راهنمای خرید خودروی هاچ بک
مدتی با گسترش واردات رنو به ایران و حضور محصولات جدید این برند اروپایی در کشور، کار برای خودروهای کرهای کمی سخت شده است. یکی از محصولات جدید رنو که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است.
رنـو اسـکالا هاچ بک
و این خودرو که در ایران تحت عنوان اسکالا هاچ بک عرضه میشود، در حقیقت نمونه هاچ بک نسل جدید مگان است که در بازار خاورمیانه با نام مگان هاچ بک شناخته میشود. این خودرو در دو تیپ مختلف تجهیزاتی عرضه میشود، که نمونه فول آپشن، از مواردی همچون چراغهای زنون همراه با شیشه شور، زه کرومیروی دربهای جانبی، رینگهای ۱۷ اینچی و سانروف بهره میبرد، که این موارد در مدل ساده این خودرو دیده نمیشوند. ظاهر اسکالا کاملا هماهنگ و چشمنواز است و دقت به جزییات در طراحی این هاچ بک متوسط، ستودنی است.
با وارد شدن به کابین اسکالاهاچبک، بیشتر به وجد خواهید آمد. طراحی کابین بسیار به سدان متوسط رنو، فلونس، نزدیک است. طراحی ساده و به دور از شلوغی کابین این خودرو چشمنواز است و کیفیت مونتاژ و متریال به کار رفته، دلچسب است. در نمونه فول آپشن شاهد مواردی همچون روکش صندلیها و تودریهای چرمی هستیم.
صفحه کیلوتر شمار این خودرو نیز همچون سایر مدلهای جدید رنو، بهصورت دیجیتالی طراحی شده و بسیار هیجان انگیز است. نکتهای که هنگام نشستن داخل کابین در ذوق میزند، نبود تنظیمات برقی برای صندلی هاست. این در حالی است که شاهد وجود این آپشن در مدل فلوئنس هستیم. همچنین از مانیتور نیز در کابین اسکالا خبری نیست. این در حالی است که محل نصب مانیتور بزرگ روی کنسول جلو تعبیه شده است.
فضای کابین اسکالا با توجه به فرم هاچبک خودرو، نسبتا مناسب به نظر میرسد. افراد با قدی نسبتا بلند، مشکل برخورد سر با سقف را ندارند. اما از نظر فضای پا، ردیف عقب کمی تنگ به نظر میرسد. داشبورد اسکالا فضایی محدود و تقریبا غیر قابل استفاده دارد. اما فضاهای مختلفی در پنل دربها و کنسول وسط برای قرار دادن اشیا و لیوان تعبیه شده است. صندلیهای دو تکه عقب قابلیت خواباندن دارند تا فضای بار بزرگتری را در اختیار سرنشینان قرار دهند. فضای صندوق بار اسکالا با توجه به فرم هاچ بک خودرو عالی به نظر میرسد و چیزی از فلونس سدان کم ندارد.
اما نبود دکمه صندوق پران و باز کننده درب باک از داخل، کمی عجیب به نظر میرسد. البته وجود سامانه باز شدن دربها و روشن شدن خودرو بدون کلید، تا حدودی این مشکل را حل کرده است. نمونه فول آپشن از ۶ایربگ بهره میبرد و علاوه بر سنسور دنده عقب، از سنسور جلو نیز برخوردار است، پس تا اینجا نتیجه میگیریم پرداخت مبلغ ۱۰میلیون تومان بیشتر برای خرید نمونه فول آپشن منطقی به نظر میرسد.
کشش پیشرانه و گشتاور آن کاملا مناسب است، اما در شتابگیریها، اسکالا چندان چالاک نشان نمیدهد. این در حالی است که هندلینگ و پایداری این خودرو در طول حرکت بسیار دلچسب است و تنها صداهای نفوذی به داخل کابین آزار دهندهاند. فرمان پذیری اسکالا ایدهآل است و تمامی فرامین راننده را به خوبی به چرخها منتقل میکند. اسکالا بخشی از هماهنگی سواری خود را مدیون جعبه دنده ۵سرعته CVT است که از نیسان به عاریت گرفته شده و از دقت بالایی برخوردار است. البته جای خالی شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان احساس میشود. از نظر مصرف نیز اسکالا خودروی مقرون به صرفه است و گارانتی ۵ساله یا ۱۵۰هزار کیلومتری آن هنگام خرید به شما اطمینان خاطر میبخشد.
رقبای داخلی و خارجی
Hyunadi i۳۰
MG۳
Mazda ۳
پیشنهاد نهایی
اسکالا انتخاب افرادی است که فارغ از نام و نشان برند، به دنبال یک هاچ بک متوسط و دوست داشتنی می گردند. تفاوت مدل فول آپشن و مدل پایه در اسکالا کاملا به چشم می آید، پس پرداخت ۱۰میلیون تومان بیشتر برای نمونه فول ارزشش را دارد.طراحی ظاهری اسکالا یک پله بالاتر از کره ای ها قرار می گیرد و به این زودی ها از ظاهرش خسته نخواهید شد.
ارسال نظر