زیباترین ماشین های سال ۲۰۱۵ را بشناسید
برندهای بزرگ همیشه در رقابت شانهبهشانه با هم هستند و هر چند وقت یکبار، یک خودروی خاص، دیدنی و بسیار زیبا روانه بازار و دل دوستدارانشان را آب می کنند.
با توجه به همین علاقه، ماشین های الگانس و زیبا با چهره های فریبنده را برایتان انتخاب کرده ایم که قیمت هایشان خیلی هم تخیلی نیست و می توان آنها را خریداری کرد.
10. Volkswagen Scirocco
فولکس واگن شیروکو با موتور توربو دیزل ۲.۰ لیتری، توانایی تولید ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد که با گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی و دیفرانسیل جلو، در مدت ۸.۶ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و در نهایت به حداکثر سرعت ۲۱۵ کیلومتر در ساعت میرسد.
نسخهٔ بهروز شدهٔ شیروکو بسیار بهینهتر، کاربردیتر و عملیتر از قبل شده است که نقاط مثبت زیادی هم دارد. پیشرانهٔ دیزل به روز شده با عملکرد بالا و آلایندگی پایین، این کوپه را بسیار چابک ساخته است؛ همچنین با طراحی مناسب کابین، فضای کافی را در اختیار سرنشینان قرار میدهد که به طور جدی از آن میتوانید برای چهار سرنشین بالغ استفاده کنید. با این حال، اگر شما قصد خرید چنین هاچ بک سه درب را دارید، بیشک، فولکس واگن شیروکو، بهترین انتخاب شما خواهد بود.
شاید با این خودرو، در مقایسه با آخرین نسخهٔ گلف Mk۷، در سر پیچها، احساس سنگینی یا هندلینگ ضعیف را داشته باشید ولی اگر دامپر تطبیقی و پیشرانههای قویتر را سفارش دهید این مشکلات نیز رفع میگردد که البته بازپرداخت بهمراتب بیشتری را هم در پی خواهد داشت.
۹. Chevrolet Corvette Stingray
کوروت استینگری وقتی با حالت اسپرت وارد خیابان میشود، رفتار خشن از خود نشان میدهد؛ مخصوصاً اگر پکیج عملکرد اگزوز را مانند خودروی تست اضافه کرده باشید (۱۱۹۵ دلار) که در این صورت هم سر و صدای بیشتری از موتور خواهید شنید و هم شتاب بیشتری خواهید داشت. البته باید در استفاده از قدرت این خودرو محتاط باشید؛ چرا که با پیشرانه ۴۶۰ اسببخار و ۶۳۰ نیوتنمتر گشتاور از یک موتور ۶/۲ لیتری V-۸ طرف هستید.
قیمت پایه مدل ۲۰۱۴ این خودرو با کیت Z۵۱ به اندازه ۶۲۹۹۵ دلار است و کانورتیبلهای غیر Z۵۱، از ۵۸ هزار و ۹۹۱ دلار شروع میشوند. کوروت با سیستم فرمان فوقالعادهای که دارد، هیجان زیادی در رانندگی به همراه خواهد داشت و بیشتر از اینکه یک ربات بدون احساس باشد، به نظر میرسد یک موجود زنده با طراوت و شاداب باشد.
۸. Peugeot RCZ
RCZ با موتور ۲.۰ لیتری توربو دیزل، توانایی تولید ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن مترگشتاور را دارد که با گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی و دیفرانسیل جلو، ظرف مدت ۸.۷ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و در نهایت به سقف سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند. جالب است بدانید این خودرو در تریم RCZ R با موتور ۱.۶ لیتری بنزینی، به شتاب ۰ تا ۶۰ مایل ۵.۹ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر دست مییابد.
