مطمئن ترین خودروهای خانوادگی با بودجه ۱۰۰ میلیون
فکرش را هم نمی کردیم روزی برسد که کف قیمت برای خرید یک خودروی متوسط خانوادگی از ۱۰۰ میلیون تومان شروع شود. البته هنوز هم می توان سراغ مدل های داخلی رفت اما آنهایی که کیفیت بیشتری می خواهند فعلا باید با بودجه ای حدود صد میلیون تومان سراغ دسته ای خاص از خودروهای وارداتی بروند.
روزنامه هفت صبح: فکرش را هم نمی کردیم روزی برسد که کف قیمت برای خرید یک خودروی متوسط خانوادگی از 100 میلیون تومان شروع شود. البته هنوز هم می توان سراغ مدل های داخلی رفت اما آنهایی که کیفیت بیشتری می خواهند فعلا باید با بودجه ای حدود صد میلیون تومان سراغ دسته ای خاص از خودروهای وارداتی بروند.
در این فهرست فقط برلیانس و MG350 توسط چینی ها ساخته می شود اما بقیه شان تحت لوای برندهای مطمئن کره ای، ژاپنی و اروپایی تولید می شوند. کیفیت، ایمنی و مصرف سوخت المان های مهمی بوده اند که در انتخاب هفت صبح تاثیر زیادی داشته اند.
هیوندای اکسنت، النترا و i20 توسط کره ای ها ساخته می شوند. از ژاپن تویوتا یاریس و میتسوبیشی لنسر را انتخاب کرده ایم و رنو با داستر، اسکالا و فلوئنس حضور خود را از همان اول تثبیت شده می دانست. آنها تنها برند اروپایی هستند که در دسته صد میلیونی ها رقابت می کنند.
تویوتا یاریس
یاریس به صورت هاچ بک و سدان عرضه می شود. در مدل های جدید این خودرو شاهد فضای افزایش یافته هستیم اما شرکت تویوتا برای کاهش هزینه، اقدام به حذف برخی از تجهیزات کرده در حالی که رقبای این خودرو دارای تجهیزاتی همچون سیستم ناوبری ماهواره ای، دوربین نمایش عقب یا سنسورهای پارک هستند.
به طور خلاصه می توان گفت مزایای عمده تویوتا یاریس ظاهر یکتا، قدرت مضاعف، فضای بیشتر و سیستم فرمان بهتر است. مصرف سوخت در هر دو مدل یاریس برای رانندگی در شهر ۶.۹ و برای رانندگی در جاده ها ۵.۴ لیتر است. مدل تیپ دو یاریس صندوق دار این روزها در بازار آزاد ۱۰۲ میلیون تومان و تیپ ۳ آن نیز ۱۰۹ میلیون تومان عرضه می شود. قیمت یاریس هاچ بک نیز در بازار آزاد ۱۰۷ میلیون تومان است.
هیوندای اکسنت
در پنج سال اخیر در چهره هیوندای اکسنت تغییرات زیادی صورت نگرفته است با اینحال همیشه نسبت به گذشته اش جذاب تر به نظر می رسد. در داخل خودرو هم تغییراتی دیده می شود. به عنوان مثال باید به کنسول میانی خودرو اشاره کرد که برای جبران کمبود استراحتگاه میانی دست در این خودرو، هیوندای به طور جزیی دسته صندلی سمت راننده را به سمت پایین کشیده است. جای پا و فضای سر در صندلی های عقب نیز کافی هستنداما فضای متعلق به نفر سوم در آن چندان کافی نیست.
حجم فضای صندوق عقب اکسنت نیز ۳۸۹ لیتر است. این خودرو همچنین به ازای هر صد کیلومتر رانندگی ۶ تا ۶.۵ لیتر بنزین مصرف می کند. اگر بخواهیم با دید ایمنی به این خودرو نگاه کنیم دارای شش عدد ایربگ، سیستم ضد قفل ترمز ABS و سیستم کمکی ترمز EBA است.
