. گفتنی است سیستم stop-start ممکن است گاهی اوقات دردسرساز باشد و دیر جواب بدهد. به هر حال، این سیستم نصب شده است و اگر میخواهید مصرف سوخت در ترافیک را به بیشترین حد ممکن پایین بیاورید، میتوانید از آن استفاده کنید. بنا به اعلام کمپانی سازنده، میزان مصرف این شاسیبلند در هر ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۶.۶ است. باز هم بنا به گفته کمپانی فولکس واگن، این شاسیبلند قادر است ظرف ۷.۳ از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که فقط یک ثانیه از شتاب فولکس واگن گلف GTI کمتر است.
حداکثر گشتاور در محدوده ۱,۷۵۰ دور بر دقیقه به دست میآید که هنگام حرکت در شهر و برای یک شاسیبلند بزرگ عالی و بیش از حد انتظار است. این خودرو سریع شتاب میگیرد و ظاهراً برای انجام این کار به زحمت نمیافتد. فولکس واگن Touareg مدل ۲۰۱۵ به راحتی و خیلی زود به سرعتهای بالا دست پیدا میکند و اینچنین به نظر میرسد که برای پیمودن مسافتهای طولانی طراحی و تولید شده است. موتور توربودیزل خیلی زود جان میگرد و روی دور میافتد، به طوری که در آغاز حرکت، سرنشینان از عملکرد آن تعجب خواهند کرد. هنگام حرکت در سرعتهای بالا، صدای باد یا تایرها وارد کابین نمیشود. نیروی بینظیر موتور توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF دو چندان میشود.
این گیربکس به صورت استاندارد عرضه میشود و صرفنظر از سرعت و باری که روی موتور میافتد، تعویض دندههایی سریع و نرم دارد. ممکن است ابعاد بزرگ این شاسیبلند در خیابانهای باریک یا پارکینگهای زیر زمینی قدری دردسرساز باشد، ولی هنگام حرکت در جاده هیچ مشکلی با آن نخواهید داشت. نکته مثبت این است که وقتی دربهای خودرو قفل میشوند، آینههای جانبی تا میشوند، امکان این که این آینهها از داخل کابین تا بشوند نیز وجود دارد.
سیستم تعلیق بادی که به صورت استاندارد عرضه میشود، صرفنظر از کیفیت سطح جاده، کارش را خوب انجام میدهد و هرگونه پستی و بلندی را جذب میکند. این سیستم تعلیق تطبیقی دارای سه حالت Comfort ،Normal و Sport است به این ترتیب دستاندازهای بزرگ نیز باعث نگرانی نخواهند بود. انتخاب حالت Sport باعث میشود ارتفاع کم و کیفیت سواری خشک بشود، در عوض هندلینگ تیز و فرز میشود. انتخاب حالت Comfort این شاسیبلند قوی را به یک استیشن واگن نرم و راحت تبدیل میکند. البته هندلینگ تیز و فرض باقی میماند ولی این حالت در جذب دستاندازها موفقتر از حالت Sport عمل میکند.
کسانی که با کابین داخلی این خودرو آشنایی دارند میدانند که این کابین مانند خانه راحت است. صندلیهایی با قابلیت تنظیم ارتفاع و رابطه بین ارتفاع داشبورد و طول کاپوت جلو باعث میشود سرنشینان از دید بسیار خوبی برخوردار باشند. سیستم صوتی این قابلیت را دارد که از طریق بلوتوث به تلفن همراه متصل شود. خواندن فایلهای صوتی بسیار خوب صورت میگیرد و موسیقی با کیفیتی عالی پخش میشود.
گفتنی است صندلیهای ردیف دوم از فضای زیادی برخوردار نیستند و ممکن است خریداران از این بابت آئودی Q۵ را ترجیح بدهند. صندلیهای ردیف سوم هم که اصلاً وجود ندارند. گنجایش فضای بار به ۵۸۰ لیتر میرسد که بسیار زیاد است. تردیدی نیست که فولکس واگن Touareg یک شاسیبلند لوکس راحت و همه جا رو باقی خواهد ماند. این شاسیبلند در این کلاس از خودروها حرفهای زیادی برای گفتن دارد، کلاسی که سال به سال رقابتیتر میشود. اگر در فکر خرید آئودی Q۷ یا پورشه کاین هستید، بهتر است نگاهی هم به فولکس واگن Touareg مدل ۲۰۱۵ بیندازید.
نظر کاربران
اولا که در ایران نیست.دوما راننده سمت راست می نشیند.سوما کیفیت سوخت گازوئیل درکشور ما در سطح عهد تیروکمان است.چهارما قیمتشو ذکر نکردید.
شاید اروندیشو بخریم اگه بیاد