پژوRCZ ممکن است مانند شیروکو، کارآمدتر، اقتصادیتر، و یا فضای بیشتر نداشته باشد، ولی طراحی خیره کننده، تجربه رانندگی لذتبخش و هندلینگ بالا، جایگاهش را ترفیع میبخشد؛ همچنین کروز کنترل و سیستم محدود کنندهٔ سرعت در جاده بسیار کاربردی است. آپشن های بسیار زیاد تر RCZ نیز که به صورت استاندارد روی آن نصب شده است بسیار بیشتر از فولکس میباشد. نکتهٔ بارز این خودرو قیمت آن است که برای یک خودروی اسپرت کوپه، با طراحی چشمگیر و تکنولوژیهای جدید و آپشن های زیاد آن بسیار معقول به نظر میرسد.
۷. Maserati GranTurismo
این کروک زیبا که بر پایه مدل کوپه خود طراحی شده است، تمام ویژگی ها و کیفیتی که از سازنده خودرو های جذاب ایتالیایی انتظار دارید را برآورده میکند: خاص بودن، طراحی رومانتیک و البته، تجربه رانندگی در فضای آزاد که با موتور خوش صدای ۸ سیلندر خورجینی که روحتان را به جوش وخروش در میآورد، تکمیل میشود. همه چیز با موتور ۸ سیلندر خورجینی ۴.۷ لیتر جذاب آن شروع میشود. کمبود قدرت در دورهای پایین، با صدای مهیج و قدرت رضایت بخش آن در دورهای بالا جبران میشود.
موتور ۸ سیلندر خورجینی با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک جفت شده است که به نظر میآید به اندازه کافی برای یک مازراتی جذاب نیست. البته به لطف کالیبراسیون دقیق، دنده ها را بسیار سریع تعویض میکند. برای افزایش کارایی و عملکرد خودرو، تغییراتی در آن صورت گرفته است؛ برای مثال به جای سقف فلزی جمع شونده، از سقف نرم برای کاهش وزن و افزودن به فضای صندوق بار و داخل خودرو استفاده شده است؛با این وجود، صندوق بار به طور تعجب برانگیزی همچنان کوچک است. همچنین که از نام خودرو مشخص میشود، Gran Turismo برای تورینگ و تفریح است تا اینکه یک خودروی اسپرت کامل باشد، و به همین دلیل شاید سریعترین و بهترین خودرو از نظر هندلینگ در این محدوده قیمت نباشد.
۶. BMW i۸
این خودرو یک خودرو اسپرت هیبریدی موتور وسط است. طول این خودرو ۴.۷ متر و بدنه آن با استفاده از فیبر کربن تقویت شده و پلاستیک (CFRP) ساخته شده که بر روی شاسی مستحکم آلومینیومی جوش داده شده است. بیام و ادعا میکند این خودرو با هر دو موتور و موتور الکتریکی میتواند ظرف ۴.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو تنها با موتور بنزینیاش میتواند تا سقف ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.بیام و میگوید این عملکرد خوب به لطف وزن ۱۴۹۰ کیلوگرمی i۸ و آیرودینامیک خوب آن به وجود آمده، به صورتی که ضریب درگ این خودرو ۰.۲۶ است.
با توجه به تستهای مکرر اتحادیه اروپا، مصرف ترکیبی این خودرو تنها ۲.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و انتشار گاز CO۲ آن ۲۵ گرم در هر کیلومتر میباشد. بیام و راجع به i۸ گفت، این خودرو میتواند تنها در حالت الکتریکی به سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برسد. توزیع وزن این خودرو نیز ۵۰ درصد در جلو و ۵۰ درصد در عقب است. این خودرو دارای سه حالت رانندگی است: Comfort،Sport وEcoPro.i۸
میتواند در حالت هیبریدی بیش از ۵۰۰ کیلومتر مسافت طی کند اما وقتی که تنها از باتری لیتیوم یونی کمک بگیرد میتواند ۳۵ کیلومتر مسافت طی کند.
۵. Lamborghini Aventador
پیشرانه V۱۲ این خودرو با حجم ۶.۵ لیتر و با تنفس طبیعی قادر است ۷۴۰ اسب بخار نیرو در دور موتور ۸۴۰۰ و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور۵۵۰۰ دور بر دقیقه تولید نماید. ردلاین موتور هم از ۸۵۰۰ دور بر دقیقه آغاز میگردد. چنین نیرویی با توجه به کاهش وزن ۵۰ کیلوگرمی خودرو، عملکرد آن را ارتقا خواهد داد. اکنون نسبت وزن به قدرت خودرو به رقم ۲.۰۳ کیلوگرم به ازای هر اسب بخار رسیده است.
