یک برف کافی بود تا عیار بنجل چینی مشخص شود
این روزها انتشار برخی ویدئوها درباره یک خودروی پیکاپ چینی در فضای مجازی باعث ایجاد یک جو منفی پیرامون این خودرو شده.
برترینها: این روزها انتشار برخی ویدئوها درباره یک خودروی پیکاپ چینی در فضای مجازی باعث ایجاد یک جو منفی پیرامون این خودرو شده. خب این خودرو بین 1.5 تا 2 میلیارد تومان در بازار خودروی ایران به فروش میرسد و با توجه به هزینه گزافی که در قبال آن میشود، مشتری انتظار دارد که دستکم برخی از ضعفها در قامت یک خودروی دو دیفرانسیلی و پیکاپ اینقدر مشهود نباشد!
جک T8 که در ایران با نام KMC T8 شناخته میشود یک پیکاپ دو دیفرانسیل نسبتاً بزرگ است که هر چند از نظر ابعاد به پای تراکهای غولپیکر امریکایی نمیرسد و از لحاظ دوام و کارآیی هم توان رقابت با حریفان خوشنام ژاپنی را ندارد. در واقع شما با هزینه خرید یک هایلوکس 12، 13 ساله با کارکرد بیش از 200 هزار کیلومتر میتوانید ماشین KMC T8 صفرکیلومتر با خدمات پس از فروش را خریداری کنید که هرچند وجهه عمومی، کیفیت ساخت و استحکام نماینده تویوتا را ندارد.
در این مطلب به سراغ برخی ایرادات این خودرو میرویم که باعث دردسر برای رانندگان شده است:
ایرادهای رایج پیک آپ تی۸ (kmc t8)
از ایرادات رایج جک تی ۸ میتوان به چند نمونه از ضعف های عملکردی خوردو اشاره نمود که عموما باعث پایین آمدن کیفیت رانندگی و نارضایتی مالکین میشود.
شمعها
در ابتدا باید از کیفیت پایین شمعهای خودرو صحبت کنیم تا مالکین جک تی ۸ متوجه خطر و تهدید جدی که موتور ماشینشان را تحت تاثیر قرار میدهد آگاه باشند. شمعهای این خودرو از برند بوش و جنس سوزن ایریدیوم هستند که مشخصات خوبی را روی کاغذ نمایش میدهد اما زمانی که صحبت از عملکرد درست و کیفیت بالا می شود این شمع نه تنها چیزی برای ارایه کردن ندارد بلکه باعث آسیب های جدی برای موتور هم میشود.
این شمعهای بوش تولید چین میباشند و از درجه کیفی مناسبی هم ندارند و همین امر باعث ول شدن چینی سر شمع میشود و این ول شدگی باعث: نوسان دور و لرزش در هنگام سردی ماشین، خطای عدم احتراق، افت شتاب ماشین، افزایش مصرف سوخت و در صورت ادامهدار شدن ایراد و استفاده از شمعهای خراب باعث آسیب به موتور ماشین هم میشود.
شیر برقی او سی وی (ocv)
ایراد رایج بعدی خودروی جک تی ۸ ایراد قطعه ی شیر برقی او سی وی (ocv) میباشد با خرابی این قطعه ماشین شما در هنگام شتابگیری دچار ناک شدید میشود و شتابگیری ماشین افت میکند. در ادامه این خرابی مصرف سوخت ماشین شما افزایش پیدا میکند و ماشین دچار ریپ و دل زدن شدید میشود.
برای فهم خرابی این قطعه شما میبایستی در ابتدا سلامت ظاهری این قطعه را بررسی کنید که در صورت خرابی ظاهری با روغنی بودن این قطعه و خرابی واشرها روبه رو میشویم در غیر این صورت خرابی قطعه خودش را به صورت عملکردی نمایان میکند. (جای این قطعه روی سر سیلندر، درقسمت چپ موتور پایین، پشت لوله مکش هوا میباشد.)
صفحه کلاچ
سومین ایرادی که رانندگی اکثر راننده ها رو تحت تاثیر قرار میگیره و شدیدا مورد توجه واقع شده خرابی صفحه کلاچ و ضعف این قطعه است که حاکی از شنیده هاست و بهتر است بگوییم این ماشین هیچ گونه ضعف در قسمت عملکردی صفحه کلاچ ندارد، با نگاه دقیق تر به این ایراد متجه ضعف در قسمت پمپ کلاچ ماشین میشویم، پمپ کلاچ این ماشین به علت حساسیت بالا به حرارت تحت آسیب جدی است و داخل ترافیک یا سر بالاییها (در حالت نیم کلاچ) داغ میشود و باعث افت عملکرد کلاچ برقی این ماشین میشود، در زمانی که پمپ کلاچ داغ میکند حالت کلاچ گیری دچار ضعف میشود و باعث نیمه درگیر ماندن صفحه کلاچ میشود و با این اتفاق صفحه کلاچ شروع سوختن میکند.