برلیانس V۵
ظاهر برلیانس V۵ به تقلید از BMW X۱ طراحی شده است. ظاهر این خودرو برای یک خانواده کم جمعیت یا جوانان دارای ظاهری جذاب و اسپورت و دارای فضایی مناسب است. V۵ از نظر امنیت نیز به صورت استاندارد دارای دو ایربگ برای تمامی مدل ها است و همچنین دو ایربگ پرده ای برای برخی از مدل ها قابل سفارش است.
از جمله سیستم های کمکی رانندگی می توان به سنسور پارک در عقب، ترمزهای دیسکی در جلو و عقب و همچنین سیستم های ترمز و پایداری، EBD، ABS، BA و TCS اشاره کرد.
مصرف سوخت شهری و جاده ای این خودرو به ترتیب ۸ و ۶.۲ لیتر است. این خودرو در نمایندگی ها و بازار آزاد به ترتیب ۹۰ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۱۱۲ میلیون تومان قیمت دارد.
رنو داستر
رنو داستر یکی از پرفروش ترین خودروهای شاسی بلند جهان به شمار می رود. این خودرو در نگاه اول اگرچه یک شاسی بلند کوچک دیده می شود اما جادار است و می تواند فضای خوبی را در اختیار سرنشینان قرار دهد. این خودرو همچنین دارای فضای بار مناسبی است و طراحی قابل قبولی دارد.
این خودرو برای هر صد کیلومتر رانندگی در شهر و جاده به ترتیب ۹.۷ و ۶.۴ لیتر بنزین می سوزاند. مدل تک دیفرانسیل داستر در نمایندگی ها ۹۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و در بازار آزاد ۹۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. قیمت مدل دو دیفرانسیل این خودرو هم در نمایندگی ها ۹۹ میلیون و ۸۰۰ هزار و در بازار آزاد ۱۰۵ میلیون تومان است.
رنو اسکالا
ممکن است رنو اسکالا به نظرتان زیاد قدرتمند نباشد، با این حال خودرویی است که رانندگی با آن نرم و روان است. رنو اسکالا را می توان از نظر ایمنی و تجهیزات رفاهی مانند دیگر محصولات رنو و به عنوان یک خودروی اروپایی در سطح بسیار خوب دانست. به طور مثال می توان به سیستم های ترمز ESP، EBA، ABS، سیستم ضد لغزش ASR و سیستم محافظ سر در هنگام واژگونی اشاره کرد.
مصرف سوخت رنو اسکالا ۴ در شهر ۱۰ لیتر و مصرف سوخت جاده ای آن نیز ۶.۱ لیتر است. مدل ۲۰۱۵E۲ این خودرو در نمایندگی ها و بازار آزاد به ترتیب ۱۰۵ و ۱۰۶ میلیون تومان عرضه می شود. البته قیمت آن در مدل های E۴ و کروک از ۱۳۰ و ۲۰۰ میلیون تومانعبور می کند.
رنو فلوئنس
طراحی فلوئنس کمی عجیب است و این امر از خصلت های یک ماشین فرانسوی تمام عیار محسوب می شود. سقف این خودرو حالتی قطره ای شکل دارد که منجر به کاهش فضای سر سرنشینان عقب شده است.
فلوئنس از نظر ابعاد در رده ای بین سدان های سایز متوسط دسته بندی می شود اما از نظر فضای سرنشینان عقب هیچ کم و کاستی ندارد. این خودرو از نظر ایمنی با دو کیسه هوا چهار ستاره عنوان EURO NCAP را دریافت کرده است.
مصرف سوخت شهری و جاده ای این خودرو نیز ۱۰.۵ و ۶.۲ لیتر است. مدل دنده ای این خودرو در نمایندگی ها و بازار آزاد به قیمت ۹۴ میلیون تومان عرضه می شود. قیمت مدل E۲ آن هم در نمایندگی ها ۱۰۲ میلیون و در بازار آزاد ۱۱۴ میلیون تومان است.
میتسوبیشی لنسر
میتسوبیشی لنسر نیز خودرویی است که فضای سرنشینان جلو در آن بزرگ و کافی با راحتی مناسب است. فضای مورد استفاده برای سرنشینان عقب هم مناسب است و حتی نشستن سه سرنشین نیز مشکل چندانی ایجاد نمی کند. با اینحال عده ای معتقدند صندلی های عقب این خودرو چندان راحت نیست و به خصوص در قسمت تکیه گاه نمی تواند قابل قبول باشد.
