شاهکار تازه ایرانخودرو، انگشتان دستتان را قطع میکند!
ریرا تحتعنوان اولین شاسیبلند ایرانی، قبل ورود رسمی به بازار با دو اتهام بزرگ روبرو شده است!
برترینها: تغییر سلیقه مشتریان ایرانی طی سالیان اخیر، باعث شده است تا دو خودروساز بزرگ کشور نیز ناچار شوند خود را با موج تغییرات هماهنگ کنند. مشتریان امروزی علاقه بسیاری به خرید کراساوورها دارند، از این رو ایران خودرو و سایپا نیز واردات و مونتاژ کراساوورها را در دستور کار خود قرار دادند.
نماینده جدید ایران خودرو در این بخش از بازار، ایکو ریرا است که نسخه ایرانیزه پژو 2008 به حساب میآید. فرآیند تولید ریرا در ایران خودرو پس از ناتمام ماندن پروژه مونتاژ و عرضه پژو 2008 آغاز شد. این خودرو به همراه یکی از محصولات جدید سایپا، دو کراساوور جدید و داخلی صنعت خودروسازی ایران هستند. ماشین ریرا پس از ورود به بازار، رقیب جدی کراساوورهای کوچک چینی خواهد بود که سالها است این بخش را به تسلط خود درآوردهاند.
پشت سر شاسی بلند ایران خودرو چه میگویند؟
به نوشته وبسایت فرارو، ریرا تحتعنوان اولین شاسیبلند ایرانی، قبل ورود رسمی به بازار با دو اتهام بزرگ روبرو شده است؛ اول خطر قطع انگشت دست موقع بسته شدن صندوق عقب و اتهام دوم بابت استفاده از متریال بیکیفیت در ساخت اتاق و طراحی بدنه.
اتهام خطر قطع انگشت دست، در قالب ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده. محصول جدید ایرانخودرو اولین خوردو ایرانی است که به سنسور پا برای باز و بسته شدن در صندوق عقب مجهز شده، اما برخلاف تکنولوژی روز دنیا حساسیتی به حضور انگشت و دست در مسیر بسته شدن در صندوق عقب نشان نمیدهد. اتهام دوم اما با کمی اغراق به شاسیبلند ایرانخودرو مطرح شده است. جایی که یک صافکار از کیفیت متریال استفاده شده در بدنه و اتاق ریرا ایراد میگیرد.
آبروریزی بزرگ ایرانخودرو، عنوان ویدئویی است که در یکی، دو روز گذشته در فضای مجازی دست به دست میشود. در تشریح ویدئو آورده شده، یک صافکار از کیفیت فاجعهبار خودرو ریرا رونمایی میکند. در ویدئو مربوطه صافکاری که نقش اصلی را برعهده دارد ابتدا سراغ قاب زه در جلو ریرا میرود و با تکان شدید، اصطلاحا به لق بودن این بخش از بدنه اشاره میکند. قاب روی رکاب در سمت راننده، دومین بخشی است که صافکار سراغش میرود و در ادامه همین تلاش برای پلاستیکهای استفاده در طراحی در خودرو تکرار میشود.
تکان خوردن قاب دور ستون B خودرو، بخش بعدی ویدئو بهحساب میآید. صافکار دقیقا همینجا اعلام میکند متریال بهکار رفته در طراحی ریرا دو ماه هم دوام نخواهد آورد و بعد بستن در راننده، سراغ براکت سپر عقب میرود. تلاش صافکار برای خارج کردن براکت سپر، بعد یکی، دو تلاش ناموفق نتیجه میدهد. این مدل تستها تقریبا برای اغلب اجزا و متریال بهکار رفته در طراحی بدنه و اتاق ریرا در ویدئو تکرار میشود. اتفاقی که در اغلب محصولات داخلی وجود دارد و گهگاه نمونه مشابه خارجی آن را نیز در فضای مجازی میبینیم.
ویدئو دوم، اما با تیتر خطر قطع انگشت در خودرو ریرا در فضای مجازی منتشر شده است. در این ویدئو برای سنجش حساسیت در صندوق عقب ریرا موقع بسته شدن، بهجای انگشت از سوسیس استفاده میشود. صندوق عقب ریرا باز است. یک سوسیس در مسیر بسته شدن در صندوق عقب قرار میگیرد. دستور بستهشدن در صندوق عقب صادر میشود و نهایتا بدون توجه به وجود سوسیس یا انگشت، در صندوق عقب بسته میشود.
ریرا به سنسور پا برای باز و بستهشدن در صندوق عقب مجهز شده، اما برخلاف تکنولوژی روز دنیا حساسیتی به حضور انگشت و دست در مسیر بسته شدن نشان نمیدهد
ریرا بهعنوان اولین خودرو ایرانی مثل یکسری از مدلهای مونتاژی از جمله فیدلیتی به سنسور پا برای باز و بسته کردن در صندوق عقب مجهز شده، اما برخلاف تکنولوژی روز دنیا، موقع بسته شدن حساسیتی به وجود انگشت در مسیر بسته شدن صندوق عقب نشان نمیدهد.