ریگلاژ نبودن پدال کلاچ نیز میتواند باعث این ایراد بشود. خرابی پمپ کلاچ بالا و پایین خود را به شکل گیر کردن و برنگشتن پدال کلاچ به بالا در هنگام کلاچ گیری نشان میدهد (پدال پایین گیر میکند) و یا پدال کلاچ خلاصی پیدا میکند .
لرزش فرمان
ایراد بعدیی که اکثر مالکین تی۸ بعد از گرفتن ماشین خود از کارخانه در کارکرد های پایین مشاهده میکنند بالانس نبودن و تنظیم نبودن فرمان ماشین و لرزش در فرمان در سرعت های بالای ۸۰ کیلومتر بر ساعت است که این مسئله با بالانس کردن لاستیک ها و انجام کار میزان فرمان رفع میشود .
کویل و وایرها
در کارکردهای بالاتر این ماشین با ایرادهایی مثل خرابی کویل ها و وایرها روبرو میشویم که باعث دل زدن ماشین در دورهای ابتدایی و خطای عدم جرقهزنی در دور های بالاتر میشود. خرابی کویلها آسیب جدی به راه رفت ماشین میرساند و شمعهای ماشین را هم تحت آسیب قرار میدهد .
ایراد داغ کردن منیفولد دود
بعد از پیمایش چند کیلومتر با خودروی تی۸، با نگاه کردن به منیفولد دود خودرو و توربو ماشین سرخی بسیار زیادی را مشاهده میکنید که به علت وجود کاتالیزور یورو ۵ و تنظیم نبودن نسبت سوخت به هوای ماشین (دمای گاز خروجی بالا) اتفاق میافتد راه حل این مسیله نصب دانپایپ (جایگزین کاتالیزور) و تنظیم نرمافزاری ماشین میباشد.
نظر کاربران
آن سالهای رؤیایی بازارخودرو ایران که شامل برندهای معتبراروپایی,ژاپنی وآمریکایی بود,آن ایام طلایی چندین دهه هست که ازدست ملت رفته ومحکوم به خرید صدبرابر قیمت واقعی آنهم ازنوع تابوتهای داخلی وارابه های مرگ چینی هستیم.برای مردم مرگ دارد وبرای آقایان رانت ودلار.
اینها تماما تقصیر مسئولین بی کفایت و بی سواد این مملکت است
که ایران رابه فنا داده اند که با وجودآوردن تحریمها ما همیشه محتاج اجناس آشغال چینی باشیم.
فقط تویوتا
زمانی که پدربزرگم در قید حیات بود و پدرم جوان بود برای کارهای روزمره هایلوکس تک کابین ۱۹۸۶ داشتن که پدرم میگفت به ندرت ماشین ایراد پیدا میکرد و فقط هزینه سرویس دوره ای داشت الان یک رنج آور(وانت پیکان) داریم که هر وقت بار میزنیم دعا میکنیم سالم و بدون اینکه ماشین خراب شود به مقصد برسیم!!!!!!
به نسبت قیمت ماشین خوبی هست
مسخره. فیلم کویر تو یوتیوب نگاه کنن که همین تویوتا هی گیر میکنه و هیوندا درش میاره یا بالعکس..
وقتی معابر اهواز پرآب میشه ماشین های که پلاک اروندی دارند که بینشون ماشین های ژاپنی و کره ای هست خاموش میشدن و پراید راحت عبور میکرد!
بله این خیانتی که مسئولین کثیف به مردم میکنند
خدا میدانه با پراید همه جا رفتم حتی تو برف راحت میره بدون هیچ مشکلی ..شاید ب نظر خیلی ها مسخره کننده بیاد ولی پراید از خیلی خودرو های چینی بهتره و جایی گیر نمیکنه خیلی جا بدون زنجیر تردد کردم تو یخبندان گیر نکرده
مافیای خودرو داره کارشو به نحو احسنت انجام میده که قیمت بنجل های ساخت داخل رو با مازاراتی و بنز یکی کنه
اگه فردا فرغون پراید شد پانصد میلیون ، تعجبی نداره