مصرف سوخت در رانندگی جاده ای با میتسوبیشی لنسر به ۵.۴ لیتر و مصرف سوخت شهری آن هم به ۸.۲ لیتر می رسد. تیپ یک اتوماتیک لنسر در نمایندگی ها ۹۶ میلیون و ۸۷۰ هزار و در بازار آزاد ۹۲ میلیون تومان قیمت دارد. قیمت تیپ دو دنده ای آن هم در نمایندگی ها و بازار آزاد ۸۲ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۸۷ میلیون تومان است.
ام جی ۳۵۰
ام جی ۳۵۰ را به عنوان خودرویی چینی می شناسیم اما در ابتدا به انگلیس تعلق داشته و هنوز هم شایعاتی وجود دارد که موتور و گیربکسش از انگلستان تهیه می شود. جدا از اینها فرمان پذیری این خودرو مناسب بوده و با توجه به امکاناتی مانند شش کیسه هوای ایمنی، قفل تاخیری درب ها، مانیتور هفت اینچی، باز شدن اتوماتیک درها هنگام بروز حادثه و در موقع باز شدن ایربگ، می توان آن را یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر دانست.
مصرف سوخت شهری و جاده ای ام جی ۳۵۰ به ترتیب ۸.۴ و ۵.۲ لیتر است. قیمت مدل ۲۰۱۵ این خودرو در نمایندگی ها ۹۴ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان و در بازار آزاد ۹۰ میلیون تومان است.
هیوندای i۲۰
طول هیوندای i۲۰ مدل ۲۰۱۵ چهار متر و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن به ۲.۵۷۰ رسیده است؛ این باعث شده تا فضای پای سرنشینان عقب بهبود پیدا کند. علاوه بر آن فضای بار ۳۲۶ لیتری این خودرو برای چنین خودروی کوچکی، کاملا مناسب به نظر می رسد.
برخی افراد معتقدند این خودرو دارای بیشترین فضای داخلی در میان رقبای خود در این کلاس است. هیوندای i۲۰ برای هر صد کیلومتر رانندگی در شهر ۸.۴ لیتر بنزین می سوزاند. مصرف سوخت این خودرو نیز در اتوبان ها به ۵.۴ لیتر می رسد.
قیمت مدل ۲۰۱۵ (فول) هیوندای i۲۰ در نمایندگی ها ۱۰۴ میلیون و ۲۳۶ هزار تومان است. در بازار آزاد نیز این خودرو به قیمت ۱۰۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه می شود.
هیوندای النترا
طرح های جدید چرخ ها، بهینه سازی سپرهای جلو و عقب، بهبودهای کوچک در کابین، رنگ های جدید بدنه، آپشن های اضافی و موتور جدید دو لیتری خطی با تزریق مستقیم سوخت و ۱۷۳ اسب بخار قدرت از جمله تغییراتی هستند که در النترا صورت گرفته اند.
در این مدل طول النترا به ۴.۵۵۰ متر رسیده در حالی که فاصله بین دو محور آن ۲.۷ متر باقی مانده است. این خودروی کره ای که دارای طراحی جوان پسندانه و جذابی است از فضای بار مناسب برای توشه سفرهای خانوادگی و همچنین فضای نشستن در داخل کابین نیز بهره می گیرد.
این خودرو به ازای هر صد کیلومتر رانندگی در شهر ۷.۱ لیتر بنزین می سوزاند. مصرف سوخت جاده ای النترا نیز ۵.۷ لیتر است. این خودرو در بازار آزاد ۱۱۱ میلیون تومان قیمت دارد.
نظر کاربران
بهترین گزینه همون میتسوبیشیه!
واقعا راست میگه میتسوبیشی کارکرد فوق العاده با طول عمر خوب و کارایی عالی داره!! تازه باهاش روی خیلی از ماشینهای گرانقیمت رو هم کم میکنید!! سرعت و شتاب خوبی داره و تقویت هم خوب میشه!! شک نکنید یک عمر ماشینه و سربلند میشید ...البته موتورهای قویترش رو انتخاب کنید!!