قیمت این محصول کمی گزاف است
قیمت ریرا درقالب طرح پیشفروش ایرانخودرو کمی بیش از یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان اعلام شده است. از این حیث ریرا ایرانخودرو بالاتر از دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک آپشنال و تارا اتوماتیک V۴ و حتی شاهین پلاس سایپا صاحب عنوان گرانترین سواری داخلی میشود.
قیمت دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک آپشنال در کارخانه طبق فهرستی که به اسم قیمت محصولات ایرانخودرو در شهریور ۱۴۰۳ اعلام شده، کمی بیش از ۷۰۱ میلیون تومان است. خرید تارا اتوماتیک تیپ V۴ از نمایندگی ایرانخودرو حولوحوش ۶۹۰ میلیون آب میخورد و سایپا، شاهین پلاس اتوماتیک را با قیمتی نزدیک ۷۶۰ میلیون برای اولینبار در قالب طرح پیشفروش آماده روانه بازار میکند.
قیمت ریرا ایرانخودرو با احتساب یک میلیارد و ۱۳۰ میلیونی که در کارخانه تعیین شده است، حولوحوش ۲۰ هزار دلار برآورد میشود. تقریبا با همین پول در بازار جهانی، میتوانیم با هیوندای النترا ملاقات کنیم. فولکس واگن جتا که یکی از مدلهای گنجانده شده در طرح جدید واردات خودرو است، حولوحوش ۲۰ هزار و ۳۰۰ دلار ارزش دارد. کیا سراتو کرهای تقریبا ۲۰ هزار و ۵۰۰ دلار فروخته میشود. خرید مزدا ۳ در کشورهای حاشیه خلیج فارس قریب ۲۰ هزار و ۶۰۰ دلار آب میخورد و کیا سول نهایتا ۲۰ هزار و ۷۰۰ دلار به خریداران پیشنهاد میشود.
نظر کاربران
همه مردم که ناراضی اند چرا تعطیل نمیشن
مقصر هم مردم اند میخرن این قیمتا این اشغالا رو
ورق حلبی شده جدیدن پودر له میشن تصادف میکنی
چرا دولت ها با جون مردم بازی کردن
همینطوری باگ هاشون رو در بیارید آبروشون بره
تحریم نخریدن فقط جواب میده
وزارت صمت یعنی چی اصلا
همه چی افتضاح شده
واردات خودرو بدون گمرکی باید آزاد بشه یعنی چی این فرغونا رو اندازه خودرو المانی ژلپنی امریکایی میندازن به مردم
اتفاقا همین تعمیرکارا صاف کارا متوجه میشن چه گندیه
بزودی کوله بری در واردات خودرو راه بیفته راحت شیم از قیمت گزاف خودرو
چی رو بلدن بسازن همش ادا
گل بود به سبزه نیز آراسته شد
خجالت بکشن فقط با این وضع گندی که درست کردن
چرا کشورای دیگه اینطوری نیست
قیمت بالا خیانت به ملت است ببین عربها برای ملتشان تلاش میکنند بهتر زندگی کنند
سود هنگفت این ارابه ها در جیب چه کسی است؟
واقعا کسی که بخواد این ماشین های امتحان پس نداده و بخره باید به عقلش شک کنه.
مردم ما شدن مورد آزمایش فاجعه بار مسئولین با خودروهای تولیدی آدم کش!
مرگ همونطنان به گردن این شرکتهاس
یک عمر داد و فریاد کردیم یکی نیومد بگه مردم عزیز ببخشید خیلی از خانواده های ایرانی رو با این دو خودرو بکام مرگ بردیم
مقصر مردم
خلایق هر چه لایق
۰پدر زمان شاه ما اتوبوس و ژیان ماری و سواری صادر می کردیم حالا بی کیفیت ترین ماشین را داریم کارشناسان کره ای می آمدن ایران از کارخانه مرحوم خیامی ها الگو بر داری می کردند کره به دنیا ماشین با کیفیت بالا صادر می کنند ما از چین که تولید ماشین نداشت اقای شهردار تهران هر سریع هزار تا سفارش می دهد ما کجای اقتضا دنیا قرار داریم
آقای دکتر عارف گفتند که کمکهای مالی زیادی به این دوشرکت شده که کیفیت خودرو ها را بالا ببرند ولی هیچ اقدامی نکرده اند.
فوتبال و خودرو دو مقوله ای که سرمایه ملت را هدر داده و جیب یک عده پر میشود
طوری گفته مراقب انگشتتان باشیدانگارقراره این خودروروبخریم داداش هفت ساله میخوام یه پرایدمدل پایین بخرم پولش جمع نمیشه
خودروسازهای ایرانی ماشین نمیدن دست مردم فرغون میدن اشتباه مردم ایران هرچی میدن میخرن
٣ ميليون نفر برا خريد همينا كه ميگين اشغال اسم نوشتن و پول بلوكه كردن !!!!
ببخود هم نگيد
اگر خوب نبود نميخريدين
چون مملکت بیدروپیکره
چونکه اونا ایمان ندارن وما داریم
یعنی نمیدونی
نمیدونم این مردم چی دیدن از این اشغال خودرو که چهار ملیون نفر پول بلوکه کردن برای ۱۲۰ هزار خودرو که قراره چند روز دیگه قرعه کشی بشه تا به نام کدام بخت برگشته خود کرده دربیاد.
,,👏👏👏👏
همین که دارن تلاش میکنن بازم خوبه