اونتادور SV هنوز شتاب صفر تا صد را در ۲.۸ ثانیه ثبت میکند. با این وجود بیشینه سرعت آن به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. سیستم اگزوز جدید مدل SV علاوه بر کاهش فشار پشت، صدای رساتر و بلندتری تولید میکند.
طراحی بیرونی اونتادور SV به منظور کسب اطمینان از بهترین تعادل آئرودینامیکی، بهینه گشته است. در نتیجه بهبود آئرودینامیک و کاهش مقاومت در برابر هوا تا ۱۵۰ درصد کارآمدی بالاتر و ۱۷۰ درصد نیروی چسبندگی یا داون فورس بیشتری را نشان میدهد.
۴. Ferrari LaFerrari
لافراری احتمالاً سریعترین و هیجانانگیزترین هایپرکار جهان است. البته در این مورد، رقبایی مانند مکلارن P۱ و پورشه ۹۱۸ اسپایدر میتوانند ادعاهایی داشته باشند. حداقل مزیّت لافراری این است که قدرت بالاتر (۹۵۰ اسببخار) و وزن کمتری نسبت به رقبایش دارد و به همین دلیل نیز در بین آنها، دست بالا را دارد.
در میانه خودرو، بین دو صندلی فیبرکربنی، یک موتور ۶۲۶۲ سیسی V۱۲ با تنفس طبیعی نشسته است که در ۹۰۰۰ دور بر دقیقه، قدرت ۷۹۰ اسببخار تولید میکند و گشتاور آن در ۶۷۵۰ دور بر دقیقه ۷۰۰ نیوتنمتر است. همینطور، در عقب و زیر صندلیها یک بسته باتری لیتیومی ۶۰ کیلوگرمی همراه با یک موتور الکتریکی ۲۵/۷ کیلوگرمی قرار گرفته است. این موتور الکتریکی، ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتنمتر به پیشرانه خودرو میافزاید تا در مجموع، لافراری ۹۵۰ اسببخار قدرت و ۹۷۰ نیوتنمتر گشتاور داشته باشد.
۳. Aston Martin Vanquish
این خودرو در کلاسی قرار دارد که رقیبانش همه جدیدتر و سریعتر هستند. ولی در همین حال، به عنوان خودرویی در حجم کم و به صورت دستی ساخته میشود، سعی کرده که کاراکتر خود را حفظ کند. ونکوئیش همانند گذشته کار خود را به عنوان یک «آستونمارتین» بهخوبی انجام داده است؛ بزرگ، طراحی فروتنانه و اندکی حالت کلاسیک. این خودرو به صاحبش نوعی خاص بودن، به معنای واقعی کلمه، میبخشد که نمیتوان با هیچ قیمتی آن را خرید. آستونمارتین ونکوئیش خودرویی است که باعث میشود یک لامبورگینی اونتادور، یک خودروی معمولی جلوه کند و همینطور یک فراری F۱۲ برلینتا یک انتخاب ساده تلقی شود.
موتور ۵/۹ لیتری V-۱۲ نسبت به قبل هیچگونه تغییری نکرده است. در حالی که این V۱۲ نسبت به سایر رقبای مدرن خود حرفی برای گفتن ندارد، ولی به عنوان یک پیشرانه، شخصیت خاص خود را دارد. در دور موتور پایین شرایط ویژه یک V۱۲ صدای زوزه نرم و ضعیفی دارد و بیشتر قیمت بالای خودرو را میرساند. ولی در همین حال که دور موتور بالا میرود، صدا شدت بیشتری پیدا کرده و در بالاتر از ۵۰۰۰ دور بر دقیقه بهحداکثر هیجان خود میرسد.
