قدرت انحصاری Apple در بازار تبلت
Apple تا سال ۲۰۱۵ با اختصاص تقریبا نیمی از سهم بازار در حال رشد تبلت به خود ،بر آن تسلط پیدا خواهد کرد.
سهم Apple از فروش تبلت به تدریج از ۸۴ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۴۷ درصد در سال ۲۰۱۵ می رسد. این موضوع در اصل از رقابت میان سازندگان با استفاده از سیستم اپراتوری اندروئید ناشی می شود.
با توجه به اطلاعات دریافتی از موسسه Gartner، سهم اندروئید از بازار نیز از 14 درصد در 2010، به سی و هشت و شش دهم درصد در 2015 افزایش خواهد یافت.
تنها شرکت بزرگ دیگر در این میان BlackBerry است، که سهم خود را از بازار از چهار درصد در سال ۲۰۱۱ به ۱۰ درصد تا ۲۰۱۵ رشد خواهد داد.
موسسه Gartner برآورد می کند که نوکیا بازنده بزرگ این بازی خواهد بود. در پی انجام معامله بین نوکیا و مایکروسافت به نام " Mokia " در ماه گذشته، برای تشکیل دادن یک اتحاد استراتژیک برای تولید گوشی های هوشمند، سیستم عامل MeeGo platform در خطر سقوط قرار گرفت. این معامله به تبلت ها تعمیم پیدا نکرده و آینده سیستم اپراتوری توسعه یافته توسط Intel، در وضعیت تعادل باقی می ماند.
فروش محصولات MeeGo از یک مبنای پایین - فقط شش دهم درصد از بازار در سال گذشته - شروع خواهد شد. این رقم قبل از افت و بازگشت به کسب یک درصد از بازار تا سال ۲۰۱۵، آرام به یک و دو دهم درصد تا سال ۲۰۱۲ افزایش خواهد یافت.
به گفته Gartner، سیستم WebOS شرکت Palm یک تاثیر فوری بر روی بازار گذاشته و تا سال 2011 با رشدی فراوان سهمی چهار درصدی از بازار را به دست خواهد آورد، اما سپس دوباره افت پیدا کرده و به سه درصد از سهام تا سال 2015 دست خواهد یافت.
" کارولینا میلانسی "، معاون بخش تحقیقات در موسسه Gartner، می گوید: " رقبای آیپد اشتباه خود را در اولین واکنش به آیفون تکرار کرده، و ویژگی های سخت افزاری را به کاربرد ها، خدمات و تجربه کلی کاربر ترجیح می دهند ".
" تبلت ها بسیار بیشتر از گوشی های هوشمند در گذشته به آینده وابسته خواهد بود، و به زودی فروشندگان می فهمند که شانس بهتری برای رقابت تن به تن با Apple در اختیار دارند.
منبع : MBAnews.ir
ارسال نظر