۲. Pagani Huayra
کلمه Huayra با تلفظ صحیح « هوای-را » از عبارت Huayra-tata گرفته شده که به معنای «خدای باد» یا «پدر باد» در زبان بومی آمریکای لاتین است. این خودرو دارای پیشرانه دوازده سیلندر AMG به حجم دقیق ۵۹۸۰ سی سی بوده که می تواند با توربوهای دوگانه اش تا ۷۲۰ اسب بخار قدرت در ۷۵۰۰rpm و همچنین ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور در ۵۷۰۰rpm تولید کند.
پاگانی در توافقی با AMG از موتور ۱۲ سیلندر ۶.۰ لیتری با توربوشارژر دوقلوی مرسدس در « هوایرا» استفاده کرده که قدرتی ۷۳۰ اسب بخاری و گشتاوری ۱۰۰۰ نیوتن متری را به همراه دارد.
برخلاف بسیاری از سوپرکارها، گیربکس هفت سرعته این خودرو که حدودا ۹۶ کیلوگرم وزن دارد، از نوع دوکلاچه نیست چرا که به اعتقاد مهندسین پاگانی مزیت های این نوع گیربکس تحت الشعاع افزایش وزن ۷۰ کیلوگرمی آن قرار می گیرد. به همین دلیل آنها از گیربکس هفت سرعته ترتیبی ساخت شرکت انگلیسی Xtrac بهره گرفته اند که می تواند Huayra را در کمتر از ۳.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ و در نهایت نیز به حداکثر سرعت ۳۷۰ کیلومتر برساعت برساند. قیمت این خودرو از یک میلیون یورو آغاز میگردد.
۱.Jaguar F-Type
رانش تمام چرخها یک گزینه مهم برای کوپه و رودستر R میباشد که از موتور ۵۵۰ اسب بخاری V۸ سود میبرند. یک سیستم مدیریت هوشمند نیرو محرکه دینامیک IDD برای کنترل میزان گشتاور در چهار چرخ بکار گرفته شده است که در حالت عادی ۱۰۰ درصد گشتاور را به چرخهای عقب منتقل میکند مگر اینکه نیاز به کشش در چرخهای جلو احساس شود. سومین تغییر نیز سیستم فرمان جدید الکتریکی دندانه ای است که دقت بیشتری را نسبت به فرمان هیدرولیکی به همراه دارد و در عین حال نیاز به انرژی کمتری دارد که باعث کاهش مصرف سوخت خواهد شد. اما احساس آن کمتر خواهد بود که برای یک رانندگی هیجانانگیز نکته ای منفی محسوب میگردد.
علاوه بر ارتقای فنی، تجهیزات استاندارد نیز بروز شدهاند و سیستم صوتی مریدین ۷۷۰ وات با صدای فراگیر که قبلاً اختیاری بود، اکنون بدون پرداخت وجه اضافی به صورت استاندارد نصب میگردد. سیستم تشخیص نزدیک شدن راننده به خودرو، صندلیهای الکتریکی ۱۴ وضعیته، رادیوی ماهواره ای و HD، سیستم ادغام با گوشیهای هوشمند اپل و اندرویدی که میتوان از طریق آنها خودرو را از راه دور روشن و خاموش کرد، سقف پانورامای شیشه ای در مدل کوپه، فرمان اسپرت با کف صاف، درب عقب مدل R الکتریکی بدون نیاز به دست، حالتهای قابل انتخاب اسپرت و پویا و سیستم فعال اگزوز با صدای دلنشین آن را در این خودرو خواهید یافت.
نظر کاربران
خیلی زیبا بودن.
چرا پراید نیست ؟
پاسخ ها
میخوایم ریا نشه یه وقت
پس چرا مک لارن p1 نیست
بد نیست
خوبه ولی پول ما به این ماشینا نمیرسه
چند تا از این ماشین تو پارکینگمون داریم
خیلی خیلی خوبه
عالی ولی هیچکدام به بوگاتی ویرون و شیرون نمی رسن
اونی که میگه چند تا شو تو پارکنیگ داریم از من بهش نصیحت که زیاد لاف نبنده چون به دروغش هیچی نمیدن
واقعا
چرا كامارو و فورد موستانگ نبود